Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Glacier Point bus

Discussie gestart

Harm-Jan

Hallo,

Ik heb nog een vraagje over Yosemite Park: We zijn van plan om op 1 van de dagen dat we daar zijn met de bus (die 3x p.dag gaat) naar Glacier Point te gaan enkele reis en dan voornemens om terug te lopen via de Panorama Trail, die terug naar het dal 7 km zou zijn?

Die terugroute zou langs de mooie watervallen gaan als Vernon Falls en Yosemite Falls.

Is dat een goed te lopen route en zo ja enig idee hoe lang je erover doet om terug te lopen, nu de busreis naar Glacier Point vanuit het dal 4 uur zou duren?

Graag jullie advies. alvast bedankt !! :afro:
#1 - 04-03-2010, 13:18 uur

Marianne

Hallo Harm-Jan,

De Panorama Trail is meer dan 7 km, ik dacht iets van 11 of 13 km. Misschien ben je in de war met de 4-mile trail (die ongeveer 5 mijl is)?
Beide trails hebben Glacier Point als startpunt. Ik heb zelf alleen ervaring met de PT. Erg mooie wandeling, grotendeels bergafwaarts, maar er zit toch nog een aardige klim in naar de Nevada Fall.
Je komt 3 watervallen tegen, eerst de Illiouette Falls en dan de Nevada en Vernal Falls. Voor een mooi uitzicht op de Yosemite Falls kun je beter de 4 mile trail lopen, maar eigenlijk is de Yosemite Fall het mooist vanaf het uitzichtpunt tegenover Yosemite Lodge.
Je moet voor de PT toch wel gauw een uur of 4 a 5 rekenen denk ik. Het beste is om de eerste bus te nemen, die vertrekt om 8 uur bij de Lodge. Reserveren is noodzakelijk. Een retourtocht met de bus kost 4 uur (daar zit ook een korte pauze bij Glacier Point bij), maar een enkele reis zal hooguit 1,5 uur duren.
Informatie over de busreis kun je vinden op www.yosemitepark.com onder guided tours, en meer informatie over de verschillende wandelingen op www.yosemitehikes.com en ook op de NPS-site.
En in onze reisverslagen.

Marianne
#2 - 04-03-2010, 22:49 uur

Harm-Jan

Hoi Marianne,

Superbedankt voor alle info....
Reserveren zal ik doen, maar de vraag is of je dat vanaf hier (online) moet doen of dat je dat moet doen als we vanaf Lone Pine via de Tioga Road bij Yosemite Lodge arriveren?

Ik ga je reisverslagen erop nazien?

Nogmaals geweldig bedankt en ik hoor graag m.b.t. opgemelde vraag

Groetjes

HJ
#3 - 05-03-2010, 09:36 uur

Marianne

Wij hebben altijd ter plekke gereserveerd, maar wij brengen ook altijd meerdere dagen door in het park. Als je er maar 1 dag bent is het handiger om al eerder te reserveren denk ik. Je kunt vanaf een week van te voren reserveren, op de site staat dit:

Making Reservations
Most activity reservations, along with additional information, may be obtained at the following:   
  • Yosemite Lodge Tour & Activity Desk (located in the lobby of Yosemite Lodge at the Falls)
  • Curry Village Tour & Activity Desk (located next to the Curry Village® registration desk - open summer only)
  • Village Area Tour & Activity Desks (located in front of the Village Store - open summer only)
  • Visitor´s Center Tour Desk - open summer only
  • By calling x-1240 from any house phone, unless otherwise noted
  • By calling (209) 372-4FUN (4386)

Reservations can be made up to seven days in advance for most activities.  Same day reservations can be made, based on available space.  In the summer, advance reservations are recommended.

Zie hier voor het reserveren en xhier voor meeer informatie over de bus.

Marianne
#4 - 05-03-2010, 10:30 uur

Harm-Jan

Hoi Marianne,

Dankjewel again... We moeten dus ter plaatse gaan reserveren, omdat we al meer dan 7 dagen onderweg zijn alvorens in Yosemite te komen begrijp ik.
Vanaf Lone Pine gaan we via de Tioga Road naar Yosemite Lodge en hopen daar in de middag al te arriveren.

Daarna verblijven we 2 nachten om na deze 2 nachten via de zuid-uitgang (Mariposa Grove) de reis voort te zetten richting SF.

Als ik goed begrepen heb is het dus wijs om na de 1e nacht in Yosemite de bus van 8 uur te reserveren om deze mooie tocht te gaan maken.

