Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

ervaringen hotels Yosemite Park

Discussie gestart

parure

even een vraag: Ik vind het lastig om in de buurt of in Yosemite park een hotel te vinden.hebben jullie ervaring of aanbevelingen?
Ik hoor het graag.

Groetjes, Tine ;)
#1 - 06-07-2009, 23:58 uur

Zitasnel

Hallo,
Inhet park is het verschrikkelijk duur om te overnachten. Als je de website opzoekt van het park kom je ze vanzelf tegen. Toen ik er een aantal jaren geleden was heb ik in Mariposa overnacht. Het is ten zuid-westen van het park. Mariposa is een leuk plaatsje. Het is even rijden, maar ja daar hadden ze nog wel een kamer. Als ik me goed herinner moet je hoe dan ook een eindje rijden als je buiten het park een kamer wilt hebben.
Succes ermee!
Zitasnel.
#2 - 07-07-2009, 10:01 uur

stanstyle

Best western yosemite gateway in Oakhurst.

Weet na 20 september of het wat is.

Groet,

stan
#3 - 07-07-2009, 15:40 uur

koosv

Een hotel vinden in de buurt van yosemite is niet lastig. Wel lastig is dat de weg naar het park tijd kost, het zijn in feite bergwegen, en die weg moet je dan iedere dag twee keer afleggen. Als ik bv in de zoekmachine kayak kijk naar hotels rond het park dan kom je al gauw bij oakhurst terecht, en als voorbeeld (jullie hebben geen maand genoemd) wanneer ik 2 of 3 augustus ingeef, dan kost een hotel in oakhurst rond de 115 dollar, maar het wawona hotel kost rond de 145 dollar. in feite kan je met zo'n prijsverschil en zo'n lage dollarkoers dan veel beter in dat hotel zitten, en dat is een geweldig hotel! Zoiets had ik zelf in het yellowstone park, ik heb daar gelogeerd in het old faithfull inn, en dat was een geweldige ervaring. Een andere mogelijkheid is bv housekeeping camp, maar als je nooit kampeert dan lkan ik dat absoluut niet aanraden. Een probleem kan wel zijn dat de accommodaties in het park zijn volgeboekt

Koos
#4 - 07-07-2009, 16:53 uur

Marianne

Hallo Tine,
Waarom vind je het lastig om iets te vinden? Weet je niet waar je moet zoeken of is alles al vol of te duur? Wanneeer gaan jullie? Als het even kan zou ik iets in het park proberen te vinden. Het is niet zo dat dat per definitie heel duur is, maar wel is het zo dat de meest betaalbare accommodatie vaak heel lang van te voren volgeboekt is. Toch zul je vaak in Curry Village (in de vallei) nog wel wat kunnen vinden, tenten zijn er meestal nog wel, of cabins. Het nadeel is dat je dan geen eigen badkamer hebt. Maar het grote voordeel is dat je midden in de vallei zit, en dat scheelt twee keer per dag een heel stuk rjden.
Voor accommodatie in het park kijk je op www.yosemitepark.com , je kunt hier boeken en ook informatie vinden over alle accommodaite maar ook info over eetgelegenheden, activiteiten etc. Wawona ligt in het zuiden van het park, gunstig voor de Mariposa grove, maar het is wel een eind rijden naar de vallei.
Oakhurst ligt bij de zuidingang van het park. Het is niet zo ver van de ingang van het park, maar wel ver van de vallei. Je bent dan niet alleen ruim een uur kwijt met rijden, maar je zit ook met het vinden van een parkeerplaats. Als je in het park overnacht kun je de auto laten staan en de shuttlebus nemen. Veel wandelingen en activiteiten beginnen in de vallei.
El Portal ligt beter dan Oakhurst, er zijn 2 hotels in El Portal, maar ik heb er geen ervaring mee.
In onze reisverslagen kun je veel informatie over Yosemite en over de verschillende accommodaties vinden.

Marianne
#5 - 07-07-2009, 19:06 uur

parure

Bedankt voor jullie reacties :D. Vooral Marianne. Ik heb een hotel gevondenn voor betaalbare prijs in El portal. Yosemite parc lodge
We gaan er heen 30 augustus.
#6 - 22-07-2009, 23:07 uur

Ingg

de Yosemite park lodge is een erg mooi hotel, en El Portal is een klein, maar prima dorpje. Veel plezier daar! Yosemite is mijn favoriete park van de 15/20 parken die ik heb gezien, dus genieten!
#7 - 26-07-2009, 15:59 uur

Steson

Hallo,

Ik kan de Yosemite Park Lodge in El Portal niet vinden op het web !!  :(
Heeft iemand een link of heet het hotel toch iets anders ???
Ik ben nml ook op zoek naar een redelijk betaalbaar hotel dicht bij de ingang van Yosemite.

Alvast bedankt !
#8 - 25-08-2009, 22:19 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

Marianne

Het heet de Yosemite View Lodge. Er zijn 2 hotels in El Portal, de andere is Cedar Lodge.
Even een vraagje uit nieuwgierigheid: waarom in El Portal en niet in het park?

Marianne
#9 - 25-08-2009, 22:30 uur

March

Als je in Curry Village overnacht heb je in de gewone cabins (dus niet de tent cabins) overigens wel een eigen badkamer, wij vonden dat prima accomodatie!
#10 - 25-08-2009, 23:58 uur

Chris RTA

Hoi,

Wij gaan dit jaar ook naar El Portal. (N37°39'36.65  W119°51'11.29)
Cedar Lodge Motel.

20-21 september.

PC
#11 - 26-08-2009, 09:01 uur

Marianne

Er zijn inderdaad cabins met eigen bad en wc in Curry Village, maar die moet je op tijd reserveren (of geluk hebben dat er iets vrijkomt). Wij hadden vorig jaar zo'n cabin. Heel eenvoudig, maar je zit wel midden in het park.





Marianne
#12 - 26-08-2009, 09:05 uur
« Laatst bewerkt op: 26-08-2009, 09:09 uur door Marianne »

Steson

We gaan inderdaad toch maar in het park zitten. We zien het toch niet zitten om elke dag naar het park te moeten rijden.....
Ik krijg mijn man echt niet zover om in een tent te gaan slapen, maar die cabin van Curry Lodge ziet er wel gewoon goed uit !
Thanks voor de foto, Marianne !!
#13 - 26-08-2009, 19:45 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

nielsenkim

Het is een van de goedkope accomodaties in Yosemite Village, maar evengoed nog 140 Dollar per nacht!!!  :o     Bijna belachelijk.
#14 - 26-08-2009, 21:29 uur
« Laatst bewerkt op: 26-08-2009, 23:59 uur door Neles »

JoeSee

Het is een van de goedkope accomodaties in Yosemite Village, maar evengoed nog 140 Dollar per nacht!!!  :o     Bijna belachelijk.

Marktwerking, kwestie van vraag en aanbod bepaalt de prijs.
Vooral prettig voor de eigenaar van de accommodaties.
#15 - 27-08-2009, 09:07 uur
« Laatst bewerkt op: 27-08-2009, 10:17 uur door JoeEsE »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15