Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Denver - Denver 2012

Discussie gestart

Eric

In 2012 gaan wij vanaf eind juni voor het eerst met onze zoon van dan 2 jaar naar Amerika. Wijzelf zijn al redelijk ervaren met het land, het wordt onze 4e keer.
Deze keer hebben we gekozen om met de camper te gaan zodat de woon- en slaapomgeving voor onze zoon hetzelfde blijft.

De tickets zijn al geboekt via Icelandair, helaas de allergoedkoopste tickets van 500,- per persoon waren al weg, maar we zitten nu voor gemiddeld 600,- p.p.
Ook de camper is al geboekt, via Tioga Tours, een 25 ft. Cruise America camper. De doorslag voor deze verhuurder was de lage prijs, maar ook vooral het eerder kunnen ophalen en later kunnen inleveren van de camper (15:00 uur), daar onze vlucht terug pas om 17:00 vertrekt.

De route is nog niet vastgelegd, maar het volgende rondje hebben we in onze gedachten:
1. Denver
2. (Vroeg) ophalen camper, Walmart, rijden naar Cheyenne.
3. Hot Springs
4. Hill City (Wind Cave, Custer SP)
5. Hill City (Badlands NP)
6. Devils Tower NM (Mount Rushmore, Devils Tower NM)
7. Sheridan
8. Red Lodge (BigHorn Canyon)
9. Yellowstone (Beartooth Highway)
10. Yellowstone
11. Yellowstone
12. Grand Teton
13. Jackson
14. Green River
15. Steamboat Springs
16. Estes Park (TrailRidge Road)
17. Estes Park (RockyM NP)
18. Laat terugbrengen Camper in Denver - Naar huis

Mochten er nog tips zijn wat betreft: reizen met kinderen, reizen met een camper, de route of andere zaken, dan horen we die graag!

Groetjes
Eric
#1 - 15-10-2011, 18:10 uur

Marianne

Ziet er goed uit!
Ik mis Crazy Horse nog in South Dakota, wij vonden dat erg indrukwekkend.
Ik weet niet hoe goed de Beartooth Hwy te doen is met een camper. Ik neem aan dat je in juli geen sneeuw meer hebt, maar ik geloof dat het dit jaar erg laat open was.
Jackson - Green river is niet zo ver, en redelijk saai als ik het me goed herinner, misschien kun je doorrijden naar Vernal of zo? Of kijk waar je een leuke camping hebt.

Wij hebben ervaring met een aantal KOA campings, waaronder die in Hot Springs en Hill City, en die zijn ons prima bevallen. Helaas ligt mijn 2004-verslag er regelmatig uit, maar als het werkt zou je dat eens kunnen bekijken.

Marianne
#2 - 16-10-2011, 09:57 uur

Eric

Hallo Marianne,
Vernal is wat mij betreft zeker een optie als de KOA camping leuker is dan de KOA in Green River/Rock Springs.
KOA's aan snelwegen vind ik namelijk niet echt super.
Echter wat dan wel het gevolg is dat we nagenoeg niks zullen zien van Flaming Gorge.
Is dit erg of is het niet zo heel boeiend wanneer je in dezelfde trip ook al Big Horn Canyon hebt gezien en in eerdere vakanties Glen Canyon NRA?

Eric

#3 - 16-10-2011, 13:54 uur

Hans B

Green River 530 - 44 - 191 naar Vernal gereden.
Green River 191 naar Vernal gereden.

De foto's die je mogelijk op internet hebt gezien van Flaming Gorge zijn veelal van bovenaf en meestal met de rivier.
De wegen (bovengenoemd) liggen zo ver van de rivier, dat je de rivier niet ziet, behalve wanneer je de stuwdammen in het zuiden oversteekt. Bij de eerst genoemde rij je er nog het dichtste bij en kun je misschien van de weg af er naartoe rijden. De tweede blijft heel ver van FG.
#4 - 16-10-2011, 14:59 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Old Faithful

Het is naar mijn bescheiden mening een mooie en rustige route.  :afro:
Ik mis eigenlijk alleen Cody. Ik kan me echter goed voorstellen dat een hele of halve dag in het Buffalo Bill Historical Center met een kind van twee misschien niet zo voor de hand ligt.
Wij deden vorig jaar hetzelfde rondje per auto, plus een stukje extra, en ik twijfel er niet aan dat het een hele mooie reis wordt.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#5 - 16-10-2011, 15:08 uur
Groet,

Old Faithful

Eric

De keuze is dan vooralsnog in de planning gemaakt.
Het wordt de KOA in Vernal.
En dan geaccepteerd dat er door tijdsgebrek weinig van Flaming Gorge wordt gezien.
Pluspunt is dan wel dat we volgende dag langs Dinosaur NM komen en dat tijd voor hebben...
#6 - 17-10-2011, 20:20 uur

Eric

Cody zit er helaas niet in, denk ik.
Ik zie niet in hoe ik in de tijd langs Cody moet komen en de rest niet hoeven laten schieten...
#7 - 17-10-2011, 20:21 uur

Hans B

De keuze is dan vooralsnog in de planning gemaakt.
Het wordt de KOA in Vernal.
En dan geaccepteerd dat er door tijdsgebrek weinig van Flaming Gorge wordt gezien.
Pluspunt is dan wel dat we volgende dag langs Dinosaur NM komen en dat tijd voor hebben...
Je hebt geluk, de Quarry Exibit Hall is weer open, is 5 jaar gesloten geweest.
#8 - 17-10-2011, 22:10 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Kijk je alleen naar KOA campings? Er zijn veel meer, en leukere, mogelijkheden.

Marianne
#9 - 17-10-2011, 22:26 uur

Eric

Kijk je alleen naar KOA campings? Er zijn veel meer, en leukere, mogelijkheden.

Marianne

Vertel!
Ik heb geen idee.
Voorheen overnachten we alleen in hotels/motels.
#10 - 17-10-2011, 23:11 uur

Marianne

Mijn kampeerervaring (buiten de cabins op KOA campings) dateert al van meer dan 20 jaar geleden dus daarmee kan ik je niet helpen. Probeer in elk geval in de parken zoveel mogelijk in het park zelf te zitten. In Yellowstone hebben wij bij Bridge Bay gestaan, maar je zou in Canyon kunnen staan als je centraal wilt zitten.
Over het algemene hebben de nationale parken en de stae parks de mooiste, maar wel de eenvoudigste, campings.
Bij Flaming Gorge zou je via google wel iets in de buurt moeten kunnen vinden lijkt me.

KOA campings zijn prima wat de voorzieningen betreft, maar de ligging is niet altijd geweldig. De twee KOA-campings die wij in 2004 South Dakota hadden waren echter prima. Maar ik denk dat je bijvoorbbeeld in Custer SP of in Badlands ook kampeermogelijkheden hebt.

Marianne
#11 - 19-10-2011, 22:07 uur

Eric

Tussen DevilsTowerNM en RedLodge ligt nog open wat we gaan doen.
De route waar we 2 dagen over kunnen doen betreft DevilsTowerNM-Sheridan-RedLodge
Enige wat ik wellicht zou willen doen is BigHornCanyon.
Heeft iemand nog anders suggesties?

Groetjes,
Eric
#12 - 12-11-2011, 13:28 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15