Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

en nog een route door het westen

Discussie gestart

jan en lucy

We zijn na veel leeswerk tot een route gekoemn, welke we graag aan jullie willen voorleggen. Mochten jullie vanuit de ervaring op en of aanmerkingen hebben, dan horen we deze natuurlijk graag.

28 mei    Los Angeles camper ophalen naar Barstow                      184 km
   Boodschappen doen en rustig naar eerste camping rijden
29 mei   Barstow – Williams                            512 km
   Lang stuk snelweg om in de streek te komen waar we willen rondreizen
30 mei   Williams – Grand Canyon Village         97 km
   Op het gemakje naar de GC, rondkijken
31 mei   Grand Canyon Village
01 juni   GCV – Page               226 km
   Overnachten op de Wahweap RV park
02 juni   Page – Monument Valley            119 km
03 juni   Monument Valley
04 juni   Monument Valley – Mesa Verde         255 km
05 juni   Mesa Verde – Moab            219 km
   Verblijf op de KOA camping
06 juni   Moab
   Arches NP bekijken
07 juni   Moab – Bryce Canyon            445 km
   Lange rit, maar vroeg vertrekken dan lukt het wel
08 juni   Bryce Canyon
09 juni    Bryce Canyon – Zion            187 km
10 juni   Zion – Las Vegas            268 km
   Verblijf op de KOA Circus Circus aan de strip
11 juni   Las Vegas
12 juni    Las Vegas
13 juni    Las Vegas – Barstow            244 km
   Terug richting LA
14 juni   Barstow – LA             184 km
   Camper inleveren en naar hotel bij Santa Monica Beach
15 juni    LA
16 juni   LA
17 juni   LA - Amsterdam

We zijn nog op zoek naar een mooi RV park bij Monument Valley en Zion. Voor de anderen hebben we wel ideeen.

Daarnaast zijn we nog zoekende naar een goed hotel in LA bij het Santa Monica Beach
#1 - 02-03-2010, 13:50 uur

Marianne

hallo Jan en Lucy,

welkom op het forum!
Jullie hebben al een prachtige route uitgezet. Kan prima zo, maar zo hier en daar zou je wat kunnen schuiven.
Barstow lijkt me niet aantrekkelijk, ik zou zeker een van beide overnachtingen daar vermijden.
Ik weet niet hoe vroeg je de camper op kunt halen, kijk gewoon hoe ver je komt. Wellicht kun je de volgende dag al doorrijden tot aan de Grand Canyon, je zult onderweg niet veel tijd nodig hebben.
Voor Monument Valley is 1 volle dag niet nodig, een overnachting en een paar uur is mooi. Kamperen kan bij Goulding’s Campground.
De dag/dagen die je wint kun je gebruiken bij Moab of tussen Moab en Bryce. Een overnachting bij Capitol reef is een echte aanrader, net als het stuk tussen Capitol Reef en Bryce (de UT12). Kamperen bij de Fruita camping.
Afhankelijk van wat jullie willen doen zou ik voor Bryce één overnachting plannen en voor Zion twee. Bij Zion kun je leuke wandelingen doen en ook de omgeving is heerlijk om wat langer te zitten. Kamperen kan in het park of vlak erbuiten (Springdale). Hou rekening met wegwerkzaamheden bij Zion, zie hiervoor de NPS-site.

De camping bij CircusCircus is een slecht gelegen en dure betonplaat. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar Sam’s town is een betere keus volgens de experts.
Van Las Vegas naar LA is makkelijk in 1 dag te doen. Je zou ook kunnen overwegen om door Death Valley te rijden. Misschien is het dan handiger om dat in het begin te doen – en dan de route om te draaien. Niet alle camperverhuurders staan het rijden door DV in juni toe.

Marianne
#2 - 02-03-2010, 14:51 uur

hdeweert

Hallo Jan & lucy
Ik neem aan dat jullie op 27 mei al ariveren ? Een en ander is afhankelijk van wat je terplaatse wilt gaan zien en doen.
Sommige hebben voor een bezoek aan de Grand Canyon en Brice maar een halve dag nodig en gaan weer verder.  
Maar als je af wilt dalen in de GC heb je natuurlijk wel meer tijd nodig. Als je het rustig aan wilt doen maak dan ook
een stop bij Capitol Reef National Park. In een keer van Moab naar Bryce is een hele ruk. De de wegen zijn niet al
te breed en hard rijden is er niet bij. Neem ook wat meer tijd voor Zion.
Succes
Harm
#3 - 02-03-2010, 14:54 uur

jan en lucy

Marianne en Harm,
bedankt voor jullie suggesties zover. We gaan de suggestie over capitol reef zeker mee nemen. We komen er op terug

Jan en Lucy
#4 - 02-03-2010, 17:00 uur

Marianne

Nog even over de KOA bij Moab; deze camping ligt buiten het dorp. Ik kan je Canyonlands RV park aanraden, dan zit je op loopafstand van de winkels en restaurants etc.

Marianne
#5 - 03-03-2010, 08:20 uur

Nici

@Marianne: Is het dan lastig om een parkeerplek te vinden in Moab voor de winkels/restaurants? Wij hebben nl. ook de KOA gereserveerd voor 3 nachten in juni, maar vinden het niet erg om iets buiten het dorp te zitten. Tenslotte komen we voor Arches en Canyonlands en willen we op de camping lekker bbq-en 8) Dus restaurants zullen we niet zo veel gebruiken, winkels waarschijnlijk wel.

groetjes, Nicoline

#6 - 03-03-2010, 08:41 uur

Hans B

De doorgaande route in Moab is wel zó breed als 6 rijbanen.
Aan beide zijden van de straat kun je parkeren.
Zelfs met mijn camper lukt het al moet ik wel vaak even zoeken naar een ruime plek.

De grijze weg die het groene gebied in gaat is de route voor Arches NP.

Paarse stip = Canyonlands
Vanaf Canyonlands kun je te voet wel het dorp in, want dit RV-park zit min of meer in het dorp.

Rode A = KOA
De KOA zit bijna buiten Moab en een mijl of 5 ten zuiden van het centrum van het dorp en verderweg van Arches..

#7 - 03-03-2010, 10:43 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Martin Obbe

De tip van Harm vind ik een goede: kijk of je in de buurt van Capitol Reef kunt overnachten. Ik vind Capitol Reef een onderschat park waaraan iedereen voorbij raast op weg van/naar Bryce/Zion/Moab. De route vanuit Capitol Reef via Boulder naar Bryce (de UT12) is waanzinnig mooi, zoals Marianne ook al schrijft. Nog een voordeel van Capitol Reef: het is er doorgaans beduidend minder druk dan in b.v. Bryce of Zion.

Martin
#8 - 03-03-2010, 14:32 uur

Marianne

Nicoline,
Parkeren zal wel lukken, maar het lijkt me ook wel lekker als je de camper kunt laten staan.
Wij zaten in 2008 tegenover Canoynlands RV Park, het zag er goed uit (maar wel een heel klein zwembad).
En je zit daar inderdaad dichter bij Arches en Canoynlands.

Marianne
#9 - 03-03-2010, 16:31 uur

Nici

Ik snap m!
Wij zijn zelf met auto, dus hebben geen last van dat we ons hele hebben en houden mee moeten nemen naar Moab.
Wij laten onze reservering dus maar gewoon staan voor Koa cabin.
groetjes, Nicoline
#10 - 03-03-2010, 17:26 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15