Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Haalbare route rondreis zuidwesten?

Discussie gestart

Brujas

Ik ga samen met mijn vriendin een rondreis maken in het zuid westen van de VS.
Voorlopig had ik dit in men gedachten:

3 sept:SF
4 sept:SF
5 sept: SF > Monterey of Santa Maria
6 sept: Monterey of Santa Maria > La
7 sept: La
8 sept: La
9 sept: La > LV
10 sept: LV
11 sept: LV> Grand Canyon
12 sept: Grand Canyon > Lake Powell/ Page
13 sept: Page > Zion NP
14 sept: Zion NP
15 sept:
16 sept:
17 sept: Death Valley > Yosemite
18 sept: Yosemite > SF
19 sept: SF > vertrek

Nu zou ik graag weten of dit een haalbare route is? Verder zit ik nog met de vraag wat ik op 14, 15 en 16 sept zou doen. Nog een NP doen of ergens iets wat ik al heb maar daar een dag extra voor rekenen?

Dank bij voorbaat!
#1 - 09-02-2011, 19:44 uur

Tet14

Hi, welkom op het forum.
Tussen SF en LA liggen Cambria/San Simeon ongeveer halverwege.
Ik mis Bryce in je route.
Van LA kan je rechtstreeks naar GC. LV kom je later nog. LA naar GC south rim kan in een dag (8-9 uur rijden) of met een tussenstop bv in Kingman.
Daarna Page-Bryce-Zion-Las Vegas
Tussen Las Vegas in Yosemite ligt Lone Pine halverwege. DV naar Yosemite is een lange en prachtige rit. Een overnachting Yosemite is wel erg kort.
Tet
#2 - 09-02-2011, 21:47 uur

Truus

hoi,

Ik zou een dag minder in LA doen, wij slaan deze helemaal over omdat SFr meer te bieden heeft, en inderdaad Bryce er tussen plakken en een nacht langer in Yosemite. Maar misschien houden jullie meer van de steden als van de parken. Als je van Zion naar DV gaat kom je ook door LV dus is het inderdaad misschien handiger om van LA rechtstreeks naar GC te gaan en later LV te doen. Route moet haalbaar zijn al hangt het er van af of je ment een camper of met een auto gaat. 

Truus
#3 - 09-02-2011, 23:08 uur

Brujas

Bedankt voor de info.

De reis ligt bijna vast. Alleen het einde weet ik nog niet hoe te plannen. Het gaat over dit stuk:

Las Vegas --> Death Valley --> Bodie Ghost town (is dit de moeite?) --> Yosemite --> San Francisco

Waar tussen en op welke plaats zouden jullie overnachtingen plaatsen?
#4 - 10-02-2011, 19:50 uur

martinm

Bodie vonden wij afgelopen zomer zeer de moeite waard, ook kan je Mono Lake bezoeken.
Je kan vanuit Death Valley naar Lee Vining rijden, dit ligt vlakbij de ingang van Yosemite (via Tioga Pass).
Ik zou niet aanraden om vanuit Death Valley in 1 keer door te rijden naar Yosemite dus een stop in Lee Vining en daar een bezoek aan Bodie is een goede optie.
#5 - 10-02-2011, 20:06 uur

Brujas

Bodie vonden wij afgelopen zomer zeer de moeite waard, ook kan je Mono Lake bezoeken.
Je kan vanuit Death Valley naar Lee Vining rijden, dit ligt vlakbij de ingang van Yosemite (via Tioga Pass).
Ik zou niet aanraden om vanuit Death Valley in 1 keer door te rijden naar Yosemite dus een stop in Lee Vining en daar een bezoek aan Bodie is een goede optie.

Dus je zou overnachten in Death Valley? De route van Las Vegas naar Lee Vining is waarschijnlijk niet haalbaar om dit in één dag te doen?
#6 - 10-02-2011, 20:44 uur

snoodaard

Het is idd een hele dag (bijna toch)rijden van uit death valley naar lee vining.Als je vroeg vertrekt uit death valley kan je misschien stoppen in mammoth lakes,vlug een bezoek aan de devill's postpile,slapen in mammoth lakes en 's anderendaags mono lake,bodie en dan via de tiaogo pas naar yosemite.
#7 - 10-02-2011, 21:30 uur

martinm

Dus je zou overnachten in Death Valley? De route van Las Vegas naar Lee Vining is waarschijnlijk niet haalbaar om dit in één dag te doen?

