Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Fam. Slagers goes West.

Discussie gestart

Krulke

Hallo Allemaal,

Na een "rustpauze" van een aantal jaren ben ik weer op dit forum beland want je raad het natuurlijk al, deze familie wil weer naar de "West".  :D
Het  wordt onze derde trip naar de USA. In 1994 het oosten verkend en in 2008 met de Kids (8jr & 12jr) Californie, Nevada, Utah, Arizona aangedaan.
Een fantastische vakantie waar we nog bijna dagelijks over napraten.We hebben hierbij een weblog bijgehouden te zien op: http://slagersgoeswest.blogspot.nl/

In july 2013 gaat het dus weer gebeuren en kan het plannen beginnen.
We zijn van plan in Las Vegas te beginnen en vandaar uit met de camper de staten Utah, Wyoming  Colorado, New Mexico en Arizona aan te doen.
De voorlopige planning is: Las Vegas- Brice canyon en Zion (vorige keer te kort verbleven)- Salt Lake city- yellowstone park- cody- Rocky Mountains-  Grand Juction- Santa Fe- Winslow-Las Vegas.

Hierna wordt de camper weer ingeleverd en gaan met een rental car naar Los Angeles, vanwaar we na nog een paar dagen uitwaaien on the Beach weer vertrekken.
De reis zal zo ongeveer 23 dagen duren.

Alle sugesties, tips en places to be zijn .
Speciaal zijn we op zoek naar mooie betaalbare Kampgrounds. ^-^ ^-^ 

Groeten,
Benny & Anita & Kids
#1 - 11-12-2012, 13:35 uur
BvKrulke

Cees A

Zou je hier eens een van-dag-tot-dag planning willen plaatsen ?
Da's wat gemakkelijker voor ons om een beeld te krijgen van je plannen.
We zien dan ook beter waar de "bottlenecks" zitten.

Bijvoorbeeld:
Dag 1:  Vlucht naar Las Vegas
Dag 2:  Camper ophalen, boodschappen doen, rit naar .......
Dag 3:  Enz.
#2 - 11-12-2012, 16:12 uur

Marianne

Per dag uitschrijven is heel verstandig, ik vermoed dat het erg veel wordt voor 23 dagen.
Mooie en zeker betaalbare campgrounds heb je in de NP's en in de Stateparks.

Marianne
#3 - 11-12-2012, 17:41 uur

Krulke

Hallo, bedankt voor snelle reacties.
Inderdaad is het dagplanning het beste en dat komt ook, maar het gaat nu even om de ruwe planning en zijn op zoek naar de speciale plekken die je gezien moet hebben in die route, want dan kun beslissen of je eventueel langer of korter op zo'n plek verblijft.
Wij zijn dus nog in de beginfase en proberen zo veel mogelijk informatie te verschaffen. (de vakantie begint nu eigenlijk al  :) )
Ik ben me er van bewust dat deze trip in 23 dagen aan de korte kant is, maar dit kan nu nog met een paar dagen verlengd worden.
We zijn wel van plan het eerste gedeelte na Brice Canyon kilometers te maken naar Teton- Yellowstone want wat ik vernomen heb is dit het minst interessante deel.
Kortom alles kan nog en alle info tussen die route is welkom.

Groeten,
Benny
#4 - 11-12-2012, 18:09 uur
BvKrulke

Marianne

Je zou je ook kunnen concentreren op het noordelijke deel van de route,  met ook een bezoek Mount Rushmore etc.  South Dakota ligt gunstig in een reis waarbij je RMNP en Yellowstone bezoekt. Wij deden dat in 2004, zie ons reisverslag. Misschien ene rondje vnaaf Dnever in dat geval?
Ik zie dat jullie Arches en Canyonlands bij Moab ook niet bezocht hebben, dat zou je dan ook mee kunnen nemen. Voor Zion zou ik zeker 2 nachten uittrekken, je kunt daar heerlijk kamperen in het park (Watchman CG). In Yellowstone kun je 3 dagen (4 nachten) makkelijk volkrijgen, maar meer tijd voor het park is ook prachtig. Vergeet ook Grand Teton niet. Ik zou ook proberen om Page (Antelope Canyon, Lake Powell) ergens tussen te voegen.
Misschien hebben jullie iets aan het verslag van Elly van 2007, zij deden toen een rondje met Yellowstone, South Dakota, RMNP etc.
Wij deden in 2008 onder andere Yellowstone en Moab, kijk ook eens naar dat verslag.

Marianne
#5 - 11-12-2012, 22:13 uur
« Laatst bewerkt op: 11-12-2012, 22:15 uur door Marianne »

Hans B

Zelf schreef je al dat je de vorige keer te weinig tijd voor Zion hebt genomen.
Je route lezend, ben ik het eens met de vorige schrijvers.
Het programma wordt veel te veel om in 4 weken te doen.
Las Vegas - Denver lijkt mij veel meer in de buurt komen.
#6 - 12-12-2012, 08:39 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15