Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Fietsen over de Golden Gate bridge

Discussie gestart

djengo

Over twee weken vertrekken we weer voor een rondje Californie.

op het programma staat een fietstocht over de Golden Gate bridge.

Zijn er mensen die via union square, golden gate park, en kust de brug zijn over geweest?

verder nog leuke plekjes om langs te fietsen?
#1 - 19-09-2015, 10:02 uur

Marianne

Wij hebben eens gefietst van de Columbus Ave vai de kust, de brug en Sausalito naar Tiburon (zie ons 2008-verslag). Ik zou dat niet weer zo doen; eindigen in Sausalito is beter, het laatste stuk vonden wij wat minder. Maar vanwege de vertrektijd van de boot hadden wij daar ook te weinig tijd voor, dat speelde ook mee. Als ik het weer zou doen zou ik het Golden gate park meenemen. Waarom Union Square? Dat lijkt me niet interssant op de fiets. Vermijd ook de heuvels.
Waar zou je de fietsen huren?

Marianne
#2 - 19-09-2015, 15:37 uur

djengo

hoi Marianne,
 De planning is om fietsen te huren bij  Blazing Saddles.
Die hebben een verhuurpunt bij Union square.

Dacht dus om daar fietsen te huren en via d
se painted ladies naar golden gate park te rijden.
#3 - 19-09-2015, 21:54 uur

Pino

De verhuurders hebben soms een pakket met een terugreis per boot.
Wij hebben in juni fietsen gehuurd (via Jan Doets) bij Bay City Bike (501 Bay street) Van daaruit langs de baai over de Golden Gate , erg leuk. We zijn tot Tiburon door gefietst en van daaruit langs Alcatraz met de ferry teruggevaren naar (ongeveer) Pier 49.
Er gaat ook een ferry terug vanuit Sausalito, dat maakt het een stuk korter.
Daarna hebben we een rondje door de stad gedaan (Lombard street, de painted ladies en nog verder).
De bekende Lombard street is 1 van de minder steile straten, hou dus rekening met echt steile hellingen in de stad.
Wij zijn fietsers en vonden wat uitdaging juist leuk, maar voor minder geoefende fietsers bestaat ook vaak de mogelijkheid een elektrische fiets te huren.
#4 - 19-09-2015, 23:53 uur

djengo

Dat klopt Pino,

 je krijgt een ferry ticket mee. die je alleen bij gebruik betaalt.

Hoe zijn jullie vanaf de pier naar de painted ladies gefietst?

waren de heuvels redelijk te doen?  we zijn  geen fanatieke fietsers maar een beetje uitdaging gaan we niet uit de weg.
#5 - 20-09-2015, 08:51 uur

Marianne

Als je bij Union Square begint valt het wel mee met de heuvels voglens mij, in elk geval tot aan de Painted Ladies is er niets aan de hand (wel een wat mindere buurt).
Ik had gedacht dat het beroemde stukje Lombard Street wel een van de steilste stukken zou zijn maar dat is inderdaad niet zo, het staat in elk geval niet in deze topt 10: http://www.7x7.com/arts-culture/real-top-10-list-steepest-streets-san-francisco

Wij waren van plan om na onze tocht over de Golden Gate Bridge nog een stukje door de stad te fietsen maar dat plan hebben we snel laten varen; nog afgezien van de hellingen is het gewoonweg niet prettig om dat te doen in een drukke stad zonder fietspaden.

Marianne
#6 - 20-09-2015, 11:13 uur

Pino

Vanaf de pier zijn we een beetje zigzaggend naar de bovenkant van Lombard street gefietst (en sommige steile stukjes gelopen).  Lombard Street omlaag gefietst tussen de auto's die hier stapvoets in de file rijden. Een echte kermis met verkeersregelaars boven en beneden. Dacht ik mijn afdaling op de fiets te filmen met het fototoestel in de hand, heb ik een verkeerde instelling, waardoor niets is opgenomen :'(
De juiste route naar Alamo Square Park (waar die painted ladies zijn) is vast anders dan wat we zigzaggend hebben gereden, maar de straataanduidingen zijn duidelijk en je kiest de wat rustiger straten uit. Geen ruige wijken tegengekomen. Als kaart het kaartje uit de "Bay City Guide" gebruikt (foldertje), maar met een telefoon gaat het vast ook.
Fietsen heeft (voor mij) het voordeel dat je een redelijke snelheid hebt en stil kunt gaan staan waar en wanneer je wilt.
De straat evenwijdig aan Lombards Street overwint hetzelfde hoogte verschil, maar in rechte lijn, en is dus steiler. Bochten zijn voor watjes  ;)

Vanuit het hotel aan Marjket Street waren we via het visitor center bij het Powell Station naar de Bay street gelopen. We waren van plan geweest om met de cablecar te gaan, maar de rij met Aziatische toeristen die op een plekje aan het wachten waren, was al heel lang. We zijn 's avonds wel met de cablecar teruggereden.
#7 - 20-09-2015, 14:38 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15