Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Grand Canyon

Discussie gestart

JP

Hallo,
We gaan deze zomer naar de Grand Canyon...
Nu heb ik intussen al een en ander gelezen maar toch is  mij niet alles duidelijk.
Als je de Grand Canyon bezoekt, wat is dan de beste plaats, zuidelijk of noordelijk.
We zouden een helikoptervlucht willen doen dus... waar best.
We denken te logeren "Squire Inn" of in "Garnd Hotel" wat zouden jullie kiezen qua ligging en prijs/kwaliteit?
Bedankt
JP
#1 - 24-01-2006, 12:09 uur

Wop

Hoi Jp,

Ik heb beide kanten gezien, en vond persoonlijker de North Rim het mooist. Het is er ook een stuk rustiger Qua toeristen. Erg leuk is een verblijf in 1 vande cabins van de Grand Canyon Lodge. Je verblijft dan nagenoeg aan de rand van de Grand Canyon.
#2 - 24-01-2006, 12:14 uur

AngelHarold

Wij zijn 2 jaar geleden aan de zuidkant geweest zaten net buiten het park, Tusayan heet het plaatsje. Daar heb je een aantal hotels bijelkaar en wat restaurants. Vanuit Tusayan vliegen ook de helicopters. Wij zaten in een Holiday Inn express (vanaf $ 118 pkpn), maar onze eerste keus was BW squire Inn. Daar hebben we toen nog wel gegeten, hotel ziet er erg goed uit, verzorgd en zo maar is wel ietjes duurder dacht ik. Maar ik denk dat je er wel wat voor krijgt.

Noordelijk ken ik verder niet dus kan alleen wat over zuid vertellen. In het park zelf heb je daar ook cabins enzo waar je kan verblijven, dan zit je er echt bovenop. Maar die zijn wat minder comfortabel, maar dat is een keuze, je bent er wel middenin.......

Succes.
#3 - 24-01-2006, 20:01 uur

Jez

Wij zaten in een Holiday Inn express (vanaf $ 118 pkpn), maar onze eerste keus was BW squire Inn. Daar hebben we toen nog wel gegeten, hotel ziet er erg goed uit, verzorgd en zo maar is wel ietjes duurder dacht ik. Maar ik denk dat je er wel wat voor krijgt.

Wow, da's duur! Wij hebben in 2004 in Williams geslapen, een half uurtje van de South Rim, voor €25,- ................ Da's bijna €100,- goedkoper (220,- Nederlandse guldens!) die je mooi bij je helicoptervlucht kunt leggen - ook niet goedkoop.

De South Rim is de toeristische kant van de Canyon, maar daarom niet minder indrukwekkend. Ik geloof Wop meteen, dat de North Rim toch nog mooier is; dat hoor/lees ik ook overal.

Wil je een helicoptervlucht maken voor de helicopter of echt voor het uitzicht over de canyon? Als het om het 1e is, dan zou je ook bij Las Vegas een vlucht over de Hooverdam kunnen maken. Dit hebben wij gedaan, omdat we de prijs voor een vlucht over de Canyon er niet voor over hadden. Over de Hooverdam was heel leuk, kort, maar leuk. We weten nu hoe het is in een helicopter te vliegen en hebben wat mooie foto's kunnen schieten. Achteraf ben ik ook blij dat we dit hebben gedaan en niet de langere (duurdere) tocht over de GC, want na een minuut of 5 had ik het allemaal wel gezien in dat ding en wou ik weer naar beneden. Oh ja, ik hou niet van vliegen...........
#4 - 24-01-2006, 22:36 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Wop

Citaat
Wij hebben in 2004 in Williams geslapen, een half uurtje van de South Rim

Dan heb je wel erg hard gereden  ;) Wij deden er toch bijna een uur over.. ( of wij waren zo langzaam  :D ) Maar Williams is een goed alternatief, daar hebben wij ook geslapen. Het ligt nog aan Route 66 ook  :)

Hieronder een foto van de North rim, een foto van een Cabin had ik al elders op het forum geplaatst.



