Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Graag advies op onze geplande route

Discussie gestart

JaapAnke

Hallo allemaal,

Wij gaan dit jaar voor het eerst naar de USA en hebben met behulp van dit forum, internet, vrienden en reisbureau een (voorlopige) route samengesteld. Willen jullie er eens naar kijken en checken op haalbaarheid?? Yellowstone ligt eigenlijk wel ver uit de richting, maar we willen er toch wel erg graag naar toe.

Verder twijfelen we een beetje tussen hotels vooraf boeken of ter plaatse regelen. Kunnen jullie aangeven waar het handig is om vooraf te boeken en waar we dit prima ter plaatsen kunnen regelen??

Andere tips en tricks zijn trouwens welkom! (maar ik houd dit forum ook goed in de gaten)

Bedankt alvast voor jullie hulp!
Groet,
Jaap en Anke


dag   datum   route:      
vr   29-mei   Amsterdam - San Francisco   
za   30-mei   San Francisco      
zo   31-mei   San Francisco      
ma   1-jun   San Francisco - Yosemite   
di   2-jun   Yosemite      
wo   3-jun   Yosemite - Lone Pine (Mount Whitney)
do   4-jun   Lone Pine -Death Valley - Las Vegas
vr   5-jun   Las Vegas      
za   6-jun   Las Vegas - Grand Canyon   
zo   7-jun   Grand Canyon      
ma   8-jun   Grand Canyon -  Moab   
di   9-jun   Moab -Page   
wo   10-jun   Page      
do   11-jun   Page -Zion - Bryce
vr   12-jun   Bryce      
za   13-jun   Bryce - Salt Lake   
zo   14-jun   Salt Lake - Jackson Hole   
ma   15-jun   Jackson Hole- Grand Teton - Yellowstone
di   16-jun   Yellowstone      
wo   17-jun   Yellowstone      
do   18-jun   Yellowstone      
vr   19-jun   Yellowstone - Salt Lake
za   20-jun   Salt Lake - Amsterdam   
#1 - 19-04-2009, 22:50 uur

hdeweert

Aan de route te zien willen jullie heel west Amerika bekijken in 3 weken.
Vakantie in Amerika is vaak keuzes maken.
Hoeveel wil je rijden wat wil je gaan zien en doen en waar wil je dat gaan zien en doen?
De gemiddelde afstand die je per dag gaat rijden is 300 km, dat is erg veel. Natuurlijk zijn er stukken bij die korter zijn
maar er zijn ook stukken bij die het bijna het dubbele zijn.
Kijk de afstanden die je rijd nog eens goed na, over 300 km doe je soms meer dan een halve dag.
De rit naar Moab begrijp ik niet zo goed. Je rijd er heen en vertrekt er de volgende dag weer zonder iets te bekijken,
want daar heb je geen tijd voor.
Nog sterker geld dit voor Zion. Daar rijd je alleen maar langs, terwijl je voor een beetje bezoek minstens 1 dag nodig hebt.
Geef eens aan hoe jullie indeling is en wat jullie allemaal gaan doen.
Harm
#2 - 20-04-2009, 07:56 uur

Ine

Sla Moab over als je zo weinig tijd hebt. Er is veel te zien en je hebt er toch geen tijd voor.
Gebruik die dag voor Zion, want ook daar race je alleen maar door.
Ik denk dat je te veel wilt zien in die tijd. Het gevaar is dat je heel (te) veel in de auto gaat zitten.
#3 - 20-04-2009, 15:15 uur

koosv

Heel leuk de eerste keer in de v.s.
Ik zou uiteraard hotels in san francisco en salt lake city boeken, da's handig omdat je daar start/eindigt.
in san francisco kan je rond civic center wel wat hotels vinden, is lekker centraal, en als je een auto hebt, vanwege parkeren,  beter in het noorden  rond van ness, maar vanaf SFO luchthaven is de stad goed bereikbaar tegenwoordig, dus hoef je in het begin geen auto te hebben.

verder dien je, zoals bekend, in grotere nationale parken wel iets te boeken.
dat geldt vooral voor yosemite, omdat het veel tijd kost om het te bereiken. voor yellowstone kan je als alternatief in de plaats west-yellowstone gaan zitten, grenst aan de ingang!

