Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

great basin de moeite waard????

Discussie gestart

henny en an

Hallo, augustus 2010 maken we voor de tweede keer een reis door het Westen.
We gaan oa naar Yellowstone en hebben 3 dagen in Salt Lake City gepland voor familiebezoek.
Nu willen we daar vandaan via het Great basin park rijden, daar 2 nachten blijven en dan via Cedar Break en Kanab (hier 1 nacht blijven) naar de North Rim van de Grand Canyon gaan.
Is dit de moeite waard of hebben jullie een ander idee?
Zion, Bryce en Capitol Reef springen we bewust over, zijn we 2 jaar geleden uitgebreid geweest en we willen liever geen herhaling van die reis.
We kamperen met een tent en houden er niet van om alles alleen vanuit de auto te zien maar wandelen graag. Is dat goed mogelijk in het Great basin???

gaarg jullie suggesties,

groet Henny
#1 - 21-01-2010, 15:54 uur

Tet14

Hi
Hoeveel kans krijg je om dit afgelegen en niet veel bezochte park te zien? Het is moeilijk te beoordelen voor iemand anders of iets de moeite waard is, en wij hebben niet meer gedaan dan de berg op en af gereden en een beetje rondgelopen in combinatie met het rijden van de klassieke highways 93 en 50 maar we willen dit jaar zeker nog eens terug naar Great Basin. Wandelaars komen hier ook aan hun trekken:  http://www.nps.gov/grba/planyourvisit/things2do.htm
Op weg naar GB zou je ten westen van SLC nog kunnen stoppen bij Bonneville Saltflats. Us93 is een beroemde noord zuid route en prima te rijden. Ik vind het dus een goed idee om dit te doen.
Ik weet niet of Cedar Breaks en Kanab musts zijn. Cedar Breaks fraai maar een soort mini Bryce. Je zou ook nog de Kolob Section van Zion kunnen zien (exit 40 off I15) en dan bv in St. George overnachten en dan de Arizona Strip naar Fredonia en North rim. Nog een optie is om van Great Basin via 93 naar Panaca te rijden en dan Cathedral Gorge SP te bezoeken gevolgd door de route via Enterprise, Meadow Mountain Massacre site en Snow Canyon SP naar St. George en dan naar north rim de volgende dag.
Van St. George naar north rim kom je dan ook nog langs Pipe Spring NM en voorbij Fredonia op weg naar Jacob Lake is een fraaien lookout met de naam Le Fevre overlook.
Tet
#2 - 21-01-2010, 16:30 uur

Marianne

Wij zijn er in 2002 geweest, en ik vond het wel aardig maar niet om voor om te rijden. Jullie zouden het prima mee kunnen nemen, maar ik denk dat 1 nacht al wel voldoende kan zijn, tenzij je ook de grot gaat bekijken. Wij hebben een flink stuk gewandeld (voor mijn gevoel althans) en dat viel midden in de zomer niet mee. Ik weet niet wat jullie verder al gedaan hebben en nog gaan doen, maar is de route via Moab niet een aardiger alternatief?  En hebben jullie het Kolob Canyons deel van Zion al gedaan?

Marianne
#3 - 21-01-2010, 16:36 uur

henny en an

Al vast bedankt voor de snelle reacties.
Nee, dat deel van Zion hebben we nog niet gezien maar de suggestie om via Panaca en Fredonia te rijden lijkt me ook wel wat!!
We wilden naar Kanab omdat ik gelezen had dat dat wel een leuk stadje was en omdat het dicht bij de Coral Pink Sand Dunes is en we daar misschien tijd voor zouden hebben. Iets anders dan rode rotsen is ook wel eens leuk, maar weten jullie of dat veel lijkt op de zandduinen in de Death valley ? Daar komen we nl ook nog een keer langs, willen wel eens zien of het echt zo heet wordt daar, 2 jaar geleden was het niet warmer dan 27 en miezerde het zelfs. ;D
(maar even hoor maar.... de ruitenwissers zijn aan geweest!).Verder zijn we erg benieuwd naar de Nort Rim, 2 jaar geleden aan de zuidkant geweest en dat viel ons wat tegen, nu was dat wel aan het eind van de reis, dus misschien hadden we al te veel gezien. Als jullie verder nog ideeen hebben dan graag.

