Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Grand Canyon

Discussie gestart

arnebartelsman

Beste mensen,

3 vrienden en ik gaan aankomende zomer (in Juli) een road trip maken door het westen van de VS. We hadden daarin 3 dagen grand canyon ingeplanned. Nou probeer ik een beetje naar informatie te zoeken over de canyon maar ik vind het allemaal maar erg onoverzichtigelijk. Ik dacht aan een looptocht van 3 dagen van noord naar zuid (of zuid naar noord) maar ik lees eigenlijk overal dat dit eigenlijk in half Juli TE heet is. We hebben de beschikking over een auto. Heeft iemand tips over wat het leukste is om in deze 3 dagen te doen? Is het beter om alleen de south rim te bezoeken en de north rim te laten voor wat het is? Is het het waard om een background permit aan te vragen of kan alles ook worden gedaan in dagtrips?

Ik zou alle input enorm waarderen
Bij voorbaat dank,
Arne
#1 - 14-02-2011, 01:03 uur

hdeweert

Hallo
Het zou handig zijn als je de hele route zou plaatsen dan kan er een gerichter advies gegeven worden.
 Als je de GC van zuid naar noord gaat lopen zal een van je medereizigers niet mee kunnen of anders zuil
je de hike nog een keer moeten maken.
Er zijn genoeg mogelijkheden om de GC te bezoeken.
 http://www.nps.gov/grca/planyourvisit/brochures.htm
success
Harm
#2 - 14-02-2011, 10:22 uur

arnebartelsman

Het gaat me eigenlijk vooral om de accomodatie, ik kom er niet zo goed achter of het nou een goed idee is om zo'n permit te nemen, of gewoon bij de non-permit campgrounds te blijven kamperen en vanaf daar gewoon dagtochten te maken. Zijn 3 dachtochten vergelijkbaar met een meerdaagse tocht door de canyon?
#3 - 14-02-2011, 10:57 uur

hdeweert

Waar je verblijft is niet belangrijk. Als je bepaalde hike´s wilt doen heb je een permit nodig.
 lees je goed in op de GC site daar staat alles wat je moet weten om door de GC te wandelen. 
Onderschat een hike in de GC niet en bereid je degelijk voor, zeker als je in de Canyon wilt overnachten.
#4 - 14-02-2011, 14:30 uur

Marianne

Er is genoeg informatie te vinden op de NPS-site over alle mogelijke hikes, zoals Harm ook al aangeeft.
In juli is het eigenlijk niet te doen om in één dag naar beneden te lopen en weer omhoog. Als je naar beneden wilt zul je dus daar moeten overnachten en heb je een permit nodig. Geen idee hoe gemakkelijk het is om die te krijgen. Op de NPS-site vind je een uitgebreide beschrijving. Je moet 4 maanden van te voren de permit aanvragen.
Er is een bus van de north naar de South Rim, dus je kunt je auto laten staan. Het is ook mogelijk om vanaf de South Rim via de South Kanibab TRail naar beneden te lopen en via de Bright angel Trail omhoog. Andersom kan ook, maar bij de BAT heb je water, en meer schaduw.

Leuk en leerzaam ter voorbereiding: http://www.genehanson.com/c2003b/cany2003.htm

Als je dagtochten maakt zul je veel minder diep de canyon in kunnen. Ik denk dat je dan aan 1 volle dag of misschien 2 wel voldoende hebt.

Marianne
#5 - 14-02-2011, 19:42 uur

Tet14

#6 - 14-02-2011, 21:57 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15