Groetjes,

HJ
#5 - 05-03-2010, 11:07 uur

Hans B

Wij zijn afgelopen jaar juli 2009 met de bus naar Glacier Point geweest.
Het beste is inderdaad om een of twee dagen van te voren te reserveren.
Wij hadden de bus van 10 uur gereserveerd, maar omdat het zó vol was op de parkeerplaatsen, met onze grote camper is het wat lastiger een plekje te vinden, werden wij naar een parkeerplaats verderop verwezen. De bus zou wachten, maar je voelt het natuurlijk al wel, toen wij lopend van de verre parkeerplek terugkwamen, was de 10 uur bus al vertrokken.
Ik ben toen wel even kwaad geworden natuurlijk, zeker op de persoon die ons had gezegd dat de bus zou blijven wachten.
We mochten een keuze maken uit de 13.00 bus, die nog niet helemaal vol zat of de volgende dag. De volgende dag was voor ons geen optie, dus dan maar de 13 uur bus. We wisten dat het minimaal 4 uur tot wel 6 uur wandelen zou zijn en aangezien het om 20 uur donker is, werd het een beetje een haast klus.
De bus deed er 1˝ uur over om naar Glacier Point te rijden.
We zijn meteen begonnen aan de wandeling, (8.2 mile = 13 km). Het eerste stuk is naar beneden, dan een behoorlijk stuk omhoog en dan weer naar beneden. Verwacht niet dat het tweede stuk naar beneden gemakkelijk is. Dat stuk gaat erg steil en is deels over de rotsen die glad kunnen zijn door het water van de watervallen. De laatste mile is over zeer heuvelig asfalt en na 10/11 km is zelfs dat geen pretje.
Uiteindelijk hebben wij over de wandeling 4 uur en enkele minuten gedaan. Moet wel gezegd worden dat wij nagenoeg niet gerust hebben. Beneden op de parkeerplaats konden we de shuttle naar de camper nemen. Het was donker toen we het park uit reden, dan was niet zo geweldig.
De wandeling was  prachtige. Zeer zeker de moeite waard. De volgende dag hadden we wel hele zere voeten. Wij waren met onze dochters toen 19 en 16.
#6 - 05-03-2010, 12:08 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Harm-Jan

Dank voor de reacties:
Zo te lezen is het een behoorlijke trail en ik hoop dat onze dochters, jongste 14, dit zullen aankunnen.
De alternatieve route van Marianne (de kortere!) is misschien in dat geval een betere optie voor ons als ik jullie goed lees of missen we dan juist al het mooie?

Groet

HJ
#7 - 05-03-2010, 13:05 uur

Marianne

Dankjewel again... We moeten dus ter plaatse gaan reserveren, omdat we al meer dan 7 dagen onderweg zijn alvorens in Yosemite te komen begrijp ik.
Ik zou bellen, een week van te voren. Dan weet je zeker dat je een plaatsje hebt. Je hebt overal wel pay phones, even een telefoonkaart kopen en klaar.
Als het lang licht is, kun je  natuurlijk ook de bus van 13.00 uur nemen, dan heb je altijd plaats. Omdat je in de vallei overnacht heb je niet het probleem van in het donker rijden.

Het laatste stuk naar beneden is behoorlijk steil, je kunt dat vermijden door op het laatste stuk niet de Mist Trail te lopen maar de John Muir Trail. Is wel minder mooi.
Wij hebben het in 2006 gedaan met de kinderen (toen 11 en 13). Die hadden er minder moeite mee dan wij. Allemaal op simpele sportschoenen. Als ik het weer zou doen, zou ik voor wat betere schoenen gaan, vooral vanwege de steile en soms gladde stukken langs de Vernal en Nevada Fall. Ik had geen last van mijn voeten, maar wel van mijn kuiten.
Het valt allemaal best wel me hoor, je moet je alleen niet haasten. Wij deden er wel wat langer over dan de 4 uur van Hans ... Er zijn leuke plekken om even uit te rusten en even iets te eten. Neem volddoende eten en vooral drinken mee, er is pas op het laatste stuk water te krijgen.

De kortere trail is nog steiler want die overbrugt hetzelfde hoogteverschil. Zou ik neit doen.

Marianne
#8 - 05-03-2010, 13:12 uur

babarage

ik heb jaren geleden de kortere trail naar beneden gelopen als geheel ongeoefende wandelaar.  echt heel slimme actie :).  nee serieus, ik heb het gehaald maar vergis je niet in de stijlheid, het gaat stukken heel hard naar beneden dus alle spieren die je gebruikt om je schrap te zetten protesteerden heftig.  ik heb er nog wel een dag of wat last van gehouden!  dat gezegd en gedaan hebbende, mijn conditie is best slecht met mensen in een normalere conditie is het denk ik best te doen. en ik zou het zo weer doen want het was wel een gave wandeling.
#9 - 07-03-2010, 16:03 uur

Harm-Jan

Marianne en Hans B, superbedankt, dit is info waar ik heel veel aan heb, ik ben jullie zeer erkentelijk.

Ook Babarasa bedankt. We zijn niet ongeoefend, maar we hebben er 2 met enige knie-problemen en
willen toch graag die Panorama Trail doen.

Denk je dat dit te doen is voor iemand met knie-problemen, het is immers een behoorlijke toch begrijp van 4 a 5 uur volgens Hans B en toch 13 km?

Groetjes

HJ
#10 - 07-03-2010, 16:27 uur

Hans B

HarmJan,
ik durf geen voorspellingen te doen ten aanzien van je knie.
Wij zijn ook zeer ongeoefend, wandelen thuis nooit.
Ik zelf sport sinds mijn knie en rugklachten de laatste 5 jaar ook niet meer.
#11 - 07-03-2010, 18:04 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Harm-Jan

We gaan het ter plaatse bekijken wat we doen, de korte route of toch die mooie Panorama Trail.

Dank voor jullie enthousiaste reacties !

HJ
#12 - 07-03-2010, 18:33 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15