Inderdaad Death Valley is ook zeer de moeite waard, de trip vanuit Las Vegas naar Death Valley is +/- 3-4 uur, dus als je op tijd weggaat uit Las Vegas kan je de middag gebruiken om op verschillende punten in Death Valley te kijken. Ik zou dan overnachten in Death Valley's Furnace Creek. De volgende dag op tijd weg want het is ook weer 4-5 uur rijden naar Lee Vining, hier kan je de middag weer gebruiken om Mono Lake en Bodie te bekijken. Van Lee Vininig tot middenin Yosemite kost ook al gauw 3 uur rijden, je hebt dan ook diverse punten langs de Tioga Pass waar je kan stoppen om van de uitzichten te genieten.
#8 - 10-02-2011, 22:01 uur

leendert en maria

Zo vlak voor de schemer is Death Valley ook prachtig, zorg dan wel dat je voor die tijd bij de uitzichten punten bent, in de omgeving van Furnace Creek. Als je dit doet kun je wat later uit LV vertrekken, bijv. eerst nog even je verdiende geld opmaken in de outlet  ;)

Als je in Lee Vining overnacht kun je heen en weer naar Bodie. Enkele reis 3/4 uur waarvan laatste 3 mile unpaved, reken in Bodie zelf ook nog op 1,5 uur. Vond ik absoluut de moeite van het bekijken waard!En bezoek ook Monolake zoals genoemd, heel byzonder om te zien. Ook al in de schemer zo mooi om te zien.

Kun je niet langer in Yosemite blijven? En, zoals eerder geschreven, naar Bryce??

Succes met plannen! Maria
#9 - 10-02-2011, 23:12 uur

Brujas

Zo vlak voor de schemer is Death Valley ook prachtig, zorg dan wel dat je voor die tijd bij de uitzichten punten bent, in de omgeving van Furnace Creek. Als je dit doet kun je wat later uit LV vertrekken, bijv. eerst nog even je verdiende geld opmaken in de outlet  ;)

Als je in Lee Vining overnacht kun je heen en weer naar Bodie. Enkele reis 3/4 uur waarvan laatste 3 mile unpaved, reken in Bodie zelf ook nog op 1,5 uur. Vond ik absoluut de moeite van het bekijken waard!En bezoek ook Monolake zoals genoemd, heel byzonder om te zien. Ook al in de schemer zo mooi om te zien.

Kun je niet langer in Yosemite blijven? En, zoals eerder geschreven, naar Bryce??

Succes met plannen! Maria

Ik zou Bodie ook zeer graag bezoeken. Heb al altijd zo'n spookstadje willen zien! Bryce doen we ook. Het reisschema ziet er nu als volgt uit:

3 sept: SF
4 sept: SF
5 sept: SF > Santa Maria
6 sept: Santa Maria > LA
7 sept: La
8 sept: La ( of wel nog een volledige dag La of wel al vertrekken richting Laughlinn ofzo..)
9 sept: La of Laughlinn > Grand Canyon
10 sept: Grand Canyon > Page
11 sept: Page > Bryce
12 sept: Bryce > Zion
13 sept: Zion > LV
14 sept: LV
15 sept: LV> Death Valley
16 sept: Death Valley > Lee Vining
17 sept: Lee Vining > Yosemite
18 sept: Yosemite > SF
19 sept: SF > vertrek

Dit zou het zo wat moeten zijn denk ik. Het grootste minpunt is idd het beperkte verblijf in Yosemite denk ik. Maar ik zou niet weten wat ik zou moeten weglaten of veranderen..
#10 - 10-02-2011, 23:35 uur

martinm

Inderdaad is het laatste deel van de route krap maar wij hebben hetzelfde gedaan afgelopen zomer alleen andersom

Dag x - SF naar Yosemite, in Yosemite het een en ander bekeken
Dag Y - In Yosemite naar Glacier Point en naar Mariposa gereden en hierna de Tioga Pass naar Lee Vining.

Wij hadden vooraf twee dagen in Yosemite maar vanwege accomodatie (deze vond ik zeer slecht, soort kamperen en dat is niks voor ons) en geen mogelijkheden om met mijn reisgezelschap veel hikes te lopen hadden wij besloten om het op deze manier op te lossen dus 1 nacht minder in Yosemite.

Jullie zouden als je op tijd uit Lee Vining vertrekt, de mooie Tioga pass route rijden en hierna in Yosemite de shuttlebus pakken voor een hike en de volgende dag met de auto naar Glacier Point en Mariposa te gaan om hierna richting SF te vertrekken.

Dus het is mogelijk maar wel krap in de tijd.
#11 - 11-02-2011, 01:59 uur

Truus

Als je de tijd toch nog te krap vind zou ik, maar dat is mijn idee, toch een dag minder in LA doen. Als je wat meer in de parken je tijd wil besteden kun je dag 8 al uit LA vertekken richting GC. Het wordt anders een trip in vogelvlucht of vanuit de auto en dat is ook weer zonde van de tijd (en geld).
Het is een mooie reden omzeker nog eens terug te gaan naar de States,  ;D

Truus
#12 - 11-02-2011, 14:20 uur

Hans B

8 sept: La ( of wel nog een volledige dag La of wel al vertrekken richting Laughlinn ofzo..)
Het ligt er aan wat je allemaal in LA wilt doen.
Hollywood BLVD, Rodeo Drive, een avondje Santa Monica Beach is wel op een dag te doen.
Wil je de verschillende pretparken (bv. Universal, Disney) of musea (bv. JP Getty) bezoeken heb je meer tijd nodig.
Mijn keuze zou dan gaan naar de parken.
#13 - 11-02-2011, 15:11 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15