Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

geboekt... en nu?

Discussie gestart

vincent77

We hebben vandaag geboekt, en vliegen op 1 mei naar LA. Komen daar in de avond aan (rond 21.15) en willen dan zsm een hotel in om te slapen.
Vanaf daar willen we naar SF via de kust, vanaf daar een paar NP's naar LV en vanaf daar weer naar LA terug, om daar een paar dagen te zijn voordat we terugvliegen.
op 17 mei vliegen we dan weer terug.

Dus schiet maar... wie heeft er tips, en hoeveel dagen heb je ongeveer in SF nodig (wij denken een dag of 4?), in LV (ik denk max 2) en in LA?
En welke parken juist wel of juist niet?

Oja, huurauto moeten we nog uitzoeken... we gaan met zijn tweeën, waar moeten we naar kijken? Niet te groot, maar ook geen Mini Cooper ;)
#1 - 13-01-2010, 21:39 uur

Ine

We hebben vandaag geboekt, en vliegen op 1 mei naar LA. Komen daar in de avond aan (rond 21.15) en willen dan zsm een hotel in om te slapen.
Vanaf daar willen we naar SF via de kust, vanaf daar een paar NP's naar LV en vanaf daar weer naar LA terug, om daar een paar dagen te zijn voordat we terugvliegen.
op 17 mei vliegen we dan weer terug.

Dus schiet maar... wie heeft er tips, en hoeveel dagen heb je ongeveer in SF nodig (wij denken een dag of 4?), in LV (ik denk max 2) en in LA?
En welke parken juist wel of juist niet?

Oja, huurauto moeten we nog uitzoeken... we gaan met zijn tweeën, waar moeten we naar kijken? Niet te groot, maar ook geen Mini Cooper ;)

Als auto raad ik je aan een midsize aan. Niet te groot, ook niet te klein. Een compact kan ook, maar die is ent wat kleiner.
Route zou kunnen:
Behalve de aankomstdag- 2 dagen LA- 1 dag Sedona-1 Gr. Canyon- 1 Bryce Cayon- 1 Zion - 2 Las vegas- 1 Death valley -1 Fresno-2 Yosemite-2 San Francisco-1 x kustweg (Camrbia) - 1 LA.
De route vanaf Death valley loopt via bakersfield/Fresno omdat de westingang -Tiogapass_ van Yosemite in Mei vrijwel zeker dicht is.
Zoals je ziet kan dat net.
Eventueel Bryce canyon laten vallen als je meer tijd in San Francisco of LA wilt doorbrengen.
#2 - 13-01-2010, 22:00 uur

hdeweert

Hallo
De eerste tip is : lees wat reisverslagen kijk wat je zelf wilt gaan zien en doen maak een route en plaats hem op het Forum.
Tip twee: neem een ruime auto. De kofferbak van de meeste Amerikaanse auto’s zijn niet erg ruim en er gaat weinig in.
Verder hebben de wat grotere auto’s ook cruise controle wat erg handig kan zijn.
Succes

Harm
#3 - 13-01-2010, 22:19 uur

Tet14

Een midsize kan wel maar een full size heeft natuurlijk meer bagageruimte. Zoals gezegd is dat belangrijk. Cruise Control is bijna bij ieder groter verhuurbedrijf standaard, behalve op het allerkleinste type.  Je zou ook een kleine SUV kunnen proberen. Zeg maar een model zoals een Hyunday Tucson.
Wil je ook nog tijd doorbrengen in Los Angeles?
Met 2 dagen LA, 2 dagen voor de route langs de kust, 2 dagen SF, 2 dagen Yosemite (incl. SF-Yosemite), lange reis rond de southern Sierras(Bakersfield) naar Death Valley (wel erg lang voor een dag), 1 dag in DV, rit naar Las Vegas, 2 dagen in Las Vegas en dan 1 dag terug naar LA, zit al bijna op de 15 dagen die je voor je reis hebt. Het hangt dus helemaal van je plannen af of je nog tijd zal hebben voor Zion, Bryce en GC. Met 4 dagen SF zal je daar, denk ik, niet aan toe komen.
Tet
#4 - 14-01-2010, 12:02 uur

Marianne

Jullie hebben geen tijd om veel parken te zien, zeker als je ook nog veel tijd in de steden wilt doorbrengen. Welke parken wel of niet de moeite zijn hangt heel erg af van wat jullie aanspreekt. Lees hiervoor eens wat reisgidsen en reisverslagen door en maak dan zelf een keuze.
Denk er aan dat de Tioga Pas nog gesloten kan zijn als je naar Yosemite gaat, dus neem voldoende tijd om een andere route te kunnen nemen (via Bakersfield zoals Tet aangeeeft is een mogelijkheid, maar je kunt ook 'bovenlangs').
Ik zou niet met de kust beginnen maar Yosemite, SF en de kust op het laatst zoals Hans B aangaf.

Jammer dat men altijd eerst iets boekt en dan om raad komt vragen.  :-\
Met zo weinig tijd is het vaak veel handiger om vanaf een ander vliegveld weer terug te vliegen.

