Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

en nog maar eens een nieuwe route -- Aangepaste versie !!

Discussie gestart

anja-ke

Aangezien we geen ander land konden bedenken dat onze reis van vorig jaar kon evenaren, werd er weer voor the States gekozen.. ;D
We zitten nog in de planfase al zijn we er dit jaar heel laat bij (we gaan begin september)...maar beter laat dan niet hé  cheer  cheer
Zo ziet het er voorlopig uit.. (alleen de vliegtuigtix (heen op Denver, retour via Las Vegas), de auto en hotel in Vegas liggen pas vast):
02/09 AANKOMST DENVER
03/09 DENVER - ESTES PARK (halve dag Rocky Mountains)
04/09 ROCKY MOUNTAINS - CHEYENNE
05/09 CHEYENNE - RAPID CITY (Ev. Scotts Bluff + Chimney Rock)
06/09 RAPID CITY (Ev. Custer SP, Rushmoore, Crazy Horse, Badlands, Windcave)
07/09 RAPID CITY - CODY (Ev. Devil's Tower, Bighorn, Medicine Wheel)
08/09 CODY - YELLOWSTONE
09/09 YELLOWSTONE
10/09 YELLOWSTONE -GRAND TETON - JACKSON
11/09 JACKSON
12/09 JACKSON - ROCK SPRINGS
13/09 ROCK SPRINGS - FLAMING GORGE - VERNAL - GRAND JUNCTION
14/09 GRAND JUNCTION - MONTROSE- PONCHA SPRINGS - ALAMOSA
15/09 GREAT SAND DUNES NM - DURANGO
16/09 DURANGO - SILVERTON (trein)
17/09 DURANGO - CHINLE (Ev. Mesa Verde, Four Corners)
18/09 CHINLE - FLAGSTAFF (Ev. Petrified Forest, Meteor Crater, Canyon de Chelly)
19/09 FLAGSTAFF - LAS VEGAS
20/09 LAS VEGAS
21/09 LAS VEGAS
22/09 LAS VEGAS 's avonds vertrek USA  :'(  :'(  :'(

Alle ideeën, suggesties en/of opmerkingen zijn welkom .. Alvast bedankt !!!
Iemand eventueel suggesties voor hotels (enkel in Vegas hebben we de Excalibur vastgelegd)
#1 - 01-08-2006, 22:06 uur
« Laatst bewerkt op: 12-08-2006, 17:15 uur door anja-ke »

vana

Hoi Anja-Ke.

Wij zij  op het moment op reis in Amerika en hebben een gedeelte van jullie reis al gedaan, naar Yellowstone en Grand Teton gaan we de komende dagen. Vandaag zijn we door de Bighorn Mountains gereden en morgen gaan we naar Bighorn Canyon en misschien naar Cody. Ook Custer en Rocky Mountain NP hebben we al bezocht.

Ik hou een live verslag bij, dus misschien heb je zin om dat eens te lezen, je kunt er misschien wat tips of ideeen uit halen.

http://backtotheusa.web-log.nl/

Groetjes Marjon
#2 - 03-08-2006, 07:49 uur
REISVERSLAG 2004: http://wunnik.web-log.nl/
USA ZW

LIVE VERSLAG 2006: http://backtotheusa.web-log.nl/
USA Zuid en Midwest

REISVERSLAG 2008:
http://wunnik2008.web-log.nl

Canada en NW USA

anja-ke

Iemand Great Sand Dunes NM al bezocht? is het de moeite om een hele rijdag aan op te offeren? Of laten we het beter vallen ???
#3 - 06-08-2006, 15:27 uur

jaborg

Je hebt bijna dezelfde route die wij vorig jaar hebben gedaan (wij zijn alleen teruggegaan naar Denver via de andere kant)
#4 - 06-08-2006, 20:39 uur

anja-ke

Je hebt bijna dezelfde route die wij vorig jaar hebben gedaan (wij zijn alleen teruggegaan naar Denver via de andere kant)


