Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Groent en fruit....

Discussie gestart

Truus

Ik heb ergens gelezen dat je geen fruit en/of groente mee de grens over mag nemen van Arizona naar Californie. ?? klopt dit en zo ja hoe is het andersom dus van Californie naar Arizona.

Truus
#1 - 23-02-2011, 19:36 uur

snoodaard

Ik ben ook eens moeten stoppen aan een soort douanehok om te kijken of ik geen fruit smokkelde maar het was wel aan de grens met Nevada.
#2 - 23-02-2011, 19:47 uur

Mrjn

Je mag geen fruit California in brengen. En er zijn inderdaad een soort van douaneposten waar ze auto's controleren. California uit is geen probleem.
#3 - 23-02-2011, 20:07 uur

melvin

3 jaar geleden ook van Arizona naar Californie gereden. Had ook genoeg eten mee, waaronder fruit. Ik zou niet weten of het mocht. Maar heb nergens douane gezien. Ook niet aangehouden dus.

Melvin
#4 - 26-02-2011, 19:16 uur
2005: Florida,   2008: west,   2010: mid-west,   2012: north-east --> www.melvinchani.reismee.nl,   2014: mid-west --> www.roufs.reislogger.nl
2015/2016 Internship Wallstreet, NY --> www.brightlightsbigcityny.wordpress.com & www.verenigdestaten.info/stage-in-new-york/

koosv

Er staan op de grens van Californië op sommige plaatsen landbouwinspectie stations als je de staat inrijdt.

Als je fruit of groenten bij je hebt, dien je dat te laten zien. Dat is mij weleens overkomen, een manneke keek zeer aandachtig naar mijn appeltjes, en draaide het zakje waar ze in zaten drie keer in de rondte , maar kon niets vinden ( vervolgens had hij drie dagen hoofdpijn...). Het stomme was dat ik het fruit eerder in Californië zelf had gekocht.
Soms had ik daarom  helemaal geen zin in zo'n inspectie en zei dat ik niets bij me had, maar daar ligt juist het venijn, dan breng je illegaal fruit naar binnen en daar staan hoge boetes op. Of het allemaal helpt bewijfel ik, maar men is daar bang voor ongedierte en micro-organismen die landbouwziektes kunnen overbrengen. De regels zijn vrij ingewikkeld, zo mag citrusfruit helemaal niet naar binnen, tenzij afkomstig uit Arizona.
Nu ik er nog eens over nadenk, kan het moeilijkheden geven als je in je camper grote hoeveelheden fruit e.d. hebt liggen en je komt CA binnen.
http://www.cdfa.ca.gov/PHPPS/factsheets/BringingFruitsVeggies_to_CA.pdf
#5 - 02-03-2011, 19:57 uur

DominiqueH

Een dergelijke post staat ook de I-5 tussen San Diego en Los Angeles. Ook daar word je gecontroleerd. Controle gaat snel.
Ik vraag mij altijd af: leuk die fruitcontrole in je auto, maar worden de vliegende insecten/fruitvliegjes e.d. ook gecontroleerd aan de grens ;-)
Is zo'n controle dus wel effectief...
#6 - 02-03-2011, 20:23 uur

BibiS

Heb deze regel inderdaad al in vele boekjes gelezen... Vraag me alleen af of iemand weet waarom of waarvoor de regel is ingevoerd? Is het soms vanwege ziektes die het fruit over zouden kunnen brengen ( ik bedenk maar een invalshoek?)

#7 - 02-03-2011, 21:09 uur

Mrjn

De link in het antwoord van Koosv geeft je antwoord op die vraag.
#8 - 03-03-2011, 20:01 uur

BibiS

Oeps Sorry Mrjn... heb de post van KoosV niet goed gelezen... maar bedankt voor de tip toch interessant dat ze daar zo bang voor zijn...
#9 - 04-03-2011, 10:28 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15