Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Film Antelope Canyon

Discussie gestart

wama

Ditmaal heb ik een film gemaakt over Antelope Canyon.
Antelope Canyon wordt ook wel eens een “slot canyon” genoemd, deze onstaan vooral in kurkdroge gebieden
waar het water zeer sporadisch met bakken uit de lucht komt vallen.
Het overtollige water schuurt zich een weg door de zachtere rotslagen met als gevolg dat er binnen in de rots
smalle kloven ontstaan en een fabelachtige structuur de rotswanden bekleed.
Antelope Canyon is een lust voor het oog en laat een mens tot rust komen in een oase van intense stilte.
Er moet nog een voice over op gemaakt worden maar daar ben ik volop aan bezig.
Jullie kunnen de film hier bekijken:

http://www.youtube.com/watch?v=NvievGey_bk#ws

Veel kijkplezier

Ria en Guido

http://blog.seniorennet.be/verenigdestaten2011/
#1 - 04-08-2011, 09:37 uur

Chris RTA

Leuk om weer eens terug te zien.
Jammer dat het beeld niet top is. De kleuren komen niet echt tot zijn recht.

Maarja zoiets moet je ook zelf gaan bekijken.

#2 - 04-08-2011, 20:00 uur

Tammie


Maarja zoiets moet je ook zelf gaan bekijken.



Dat ga ik zeker doen! Toevallig vandaag een tour gereserveerd voor 9 september aanstaande, leuk dus om hier alvast een filmvoorproefje te krijgen!
#3 - 04-08-2011, 22:21 uur

wama

Een tip die ik wil geven.
Boek een fototour op de middag.Dan krijg je beurt om beurt de tijd om op de aangewezen plaatsen van de gids fotos te nemen.
En nog een tip: Neem zeker een statief mee.Het is in de canyon op sommige plaatsen zo donker dat je lange sluitertijden krijgt.
Wat je ook kan doen is een doekje meenemen en je fototoestel op de grond leggen zodat het zeker geen beweging maakt.
Veel succes ginder

Ria en Guido
#4 - 04-08-2011, 22:37 uur

Tammie

Ik twijfel over de (langere) fototour. Ik heb namelijk een partner met een toiletprobleem! Is er iets van een toilet mogelijkheid in de (buurt van) Canyon?
Zo niet, dan denk ik dat we de tour van zo'n anderhalf uur net halen!
Maar dan kan je ook wel genoeg foto's maken, toch?
Overigens, kan iemand me vertellen hoe het überhaupt met de openbare toiletten daar gesteld is?
#5 - 04-08-2011, 23:03 uur

Chris RTA

hoi,

Foto tour is zeker niet nodig als je de andere tour pakt rond het middag uur. Ik geloof van 11:30.
Dan zie je precies hetzelfde. Alleen mag je dan niet al te lang bij het beroemde plekje staan. Maar als je gewoon een beetje brutaal bent kun je mooie fotos maken. Kijk maar op mijn foto site.
Toiletten zijn er niet zo ver ik weet. Misschien een dixi.

#6 - 05-08-2011, 19:24 uur

wama

Prachtige fotot Pipo.
Bedankt om ze te delen.
#7 - 05-08-2011, 21:28 uur

marjoleinBB

Mooi Filmpje om te zien .We hadden er alleen nog maar foto's van gezien zo'n film geeft een nog wat beter beeld van de canyon .
We gaan 4 september zelf die richting op zijn alleen nog aan het twijfelen tussen de upper en de lower ... :-\
Krijg na zulke beelden steeds meer zin in de vakantie  >:D
#8 - 06-08-2011, 18:25 uur

nicomo

Hoi,

Wij zijn net terug van onze vakantie uit ZW-USA. Wij hebben de upper Antelope Canyon gedaan bij http://www.antelopeslotcanyon.com met chief Tsosie. De chief wist allerlei leuke standpunten om goede en originele foto's te nemen. Zelf nam hij dan de eerste foto waarna je zelf ook zo'n foto kon nemen. Dit alles met rustgevende fluitmuziek op de achtergrond, heerlijk.

Een van de hoogtepunten van onze vakantie.

Kijk voor wat foto's maar eens op onze blog http://morskieft2011.blogspot.com/2011_07_17_archive.html

#9 - 08-08-2011, 15:02 uur

Hammies

Ook wij zijn daar van de zomer geweest. Ook gereserveerd bij Chief Tsosie. We hadden wel de lower canyon geboekt, vanwege de verhalen dat je door de upper canyon "gejaagd" zou worden. Maar we hebben uiteindelijk gewoon de upper gedaan (13.00). Onduidelijk was hoe dat nou kon en hebben we ook niet nagevraagd. De tour was prima en we hadden alle tijd om te kijken en te fotograferen. Niets gejaagd dus. En ook wij hadden een leuke gids (JC) die aan het eind nog een indiaans liedje zong. Naast de canyon vonden we ook de rit ernaar toe en weer terug zeer vermakelijk door het losse zand.
#10 - 08-08-2011, 18:47 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15