Hoe is jouw route precies geweest ?
Is Rapid city naar Cody wel haalbaar in één dag ? We twijfelen sterk om Sheridan hier tussen te voegen maar dan komen we 1 dag tekort en zullen we waarschijnlijk Great Sand Dunes moeten opofferen. Ofwel rocky mountain NP enkel maar doorrijden ipv één volle dag ter plaatse  zoals we nu hebben voorzien.
We geraken er eigenlijk gewoon niet uit . :D :D
#5 - 06-08-2006, 22:00 uur

Bakvet

Iemand Great Sand Dunes NM al bezocht? is het de moeite om een hele rijdag aan op te offeren? Of laten we het beter vallen ???



Kan je volgens mij beter laten vallen. Besteed wat meer tijd aan bijvoorbeeld Black Canyon of the Gunnison bij Montrose. Je kan er wat korte hikes lopen. Great Sand Dunes, daar kan je ook best aardig hiken in het zand, maar voor ons is het niet echt bijzonder. Je kan net zo goed naar De Panne gaan, daar ligt ook best een boel zand.

Zelf had ik de Great Sand Dunes een keer vanuit het vliegtuig zien liggen. Daardoor kreeg zin om ze ooit eens van dichtbij te bekijken. Toevallig lag het op een volgende trip redelijk op de route. Het was maar een klein eindje om, geen hele dag. Ik heb er ook nog gekampeerd.

Maar goed beschouwd, het is niet veel meer dan een verschrikkelijk grote hoop zand. Die ligt daar omdat het zand niet weg kan. De wind blaast overheersend uit een bepaalde richting en de uitlopers van de Rocky Mountains liggen in de weg, dus het zand kan niet verder. Je hebt duinen van 10-20 meter hoog waarlangs je naar beneden kan 'surfen'. Dan hoor je zo'n zingend geluid. Er stroomt een kreekje uit de bergen, dus je kan er pootje baden. Het is net echt strand, alleen de golven zijn maar vijf centimeter hoog.

De autorit erheen, daar had ik meer van verwacht, volgens de kaart was het een toeristische route. Viel mij tegen. Uit de autoradio kreeg je alleen maar country en religieuze stations. De streek ligt blijkbaar op de grens van de katholieke invloedssfeer van het zuiden en het protestantisme van het noorden. Op de radio bestrijden die twee elkaar op zes verschillende frequenties. Dat was nog eens exponentieel saai om naar te luisteren zeg.  2006-18
#6 - 06-08-2006, 22:24 uur
« Laatst bewerkt op: 07-08-2006, 20:03 uur door Bakvet »

jaborg

Hier zijn we dus niet geweest. We hadden een paar plekken voor ogen waar we heen wilde. Rocky Mountains , Yellowstone voor de rest zijn we gewoon maar gaan rijden. We hebben het advies Moab gekregen van een kennis die in Boulder woont. We hebben tips gekregen van een Amerikaan op een parkeerplaats . Zo zijn we via Centennial naar Yellowstone gereden.

Dat was ook onze opzet. Gewoon rijden en we zien wel waar we terechtkomen. Als ik nu jullie route  bekijk kom ik wel wat bekende dingen tegen. Maar we zijn  zelf ook nog op plekken geweest waar  niet zo snel Europeanen naar toe zouden gaan. Waaronder ook plekken die ik niemand zou aanraden.

Zo hebben op we de heenweg 2 nachten in de Rocky Mountains geslapen in Empire en op de terugweg zelfs 3 nachten. We kwamen per toeval terecht (volgens mij heeft het zo moeten zijn) Een verkeerde afslag en daar waren we. Een plek en mensen die ik van mijn leven niet meer meer vergeet.

Dus ik kan je qua afstanden weinig vertellen.

Onze slaapplaatsen staan onder: Even kennismaken onder, Een nieuwe.

