Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

help! hoe kan ik het beste nu van LA naar San Francisco reizen???

Discussie gestart

gmaas

Hi,

Ik wilde heel graag vanuit LA via de kust naar San Francisco reizen, maar door de brug en de verschuiving is dit niet helemaal mogelijk.
We hebben twee dagen om van LA naar SF te reizen. We willen wel zoveel mogelijk langs de kust rijden.

Iemand tips voor overnachting en welke route we het beste nu kunnen nemen??

super bedankt!
#1 - 26-06-2017, 16:38 uur

Cees A

Nu het vrijwel zeker is dat Hwy 1 nog wel even dicht blijft zou je kunnen overnachten in San Luis Obispo.
San Luis Obispo ligt ongeveer halverwege LA en San Francisco.
In San Luis Obispo neem je, na je overnachting,  de 101 in noordelijke richting.  De 101 is de "omleidingsroute" voor de afgesloten 1

Volg op je 1e dag Hwy 1 van Santa Monica tot aan San Luis Obispo. een stuk van 4 uur netto rijtijd
Je rijdt dan tot voorbij Santa Barbara langs de kustlijn en dan ga je het binnenland in.
Op die 1e dag heb je de rest van de dag tijd om bv bij Ventura en Santa Barbara een stukje langs de kust te lopen.
Je kunt in Santa Barbara de oude missiepost bezoeken of door State Street, de winkelstraat, wandelen.

Op dag 2 ga je in San Luis Obispo de door het binnenland lopende 101 op en je blijft op de 101 tot aan Monterey.
Bij Monterey zou je dan naar Point Lobos kunnen gaan om daar iets van de ruige kustlijn te zien.
Je zou zelfs nog iets verder naar het zuiden kunnen rijden om de bekende Bixby Creek Bridge te bekijken.
Google maar eens op afbeeldingen van die Bixby Creek Bridge, dan zie je wat ik bedoel.
Je zou ook de mooie 17 Mile Drive kunnen rijden of het Monterey Bay Aquarium bezoeken. Kies maar.
Van San Luis Obispo naar Monterey is ongeveer 2 uur rijden en van Monterey naar San Francisco nog eens 2 uur.
Ook op deze dag heb je dus nog een halve dag om aan andere dingen te besteden.
#2 - 26-06-2017, 18:31 uur

gmaas

Dankjewel Cees A! ik ga het opzoeken!
#3 - 28-06-2017, 13:02 uur

Wop

Ik kwam onlangs deze uitleg ook nog tegen bij Tioga Tours:

https://tiogatours.nl/blog/wegafsluiting-highway-1-californie/
#4 - 28-06-2017, 15:18 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15