Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Films opgenomen in het westen

Discussie gestart

schre062

Een rare vraag. Nu we komende zomer naar Amerika gaan willen we in de stemming komen van het westen door wat leuke films te huren.
Weet iemand een leuke film die is opgenomen in het westen. Ik ken Stagecoach al.
#1 - 02-02-2011, 21:15 uur

Yessica

Leuke vraag juist!   :)

Ik verzamel roadmovies, die spelen zich vaak in het westen af dus ik weet er wel een paar. Daarnaast verzamel ik films die zich overduidelijk in Amerika afspelen, met veel beelden van de desbetreffende stad en zo.

Thelma & Louise (uiteraard!)
Transamerica
Bonneville (Californie, Bryce, Death Valley)
Wild hogs (Arizona, New Mexico)
Little miss Sunshine
Paris, Texas (viel tegen, maar ik ben ook niet zo van de cult films)
Collateral (LA)
Feels like heaven (SFO)
Midnight Run (al wat ouder, maar zeer onderhoudend and lots of scenery!)
It's complicated (Santa Barbara)

Ik heb er nog veel meer, die spelen zich af in bijvoorbeeld Boston of Chicago en zo, maar als ik er meer tegenkom of aan meer titels denk, dan zet ik ze hier neer!
#2 - 02-02-2011, 21:49 uur



schre062

Geweldig Yessica, bedankt.
Heb al wat trailers op YouTube bekeken.
#3 - 02-02-2011, 22:16 uur

Lilo

De openingsscene van Mission Impossible II: Deadhorse point state park
The Hangover: Vegas
Honeymoon in Vegas (met de flying Elvissen, geweldig!)  ::)

Lilo
#4 - 03-02-2011, 14:23 uur

wama

Zelf ben ik amateur filmer en heb verleden jaar een paar filmpjes opgenomen in het westen van de USA.
De twee eerste San Francisco en Yellowstone N.P. heb ik al ingesproken en kan je bekijken onder volgende links:
San Francisco:
Yellowstone N.P.:
De volgende delen gaan over de Nationale parken maar moet in nog een voice over op plaatsen.
De parken:Joshua Tree,Apache Trail,Montezuma castle,Sedona,Grand canyon,Monument valley,Mesa verde,Arches,Capitol reef
Het tweede deel betreft de parken: Highway 12 to Bryce Canyon, Zion, Red Rock canyon, Death Valley and Yosemite

Veel kijkplezier
Ria en Guido
#5 - 03-02-2011, 19:01 uur

snoodaard

the hills have eyes  ;D,ik meende yoshua threes NP te herkennen.Als je geen horrorfan bent is White Sands met Micky Rourke best leuk.Deze film was de reden waarom ik deze plaats in New Mexico wilde bezoeken.In mars attacks landen de aliens in Pahrump Nevada wat op de weg naar Death Valley ligt.
In close encounters of the third kind is the devil's tower in Montana het landingspunt van de ufo.
In de Hulk gaat het groene monster wild te keer  in arches BP.
In to the wild is echt super met vele mooie landschappen van california tot Alaska.
The rocky mountains zijn zeer mooi in deliverance.(de lokale mensen zijn wel leuker dan in de film)
#6 - 03-02-2011, 21:02 uur

houtsmaaa

Leuke vraag van jullie want zo heb ik vorig jaar ook een beetje rondgekeken..
Zelf vind ik de film "true romance" echt super en 1 van de scenes is opgenomen
in Rae's restaurant. Een bekend restaurant , nou ja restaurant, meer een diner
waar best veel films opgenomen zijn. Echt de moeite om daar even langs te gaan
ook omdat het eten erg goed en beslist niet duur is.
hier een linkje!

Ik heb naar nog veel meer filmlocaties gezocht dus als jullie voorkeuren hebben hoor ik het wel ...
#7 - 03-02-2011, 22:20 uur

schre062

Leuk, Santa Monica blijven we een paar nachten dus komt goed uit om Rae's te bezoeken.

Zijn er ook filmlokaties bekend in Yosemite, Death Valley of Monument Valley?
#8 - 04-02-2011, 15:28 uur

Yessica

Zijn er ook filmlokaties bekend in Yosemite, Death Valley of Monument Valley?

Effe gegoogeld op "movies filmed Death Valley" en ik vond dit:

http://www.nps.gov/deva/historyculture/death-valley-in-movies-and-television.htm    :afro:
#9 - 04-02-2011, 15:47 uur



Tet14

Bagdad Cafe. Smokey and the Bandits, Duel  etc. Btw Devils Tower is in Wyoming en Deliverance (een van de best films ooit imo) was dacht ik opgenomen in Georgia.
#10 - 04-02-2011, 22:44 uur

Chris RTA

Starship Troopers is opgenomen in Hell's Half Acre, dit ligt tussen Casper en Cody in.

Ik weet nog een film, alleen kom niet op de naam, deze is opgenomen in de Grand Canyon en een deel in Antilope Canyon.
Dat gaat over een stelletje dat een tour wil doen door de Grand Canyon, als ze dan een gids gevonden hebben, gaan ze er met een paard in. De gids gaat dood en op het laatst de jongen ook. Het mooie was dat de gids op een gegeven moment zei, midden in de Grand Canyon, dat het stelletje maar eens om die heuvel heen moesten lopen om iets heel moois te zien. Toen kwamen ze bij de ingang van de Antilope Canyon wat weer een 100 km verder op ligt. Leuke knip in de film.

Ooit kom ik nog op die naam.

#11 - 05-02-2011, 02:32 uur

snoodaard

 embarressed idd shame on me deliverance speelt zich af in georgia en devil's tower ligt al een 40-tal km in wyoming.
#12 - 06-02-2011, 18:52 uur

SarahFL

mischien een leuke link:

http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Films_set_in_California

Hier staan een heleboel films opgenomen in de omgeving van California.

Waarvan ik Sideways leuk vond en ook een mooi beeld van de wijngaarden laat zien.
Ps en 127 hours laat ook mooie beelden van Canyonlands zien en het verhaal is ook nog eens goed!
#13 - 12-02-2011, 12:47 uur

Chris RTA

Ik weet het weer, de naam van die film die ik hierboven beschreef.
Ik kan mij wel voor mijn kop slaan.

Hij nl gewoon "The Canyon".

#14 - 12-02-2011, 17:11 uur

Johan

The rocky mountains zijn zeer mooi in deliverance.(de lokale mensen zijn wel leuker dan in de film)

Als je het over de "Deliverance" film uit 1972 hebt dan is die in ieder geval niet in de Rockies opgenomen maar hoofdzakelijk in Georgia en South Carolina. Of bedoel je een andere?
#15 - 12-02-2011, 19:08 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15