#7 - 06-08-2006, 22:26 uur
« Laatst bewerkt op: 06-08-2006, 22:30 uur door jaborg »

Traveller

Wind Cave viel ons wat tegen:
wel mooi grottenstelsel, maar een saaie gids en het duurde ons wat te lang allemaal.
Groetjes,
#8 - 07-08-2006, 12:26 uur

anja-ke

Alvast bedankt voor de vele reacties .. we zijn nog steeds aan het sleutelen.. Sand dunes gaat er waarschijnlijk uit gaan zodat we onze dag tekort kunnen opvullen.. een dagje langer in Flagstaff blijven en nog eens een zonsondergang in Grand Canyon kunnen meemaken   ;)
#9 - 07-08-2006, 22:18 uur

anja-ke

Aangezien we geen ander land konden bedenken dat onze reis van vorig jaar kon evenaren, werd er weer voor the States gekozen.. ;D
We zitten nog in de planfase al zijn we er dit jaar heel laat bij (we gaan begin september)...maar beter laat dan niet hé  cheer  cheer
Zo ziet het er voorlopig uit.. (alleen de vliegtuigtix (heen op Denver, retour via Las Vegas), de auto en hotel in Vegas liggen pas vast):
02/09 AANKOMST DENVER
03/09 DENVER - ESTES PARK (halve dag Rocky Mountains)
04/09 ROCKY MOUNTAINS - CHEYENNE
05/09 CHEYENNE - RAPID CITY (Ev. Scotts Bluff + Chimney Rock)
06/09 RAPID CITY (Ev. Custer SP, Rushmoore, Crazy Horse, Badlands, Windcave)
07/09 RAPID CITY - CODY (Ev. Devil's Tower, Bighorn, Medicine Wheel)
08/09 CODY - YELLOWSTONE
09/09 YELLOWSTONE
10/09 YELLOWSTONE -GRAND TETON - JACKSON
11/09 JACKSON
12/09 JACKSON - ROCK SPRINGS
13/09 ROCK SPRINGS - FLAMING GORGE - VERNAL - GRAND JUNCTION
14/09 GRAND JUNCTION - MONTROSE- PONCHA SPRINGS - ALAMOSA
15/09 GREAT SAND DUNES NM - DURANGO
16/09 DURANGO - SILVERTON (trein)
17/09 DURANGO - CHINLE (Ev. Mesa Verde, Four Corners)
18/09 CHINLE - FLAGSTAFF (Ev. Petrified Forest, Meteor Crater, Canyon de Chelly)
19/09 FLAGSTAFF - LAS VEGAS
20/09 LAS VEGAS
21/09 LAS VEGAS
22/09 LAS VEGAS 's avonds vertrek USA  :'(  :'(  :'(

Alle ideeën, suggesties en/of opmerkingen zijn welkom .. Alvast bedankt !!!
Iemand eventueel suggesties voor hotels (enkel in Vegas hebben we de Excalibur vastgelegd)


We zijn er ongeveer uit, het werd ook stilaan tijd.   2006-18
Sand dunes - durango en chinle hebben we er helemaal uitgehaald; hierdoor meer tijd kunnen vrijmaken om de omgeving phoenix/ tucson te verkennen.
Dit is alvast onze aangepaste route :

02/09 AANKOMST DENVER
03/09 DENVER - rocky mountains - cheyenne
04/09 CHEYENNE - CUSTER (Ev. Scotts Bluff + Chimney Rock meepikken)
05/09 CUSTER ( Custer SP, Rushmoore, Crazy Horse, Badlands, Windcave )
06/09 CUSTER - SHERIDAN (Ev. Devil's Tower )
07/09 SHERIDAN - YELLOWSTONE (via Bighorn, Medicine Wheel, route 14A)
08/09 YELLOWSTONE
09/09 YELLOWSTONE
10/09 YELLOWSTONE -GRAND TETON - JACKSON
11/09 JACKSON
12/09 JACKSON - SALT LAKE CITY
13/09 SALT LAKE CITY - ST.GEORGE
14/09 ST.GEORGE - FLAGSTAFF
15/09 FLAGSTAFF
16/09 FLAGSTAFF - TUCSON
17/09 TUCSON ( sonoran - organ pipe - tombstone - biosphere2 - saguara . veel te veel , verdeeld over 2 dagen )
18/09 TUCSON
19/09 TUCSON - LAS VEGAS ( eventueel vertrekken we 1 dag eerder met phoenix als tussenstop, afstand dan wat kleiner)
20/09 LAS VEGAS
21/09 LAS VEGAS
22/09 LAS VEGAS 's avonds vertrek USA