Marianne
#5 - 14-01-2010, 13:58 uur

vincent77

Dat we niet heel veel tijd hebben wisten we al ;) maar we zitten nou eenmaal helaas aan bepaalde periodes gebonden.
En ik vermoed dat het niet de enige keer zal worden dat we die kant op gaan, hoewel in 2011 Florida in de planning zit.
De Tiogapass had ik al begrepen dat die nog dicht is, dus vandaar ook mijn eerste vraag welke richting we het best langs zouden kunnen.
Omdat wij zelf nog nooit eerder een rondreis gedaan hebben, zullen er nog wel meer vragen komen.
Wat de moeite waard is / mooie route is voor een ieder apart te bepalen. En ook al komt er straks een route uit die al door duizenden anderen gedaan is, who cares, het is ons eerste rondje  :) Ik denk alleen wel dat we op dag 1 meteen uit LA willen vertrekken, en pas aan het eind LA willen bekijken zodat we dan ook wat kunnen shoppen. Hangt natuurlijk ook van de route af, want we willen als het even kan Las Vegas is het weekend vermijden.
Als ik zelf even dagen tel, hebben we in totaal 15 volle dagen om te vullen. Met de steden eraf (3SF, 1LV, 3LA) blijven er dan nog 8 over.
Dat zou moeten kunnen volgens ons, maar voor hetzelfde geld komt het helemáál niet uit.
#6 - 14-01-2010, 17:14 uur

Marianne

Je hebt genoeg tijd om er een mooie route van te maken. Hou wel rekening met rijtijden, dat moet ook nog van die 8 dagen af.

Om een idee te krijgen even een voorbeeld van een route:
1-mei   Aankomst LA
2-mei   LA - Grand Canyon/Kingman
3-mei   Grand Canyon/Kingman - Grand Canyon
4-mei   Grand Canyon - Las Vegas
5-mei   Las Vegas   
6-mei   Las Vegas - Death Valley
7-mei   Death Valley - Lee Vining/Bakersfield
8-mei   Lee Vining/Bakersfield - Yosemite
9-mei   Yosemite   
10-mei   Yosemite - SF
11-mei   SF   
12-mei   SF   
13-mei   SF   
14-mei   SF - Pismo Beach
15-mei   Pismo Beach - LA
16-mei   LA   
17-mei   Vertrek LA   

Ik heb nu toch wel overal het minimum genomen, en je ziet dat er geen 3 dagen voor LA overblijven.

Marianne
#7 - 15-01-2010, 14:04 uur

vincent77

Bedankt Marianne,

Was al bijna in de veronderstelling dat we onze ronde niet zouden kunnen maken :)
Ik zie echter, vanaf de eerste reply op mijn openingspost de route LA->GC->LV->SF-LA terwijl ik schreef dat we eerst naar SF zouden willen.
Is dat dan een hele onlogische keuze van ons? want als ik zo op internet verder kijk, zie ik idd dat de meeste routes gaan zoals jullie voorstellen.
Heeft dat met bepaalde wegen of zo te maken?

Hotels willen we in de steden vastleggen, en daarnaast de 1e nacht voor als we aankomen. Is het verstandiger om alles alvast vast te leggen?
#8 - 15-01-2010, 16:35 uur

Marianne

Je kunt ook eerst naar SF gaan hoor. Maar met de omgekeerde route heb je iets meer kans dat de Tioga Pass open is (maar ik zie nu dat het nauwelijks iets scheelt), en als je de kustweg rijdt heb je de uitzichtpunten aan de goede kant. Wat je ook mee kunt laten wegen is hoe de weekenden vallen. Las Vegas in het weekend is duur, Yosemite in het weekend druk.
Yosemite moet je zeker boeken, nu al. Andere parken in het weekend ook, verder zal het niet nodig zijn hoewel het wel makeklijk is als je in de steden niet meer hoeft te zoeken.

Marianne
#9 - 15-01-2010, 17:07 uur

vincent77

Heeft er iemand ervaring met dagtochten naar de GC vanuit Las Vegas?
Om enigszins wellicht wat tijd te "winnen" denken we erover om een dag langer in LV te blijven, en van daaruit een dagtocht naar de GC te doen.
http://www.lasvegasgrandcanyontour.com/ bijvoorbeeld, en zo zullen er meer zijn.

Ik zag dat LA -> LV 435 kilometer is, wat op zich prima te doen is in 1 dag... zeker omdat het van stad naar stad is, en je die dag dus geen wandelingen in een park meer inpland. (denk ik)

#10 - 16-01-2010, 10:09 uur

Marianne

Tja,
Als je met deze tour naar de South Rim gaat ben je 14 uur onderweg, en ik denk dat je daarvan al snel 11 uur in de bus zit en met die stops onderweg nog meer, dus je hebt hooguit 2 of 3 uur voor de Grand Canyon zelf. En je mist het mooiste moment van de dag: de zonsondergang.

Van LA naar Las Vegas is inderdaad goed te doen in 1 dag, maar je zou ook in 1 dag van LA naar de Grand Canyon kunnen rijden. Is lang, maar het kan. Dan daar de zonsondergang meemaken, overnachten, in de ochtend nog wat uitzichtpunten bekijken of een helikoptertour doen, en dan naar Las Vegas. Zo heb je de tijd aan jezelf, het is goedkoper, en je heb de beste momenten van de dag voor een bezoek.

Marianne
#11 - 16-01-2010, 11:24 uur

Hans B

Hallo Vincent,
ik zou het alsvolgt doen.
01. vliegen
02. Los Angeles- Williams of Tusayan (450/500 mile) als je erg veel zin hebtdoe het laatst stukje er bij en je kunt een zonsondergang meepikken.
03. Williams of Tusayan - Grand Canyon - Williams
04. Williams - Las Vegas
05. Las Vegas
06. Las Vegas - Death Valley - Lone Pine
07. Lone Pine - Yosemite (indien het niet over de TIOGA PAss kan, dan noordelijker via de SONORA Pass
08. Yosemite Valley - Yosemite Mariposa (reuzenbomen)
09. Oakhurst - San Francisco
10. SF
11. SF
12. SF
13. SF - Monterey
14. Monterey - San Luis Obispo
15. SLO - Los Angeles
16. LA
17. LA + vertek
#12 - 16-01-2010, 14:09 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15