Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Even voorstellen.....

Discussie gestart

usavakantie2o1o

Hallo forumleden,
wij zijn twee families met ieder 2 kids (15+9 en 15+12) en wij gaan in augustus 2010 onze droomvakantie in zuidwest USA maken.
Bijgevoegd ons voorlopig reisschema. We proberen rekening te houden met de (jongste) kids, vandaar op het eind wat dagen in Santa Monica om pretparken/strand te beleven.
Mochten jullie suggesties hebben op ons voorlopig reisschema dan horen wij dit graag....

Waar we nog problemen mee hebben is een fatsoenlijke auto (minivan) te boeken vanuit aankomstplaats San Francisco.
We willen eigenlijk een 12 persoons busje (of 10-persoon) zodat we ook nog een paar koffers kwijt kunnen. Dit valt echter niet mee..
Vaak is de grootste auto in de vloot een 8 persoons mini-van en dan is er plaats voor anderhalve koffer...SunnyCars lukt al niet (?) en zijn nu in de slag met Alamo...
Als jullie tips hebben voor de huur van een dergelijke auto (halen in San Francisco en terug in Los Angeles) dan horen wij dit ook graag...
Omdat we met elkaar zijn zien we twee aparte auto's niet zitten..

Alvast dank voor jullie reacties..

Dag 1   Amsterdam – New York (NY)
Dag 2   New York (NY)
Dag 3   New York (NY)
Dag 4   New York (NY) – San Fransisco (CA)
Dag 5   San Fransisco (CA)
Dag 6   San Fransisco (CA) – Yosemite National Park (CA)
Dag 7   Yosemite National Park (CA)
Dag 8   Yosemite National Park (CA) – Bishop (CA)
Dag 9   Bishop (CA) – Las Vegas (NV)
Dag 10   Las Vegas (NV)
Dag 11   Las Vegas (NV) - Kanab (UT) via Zion National Park
Dag 12   Kanab (UT) – Cameron (AZ)
Dag 13   Cameron (AZ) – Kingman (CA) via Grand Canyon
Dag 14   Kingman (CA) – Los Angeles - Santa Monica (CA)
Dag 15   Los Angeles - Santa Monica (CA)
Dag 16   Los Angeles - Santa Monica (CA)
Dag 17   Los Angeles - Santa Monica (CA)
Dag 18   Los Angeles (CA) - Amsterdam

Robin (http://usavakantie2010.blogspot.com/)
#1 - 10-01-2010, 20:02 uur
« Laatst bewerkt op: 10-01-2010, 20:11 uur door usavakantie2o1o »

hdeweert

Hallo Robin

Welkom bij het USA 4 ALL Amerika Forum.
Lees ook even de regels voor het gebruik op dit forum
Zoek voor je vragen de juiste plaats op het forum dan krijg je er zeker een beter antwoord op.
succes
Harm
#2 - 10-01-2010, 22:57 uur
« Laatst bewerkt op: 10-01-2010, 23:01 uur door hdeweert »

Marianne

Liggen de vlichten al vast?
Zo nee, dan zou ik NY schrappen en meer tijd voor het westen uittrekken. Ik vind het erg gehaast zo. Of anders wat midner tijd in LA. Een pretpark is leuk, maar strand heb je hier ook wel.
Reserveer zo snel mogelijk voor Yosemite, en ik kan aanraden om daar wat meer tijd te nemen, onze kinderen vinden het geweldig daar. Het is een groot park met ontzettend veel activiteiten, kijk maar eens in onze reisverslagen.
Kanab vind ik niet handig voor zion, overnacht in Springdale, en trek ook hier voldoende tijd voor uit, ook weer een park dat voor kinderen leuk is.
Ook Cameron vind ik niet handig, voor de grand Canyon moet je toch een zonsondergang daar meegemaakt hebben, dus een overnachting in het park zelf.
Met 2 families ben je voor alles waarschijnlijk meer tijd kwijt dan wanneer je met 1 gezin bent, hou daar rekening mee.

Heb je voor de autohuur al bij usareisen.de gekeken? Let er op dat wanneer je rechtstreeks bij Alamo boekt of de verzekeringen er allemaal bij zitten.