Nou vooruit, nogmaals dan  ;)

#5 - 25-01-2006, 09:24 uur
« Laatst bewerkt op: 25-01-2006, 09:27 uur door Wop »

Njit

Wil je een helicoptervlucht maken voor de helicopter of echt voor het uitzicht over de canyon? Als het om het 1e is, dan zou je ook bij Las Vegas een vlucht over de Hooverdam kunnen maken. Dit hebben wij gedaan, omdat we de prijs voor een vlucht over de Canyon er niet voor over hadden.

Als het je om de helicopter gaat dan is Las Vegas By Night ook erg mooi (wij betaalden toen $64 pp). Wij zijn met een vliegtuigje over de Grand Canyon en omgeving gevlogen. Vond het wel grappig maar na een poosje heb je het wel gezien..

#6 - 25-01-2006, 09:31 uur

AngelHarold

Citaat

Wow, da's duur! Wij hebben in 2004 in Williams geslapen, een half uurtje van de South Rim, voor €25,- ................ Da's bijna €100,- goedkoper (220,- Nederlandse guldens!) die je mooi bij je helicoptervlucht kunt leggen - ook niet goedkoop.

Citaat

Wij verbleven er tegen een koers van 1,20 dus zeg maar € 100, nog altijd € 75 verschil en dat hotel was nou ook nog eens niet echt je van het zeg maar. Wel op een paar minuten afstand van het park, terwijl Williams op een kilometer of 80 ervan af ligt. Het is maar wat je wilt.
#7 - 25-01-2006, 13:01 uur

Bakvet

Op de North Rim kom je inderdaad veel minder van die k.... toeristen tegen. ;D

Gaaf die Log Cabin!!! Moet je die een half jaar van tevoren bespreken of valt het wel mee?
#8 - 26-01-2006, 20:53 uur

Wop

Op de North Rim kom je inderdaad veel minder van die k.... toeristen tegen. ;D

Gaaf die Log Cabin!!! Moet je die een half jaar van tevoren bespreken of valt het wel mee?

Wij hadden hem een maandje of 4 van te voren besproken, maar je kannatuurlijk nooit vroeg genoeg zijn!
#9 - 26-01-2006, 21:59 uur

renellen2001

Hallo,
We denken te logeren "Squire Inn" of in "Garnd Hotel" wat zouden jullie kiezen qua ligging en prijs/kwaliteit?


We hebben afgelopen jaar in Williams overnacht in het Grand Motel ( niet te verwarren met grand hotel). Dit is echt route 66 hotel. Schone kamers, goed ontbijt en de eigenaar is altijd in voor een praatje. Voor ongeveer 50 dollar per nacht 2 personen. Williams is als uitvalsbasis naar de grand canyon goed te doen. ::)

#10 - 26-01-2006, 23:05 uur

Ebelix

Het Grand Motel is zeker de moeite waard om te ovenachten. JE proeft dan toch de sfeer van Route 66. In de zomer wordt op het binnenplaats het ontbijt geserveerd. Wij hebben er met veel plezier geslapen.
#11 - 27-01-2006, 10:32 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

GCM

Hallo,
We denken te logeren "Squire Inn" of in "Garnd Hotel" wat zouden jullie kiezen qua ligging en prijs/kwaliteit?


We hebben afgelopen jaar in Williams overnacht in het Grand Motel ( niet te verwarren met grand hotel). Dit is echt route 66 hotel. Schone kamers, goed ontbijt en de eigenaar is altijd in voor een praatje. Voor ongeveer 50 dollar per nacht 2 personen. Williams is als uitvalsbasis naar de grand canyon goed te doen. ::)



Ik heb in 2004 in het Grand HOTEL geslapen wat vlak bij de ingang van het park ligt. South Rim is dat dan. Dit is echt een geweldig hotel. Het eten is super en vooral de inrichting was erg mooi. Echt een beetje die blokhut sfeer. Alleen het zwembad was wat minder, maar verder alles top.
#12 - 27-01-2006, 11:37 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15