Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Gezocht : mooie route West-Amerika

Discussie gestart

RonaldMiranda

Beste liefhebbers en kenners,

Ja, ik weet het ; er worden op dit forum al heel veel routes uit de doeken gedaan, maar we komen er niet uit wat voor ons een goede optie zou zijn. Wat is het geval? Twee jaar geleden hebben wij (31 en 33) met mijn ouders met de camper 3 weken door West-Canada getrokken (het bekende rondje). Dit is ons allemaal super bevallen. Nu is het zo, dat mijn ouders dat graag nog een keer mee zouden maken en ons hebben gevraagd of we weer met ze op pad willen (alleen zien ze niet zitten, ook door gezondheidsproblemen). Het dillemma was in eerste instantie 'gaan we weer naar Canada (zo goed bevallen) of gaan we nu eens West-Amerika verkennen'. Dit dillemma hebben we voorgelegd op het Canada prikbord waarop ook veel positive reacties kwamen op West-Amerika, zodat we ons nu daar op richten.
 
In verband met de gezondheid van mijn ouders willen we deze reis (3 weken) wat langer op plekken verblijven. Na het bekijken van reisgidsen, weblogs etcetera gaat onze voorkeur uit naar parken als Yosemite, Yellowstone, Glacier, Mount Rainier, Olympic etcetera. Parken als Bryce en Zion vinden we zeker ook mooi, maar onze voorkeur gaat meer uit naar 'groene' parken. Yosemite en Yellowstone zouden we graag combineren, maar daar zijn we (denk ik) zeker wel 2 pure reisdagen aan kwijt, dus of dat een goed idee is?
 
Welke route zouden jullie ons aanraden als we steeds wel een paar dagen op dezelfde plek zouden willen blijven (of in de buurt daarvan) en op zoek zijn naar veel (afwisselende) natuur met makkelijk begaanbare (korte) trails? Tussendoor zou het niet erg zijn als er een paar fikse reisdagen tussen zitten als er ook maar 'rustige' dagen in zitten.
 
Groetjes Miranda
#1 - 24-07-2011, 10:08 uur

juniorparkranger

Hoi Miranda

Als je al deze parken wil combineren, moet je overwegen om minstens een one-way te doen (San Francisco - Seattle of omgekeerd). Ik zou opteren om vanuit SF te vertrekken, zodat de 'langere' reisdagen in het begin van je reisroute liggen.  De vraag rest natuurlijk of 3 weken (ter plaatse?) voldoende is om dit alles te combineren. Voor Yellowstone heb je volgens ons, als je het 'rustig' aan wil doen bv al zeker 4 dagen nodig. In grote lijnen zou je route kunnen zijn: SF - Yosemite -via Tioga Pas Mono Lake - South Lake Tahoe - Salt Lake City - Grand Teton - Yellowstone - Glacier (Going to the sun road) - Spokane - Mt Rainier - Olympic. Als je dit zou uitschrijven als een reisroute, denk ik dat je zal merken dat 3 weken echt wel (te) weinig is voor deze combinatie.

Veel succes.
#2 - 24-07-2011, 11:38 uur

Ine

Ik zou in dit geval Yosemite maar bewaren voor een andere keer. Je moet er te veel voorrijden, het ligt veel zuidelijker dan de andere parken.
Ik vrees dat een one-way per camper vrij hoge dropoff kosten met zich meebrengt.
#3 - 24-07-2011, 12:37 uur

Old Faithful

Je zou eens een route uit kunnen schrijven van Salt Lake City via Grand Teton, Yellowstone, Glacier, Mount Rainier, Olympic, Mount St Helens, Crater Lake, Yosemite naar San Francisco en dan kijken of dat in drie weken mogelijk is met in acht neming van jullie wensen.
Ik heb geen idee of het überhaupt mogelijk is om een camper in Salt Lake City op te halen en in San Francisco in te leveren. Je zou dat ook moeten onderzoeken en dan meteen kijken wat dat aan extra drop off kosten met zich mee brengt.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#4 - 24-07-2011, 13:00 uur
Groet,

Old Faithful

Marianne

Ik zou inderdaad eens kijken naar een one way, of je beperken tot het noordwesten met Yellowstone.
Wij hebben Yellowstone en Yosemite al 2 keer gecombineerd in 1 reis, zie ons 2004- en 2006-verslag. Voor het noordwesten en Yosemite zie ons 2006-verslag.
In welke tijd van het jaar willen julile gaan? En zit er nog wat speling in die 3 weken? Willen jullie ook tijd uittrekken voor steden?