voor de rest is het vrij gemakkelijk om hotels/motels te boeken, tenzij je  laat (zeg na 18:00 uur) in een druk gebied in een weekend nog moet zoeken. hoeft niet perse via internet, meeste motels hebben 0800 nummers voor reserveringen.

het gedeelte lasvegas grand canyon ,bryce, daar zou ik wat beter naar de route kijken, amerika is n.l. heel klein op de kaart, maar in werkelijkheid.....
vanaf yosemite gaan jullie via de toga pass het park uit, deze gaat eind mei, maar soms begin juni open: in 2005 zelfs op 24 juni, in 2006 op 17 juni.

voor yellowstone nog wat kleine tips:
geysers: van een aantal is voorspelbaar wanneer ze gaan spuiten ,check bij visitorcenters.
beren: er zijn een aantal gebieden waar ze voorkomen, rond tower roosevelt oa, check  bij rangers.
wolven: laten zich wat minder zien in de zomer. rond slough creek zitten een aantal fanatiekelingen met 60* vergrotende telescopen, leuk om een keer mee te maken.
bisons: zijn genoeg te zien. vorige winter verliep dramatisch. de populatie daalde van 4700 naar 2500, maar op dit moment zijn er weer 2900, nog voor de nieuwe geboortes.



Koos
#4 - 21-04-2009, 14:10 uur

Marianne

Jullie hebben al veel goede tips gekregen. Moab voor slechts 1 overnachting heeft inderdaad geen zin, dus het is handiger om dat te schrappen. In plaats daarvan kun je wat meer tijd voor Zion inplannen, dat is te mooi om enkel op doorreis te bezoeken. Of doe 1 nacht Zion en 1 nacht Bryce.
Misschien ook nog wat schuiven met Page. Waarom 2 dagen? Is op zich prima, want er is genoeg te doen, maar ik denk dat ik voor een eerste reis die tijd liever zou gebruiken voor Yosemite, Grand Teton of Yellowstone. Of neem wat meer tijd tussen Yosemite en Las Vegas, ik vind een overnachting in Death Valley een aanrader, omdat je dan niet midden op de dag door het park rijdt, maar de gelegenheid hebt om ook de zonsondergang en -opgang mee te maken. De kleuren in het park zijn dan veel mooier, en bji de sand dunes zijn de lange schaduwen erg fotogeniek. Je kunt dan tussen Yosemite en Death valley nog een overnachting bij Lee Vining of Mammoth Lakes doen, dat geeft je ook de tijd om Bodie te bezoeken.

Je zou ook eens kunnen kijken hoe de route is als je van Las Vegas naar Zion gaat en dan de North Rim van de Grand Canyon en dan via Bryce naar Jackson (kijk onderweg waar je het beste kunt overnachten, ik zou zo ver mogelijk doorrijden).
Willen jullie liever naar de South Rim, dan is dit echter geen goede optie.

Reserveren voor Yosemite moet je nu echt doen, en als het niet lukt in het park (juni is een topmaand!) misschien ergens buiten het park reserveren en regelmatig checken of er iets vrijkomt in het park.

Misschien is de Tioga Pass vroeg open dit jaar, de weg naar Glacier Point gaat vrijdag al open, erg vroeg!

Nog even een vraag over Lone Pine: waarom hebebn jullie Mount Whitney vermeld?

Kijk eens in ons 2008-verslag voor tips, wij hebben vorig jaar ook zowel Yosemite, als Yellowstone in 1 vakantie gedaan. Ook  in 2004 hebebn we beide parken gedaan.
#5 - 21-04-2009, 16:32 uur

Hans B



Ik begrijp dat iedereen die voor het eerst naar Amerika reist "alles" wil zien. Bijna 3000 mile in 21 dagen, vind ik nog al wat en dan te bedenken dat dit alleen de "kale route" is zonder uitstapje naar links of rechts.
Je hebt maar 11 echte reisdagen, dat houdt in ± 450 kilometer per dag, terwijl je op een reisdag af en toe ook nog wat zien wilt lijkt mj. Ik zou het zelf niet zo doen, je zit wel erg veel in de auto, maar ieder z'n keus.

