Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Heb je vragen over het Westen?

Discussie gestart

wim put

Heb je vragen over het Westen, wat betreft rondreizen of tips laat me maar weten.
WIm
#1 - 13-06-2008, 06:49 uur
usa.eigenstart.nl

globetrotter

Ik heb een vraag over Mount St. Helens.

Ik zie dat er maar weinig wegen rondom lopen, en ga er van uit dat je niet van de ene kant naar de andere kant kunt rijden/lopen.
Om niet al te ver te hoeven omrijden lijkt het mij verstandig om meteen van de juiste zijde aan te komen rijden.

Wat is de meest interessante kant van deze vulkaan? (noord, oost, zuid of west)
#2 - 13-06-2008, 18:58 uur

Hans B

Globetrotter,
ik ben zelf al 2x bij de Mt.St.Helens geweest (1988 en 2002)
Aan de Interstate-5 nabij Castle Rock (exit-49) ligt de weg naar het Mt.St.Helens visitor center.
Je kunt naar het eind van de weg doorrijden en ziet dan enkele huizen, waarvan het dak nog alleen boven het gras uitsteekt. Verder is er een debris dam.
Om een mooi zicht op de (rokende) krater te krijgen moet je op de andere kant zijn.
Neem exit-68 en rij naar het dorpje Randle.dan naar het zuiden over de 25.
Vervolgens neem je de afslag naar de 99 (Windy Ridge).
Ga je verder zuidelijk dan ga je om de berg heen.
Ik ben zelf nog niet op het zuidelijke lusje geweest, was er in 1988 nog niet.



Plaatje is niet heel erg duidelijk, maar je komt er vast wel uit.
groet, Hans
#3 - 13-06-2008, 19:48 uur
« Laatst bewerkt op: 13-06-2008, 19:55 uur door Hans B »
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Ik begrijp de openingspost niet goed, er worden hier toch al allemaal vragen over het westen gesteld? Het wordt een onhandige verzamelbak als iedereen zijn vraag in dit topic stelt.

Wat Mt St Helens betreft: de westkant is het meest toegankelijk en het makkelijkst te bereiken. Wij zijn er in 2006 geweest. In ons reisverslag kun je op de kaartjes bij 22 juli en 24 juli klikken voor de routes.
Wij zijn zelf alleen maar aan de westkant geweest waar we de visitors centers bezocht hebben. Bij Johnston Ridge Observatory heb je een prachtig uitzicht op de vulkaan.
We zijn later langs de oostkant van Mt St Helens gereden, maar we zijn toen niet meer naar de berg gereden. Vanaf de Forest road die wij hebben genomen  kon je niet veel van de vulkaan zien.
Breng in elk geval een bezoek aan de visitor centers. Zelfs als de vulkaan in wolken is gehuld is een bezoek de moeite waard vanwege de tentoonstellingen en films etc.

Op deze site zijn ook kaarten en andere info te vinden.

Marianne
#4 - 13-06-2008, 20:33 uur
« Laatst bewerkt op: 15-06-2008, 12:54 uur door Marianne »

globetrotter

Bedankt voor de nuttige tips!
Nu nog even kijken hoe we het kunnen inplannen in ons reisschema.
#5 - 16-06-2008, 12:47 uur

gvharskamp

Wij gaan van San Francisco met de auto naar LA in de week op 19 augustus.

We willen langs de kust rijden.

Is het nodig om hotels te reserveren in deze periode.

We weten namelijk niet hoeveel km we per dag gaan rijden.

Wie kan ons advies geven?

#6 - 06-07-2008, 01:43 uur

Fisherman

Hallo,het lijkt me altijd wel verstandig om een hotel te reserveren in die periode,het kan best druk zijn in die tijd! De afstand van San Francisco naar Los Angeles is goed te doen in 2 dagen.

Ik heb het in 2 dagen gedaan en ik vond dat ik voldoende tijd had om stops te maken en dingen te zien!
Mijn overnachting was in Monterey.
#7 - 06-07-2008, 04:04 uur
« Laatst bewerkt op: 06-07-2008, 04:19 uur door Fisherman »

wim put

Hallo,
De route 1 van SFto LA is zeer mooi. Je kom voorbij Gilroy (knoflookkwekerij), daarna Carmel, Montgomery (grote aquarium), .... De route is ongeveer 9u rijden maar je kun het beter in twee dagen doen. Er is zoveel te zien. Overnachting is zeker een aanrading. Je kom voorbij Madonna Inn (moet je zeker naartoe gaan). Hurst Castle kom je ook tegen maar dat moet je van tevoren reserveren.
Veel succes
Wim
#8 - 06-07-2008, 22:24 uur
usa.eigenstart.nl

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15