Marianne
#3 - 10-01-2010, 23:39 uur
« Laatst bewerkt op: 11-01-2010, 13:32 uur door Marianne »

hdeweert

Aan de route te zien doen jullie een steden trip met even een kijkje in de parken. Sommige afstanden zijn wel erg lang.
Als je met zoveel mensen bent is 300km per dag al een heel eind. Als je het schema niet erg wilt veranderen zou ik
vanuit Zion overslaan en Las Vegas  een kijkje nemen bij de grand canyon en vandaar naar Los angeles of San Diego
rijden. Houd je de huidige route aan dan zie je niets van Zion en ook op de route tussen Zion en de Grand Canyon
kun je alleen maar van uit de auto van het landschap genieten.
De Amerikaanse auto’s zijn groot maar hebben zeer weinig bagage ruimte
Een 10 pers busje zal wel erg moeilijk zijn zeker als je hem ook nog ergens anders wilt inleveren.
 Misschien dat de aanschaf van een bagage koffer op het dak van een mini van een oplossing is.
succes

Harm
#4 - 11-01-2010, 08:03 uur

Hans B

Waar een wil is, is een weg en niets is onmogelijk, maar zoals bovenstaande schrijvers al gemeld hebben, sluit ik mij hierbij aan.
Het is te veel, schap een en ander en blijft wat langer op de plaatsen om ιcht wat te zien.
Je bent nu vooral aan het rijden en dat moet je met zoveel mensen opgepropt in een busje niet willen.
Doe je in Europa toch ook niet.

Hans
 
#5 - 11-01-2010, 09:41 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

B-man

 welkom
#6 - 11-01-2010, 11:38 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Tet14

De auto die voor jullie geschikt zou zijn is bv een Ford Clubwagon.  Type M bij Hertz en te reserveren via bv Oad Reizen.  Dit is een 12 persoons fullsize van ook wel maxi-van genoemd. Een andere optie is het nog grotere type LM zoals een Chevrolet Express maar dan ben je echt met soort stadsbus onderweg. Dit type wordt oa verhuurd door Alamo.
Een minivan is veel te klein voor 8 personen met bagage.
Tet
#7 - 11-01-2010, 14:51 uur

usavakantie2o1o

Hallo allemaal,

heel fijn dat jullie hebben gereageerd op onze voorlopige vakantiereis.
De vluchten Amsterdam-NY, NY-SF en LA-Amsterdam zijn al geboekt, evenals twee nachten in Yosemity View Lodge.
We nemen de reacties ter harte en gaan in de groep gooien of het rondje rond de Canyon niet te veel km zijn.
Vraag is of er vanaf Zion alternatieven zijn richting andere kant van de Grand Canyon (North Ridge?) en om weer richting LA te gaan.
Vanaf Grand Canyon (South Ridge) was het al een lange rit (en wellicht niet de meest interessante) via Kingman naar LA.

We hebben de alternatieven voor autohuur met genoegen gelezen en gaan ermee aan de slag!

greetz
Robin
#8 - 11-01-2010, 18:30 uur

Tet14

Ik zou Zion eruit laten. Je hebt daar domweg niet genoeg tijd voor.  En een dag toevoegen aan San Francisco. 1 dag is wel erg kort. Dan zou je kunnen krijgen:
Dag 12: Las Vegas-GCNP south rim
Dag 13: GCNP
Dag 14: Halverwege LA
Dag 15: Naar Santa Monica
#9 - 11-01-2010, 23:07 uur

usavakantie2o1o

Hallo allemaal..

Na het lezen van de reacties hebben we besloten onze voorlopige route aan te passen. Minder kilometers en wellicht meer 'rust'
Zeker omdat we met 4 kinderen reizen, welliswaar in de leeftijd van 8 tm 15 maar toch...
We hebben nu 2 dagen gepland bij Grand Canyon West (Hualapai Tribal Lands)
De planning is om daar een cabin te boeken in de Hualapai Ranch (http://www.grandcanyonwest.com/ranch.html)
Heeft iemand van dit forum ervaring met deze lokatie en accomodatie??
We willen een helikoptervlucht, boottocht an de Skywalk doen..