De route tot de Grand Canyon is nog wel oke, hoewel een dag meer in Yosemite zeker is aan te bevelen.
Daarna volgt een rare move naar Moab. Het mooie gebied van Arches NP bij Moab ligt helemaal achter in het immense park en vergt toch wel een uur rijden. Dan weer helemaal terug naar Page om vervolgens naar Bryce te gaan. Volgens mij zie je niet veel in Arches en ben je alleen aan het heen en weer rijden.
Misschien is te overwegen om SF - Yosemite - Death Valley - Las Vegas - Zion - Bryce - Page - Grand Canyon - Phoenix in 14 dagen te doen en dan een binnenlandse vlucht te nemen naar West Yellowstone of Jackson. Dan heb je nog 4 a 5 volle dagen voor deze twee parken.

Succes en veel plezier.
#6 - 21-04-2009, 19:15 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

JaapAnke

Bedankt voor al jullie reacties! Leuk om te kunnen 'sparren' met de echte kenners  ;) Hierop hebben we de route nog even wat bijgeschaafd. Eén dag Moab is bij nader inzien inderdaad wel heel weinig, dus hier blijven we nu twee nachten. Helaas is daardoor wel een dag Yellowstone gesneuveld... Keuzes maken blijft lastig, want ja we willen veel zien maar daarnaast natuurlijk wel voldoende rust inbouwen. We hebben het idee dat dit nu wel het geval is, met bijna overal minimaal twee overnachtingen.

Lone Pine, was  bedoeld als 'tussenstop', maar we rijden nu door naar Death Valley en blijven daar overnachten. Verder rijden we van Page via Zion naar Bryce omdat het niet onze bedoeling was om lang bij Zion stil te staan. Misschien schop ik nu iemand tegen het zere been, maar ik begreep dat je dit park niet persé gezien hoeft te hebben. Vandaar dat we er inderdaad alleen 'doorheen' rijden.

Ik kan me voorstellen dat het gedeelte na Grand Canyon wat vragen oproept. We rijden van GC naar Moab omdat we dan door Monument Valley rijden. Verder van Moab weer naar Page schijnt dan ook weer een hele mooie route te zijn.

En zo puzzelen we nog wat voort haha.

vr   29-mei   Amsterdam - San Francisco
za   30-mei   San Francisco   
zo   31-mei   San Francisco   
ma   1-jun   San Francisco - Yosemite
di   2-jun   Yosemite   
wo   3-jun   Yosemite - Death Valley
do   4-jun   Death Valley - Las Vegas
vr   5-jun   Las Vegas   
za   6-jun   Las Vegas - Grand Canyon
zo   7-jun   Grand Canyon   
ma   8-jun   Grand Canyon - Moab
di   9-jun   Moab   
wo   10-jun   Moab - Page
do   11-jun   Page   
vr   12-jun   Page - Zion - Bryce
za   13-jun   Bryce   
zo   14-jun   Bryce - Salt Lake
ma   15-jun   Salt Lake - Jackson Hole
di   16-jun   Jackson Hole    - Grand Teton - Yellowstone
wo   17-jun   Yellowstone   
do   18-jun   Yellowstone   
vr   19-jun   Yellowstone - Salt Lake
za   20-jun   Salt Lake - Amsterdam
#7 - 21-04-2009, 22:38 uur

hdeweert

Hallo
Dat jullie niet naar zion willen moeten jullie natuurlijk zelf weten. Maar het is wel erg raar dat je dan via Zion naar Brice rijd.
Zion kun je niet met eigen vervoer bezoeken. Daarbij maak je om langs zion te rijden een m.i. zinloze omweg.
De wegen in Amerika zijn dun bezaait dus de weg van moab naar page is voor het overgrote deel hetzelfde als de weg van de Grand Canyon naar Moab.
Verder is het rijden relaxt, maar bekijk de afstanden die je gaat rijden nog eens goed.
Je zult ongetwijfeld met 2 personen rijden, dat argument is niet nieuw.
Maar ondanks het relaxte rijden zul je last hebben van snelheidsbeperkingen wegwerkzaamheden etc.
Verder zou het wat toevoegen als je aangaf wat je allemaal in de parken gaat doen.
Succes
Harm
#8 - 21-04-2009, 23:43 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15