Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Haalbaarheid Bryce en Zion in 1 dag

Discussie gestart

morphsie

Overnachting in Tropic, dus vlakbij Bryce. Stel ik sta rond 8 uur in Bryce...
Ik zou enkel de scenic drive willen doen in Bryce en dan onmiddellijk verder naar Zion via de Mount Carmel Passage.
Ook hier weer de scenic drive met de shuttle en een korte wandeling naar Weeping Rock.

Verder zou ik eens willen weten hoe lang het ongeveer duurt om Highway 12 van Torrey naar Tropic af te rijden...

Iemand ervaringen hiermee?
#1 - 16-08-2005, 15:55 uur

Jez

Nou, als je uit Torrey vertrekt, sta je niet om 8 uur in Bryce.

Wij hebben dit stuk vorig jaar gereden: begonnen in Torrey, over de 12 gereden langs Bryce. We zijn niet IN Bryce geweest. Dwars door Zion (dat kan niet anders, via de 9) gereden, lichtelijk verdwaald rond Rockville en rond een uur of 5 waren we in St. George. Ik heb het alleen niet geklokt...........
#2 - 16-08-2005, 21:02 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

morphsie

Overnachting is in Tropic he...
Dat is echt vlakbij de ingang.
#3 - 16-08-2005, 21:33 uur

Jez

Ja, je vraagt:

Citaat
Verder zou ik eens willen weten hoe lang het ongeveer duurt om Highway 12 van Torrey naar Tropic af te rijden...

En ik lees natuurlijk altijd van beneden naar boven.......  :-[ ;D

Okee dan. Het is niet zover van Torrey naar Tropic. Ik schat een uurtje of 2. Maar het kan ook meer of minder zijn. Naast goed lezen kan ik ook niet zo goed schatten  ;D

Weet je al waar je wilt slapen in Torrey? Wij hebben in de Wonderland Inn geslapen. Want die naam is zo leuk, en het ligt erg mooi, bovenop de berg. We hadden een superruime kamer, 2 x 2-pers. bed, voor $70,- De auto kon pal voor de deur staan. We hebben er ook prima in het restaurant van de Inn gegeten.
#4 - 16-08-2005, 21:43 uur
« Laatst bewerkt op: 16-08-2005, 21:44 uur door Jez »
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

schorp

Bryce is veel interessanter dan Zion vind ik persoonlijk, maar je kan ze wel allebei doen hoor...  Zion is heel erg mooi, maar Bryce zou ik zeker wel wat tijd voor nemen.
#5 - 16-08-2005, 23:00 uur

Jez

Weet je wat het bij ons was? Tegen de tijd dat we bij Bryce & Zion kwamen, hadden we er al een hele rondreis opzitten door canyons en langs rotsblokken. Daardoor waren we wel een beetje "canyon-moe" geworden. We hadden dan ook weinig zin meer om beide parken uitgebreid te bezoeken. Op de weg ernaartoe hebben we al erg veelmoois gezien, dat we het wel voor gezien hielden.

Beetje zelfde effect als bijv. in Griekenland ruïnes bekijken. Na 10 ruïnes..................
#6 - 16-08-2005, 23:20 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

morphsie

Ja ik denk dat je daar wel een punt hebt...
We komen dan al via Grand Canyon, Page (Antelope), Natural Bridges, Monument Valley, Goosenecks, Arches, Canyonlands, Capitol Reef.

Dus ja op zich zal het dan ook wel stilaan genoeg geweest zijn :)
#7 - 16-08-2005, 23:25 uur

thebes

Jammer dat jullie er zo over denken.  Zion vind ik nl. het allermooiste park in het Zuid Westen.  Juist geen canyons, maar rotswanden en mooie kleuren en veel groen, kolibris en orchideeen
Té mooi om het er maar doorheen te "jassen", omdat je "canyonmoe" bent.  Hoe zo, verwende touristen???
De scenic route 9 door Zion is op zich prachtig, maar er is dus méér.
Dat geldt ook voor Bryce.  De route langs de rand is mooi, maar je krijgt pas echt een indruk van de hoodoos als je er tussendoor wandelt.
Waarmee is maar wil zeggen dat je beter een keuze kunt maken.  Je kunt in één rondreis niet ALLES zien. Als je een park alleen vanuit de auto ziet, ben je er niet echt geweest, vind ik.  Bewaar nog een paar parken voor een volgend bezoek en maak dan een paar wandelingen in een park.
#8 - 17-08-2005, 09:20 uur