Het lijkt ons een route met een zeer afwisselend karakter.
Eventjes voor alle duidelijkheid ook even zeggen dat we vorig jaar LA-las vegas-grand canyon-momument valley- arches-bryce-deathvalley-
yosemite-san francsisco-LA reeds aangedaan hebben.

Wat vinden jullie ervan ? Alvast bedankt voor de reacties.
#10 - 12-08-2006, 17:28 uur

Mississippi

Hoi Anja,

Je route lijkt me prima te doen en is inderdaad zeer afwisselend. Van hooggebergte to woestein.
We hebben zelf recente ervaring met het eerste deel tot SLC. We hebben dit vorige maand ook gereden  :D

Met name Yellowstone NP, Custer SP en Badlands NP vonde we toppers.

Als je van Cheyenne naar Custer bent gereden heb je nog tijd voor Mount Rushmore en een korte tour door Wind Cave ;-)
Voor Badlands heb je minstens een halve dag nodig om vanuit Custer heen en weer te rijden. Absoluut de moeite waard.
Je kan makkelijk via Devils Tower naar Sheridan rijden.
Medicine wheel zijn een paar stenen op een kale berg. Is een klein uurtje lopen (geen auto's toegestaan).

Van Saguara NP in Tucson vond ik zelf het westelijk deel erg mooi (voor als je moet kiezen).
Ik heb wel eens bij Biosphere 2 voor de deur gestaan. Je kan daar een tour doen, maar die kost een paar uur. Hebben we niet gedaan omdat onze kids (toen onder de 10 jaar) het toch niet verstaan. Organ Pipe NP zijn we nog nooit toegekomen omdat het zo afgelegen ligt. Ben benieuwd of jij er aan toekomt.

Veel plezier,
Hans



Badlands NP, 17 juli 2006
#11 - 13-08-2006, 12:18 uur

anja-ke

Hoi allemaal,
Dit is onze allerlaatste definitieve versie (want nog 2 dagjes en we vertrekken  cheer  cheerb  cheerg  cheerr

02/09 AANKOMST DENVER - Hotel : Magnolia
03/09 DENVER - rocky mountains - cheyenne - Hotel :Days Inn Cheyenne
04/09 CHEYENNE - RAPID CITY (Ev. Scotts Bluff + Chimney Rock meepikken) - Hotel: Vixie's Victorian Villa B & B
05/09 RAPID CITY ( Custer SP, Rushmoore, Crazy Horse, Badlands, Windcave )
06/09 CUSTER - SHERIDAN (Ev. Devil's Tower ) - Hotel :Days Inn Sheridan
07/09 SHERIDAN - YELLOWSTONE (via Bighorn, Medicine Wheel, route 14A) - Hotel Best Western Mammoth Hot Springs, Gardiner
08/09 YELLOWSTONE
09/09 YELLOWSTONE
10/09 YELLOWSTONE -GRAND TETON - JACKSON - Hotel: Days Inn Jackson Hole
11/09 JACKSON
12/09 JACKSON - SALT LAKE CITY - Hotel: Holiday Inn Express SLC
13/09 SALT LAKE CITY - SPRINGDALE - Hotel: Zion Canyon B & B
14/09 SPRINGDALE - FLAGSTAFF - Hotel: Holiday Inn Express Flagstaff
15/09 FLAGSTAFF
16/09 FLAGSTAFF - TUCSON - Hotel: Lodge on the Desert
17/09 TUCSON ( sonoran - organ pipe - tombstone - biosphere2 - saguara . veel te veel , verdeeld over 2 dagen )
18/09 TUCSON
19/09 TUCSON - LAS VEGAS -- Hotel: Excalibur
20/09 LAS VEGAS
21/09 LAS VEGAS
22/09 LAS VEGAS 's avonds vertrek USA

