Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Graag advies over onze rondreis

Discussie gestart

Isa

Hallo iedereen,

Wij hebben een reisprogramma opgesteld voor 3 weken en zijn nu benieuwd naar jullie advies:

27 mei: SF
28 mei: SF
29 mei: SF
30 mei: Yosemite
31 mei: Death Valley
1 juni: Zion
2 juni: Bryce
3 juni: Salt Lake City
4 juni: Yellowstone
5 juni: Yellowstone
6 juni: Jackson
7 juni: Moab
8 juni: Moab
9 juni: Kayenta
10 juni: Page
11 juni: Grand Canyon
12 juni: Las Vegas
13 juni: Las Vegas
14 juni: LA
15 juni: LA
16 juni: LA
17 juni: vertrek LA

Is dit haalbaar of wordt het echt heel moeilijk. We zijn echt benieuwd naar jullie meningen over de reisroute!!!

Isa
#1 - 08-03-2011, 16:32 uur

Chris RTA

Ik denk dat het een beetje te veel van het goede is.
Om alles goed te kunnen zien en bewonderen neem je te weinig tijd voor veel dingen.
Let wel, Yellowstone ligt echt ver het noorden in. Salt Lake City is ook geen top locatie. Jackson Hole is wel leuk.
Ik zou Yellowstone schrappen uit deze route. Yellowstone is een super mooi park maar ook groot, jij neemt dit even "onderweg" mee. Dat is echt niet aan te raden. Je komt van SLC af en voor je in het park bent ben je weer een paar uur verder. Dan moet je het park nog in. De volgende dag wil je al weer naar Jackson hole, dus neem je weer genoegen met een halve dag Yellowstone.
Yellowstone moet je minimaal 1 tot 2 volle dagen verblijven.
Het ligt voor jouw route/tijd te ver weg. Neem Yellowstone op een andere vakantie mee.
Wij hebben yellowstone ook twee keer gedaan en beide keren op Denver en Bozeman geland.
Dan begin je in de buurt en hebben in 2009 ongeveer dezelfde dingen gedaan als in jou routen alleen dan in 4 weken. Dit om je een indruk te geven.
Als je per se Yellowstone erbij wil hebben, wat begrijpelijk is, dan zou ik ergens anders wat schrappen en landen op Denver of Bozeman of zelfs Billings. Let er wel op dat er in Bozeman geen grote auto's te huur zijn. Voor 2 personen groot genoeg maar niet voor 4 of meer.


Andere tips als je toch yellowstone overslaat.
Yosemite 1 dag extra
Page 1 dag extra
Las Vegas 1 dag extra
LA 1 of 2 dagen minder.

Ik hoop dat je snapt dat je niet alles in 1 vakantie kan proppen, de indruk die je krijgt is dan niet goed omdat je overal te kort bent en ook heel moe wordt en er minder fit bent om alles te gaan bekijken en dus veel overslaat.

Kom eens met een nieuwe route om te kijken wat je echt wil en wat er te schrappen valt.
#2 - 08-03-2011, 17:29 uur

Hans B

Niet doen.
#3 - 08-03-2011, 19:08 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Mariska77

Echt zonde van zo'n bijzondere reis. Een ieder moet het natuurlijk voor zich weten maar in mijn optiek race je zo langs al het moois wat het westen te bieden heeft. Ik weet bijna zeker dat je ter plekke spijt krijgt dat je op sommige plaatsen niet langer kunt verblijven. Yosemite bijvoorbeeld, hier verblijf je niet 1 hele dag. Ikzelf zou zeggen kies een aantal mooie parken uit en schrap de rest, ook LA zou ik inkorten, tenzij je hier al plannen hebt....

succes met voorbereiden!
#4 - 08-03-2011, 21:07 uur

AJS

Als je dit zo doet, ben je na afloop aan vakantie toe!  :D

Je komt een week te kort voor deze route!
Mijn advies
Of Yellowstone laten schieten, of beginnen in LA/SF en eindigen bij luchthaven in de buurt van Yellowstone NP (Bozeman of SLC).
Voor Yellowstone heb je zeker 2 volle dagen nodig om alleen de rondweg te doen, ik zou zelfs een dag extra nemen.
Yosemite zou ik ook een dag extra nemen.

Geen overnachting nemen in Kayenta maar ineens van Page naar Moab rijden en onderweg Monument Valley aandoen.



#5 - 08-03-2011, 21:16 uur

Marianne

Dit is inderdaad echt te veel. Je kunt het zelf beter inschatten als je de route opschrijft in de van .. naar .. vorm, dus zo:

27 mei: SF
28 mei: SF
29 mei: SF
30 mei: SF -Yosemite
31 mei: Yosemite - Death Valley
1 juni: DV - Zion
2 juni: Zion - Bryce
etc

Zoek er dan de afstanden en de reistijden bij, en je zult zien dat je geen tijd overhoudt om nog ergens iets te bekijken.

Ook is de route iets onlogisch; je rijdt op weg van Death Valley naar Zion door LAs Vegas, dus het ligt meer voor de hand om LAs Vegas dan te bezoeken. Vanuit de GC naar LA is het een omweg.

In 2008 hebben wij Yellowstone gecombineerd met San Francisco, Yosemite etc, maar dan in 4 weken en zonder Bryce, Grand Canyon, en minder tijd voor SF. Misschien heb je iets aan ons reisverslag.

MArianne
#6 - 08-03-2011, 22:07 uur

Old Faithful

Het zou mijn reis zeker niet zijn. Je komt op veel plaatsen, maar je hebt weinig tijd om veel te zien of doen.
#7 - 09-03-2011, 00:39 uur
Groet,

Old Faithful

Tet14

Je komt aan in het Memorial Day weekend. Dat betekent dat het erg druk zal zijn. Maak de reserveringen voor SF zo snel mogelijk. Voor Yosemite zal het waarschijnlijk al te laat zijn.
#8 - 09-03-2011, 14:39 uur

Truus

iets te veel van het goede. En, als het tegen zit is ook de Tioga pass nog dicht en zul een andere, zeker lagere, route moeten nemen. Kijk eens naar de tips van de anderen en laat Yellowstone vallen en trek meer tijd uit voor Yosemite, DV en Zion.

Truus
#9 - 09-03-2011, 17:30 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15