Jez

Je hebt best gelijk, Thebes, ware het niet dat wandelen voor ons niet mogelijk is. We moeten dus zoveel mogelijk vanuit de auto (of shuttlebus) bekijken. We hebben echter wel een heerlijke vakantie gehad! En nu gaan we gewoon een volgende x wat uitgebreider in Bryce en Zion kijken! Wat we er tot nu van hebben gezien, vonden we namelijk wel erg mooi.
#9 - 17-08-2005, 21:08 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

ejb

Wij hebben Bryce en Zion op één dag gedaan, nou zijn we niet heel lang in Bryce geweest, hebben uiteraard wel de hele route gereden en zijn ook best wel wat keren gestopt, maar niet voor lang, want het was ijskoud (2 graden en gure wind) en daar waren wij (begin juni) niet op gekleed. Als je dus in beide parken niet heel lang door wilt brengen maar toch redelijk wat gezien wilt hebben is het te doen. Als je een behoorlijke hike zou willen maken wordt het wel krap...
#10 - 17-08-2005, 21:29 uur



usfreak


Neem absoluut de tijd voor beide Parken!
Zowel Zion als Bryce zijn  geen parken om zomaar ff door te rijden!

Het zijn de twee mooiste parken in amerika!
#11 - 17-08-2005, 23:21 uur

bertilona

wij hebben 5 jaar geleden bryce en zion op 1 dag gedaan . dat was best vermoeiend en je hebt niet echt de tijd om alles goed te bekijken , nu zijn we eergistewren terug gekomen en hebben onze reis zo samen gestreld dat we 1 dag bryce en 1 dag zion gehad hebben .
we hebben echt de canyon in kunnen wandelen in bryce alleen was het slecht weer en het bliksemde zodat het te gevaarlijk was om er de avond door te brengen.
in zion hebben we een wandelijng de berg op gemaakt zodat je van boven af een schitterewnd uitzicht had.
vooral zion is jammer om maar een halve dag te verblijven want vooral tegen de avond als de meeste toeristen weer weg zijn  zie je allerlei verschillende dieren lopen .
#12 - 12-09-2005, 13:15 uur

Kinneret

Ik sluit me aan bij de rest, wil je Bryce goed zien kun je het beste even een  trail pakken en de cañon in gaan of een mountain bike huren en door Bryce fietsen. In Zion is een trail zo'n geweldige Do, de dwars door Zion was indrukwekkend maar ook best vermoeiend want na al dat autozitten wil je toch wel wat doen, als je dan een trail maakt voel je je helemaal in de hemel! Het is hier rustig ( zo heb ik het ervaren ) en weinig andere toeristen zien ( buiten de wegen ). Beide parken zijn erg mooi en ook erg uniek. Ik zou het sterk aanraden hier de tijd voor te nemen.
#13 - 12-09-2005, 13:54 uur

BbimmerR

Ik ben vanaf Las Vegas naar Zion en Bryce gereden. Dit hadden wij ook in 1 dag gedaan. Dit vonden wij goed te doen. We hebben ook gewoon de shuttlebus gepakt in Zion en nog wat gewandeld. Daarna zijn we naar Bryce gegaan, maar omdat er nogal veel sneeuw lag (was in Maart/april), waren bijna alle trails afgesloten. Dat was zeer jammer. Daarna naar Kanab gereden en daar geslapen. Was een vrij lange dag, maar was goed te doen. Achteraf gezien hadden we liever nog 1 dag extra willen blijven, maar nogmaals, het was goed te doen en we hebben alle highlights gezien.
#14 - 12-09-2005, 14:07 uur
Check mijn zuidwest foto's op: http://www.imol.nl/cpg
Check mijn midwest blog op: http://www.imol.nl/usa/

KH

Wij zijn vorige week terug thuis gekomen van onze reis en wij hebben ook zion en bryce op 1 dag gedaan.

Die dag was meteen de minste uit onze hele reis.... Die parken hadden alletwee zoveel moois te bieden en we hebben amper de kans gehad om er ten volle van genieten. Als je een krap tijdsschema hebt en maar 1 dag tijd hebt voor deze 2 parken, zou ik adviseren om te kiezen. Kies 1 park en laat het andere voor wat het is. Wij hebben beide gedaan op 1 dag en uiteindelijk niks gezien.....
#15 - 16-09-2005, 14:19 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15