Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

fietsen in Calofornië?

Discussie gestart

ilonka

Wij zijn een gezin met drie kinderen (12, 14 en 16 jaar) en gaan elk jaar op fietsvakantie.
We zouden volgend jaar naar de VS willen gaan, maar komen niet echt aan informatie over mogelijkheden tot fietsen daar.
Het zou niet persé een rondtocht van drie weken hoeven zijn.
Wat we ook leuk vinden, is een aantal parken te bezoeken en daar dagtochtjes of meerdaagse tochten te maken.
Nu weten we dat de afstanden in de VS groot zijn en dat veel gebieden bergachtig zijn.
Is er toevallig toch iemand die eens iets soortgelijks heeft gedaan of die ons tips kan geven?
Dan zou dat welkom zijn. Hartelijk dank alvast, Ilonka
#1 - 19-08-2008, 13:17 uur

DeniseenCoen

Hi Bianca,

ik heb een tijdje gewerkt bij de Fiets vakantie winkel.
www.fietsvakantiewinkel.nl

Eerlijk gezegd kan ik mij niet meer herinneren of er daar ook wat bij zat mbt fietsen in USA.
Wellicht kan je daar eens informeren!

Succes!
#2 - 19-08-2008, 16:11 uur

Hans B

Tijdens onze reis in 2002 troffen wij twee dames (op leeftijd 60-ers) die een tocht maakten van Seattle naar San Francisco en met de trein terug.
Verder heb ik wel eens verhalen gelezen over coast to coast fietsen.
Om echt een rondje te fietsen in Arizona - Utah daarvoor lijkt het mij 's zomers veel te heet.
Ook voor de temperatuur moet je een goed (lees niet te heet) gebied kiezen.

#3 - 19-08-2008, 21:04 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

wim put

Hallo,
In sommige gebieden kun je fietstochten maken zoals in Moab naar Colorado, maar vergeet niet in Amerika zijn er geen fietstpaden die we hier kennen. Om eerlijk te zijn is het niet aanteraden in Las Vegas en omstreken. Veel succes
Wim
#4 - 19-08-2008, 21:14 uur
usa.eigenstart.nl

Marianne

Ik heb alleen ervaring met fietsen in San Francisco (kijk eens bij www.blazingsaddles.com ), Yosemite en langs het strand bijLA. niet echt wat jullie in gedachte hebben denk ik. Wel fietspaden daar. De mogelijkheden zijn beperkt; het aantal wegen is beperkt, het is bergachtig, heet, lange afstanden en men is er niet gewend aan fietsers (maar dat kan ook een voordeel zijn, ze gaan dan met een ruime boog om je heen).

Ik heb ooit eens Travels in a Strange State: Cycling across the USA van Josie Dew gelezen, erg leuk, misschien aardig om te lezen om een idee te krijgen. Ook erg leuk om te lezen is het verslag van een Belg, zie http://www.movingsouth.be/ (wel even zoeken, hij is in Las Vegas geweest en toen California ingetrokken).

Je zult in een aantal parken kunnen fietsen, maar dit blijft toch vrij beperkt denk ik. In Yosemite zijn er fietspaden in de vallei maar voor serieuze fietsers is daar niet echt veel te fietsen. Buiten de vallei wordt het lastig,veel klimwerk, maar vooral veel smalle kronkelwegen met weinig ruimte om gepasseerd te worden.
Voor Sequoia geldt hetzelfde lijkt mij. Death Valley is te heet, net als Joshua Tree.
Buiten California (mag dat ook?) lijkt Zion mij nog de beste park om te fietsen. Er mogen geen auto's de canyon in rijden, dus dat is mooi.Maar buiten de ene weg waar de shuttlebus langs rijdt is er niets.
Buiten de parken is San Francisco redelijk ingesteld op fietsers. Fiets over de Golden Gate Bridge naar Sausolito en naar Muir Woods, dat is een flinke tocht (wij kwamen niet verder dan Tiburon).
Eigenlijk zou ik zeggen: ga wandelen. Er zijn geweldige hikes, van kort tot dagenlang en daar is ook erg veel informatie over te vinden. Kijk eens opwww.nps.gov voor de nationale parken.

Marianne
#5 - 19-08-2008, 23:18 uur

Dutchess

Er zijn veel organisaties waar je georganiseerde fietstochten kunt boeken, maar die zijn over het algemeen behoorlijk duur.  Maar misschien kun je er een idee krijgen van de routes die ze doen, en hoe het terrein is:

http://www.bicycleadventures.com/where/california/
http://www.backroads.com/family-trips#USA-California
http://www.napavalleybiketours.com/vacations/familyadventurevacation/index.html
http://www.westernspirit.com/Fam-Map.html
http://www.winecountrybikes.com/Self-guided_Bike_Tours.htm
http://www.adventurecycling.org/tours/2008sierrasampler.cfm

Adventure Cycling heeft ook routes uitgestippeld als je het zelf wil regelen, b.v. http://www.adventurecycling.org/routes/pacificcoast.cfm

Wij hebben met Bicycle Adventures een aantal jaren terug een familie kampeer fietstocht gedaan in de San Juan Islands (ten noorden van Seattle) die ons heel goed is bevallen maar dat ligt een beetje uit jullie richting. Helaas hebben ze in Californie geen familie tochten (allee in Washington en Oregon).

