Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Feedback reisschema

Discussie gestart

LO14

Beste allemaal,

Ik en mijn vriend (26) willen aankomende zomer een rondreis maken in de USA. We willen onze reis erg graag combineren met Yellowstone. We denken dat ons schema in principe haalbaar is, maar hopen niet te hoeven haasten. Wellicht hebben jullie goede adviezen/tips.  Alvast bedankt!!

Schema:
Zaterdag   22-jul   Las vegas   s avonds auto op vliegveld       
Zondag   23-jul   Las Vegas - Yosemite   Of auto vandaag ophalen via death valley   615   6.15 uur
Maandag   24-jul   Yosemite   Hiken      
Dinsdag   25-jul   Yosemite         
Woensdag26-jul   Yosemite- San Fransico      320   4.15 uur
Donderdag27-jul   San Fransisco         
Vrijdag   28-jul   San Fransicso         
Zaterdag   29-jul   San Fransisco   Sillicon Valley      
Zondag   30-jul   San Fransisco - LA   High way one (ook korte  stops onderweg)   625   5.40 uur
Maandag   31-jul   LA         
Dinsdag   1-aug   LA - Grandcanyon      790   7.15 uur
Woensdag2-aug   Grandcanyon         
Donderdag3-aug   Grandcanyon - Zion      252   4.45 uur
Vrijdag   4-aug   Zion         
Zaterdag   5-aug   Zion -Bryce    In de middag Bryce bekijken   135   1.40 uur
Zondag   6-aug   Bryce   Hiken      
Maandag   7-aug   Bryce - Arches      432   4.05 uur
Dinsdag   8-aug   Arches         
Woensdag9-aug   Arches- Salt lake city      370   3.40 uur
Donderdag10-aug   Salt lake city - yellowstone      515   4.40 uur
Vrijdag   11-aug   Yellowstone         
Zaterdag   12-aug   Yellowstone         
Zondag   13-aug   Yellowstone         
Maandag   14-aug   Yellowstone - salt lake      515   4.40 uur
Dinsdag   15-aug   Salt lake city - Las vegas      660   5.45 uur
Woensdag16-aug   Las vegas         
Donderdag17-aug   Las vegas         
Vrijdag   18-aug   Extra dag         
Zaterdag   19-aug   Naar huis   Auto inleveren      
Zondag   20-aug   Aankomst thuis         
#1 - 30-10-2016, 20:44 uur

Cees A

Om te beginnen  welkom op dit forum.
Ik krijg een dubbel gevoel bij jullie reisschema.
Aan de ene kant reserveer je bijna overal genoeg tijd voor de parken en steden die je aandoet. Da's mooi !! 
Aan de andere kant sla je veel dingen over en is de rijafstand/reistijd van een aantal reisdagen totaal verkeerd ingeschat.
Ik zet alles even op een rijtje:

Zo 23-7. Jullie  rijafstand / rijtijd op deze dag klopt niet.
Van Las Vegas via Death Valley (Badwater Road) tot aan Yosemite Valley (of El Portal) is 750 km, 10 uur rijden.
Let op: Rijtijden zijn allemaal excl. plas- rust- lunchpauzes en andere (foto)stops.
Tel bij die 10 uur dus maar gerust een paar uur bij.
De meesten doen dit stuk met 2 overnachtingen. Een in Panamint Springs of Lone Pine, een in Mammoth Lakes.
Op die manier heeft men tevens tijd om Alabama Hills, Mono Lake en Bodie te bezoeken.
Degenen die op willen schieten doen het met 1 overnachting halverwege, in het plaatsje Bishop.

Zo 30-7. Jullie berekende afstand (625km) en tijd (5.40 uur) geldt voor een rit over de snelweg, Interstate 5
Via de mooie kustweg, Hwy 1 is het een flink stuk langer rijden 750 km en 9 uur. Excl. pauzes en stops.
Juist op die kustweg zul je vaak willen stoppen om van het uitzicht te genieten of om iets te ondernemen.
Daarom wordt ook dit stuk meestal gedaan met 2 tussen-overnachtingen. 1 in Monterey, 1 in Pismo Beach.
Ook hier heb je weer "opschieters" die het met 1 overnachting doen. Geen aanrader vind ik persoonlijk

Di 1-8. Je afstand en tijd klopt, maar ook deze tijd is weer excl. stops dus hou maar rekening met minimaal 9½ uur.
Met 1 tussenovernachting deel je die lange rit in 2 en heb je tijd om bijvoorbeeld via Oatman te rijden.