Voila, nu alleen nog twee nachtjes (1 kort) slapen enne..... we zijn weer terug in de States !!!!!!!  :D

Allerlaatste vraagje: het enige waar ik al geprobeerd heb te zoeken maar niet kan vinden (het kan aan mij liggen natuurlijk  embarressed) is ergens een avondje rodeo of een pow wow maar ik vind het niet... indien iemand toch nog iets weet waar ik best kan zoeken, alvast bedankt!

Groetjes
Anja
#12 - 31-08-2006, 18:34 uur

Bakvet

Organ Pipe Cactus ligt wat afgelegen. De weg erheen voert door een indianenreservaat. Het was daar een zooi toen ik er was, overal lagen drankflessen langs de kant van de weg. (Dit was 10 jaar geleden, misschien is het nu beter). Aan de Tucson kant van het indianenreservaat ligt een berg: Kitt Peak. Hierop staan wel twintig grote astronomische telescopen. Als je dat leuk vindt: 's ochtends en 's middags zijn er wel een paar te bezichtingen met een rondleiding. (Check vooraf de tijden.)

Het is een gebied waar je 350 onbewolkte dagen of zo per jaar hebt. En natuurlijk regende het in de nacht dat ik in Organ Pipe kampeerde.  Dus ik kan geen objectief oordeel geven over het park. Maar ik zou je eerder adviseren (als je toch zo'n eind gaat rijden) om helemaal de andere kant op te gaan: richting New Mexico, naar Chirachua National Monument. Dat is spectaculairder. Zie maar.

In Tucson kan je het Pima Air & Space museum bezoeken en eventueel een bustour maken over de grote militaire luchthaven. Daar staan honderden, waarschijnlijk wel duizenden voornamelijk oude vliegtuigen en helicopters te wachten op een koper.

Als je naar Tombstone gaat kan je onderweg eventueel stoppen bij Kartchner Caverns. Mooie grotten, maar wel dure entree. Maar waarschijnlijk ben je al in de Black Hills naar Wind Cave geweest. Na het bezoek aan Tombstone zou ik zeker doorrijden naar Bisbee en daar een tour doen door de Queen Mine (check ook hier de tijden en reserveer alvast). Je verdwijnt daar met een helm op je kop op een mijnwerkerstrolley de oude mijnschacht in. Is leuk. Have fun!

#13 - 31-08-2006, 20:36 uur
« Laatst bewerkt op: 31-08-2006, 20:46 uur door Bakvet »

pw.van.andel@hccne

>is ergens een avondje rodeo of een pow wow maar ik vind het niet...
In Cody,WY is elke avond om 20:00 een rodeo (West kant van de stad, na de Walmart)
#14 - 31-08-2006, 21:51 uur

vana

05/09 RAPID CITY ( Custer SP, Rushmoore, Crazy Horse, Badlands, Windcave )

Dit lijkt me veel te veel voor één dag.
Badlands ligt de andere richting uit vanuit Rapid City.
Misschien kun je Wind Cave Park en Mount Rushmore al op 4/9 doen ?

Marjon
#15 - 01-09-2006, 19:09 uur
REISVERSLAG 2004: http://wunnik.web-log.nl/
USA ZW

LIVE VERSLAG 2006: http://backtotheusa.web-log.nl/
USA Zuid en Midwest

REISVERSLAG 2008:
http://wunnik2008.web-log.nl

Canada en NW USA

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15