Marian, Moab vinden wij ook geweldig, zeker een tweede bezoek waard maar nu past het voor ons niet zo goed.
#4 - 21-01-2010, 18:31 uur

Hans B

Wij kwamen vanaf Reno dwars door Nevada in Ely terecht.
Heeft een aardige stationnetje en er is een rit met een stoomtrein naar de oude mijnen mogelijk.
Great Basin hebben we de grotten bezocht, lekker koel.
Heet de Hwy-93 ook de Extra Terrestial Highway met enkele bijzondere 'alien places' ??
#5 - 21-01-2010, 19:37 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Mrjn

Nee, de 375 is de Extra Terrestial Highway.Die komt uiteindelijk wel uit op de 93. En die is iets minder saai dan de 95.
#6 - 21-01-2010, 19:53 uur

Tet14

ET highway met Rachel, 50 brievenbussen langs de kant van de weg en meer Aliens dan inwoners, zeggen ze zelf (en het bord),  luchtspiegelingen, birdlife. En geen verkeer. En de Little A'le Ínn en area 51: http://www.littlealeinn.com/  Ach ja, je kan die woestijnwegen zien als middel om ergens te komen maar ook als bestemming.......Saai is wel het laatste woord dat ik zou gebruiken en is ook "verboden" op de USA Road trips forums: "The "B"" word"
Kanab vind ik een heel aardig plaatsje. Vlak ten noorden hiervan is Best Friends Animal Sanctuary en ze hebben ook nog Moqui Cave en Frontier Movie town. Voor de liefhebbers.
Als je via St. George over de Arizona Strip rijdt via Hurricane en dan ut 59 kan je bij Colorado City links af de onverharde weg op naar Coral Pink Sanddunes SP. Deze weg is prima te berijden.(in droogte) Na de verharding is het visitor center van dit  SP dan aan je rechter hand. Na bezoek kan je iets doorrijden en dan rechtsaf richting Kanab. Dat "Pink" is me tijdens ons bezoek aan dit park ontgaan eerlijk gezegd. Kolob Canyon neemt (zonder wandelingen) niet meer dan een uur heen en terug. 's Middags is de mooiste tijd voor dit park met de zon in het westen. Mocht je nog geinteresseerd zijn in dinosaurussen, er is een vrij nieuw museum vlak ten oosten van St. George: http://www.utah.com/stgeorge/johnson_farm.htm 
Tet
#7 - 21-01-2010, 22:10 uur

Yosemite Martin

In Great Basin kan je als je naar boven rijdt en daar de wandeling maakt (daar ben je wel even mee bezig) bristlecone pines zien. Dat zijn de oudste bomen ter wereld. Het zijn kleine onooglijke dingen. Ze zien er dus niet uit maar het idee dat deze bomen hier al begonnen te groeien voordat de Egyptenaren hun piramides begonen te bouwen heeft wel wat. De oudste boom die hier staat was bijna 5000 jaar oud maar deze is in de jaren zestig omgezaagd door een student die met behulp van de jaarringen wou tellen hoe oud de boom was. Eerst probeerde hij het met een soort appelboortje maar dat brak af. Toen vroeg hij aan het bosbeheer of hij de boom mocht omzagen. Dat mocht toen (het was nog voordat het werd uitgeroepen tot een nationaal park).
Deze boom staat er niet meer maar die anderden zien er net zo oud uit.

Voor wat betreft de Grand Canyon North Rim. Wij hebben zowel de South Rim als de North Rim bezocht en eerlijk gezegd vond ik de North Rim minder leuk. Dus als je de South Rim al vond tegenvallen, tja?

Martin  
#8 - 22-01-2010, 15:53 uur
« Laatst bewerkt op: 22-01-2010, 15:54 uur door Yosemite Martin »

henny en an

Niet dat we Grand Canyon niet prachtig vonden hoor, maar je hebt dan al zoveel geweldige natuur gezien, bovendien waren er 2 van de 4 reisgenoten grieperig, dus we wilden het een nieuwe kans geven.
ik had juist van veel Amerikagangers gelezen dat ze de Nort Rim veel mooier vonden, vooral veel minder toeristisch.
We laten het wel over ons heen komen, we zijn er 2 nachten dus 1 dag om te wandelen.
De reis begint zo, dank zij jullie adviezen, steeds meer vorm te krijgen. Moeten wel veel keuzes maken als je niet alleen maar wilt rijden en dus zitten we stiekem al te denken aan nog een keer.....?
#9 - 22-01-2010, 16:29 uur

Loek

ET highway met Rachel, 50 brievenbussen langs de kant van de weg en meer Aliens dan inwoners, zeggen ze zelf (en het bord),  luchtspiegelingen, birdlife. En geen verkeer. En de Little A'le Ínn en area 51: http://www.littlealeinn.com/ 

En erg vriendelijk die lokale "alien" inwoners.  Op bezoek bij de Little A'le Inn zijn we hier nog met eentje op de foto gegaan.   ;)


#10 - 22-01-2010, 17:16 uur

Tet14

Haha, leuk Loek! En met die "koffie" hadden jullie ook wat problemen zo te zien!
Tet
#11 - 22-01-2010, 22:47 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15