Tussen Grand Canyon en Zion sla je Monument Valley en Page (o.a. Antelope Canyon) over.
Tussen Bryce en Moab sla je Capitol Reef over.
Misschien bewuste keuzes, misschien heb je er niet aan hebt gedacht. Daarom deze reminder

Bij Moab ligt niet alleen Arches, maar ook Canyonlands en Dead Horse Point.
In die ene dag dat jullie in Moab zijn 3 parken bezoeken wordt een uitdaging .........
Misschien ook hier weer een bewuste keus, maar misschien kende je Canyonlands en Dead Horse Point helemaal niet.
Zelfde verhaal voor het tegen Yellowstone aan liggende Grand Teton national park.
Als je toch al in Yellowstone bent is het eigenlijk zonde om Grand Teton over te slaan. Toch ?

Je besluit je rondreis op 15-8 met weer zo'n lange rit.
Tja, het is allemaal snelweg dus je kunt doorrijden en opschieten, maar of het wenselijk is ?   Je bent op vakantie, niet op de vlucht !
Maak een tussenstop in St.George. Kun je naar Snow Canyon, Pioneer Park of gewoon een beetje shoppen aan de Red Cliffs Drive.
De volgende dag kun je dan via het mooie Valley of Fire state Park naar Las Vegas rijden.

Wat nu ?
Ik vrees dat je moet gaan schrappen om hier iets van te maken. (of je moet je vakantie verlengen)
Schrappen van Californie (Yosemite, San Francisco, LA) geeft je de nodige tijd voor de parken in Utah en Yellowstone
Schrappen van Yellowstone geeft je meer tijd in Californie.
Kijk ook eens bij onze 2 voorbeeldroutes. De ene loopt door het zuid-westen, de andere via Yellowstone.
Bij die routes zie je de afstand en reistijd tussen de parken en plaatsen.
Bij de info die daaronder staat krijg je een idee van wat je onderweg allemaal aan bezienswaardigheden tegenkomt
Linkje: http://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/?PHPSESSID=bb0sld6gh4ad3lg124rtski0b5

Succes met je planning
#2 - 31-10-2016, 09:32 uur

Bianca Stripes & Stars

Hoi en welkom!

Ik ben het wel met Cees eens.  De planning is heel ambitieus en ik denk dat je echt een keuze moet maken tussen het zuidwesten zonder Yellowstone of een deels andere route met  Yellowstone. Ik denk dat je anders heel veel mooie dingen overslaat, zoals bijvoorbeeld de kustroute highway 1,  Death Valley en Grand Teton NP.

Misschien heb je iets aan de routes die ik heb gemaakt?
Rondje zuidwesten vind je hier: http://www.stripesandstars.nl/route-rondreis-westkust-amerika/

En ik ben net terug van een rondreis Salt Lake City, inclusief Yellowstone National Park:
Die route vind je in grote lijnen hier: http://www.stripesandstars.nl/route-amerika-reis-the-mountain-states/

Mijn ervaring is dit ik tijdens laatstgenoemde route nog tijd te weinig had voor bepaalde dingen. Het is moeilijk kiezen, maar het is zonde als je je moet haasten.

Succes met plannen.
#3 - 03-11-2016, 12:45 uur
Reis mee door Amerika! Blogs, Info, Tips & Roadtrip Tricks op www.stripesandstars.nl

Hans B

Lo je moet het niet doen zo.

Voor een route zoals door jou voorgesteld neem je ten minste 14 dagen extra de tijd.
Californie, rondje Grand Canyon en Yellowstone gaan niet samen in 4 weken.
#4 - 04-11-2016, 21:37 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15