Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Helicoptervlucht boven Grand Canyon

Discussie gestart

Léonie

Beste allen,

Nav het reisprogramma Yorin Travel van afgelopen zondag hebben wij toch maar besloten een helicoptervlucht boven de Grand Canyon te willen boeken.

Wie kan ons adviseren wat de beste manier is om dit te doen ?

We komen die dag vanuit Page / Lake Powell gereden en overnachten in Williams. Onderweg komen we dus langs de Grand Canyon.
Kan iemand aangeven hoe laat je dan ongeveer op de luchthaven van Grand Canyon aan zult komen ? (normale tussenstops)

Daarnaast: kunnen we dit het beste via internet boeken en bij wie ?

Groeten en bedankt voor de tips !
Léonie   :-*
#1 - 18-02-2003, 08:31 uur

ikkedus

Hoi dit kun je doen in het plaatsje Tusayan even ten zuiden van Grand Canyon NP(South Rim) aan de Highway 180 richting Williams.
ca $110 p.p. voor een half uurtje maar zeker de moeite waard! Heb het zelf in 2001 gedaan. Kijk even op http://www.papillon.com

Prettige vakantie!!!
#2 - 19-02-2003, 20:11 uur
Nu ook de foto's van 2005 op:
http://community.webshots.com/user/ikkedus2

hanz

Wij hebben in 1990 een helicoptervlucht gemaakt. We konden gewoon zonder reserveren (begin mei) binnenlopen bij een bedrijfje, kort voor de zuidelijke ingang. De naam van dat bedrijfje weet ik niet meer.

Het was een erg mooie ervaring. Maar vergeet vooral niet ook tijd vrij te maken om langs de rand van de canyon te gaan zitten, en alles in alle rust op je in te laten werken. Wij zijn bij Grand View Point een stuk naar beneden gelopen, totdat we daar de Grand Canyon even helemaal voor ons alleen hadden. Een onvergetelijk mooie ervaring, die op mij meer indruk heeft gemaakt dan de schokkerige, lawaaierige helicoptervlucht. Ik heb er geen spijt van dat we die vlucht hebben gemaakt, je ziet natuurlijk heel veel in korte tijd, maar toch.... de ervaring bij Grand View Point vond ik zelf nog veel indrukwekkender.
#3 - 25-02-2003, 19:39 uur

madam mikmak

Hallo, wij hebben de helicoptervlucht gedaan met Papillon en wij hebben die gedaan van 30 minuten,maar ik had spijt dat we niet de langere hadden gedaan, is echt helemaal te gek, was echt een van de hoogtepunten van de rondreis.
Wij sliepen toen in een hotel in de Grand Canyon in het hoogseizoen en konden dezelfde dag al terecht.
Maar omdat wij niet wisten wanneer we daar zouden verblijven hebben we het niet vooruit geboekt,maar als je het toch al weet,kan je dat misschien wel al doen,voor de zekerheid.
Ik weet dat er nog minstens 1 andere maatschappij is,maar weet zo gauw niet meer welke.
Heel veel plezier,groetjes Ellen
ps, dit was in juli 2002.
#4 - 22-02-2004, 22:32 uur

Norbert

Vorig jaar heb ik ook een helikoptervlucht boven de Grand Canyon gemaakt. Ik heb dit toen op de dag zelf dat we de Grand Canyon bezocht hebben geboekt bij Papillon.
Ik heb toen gekozen voor de lange vlucht. De kosten waren toen 175 dollar. Het is wel veel geld, maar het was wel een onvergetelijke ervaring. Indien je de viewpoints langs de Grand Canyon bezoekt, dan zie je telkens maar een heel klein deeltje van de Grand Canyon. Vanuit de helikopter kun je veel meer zien en kom je op plaatsen waar je te voet of met de auto niet kunt komen.

 :D :D :D

Foto's die ik gemaakt heb tijdens deze vlucht zijn te bezichtigen op www.ilovelasvegas.nl Ga op deze site naar de rubriek Leaving Las Vegas, foto's Grand Canyon
#5 - 04-03-2004, 20:46 uur

carolina

Hoi Leoni,

Ten eerste heel veel plezier met je huwelijksreis.
Wij gaan ook op huwelijksreis naar USA en Canada dit jaar in juni.
Hierbij gaan wij langs Las Vegas en vandaar uit willen wij ook een heli vlucht maken.

Op yorin travel staat ook een internetadres van de maatschappij waarmee romeo is weggeweest. Deze hebben verschillende rondvluchten staan. Ik weet alleen niet zeker of deze ook vanaf Grand Canyon vertrekken. In ieder geval wel vanuit Las Vegas.

Groetjes Carolina,

Ps, wanneer gaan jullie trouwen en op reis?
#6 - 19-03-2004, 04:57 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15