We hopen op jullie reacties!
De Route is nu als volgt:

Dag 1   4-aug-10   woensdag      vliegen   Amsterdam Schiphol – New York (NY) (vlucht is geboekt)
Dag 2   5-aug-10   donderdag      verblijf    New York (NY)
Dag 3   6-aug-10   vrijdag      verblijf    New York (NY)
Dag 4   7-aug-10   zaterdag      vliegen   New York (NY) – San Fransisco (CA) (vlucht is geboekt)
Dag 5   8-aug-10   zondag      verblijf    San Fransisco (CA)
Dag 6   9-aug-10   maandag      autorit   San Fransisco (CA) – Yosemite National Park (CA)
Dag 7   10-aug-10   dinsdag      verblijf    Yosemite National Park (CA) (verblijf is geboekt)
Dag 8   11-aug-10   woensdag      autorit   Yosemite National Park (CA) – Bishop (CA)
Dag 9   12-aug-10   donderdag      autorit   Bishop (CA) – Las Vegas (NV)
Dag 10   13-aug-10   vrijdag      verblijf    Las Vegas (NV)
Dag 11   14-aug-10   zaterdag      autorit   Las Vegas (NV)
Dag 12   15-aug-10   zondag      autorit   Las Vegas (NV) - Grand Canyon West
Dag 13   16-aug-10   maandag      autorit   Grand Canyon West
Dag 14   17-aug-10   dinsdag      autorit   Grand Canyon West - Los Angeles
Dag 15   18-aug-10   woensdag      verblijf    Los Angeles - Santa Monica (CA)
Dag 16   19-aug-10   donderdag      verblijf    Los Angeles - Santa Monica (CA)
Dag 17   20-aug-10   vrijdag      vliegen   Los Angeles (CA) - Amsterdam Schiphol (vlucht is geboekt)
#10 - 13-01-2010, 13:45 uur

Tet14

Je bent niet in het National Park aka south rim of north rim.  Ik hoop dat de toegansprijzen voor de skywalk niet tegen zullen vallen. Ik denk dat je gauw $ 500,-- kwijt bent met 6 personen, maar misschien hebben ze de prijzen laten zakken. Je mag ook zelf geen foto's maken vanaf de skywalk.  Wel kopen.......
#11 - 13-01-2010, 15:50 uur

Marianne

Ik ken Grand Canyon West niet, ziet er wel leuk uit die ranch. De route is in elk geval een stuk rustiger zo. Zelf zou ik neigen naar meer tijd voor Yosemite, zeker met kinderen. Het is daar minder heet in de zomer dan in Arizona en je kunt er ook paardrijden en raften. Ik zou ook eens kijken of je geen accommodatie in het park kunt vinden. Is basic, maar wel veel leuker, zeker als je kans loopt een beer te zien. Je kunt dan ook nog eens een avondprogramma doen in het park. Ik kan me ook zo voorstellen dat het met zo'n groep veel tijd kost om je te verplaatsen, en je moet nu 2 keer heen en weer rijden als je naar de vallei gaat vanuit El Portal.
Als je in het park zit kun je de shuttlebus nemen en kun je desgewenst de groep ook eens opsplitsen.

Marianne
#12 - 13-01-2010, 18:01 uur

usavakantie2o1o

Allemaal weer dank voor de reacties...erg leerzaam hier.

Nog een vraagje..Aankomst in SF met een grote auto zou tot parkeerproblemen leiden nabij Fishermans Wharf. Hotels bieden nagenoeg geen parkeerruimte.
Is het verstandig om buiten SF te boeken voor hotel? Hoe is het openbaar vervoer geregeld vanuit zo'n lokatie naar de highlights SF? Hoe lang duurt het bijv. om vanaf hotel nabij luchthaven met openbaar vervoer te reizen naar FW en is het betaalbaar??

Alvast thanks in advance!
#13 - 14-01-2010, 16:08 uur

Hans B

Hoe is het openbaar vervoer geregeld vanuit zo'n lokatie naar de highlights SF? Hoe lang duurt het bijv. om vanaf hotel nabij luchthaven met openbaar vervoer te reizen naar FW en is het betaalbaar??
Openbaar vervoer is goed geregeld in S.F.
Ook betaalbaar, wij waren afgelopen zomer dacht ik ± $ 7 pp. kwijt van luchthaven naar downtown.
We moesten wel 2x overstappen, maar dat heeft ook z'n charme.
Rechtstreeks kan geloof ik ook, maar is duurder.
#14 - 14-01-2010, 16:11 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.


leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15