Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

helivlucht grand canyon

Discussie gestart

jippie

Hallo.. wij zijn zo rond de 23 juni in de buurt van de grand canyon en Las Vegas.  eigenlijk willen we wel een helikopter vlucht of een vlucht met zo'n klein vliegtuigje in de grand canyon maken. Nou heb ik eens ergens gelezen dat ze vanuit Las Vegas ..of daar in de buurt, vliegen, maar ook vanuit de buurt van de Zuid rim.. Wie weet van waar het het beste is, en wat is beter of mooier? heli of vliegtuigje.. is natuurlijk een vraag van de prijs.  Geloof dat die van ongeveer een half uur nog te betalen zijn en dan zie je ook nog wat..

Dus.. wie weet hier iets zeer nuttigs over te vertellen?
#1 - 03-06-2005, 11:59 uur

Inge

Wij hebben in 2003 een helicopterrondvlucht gemaakt. Met Papillon vanuit Tusayan (bij de south rim van de Grand Canyon). Wij hebben toen de North tour van een half uur gedaan. Aan de korte duur, maar je krijgt een prima beeld van de uitgestrektheid van de canyon. Wij betaalden toen iets van $230 voor 2 personen. Erg duur, maar wel de moeite en het geld waard!
Wij hebben destijds de dag tevoren naar Papillon gebeld om 2 plekken te reserveren op een door ons gewenst tijdstip. Ging prima.

Vanuit Las Vegas heb ik er geen ervaring mee en ook niet met een vliegtuigje.
#2 - 03-06-2005, 13:00 uur
« Laatst bewerkt op: 03-06-2005, 13:01 uur door Inge »

jippie

okey, alvast bedankt!
#3 - 03-06-2005, 13:12 uur

jfeelders

Ik heb voor onze USA-vakantie bij Papillon Helicopter Flights voor 26 juni de Imperial Tour (de lange tour, 45/50 min.) geboekt. Voor 2 personen waren we $316 kwijt. De dollar stond in april gelukkig nog beter dan nu... :)
#4 - 03-06-2005, 22:51 uur
2002 New York en New England || 2005 Californië, grote parken en Las Vegas (getrouwd!) || 2008 Route 66?
http://www.feelders.com || http://fotos.feelders.com

Mikam

In 1999 zijn we vanuit Tusayan gevlogen met zo'n klein vliegtuigje.
Het is goedkoper en het duurt langer dan een helikoptervlucht.
Houdt er wel rekening mee dat er veel turbelentie is, dus een reistabletje is errug raadzaam. Ga eens naar  http://www.airgrandcanyon.com/budgettour.html
#5 - 07-06-2005, 13:20 uur

Maurieske

Ik heb voor onze USA-vakantie bij Papillon Helicopter Flights voor 26 juni de Imperial Tour (de lange tour, 45/50 min.) geboekt. Voor 2 personen waren we $316 kwijt. De dollar stond in april gelukkig nog beter dan nu... :)
wij zijn net terug uit de states hebben 2 juni dezelfde helicopter vlucht gedaan. Je krijgt er zeer zeker geen spijt van, het is het geld dubbel en dwars waard! We werden er beide een beetje emotioneel van toen we boven de Grand Canyon vlogen, en we waren niet de enige... Je gaat met max.6 pagagiers in zo'n toestel

P.s. Als je bij het inchecken vermeld dat je uit nederland komt krijg je naast het engels ook een nederlands gesproken audio tour op je hoofdtelefoon.
#6 - 15-06-2005, 14:24 uur

Norbert

Ik heb in 2003 ook met Papillon een helikoptervlucht vanaf de South Rim gedaan. Dit was een geweldige ervaring.

Naar mijn mening heb je meer aan een helikoptervlucht, dan een vlucht met een vliegtuigje. Met een helikopter kun je nog eens op een plek blijven hangen, zodat de passagiers beter foto's kunnen maken. Met een helikopter heb je ook minder last van turbulentie lijkt mij.
#7 - 15-06-2005, 19:14 uur

Vegas

Verkijk je bij het vergelijken van verchillende vluchten niet op de vluchtduur.
Langere vluchten hebben vaak een stop in de Canyon waar je dan een drankje (champagne) en/of hapje krijgt. Leuk, maar ik zou daar niet op zitten te wachten. Het gaat ten koste van de tijd.
Een kortere vlucht voor dezelfde prijs, maar dan zonder stop, levert uiteindelijk meer plezier op, omdat je netto langer over de canyon vliegt en dus meer ziet.

Informeer ter plaatse in Vegas bij het VVV kantoor op de strip, ter hooogte van Mandalay Bay.
#8 - 15-06-2005, 21:29 uur

Bart Benz

Heb de 30 minuten vlucht gedaan met Papillon, zeer indrukwekkend!
Je blijft echt foto's maken als je boven de canyon hangt, jammer dat de meeste er hetzelfde uitzien als je ze later bekijkt  ;)
#9 - 21-06-2005, 18:59 uur

jfeelders

Ik zit nu in een internetcafe in Tusayan. Ik had online een vlucht geboekt bij Papillon en eenmaal aangekomen was de reservering niet goed doorgekomen. Nu hebben we een latere vlucht en dus tijd over... Zorg dus, als je een boeking via het internet doet, dat je een reserveringsnummer krijgt, anders is ie niet opgenomen...

Overigens nog een andere tip: Als je bij de Grand Canyon de geheugenkaart van je camera wil opschonen moet je dat doen bij Jennifer's Bakery & Internetcafe. De workstations hier kennen alle kaarten en je kan ze eenvoudig overzetten naar een USB-stick of CDrom. In Grand Canyon Village zit in de Marketplace ook een Kodak Photostation, maar deze is erg langzaam en onhandig...
#10 - 29-06-2005, 21:39 uur
2002 New York en New England || 2005 Californië, grote parken en Las Vegas (getrouwd!) || 2008 Route 66?
http://www.feelders.com || http://fotos.feelders.com

Jez

Ach, er zijn beroerdere plaatsen om nu te zitten (Kaatsheuvel bijvoorbeeld  :-\ )
Schiet op! Ga lekker van je vakantie genieten!!!
 ;D ;D ;D

Fijne vakantie en veel plezier op je vlucht!
#11 - 29-06-2005, 21:48 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15