Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Seattle hop on hop off?

Discussie gestart

peliepoel

Hoi

Gaan over 6 weken naar het NW van USA en komen rond de middag aan in Seattle. Willen die dag ivm tijdsverschil rustig aan doen en doen vaak in steden een hop on hop off bustour. Leuk om wat indrukken op te doen en niet teveel na te denken, dan de volgende dag zelf lekker lopend en per ov op pad.
Maar kan niet vinden of er zoiets is in Seattle. jullie ervaring??
Weet iemand ook of het Music Experience interessant is (zijn uit jaren '60 en kennen wel Jimi Hendrix  etc.)?
Ik hoorde ook dat je ergens in een bankgebouw (?) mooi uitzicht hebt op de omgeving en op Space Needle, weet iemand waar dat is?
Alle tips over het NW zijn trouwens welkom, reisverslagen al wat gelezen via het forum: erg leuk!
We doen Seattle, Olympic, Mnt Rainier, Portland, Crater Lake en kust.

Dank en groetjes, Poelie
#1 - 10-06-2011, 08:51 uur

koosv

Ik weet nog van vroeger dat er in de binnenstad van Seattle een gedeelte is, met vrij openbaar vervoer.



zie ook voor een groter plaatje en meer gegevens: http://metro.kingcounty.gov/tops/bus/area_maps/m_seattle-rfa.html
#2 - 10-06-2011, 12:50 uur

Marianne

Ik weer niet of er een hop on hop off bus is, maar wel heb je er Ride the Duck. Wij liepen daar tegenaan op weg naar de Space Needle, en besloten ter plekke de Space Needle te verruilen voor de Duck Tour (ivm het slechte zicht die dag). Ik vond het geweldig leuk! Zie ons 2006-verslag.

Marianne
#3 - 10-06-2011, 20:46 uur

koosv

In Seattle heb je tegenwoordig ook hop on hop off bussen: $35 voor een dag en $45 voor twee dagen.
Kijk hier voor meer info en excursie mogelijkheden: http://www.graylineseattle.com/sightseeingtours.cfm

Er zijn alternatieven voor de space tower:Het Columbia Center, 76 verdiepingen hoog, 5th Av/ Columbia Str. (vroeger was dit het Bank of America gebouw): met een observation deck ($5 of $3 voor kinderen/seniors).ma-vr 8:30-16:30
Dan is er de Smith Tower uit 1914, 42 etages, met ook een mooi uitzicht, soms gesloten voor speciale gelegenheden, bekijk hun schema: http://www.smithtower.com/Observation.html


Ook leuk voor een uitzicht op de stad is een wash. state ferry te nemen voor ca $7 naar Bremerton (1 uur) of Bainbridge eiland (ca 35 min), terug gratis als "walk on" passagier
Of een watertaxi nemen voor ca $3 vanaf seattle waterfront naar Alki Beach

Probeer kort van tevoren de weersverwachting te checken vanwege grote kans op regen of bewolking in die omgeving, en pas evt. je programma aan. Ik ben daar enkele jaren geleden mee geconfronteerd,(de prachtige mt RAINier verstopt onder een wolkendek) en had geen goede alternatieven. Uiteraard hoop ik dat je goed weer hebt!
#4 - 11-06-2011, 11:50 uur

peliepoel

Marianne, mede door jullie verslag ben ik razend enthousiast geworden en doe we een groot gedeelte van 'jullie' trip ook. Weet dat het werkt dus!!
Koos, dank je wel, dat was de info die ik zocht en ook van Columbia Center. Had dat al ergens gelezen maar niet genoteerd.
Weeronline zal onsw programma mede bepalen, ja en in 3 dagen Seattle moet een hoop moois lukken!
Hebben er zin in!!
Allebei dank jullie wel dus.
#5 - 11-06-2011, 15:59 uur

maryde

De Duck tour is een aanrader, wij hadden een bezielde driver die interessant dingen vertelde zonder de hele tijd leuk te doen, zoals weer  in Boston wel  één hadden. De bibliotheek in Seattle,ontwerp Rem Koolhaas, ook mooi om te bezoeken.
#6 - 25-06-2011, 13:42 uur

Chris RTA

Hoi,

Ben vandaag terug gekomen uit Seattle.
er is inderdaad een hop on hop of bus, deze zou ik niet aanraden. Wij zijn er in geweest en vonden de 35 dollar te veel voor wat je ziet.
Wij hebben een aantal dagen later ook de duck tour gedaan, deze was veel leuker en veel langer met een leuker verhaal verteller erbij.
Wij hebben alles op de bonnefooi gedaan wat betreft de hotels. Dit ivm het weer. achteraf was dit de beste keuze. de eerste dag dat we mt Rainier gepland hebben was het klote weer en hebben deze aan het eind van de vakantie alsnog kunnen doen. Supermooi.
Wij zijn ook naar Vancouver BC Canada gereden, dit is ook een aanrader.

Ik ga nu ff mijn jetlag uitslapen.
#7 - 03-07-2011, 11:06 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15