Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Geplande route zomer 2008: advies gevraagd!

Discussie gestart

Baseleg

Hallo,

Ik ga met mijn vriendin deze zomer de omgeving van Vancouver verkennen (ruim genomen). We vliegen op Portland en willen via Yellowstone, Glacier, Banff en Jasper NP een rondje maken richting Vancouver en Vancouver Island om uit eindelijk terug te vliegen vanaf Seattle. De route zelf is een kleine 3000 mijl (zie: kaart ) .
We hebben drie weken de tijd om deze route te rijden. Wat denken jullie? Zullen we alleen maar in de auto zitten? Of hebben we ook voldoende tijd om een beetje te relaxen? En als het een beetje teveel van het goede is, wat zouden jullie als eerste overslaan? Btw we vliegen het liefst op Portland, omdat we dan een rechtstreekse vlucht vanaf Amsterdam kunnen pakken, andere optie is om op Salt Lake city te vliegen. Dan moeten we wel overstappen, maar hoeven we iets minder te rijden. Wat raden jullie ons aan?

Bedankt voor alle advies, het wordt zeer gewaardeerd!

groet Bas
#1 - 10-02-2008, 10:18 uur

Hans B

Je kaart bekijkend denk ik dat je behoorlijk wat te veel mijlen op je vork neemt.
Probeer per dag eens 300 kilometer af te leggen met hier en daar een uitschieter als je persé verder moet.
Ga na wat je waar wilt zien en hoeveel tijd je daarbij kwijt bent.
Dan heb je je schema aardig voor elkaar.
Zonder planning ga je veelal de mist in.
Seattle 2 dagen
Vancouver Island 2 dagen
Vancouver 2 dagen
Vancouver - Jasper 2 dagen
Jasper 1 dag
Jasper - Banff 1 dag
Banff - Glacier 1 dag
Glacier 1 dag
Glacier - Yellowstone 1 dag
Yellowstone 3 dagen
Yellowstone - Mt.Rainier 2 dagen
Mt-Rainier - Mt.St.Helens 1 dag
Portland 2 dagen
Bovenstaand eenvoudig schema "vlieg" je overal in rekord tempo langs.
Relaxen  wordt het zeker niet.
Als je op Portland vliegt is de keuze een noordelijk deel Jasper/Bannf weg te laten of een zuidelijk deel Yellowstone.

Hans
#2 - 10-02-2008, 12:36 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Baseleg

Hoi Hans,

Hartstikke bedankt voor je reactie. We hadden al een klein beetje het vermoeden dat het een overvol programma zou worden. Mijn volgende vraag is gelijk: wat zou jij (of iemand anders!) dan laten vallen? Het noordelijk of het zuidelijke gedeelte? Het zijn eigenlijk natuurlijk allemaal "must see's", maar wat zijn de "must, must, must see's"? We willen sowieso graag naar Vancouver en Vancouver Island, dus die laten we erop staan.
Btw, zou die SLC optie, die ik in mijn eerste post aangaf nog een idee zijn om de route wat in te korten? Of zou je advies alsnog zijn: niet doen...?
#3 - 11-02-2008, 00:10 uur

pw.van.andel@hccne

>>Btw we vliegen het liefst op Portland, omdat we dan een rechtstreekse vlucht vanaf Amsterdam kunnen pakken..
Hi Baseleg, met wie vlieg je non-stop naar Portland? Dat lijkt me een perfect alternatief voor de altijd volle vlucht naar Seattle
#4 - 11-02-2008, 02:48 uur

Baseleg

>>Btw we vliegen het liefst op Portland, omdat we dan een rechtstreekse vlucht vanaf Amsterdam kunnen pakken..
Hi Baseleg, met wie vlieg je non-stop naar Portland? Dat lijkt me een perfect alternatief voor de altijd volle vlucht naar Seattle

Northwest
#5 - 11-02-2008, 10:34 uur

Baseleg

We hebben nu het volgende op papier staan, wat denken jullie er van?

Donderdag   14/8: Amsterdam - Portland
Vrijdag   15/8: Portland
Zaterdag   16/8: Portland - Nampa
Zondag   17/8: Nampa - Jackson
Maandag   18/8: Grand Teton NP
Dinsdag   19/8: Jackson - Yellowstone NP (Lake Yellowstone)
Woensdag   20/8: Yellowstone NP (Lake Yellowstone)
Donderdag   21/8: Yellowstone NP (West Yellowstone)
Vrijdag   22/8: West Yellowstone - Browning
Zaterdag   23/8: Glacier NP
Zondag   24/8: Browning – Canmore (Banff NP)
Maandag   25/8: Banff NP
Dinsdag   26/8: Canmore - Kamloops
Woensdag   27/8: Kamloops - Vancouver
Donderdag   28/8: Vancouver
Vrijdag    29/8: Vancouver – Vancouver Island
Zaterdag   30/8: Vancouver Island
Zondag   31/8: Vancouver Island – Olympic NP
Maandag   01/9: Olympic NP
Dinsdag   02/9: Seattle (Boeing fabriek)
Woensdag   03/9: Seattle
Donderdag   04/9: Seattle - Amsterdam
Vrijdag   05/9: Amsterdam
#6 - 15-02-2008, 10:03 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15