Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Glacier NP - Waterton Lakes NP - Kananaskis (Peter Lougheed PP)

Discussie gestart

Jan v D

Beste allen,

Wij gaan in augustus 3 weken rondreizen met een kleine camper in Canada en Amerika (vanuit Calgary). Op het programma staan: Yellowstone (7 dagen), Grand Teton (3 dagen), Glacier NP (3 dagen), Waterton Lakes NP (3 dagen) en Peter Lougheed PP bij Kananaskis Lakes (2 dagen). Ik ben nog aan het twijfelen over het gedeelte Glacier NP, Waterton Lakes NP en Peter Lougheed PP.

Per park denken we op dit moment aan de volgende activiteiten:
Glacier NP: Grinnell Glacier trail (boottocht is reeds geboekt  ;D), Going-to-the-Sun road (we huren 2 dagen een personenauto i.v.m. de voertuigbeperkingen op deze weg) incl. uitzichtpunten en korte stops, Hidden Lake Overlook trail, Trail of the cedars, Highline Trail en St. Mary/Virginia Falls.
Waterton Lakes NP: Carthew-Alderson trail, Bearhump, Akamina parkway (met enkele korte wandelingen) en Red Rock parkway (met enkele korte wandelingen)
Peter Lougheed PP: Rawson Lake trail en verkennen van omgeving Kananaskis Lakes (korte wandelingen)

Nu zit ik met de volgende vragen:
Voor de Grinnell Glacier trail wil ik een dag uittrekken. Als we de totale Highline trail (incl. The Loop en Grinnell Glacier Overlook) willen lopen, moeten we hier m.i. ook een dag voor uittrekken. Resteert nog één dag voor de overige activiteiten in Glacier (Going-to-the-Sun Road, Hidden Lake Overlook trail, Trail of the cedars en St. Mary/Virginia Falls). Ik vroeg me af of dat te doen is in één dag zonder al te veel te moeten haasten? Alternatief zou kunnen zijn om niet de hele Highline trail te lopen, maar een gedeelte (waardoor we hier niet een hele dag aan kwijt zijn). Misschien weet iemand of het uitzicht vanaf de Grinnell Glacier Overlook en vanaf de Grinnell Glacier trail niet min of meer hetzelfde zijn (afgezien van het hoogteverschil waardoor je vanaf de Overlook wellicht net iets meer kunt zien)? Een ander alternatief zou kunnen zijn een extra dag in Glacier ten koste van een dag in Waterton Lakes NP of Peter Lougheed PP. Waar zou in dat geval jullie voorkeur naar uitgaan (wel of geen extra dag in Glacier en ten koste van Waterton of Peter Lougheed) en waarom?

Kunnen jullie mij misschien verder helpen met mijn vragen? Bij voorbaat dank!

Jan
#1 - 13-02-2015, 11:00 uur

Hans B

Je schrijft dat je met een kleine camper rijdt.
De ristricties voor Glacier Going to the Sun road zijn 21 ft.

Verder lijkt het mij dat jullie veel back country hikers zijn, want hoewel super mooi, Yellowstone 7 dag,  Grand Teton 3 is veel als je de gewone paden bewandelt en trails loopt.
#2 - 14-02-2015, 13:15 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Jan v D

Beste Hans,

Bedankt voor de reactie. We rijden inderdaad met een kleine camper die qua lengte op de Going-to-the-Sun Road is toegestaan, probleem is echter de breedte (incl. spiegels is onze camper helaas te breed). Voor wat betreft de wandelingen ben ik er in ieder geval voor Yellowstone en Grand Teton nog niet uit, maar het is zeker de bedoeling om in Glacier en Waterton wel enkele langere wandelingen te doen. Van de 7 dagen in Yellowstone gaan we de eerste dag op pad met een gids (van Wolf tracker), dan 4 dagen voor het noordelijke en oostelijke deel, waarna we 3 dagen doorzakken naar Grand Teton en tot slot nog 2 dagen hebben voor het gebied rond Old Faithfull en Madison.
#3 - 15-02-2015, 23:28 uur

Hans B

Ik heb de Going to the Sun Road jaren terug (1988) gereden, maar heb niet de indruk gehad dat destijds de breedte van de camper een probleem was.
#4 - 16-02-2015, 13:34 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Jan v D

Volgens de website van Glacier National Park is de maximaal toegestane lengte (incl. bumpers) 21 feet en de maximaal toegestane breedte (incl. spiegels) 8 feet.
#5 - 19-02-2015, 21:05 uur

Hans B

Ja, dan wel. Een normale camper is tegenwoordig 10 ft breed.
#6 - 20-02-2015, 10:35 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

NMP

" Yellowstone (7 dagen), Grand Teton (3 dagen), Glacier NP (3 dagen), Waterton Lakes NP (3 dagen) en Peter Lougheed PP bij Kananaskis Lakes (2 dagen). Ik ben nog aan het twijfelen over het gedeelte Glacier NP, Waterton Lakes NP en Peter Lougheed PP."

Hi Jan,
Allemaal prachtige plekken om hen te gan, zijn zijn er ook al enkele malen geweest. Persoonlijk zal ik ZEKER 4 dagen Kananaskis Lakes (minimaal) en deze van Yellowstone afhalen. Kananaskis Lakes zoooooo mooi en een in Augustus is het zeebeer druk in Yellowstone, waarschijnlijk zal je vluchten, echt waar.
Gr
Marco
#7 - 26-02-2015, 22:18 uur
50 Staten bezocht.
See my USA movies at: http://www.youtube.com/user/routeusa

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15