Fietsen in de V.S. is idd heel anders dan in Europa, men is hier minder op fietsers ingesteld alhoewel je in bepaalde gebieden/steden (b.v. Portland OR) uitstekende fietspaden hebt.  Maar over het algemeen fiets je gewoon over de weg en moet je niet bang zijn om je in het verkeer te storten.
#6 - 20-08-2008, 02:23 uur

ilonka

Allemaal hartelijk dank voor jullie reacties.
Bij de fietsvakantiewinkel hebben ze maar 1 route, en die ligt in oost Canada.
We hadden zelf ook al wat organisaties gevonden die georganiseerde tochten aanbieden, maar die zijn absurd duur (1500-2000 dollar p.p. voor een paar dagen).
De anders links zal ik nog volgen.
Inderdaad is er ook niets mis met wandelen, maar we fietsen nou eenmaal graag.
Verdere concrete tips blijven welkom! Ilonka
#7 - 20-08-2008, 09:40 uur

Dutchess

Wat we ook leuk vinden, is een aantal parken te bezoeken en daar dagtochtjes of meerdaagse tochten te maken.

Ilonka, misschien is dit boek interessant voor je:  Bicycling America's National Parks: California: The Best Road and Trail Rides from Joshua Tree to Redwoods National Park.  Bij Amazon te bestellen.  Ik heb laatst in de boekwinkel de versie over Utah's National Parks gezien en het zag er heel interessant uit. 
#8 - 24-08-2008, 18:05 uur

XJ

Ik heb het afgelopen jaar een fiets aangeschaft en heb lokaal wat rond gefietst in CA. Ik denk toch dat je je zal moeten beperken tot plaatselijke rondjes en/of kleinere tochten van enkele dagen. Er zijn weinig wegen waar je veilig (over een lange afstand) kan fietsen, het is er vaak heel warm en het is heel pittig qua hoogteverschil. Dan praat ik puur over California.
#9 - 25-08-2008, 19:45 uur

hdeweert

Ondanks dat Amerika geen echt fietsland is zijn er toch mensen die zich per fiets verplaatsen. Amerika beschikt over weinig fietspaden dus word er gewoon op de rijweg gefietst. Helaas moet ik zeggen dat dit soms een niet ongevaarlijke bezigheid is. De kanten van de wegen liggen vol met steengruis en de automobilist is niet ingesteld op de aanwezigheid van fietsers.
 Toets eens het woord fietsen in bij de zoek functie van dit Forum.

Harm
#10 - 25-08-2008, 20:30 uur

Dutchess

Er zijn weinig wegen waar je veilig (over een lange afstand) kan fietsen, het is er vaak heel warm en het is heel pittig qua hoogteverschil. Dan praat ik puur over California.

Je hebt gelijk dat het best warm en pittig kan zijn.  Maar Ilonka, laat je er niet door afschrikken zonder je er wat meer in te verdiepen.  Er zijn genoeg mensen die langere tochten maken. Kijk maar eens naar op www.crazyguyonabike.com - fietspaden of niet, mensen fietsen van kust-tot-kust!  (OK, dat doe je misschien niet zo snel met een gezin, maar het punt is dat het kan).  En California is een heel grote staat met gevarieerd terrein.  In Napa Valley hebben wij b.v. heerlijk gefietst, zonder al te veel klimmen.  Een aantal links die ik eerder heb doorgegeven, zijn tochten voor gezinnen met kinderen, dus er is wel terrein zijn dat geschikt is om te fietsen, al zal het dan anders zijn dan in Europa.

Je ziet het land op een heel andere manier als je fietst, en ik kan me voorstellen dat jij en je gezin zoiets graag willen doen.  Succes bij de planning!
#11 - 26-08-2008, 03:22 uur

PetraVS

Dit draadje gaat over Californie en dat is een staat, die al vele malen groter is, dan Nederland.  Als we het dan over heel de Verenigde Staten hebben, hebben we het over het derde grootste land ter wereld.  M.a.w. het hangt er nogal vanaf, waar  je bent.  In ons gebied kun je heel wat af fietsen, maar wij zitten 3000 mijl van Californie, in hetzelfde land.  Wat ik maar wil zegen is, dat ervaringen hier beperkt zijn tot waar die persoon in dit land heeft gereisd.  "Amerika" is vele malen groter dan "Nederland", vergeet dat niet (en hoe veilig voel je je als fietser op een bergweggetje in Oostenrijk?).
#12 - 26-08-2008, 04:53 uur

sandrochka

Bij Bryce zijn wij een groep fietsers tegen gekomen over een behoorlijke afstand van elkaar (viel niet mee daar te fietsen blijkbaar). Dat was idd ook iets georganiseerd. Maar gewoon op de normale weg, een beetje op de streep fietsend.
Ik heb zelf alleen in San Francisco gefietst en vond het soms best gevaarlijk als je met een enorme snelheid naar beneden gaat met auto's langs je heen razend.
#13 - 26-08-2008, 17:17 uur
2014: Noordoost USA: http://northeastusa2014.blogspot.nl/

2012: Midwest USA 2010: Canada en north-west USA 2008: West USA

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15