Marianne
#5 - 24-07-2011, 14:09 uur

snoodaard

misschien vertrekken in Las Vegas,via Death Valley(niet groen maar wel onderweg)naar yosemite.Anders vanuit Salt Lake City,maar dan zou ik wel Yosemite park  overslaan en eigenlijk zou ik ook olympia NP achterwege laten want erg veel km uit de route.
#6 - 24-07-2011, 14:13 uur

Hans B

Voor een 3 weekse reis vind ik het niet verstandig om én Californië én Yellowstone beide te bezoeken.
Wat erg goed kan is een one way, die ik vaker aanbeveel aan mensen die voor het eerst dit gebied gaan verkennen.
Je komt dan wel in Californie maar niet in Yellowstone
Phoenix - Sedona - Grand Canyon - Page - Bryce Canyon - Zion - Las Vegas - Death Valley - Yosemite - San Francisco
Grand Canyon - dag west rim, dag east rim met einde in Page
Page - 2 of 3 dagen - Antilope Canyon, Horse Shoe Bend, Glen Canyon Dam, Lake Powell (viceversa Monument Valley zou kunnen).
Las Vegas - 2 of 3 avonden
Yosemite - 2 of 3 dagen
San Francisco - 2 of 3 dagen

Wat ook kan, maar dan kom je niet in Californië, maar wel in Yellowstone
Salt Lake City - Arches - Monument Valley - Page - Grand Canyon - Las Vegas - Zion - Bryce - Grand Teton - Yellowstone - Salt Lake City.
Deze route heb ik in 20 dagen met mijn ouders (toen 70, goed ter been, veel gewandeld) gedaan, maar het kan ook heel best zonder véél wandelen.
Arches - 2 dagen
Page - Grand Canyon - Las Vegas - zie boven
Yellowstone - minimaal 3 liefst 4 volle dagen.

Succes.



NB. Onderstaande route van Marianne is een 3e optie, waarbij je wél in Californië komt en wél in Yellowstone, maar dan laat je het Grand Canyon rondje met Las Vegas / Zion / Bryce / Page liggen
Het blijft keuzes maken.
#7 - 24-07-2011, 20:13 uur
« Laatst bewerkt op: 25-07-2011, 12:59 uur door Hans B »
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Je zult inderdaad keuzes moetn maken, en dan ligt het laten vallen van Yosemite het meest voor de hand.
Mét yosemite zou je zoiets kunnen doen:

1   aankomst San francisco      
2   San francisco      
3   San francisco - Yosemite
4   Yosemite      
5   Yosemite      
6   Yosemite    -   Reno
7   Reno    -   Burley
8   Burley    -   Grand Teton
9   Grand Teton   -   Yellowstone
10   Yellowstone      
11   Yellowstone      
12   Yellowstone      
13   Yellowstone    -   onderweg
14   onderweg    -   glacier NP
15   glacier NP      
16   glacier NP    -   onderweg
17   onderweg    -   Mt Rainier
18   Mt Rainier      
19   Mt Rainier    -   Seattle
20   Seattle    -   
21   Seattle      

Maar daar zitten wel wat flinke rijdagen tussen, en je zult niet alle parken kunnen bezoeken.

Zonder Yosemite zou je zoiets kunnen doen:
1   Seattle      
2   Seattle      
3   Seattle    -   Olympic NP
4   Olympic NP      
5   Olympic NP    -   Mt Rainier
6   Mt Rainier      
7   Mt Rainier    -   glacier NP
8   glacier NP      
9   glacier NP      
10   glacier NP    -   onderweg
11   onderweg    -   Yellowstone
12   Yellowstone      
13   Yellowstone      
14   Yellowstone      
15   Yellowstone      
16   Yellowstone    -   Grand Teton
17   Grand Teton      
18   Grand Teton    -    Salt Lake City
..

Je hebt dan nog wat ruimte. eventueel terug naar Seattle, maar dat lijkt me niet handig.
de routes die Hans geeft zijn ook prachtig, hoewel minder "groen". Die keuze zou ik mede af laten hangen van de periode wanneer je gaat.

Marianne
#8 - 24-07-2011, 20:57 uur

RonaldMiranda

Beste allemaal,

Door omstandigheden waren we niet eerder in de mogelijkheid om te reageren maar uiteraard bedankt voor jullie reacties > super dat er zo wordt meegedacht.

Yosemite lijken we inderdaad te moeten laten vallen, hoe jammer ook maar ja we willen weer teveel in 1 reis 'proppen'. Marianne (we gaan trouwens snel naar je links kijken), beide routes zien er goed uit maar je 2e lijkt qua afstanden beter voor mijn ouders en is zeker een indeling die wat kan zijn voor ons. Moeten alleen afwegen of de dropoff kosten in verhouding staan tot de one-way of dat we er dan toch extra reisdagen aan moeten wagen voor een rondje. Verder denken  we als periode aan juni, maar aangezien we aardig flexibel zijn wat dat betreft kunnen we ook in andere maanden.

Hans, je laatste optie lijkt ons ook wel wat maar we moeten nog even goed uitzoeken of dat niet te warm is voor mijn moeder als we ook willen wandelen. Het zijn natuurlijk de wat warmere gebieden en ivm de hartklachten van mijn moeder moet haar hart dan harder werken, waardoor ik denk dat we daar niet te lang achter elkaar moeten zijn. Maar goed, dat is voorlopig alleen nog gebaseerd op een gevoel...

Old Faithfull ; je suggestie is een goed optie voor ons, we zullen de kilometers eens gaan berekenen (het is trouwens mogelijk om de camper op te halen in Salt Lake en in te leveren in San Francisco).

Ronald & Miranda
#9 - 26-07-2011, 19:22 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15