Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Graag input voor route

Discussie gestart

jacq72

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar tips/adviezen/suggesties om een goede route op te stellen voor de reis die we (mijn man, zoontje van 4 en ik) in mei/juni van dit jaar gaan maken!

We komen op 25-5 om 8 uur aan in de haven van LA, en halen dan op LAX onze huurauto op. Plan is om dan bij familie in Nuevo te overnachten. Op 9-6 vertrekt ons vliegtuig om 18 uur weer naar Nederland.
Verder staan op ons 'verlanglijstje': Palm Springs, Joshua Tree NP, Las Vegas, Page (Antelope Canyon), Grand Canyon (North Rim?, is rustiger...), Death Valley, Yosemite NP, Pacific Coast Highway, LA.

Ik merk dat ik het moeilijk vind om een route op te stellen waarbij we niet of heel veel onnodig omrijden, of stukken heen en terug dubbel rijden (bv LV-Page-GC).
Ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen! Tips en adviezen zijn  welkom

Jacqueline
#1 - 15-02-2008, 20:57 uur

Marianne

Hallo Jacqueline,

Jullie hebben best veel wensen voor een vrij korte periode. De route is wel te rijden, maar je zult dan bijna elke dag weer moeten rijden, terwijl het mij, zeker met een kind van 4, wel zo lekker lijkt om eens ergens wat langer te blijven. Kijk ook waar je leuk kunt overnachten, met een zwembad erbij.
Wij hebben met onze kinderen vaak in een cabin op een KOA camping overnacht, miisschien is dat iets voor jullie?

Wil je alles doen wat je noemt dan kun je je route zo indelen:
25-mei   aankomst      
26-mei   LA - Nuevo
27-mei   Nuevo  - JT
28-mei   JT - Sedona
29-mei   Sedona  - Grand Canyon
30-mei   GC - Page
31-mei   Page - Las Vegas
1-jun   Las Vegas      
2-jun   Las Vegas  -   DV
3-jun   DV - Mammoth Lakes
4-jun   Mammoth Lakes - Yosemite
5-jun   Yosemite      
6-jun   Yosemite - Monterey
7-jun   Monterey - Pismo Beach
8-jun   Pismo Beach - LA
9-jun   LA      

Je kunt ook overwegen om Page achterwege te laten; Antelope Canyon is een zeer drukbezochte Canyon, voor een kind niet interessant - misschien is de Lower dan leuker om te doen - en het kost je veel tijd.
Als de Grand Canyon wel een must is kun je ook via Sedona naar de Grand Canyon rijden en via route 66 naar Las Vegas.
Ik zou zelf overwegen om alleen California te doen. Dan heb je ook nog tijd voor San Francisco en kun je ook Sequoia NP bezoeken. Yosemite is leuk voor kinderen; je kunt gaan fietsen, raften, wandelen, sequoia's en watervallen bekijken (toptijd in mei/juni!). En misschien ergens goud zoekn. Lake Tahoe is ook een optie.
Je bent dan ook niet afhankelijk van het wel of niet open zijn van de Tioga Pass; in bovenstaande route is 4 juni een knelpunt; als de pas niet open is moet je een andere route nemen.
Bekijk onze reisverslagen eens, wij hebben al 3 keer met de  kiderne een rondreis gemaakt.

Marianne
#2 - 15-02-2008, 21:45 uur

jacq72

Hoi Marianne,

alvast bedankt voor het meedenken. Inmiddels hebben we de volgende route bedacht:

25-5: aankomst, naar Nuevo
26-5: Nuevo, 's middags naar Palm Springs, daar overnachten
27-5: van PS via Joshua Tree naar Sedona, daar overnachten
28-5: naar Grand Canyon, daar overnachten
29-5: GC, via rote 66 naar LV
30-5: LV
31-5: via Death Valley naar Lone Pine, daar (of in omgeving) overnachten.
1-6: als Tioga Pass het toelaat! naar Yosemite, overnachting
2-6: Yosemite
3-6: Yosemite, naar Monterey, daar overnachten
4-6: Monterey
5-6-6: Pacific Coast Highway, ruimte voor rustdag
7-6: Santa Monica, Channel Islands NP
8-6: Disneyworld, overnachting in omgeving
9-6: LA, Hollywood e.d., vanaf ongeveer 15 uur auto inleveren

Vooral in het stuk rond de GC zitten enkele lange reizen, maar we willen de GC niet laten schieten. Page hebben we inmiddels wel van ons lijstje gehaald.
Tips voor aanpassingen zijn welkom!

Jacqueline
#3 - 16-02-2008, 12:29 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15