Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Het rondje met de camper in 28 dagen :-)

Discussie gestart

Pauline

Hoi,

Zoals ik al een paar heb gezien geven jullie geweldige adviezen bij opzetten van reizen.
Nou... ik hoop dat jullie dat ook op onze reis willen doen  ^-^.

Het idee is om 28 dagen met een camper 'het rondje' te gaan rijden, met heen en terugreis zijn we dan 1 maand onderweg. We hebben dus wel wat tijd :-)
De route heb ik uitgezet via de site van Tioga Toers (werkt echt helemaal top).
Las Vegas zijn we al eens geweest, incl. Hoover dam, toen ook al Death Valley van voor naar achter al doorgecrost, hoeft dus ook niet meer. Maar we willen er wel even naar terug, ook voor wat omliggende zaken als Red Rock Canyon en de speedway.
Wij zijn gewend aan makkelijk veel KM's weg te rijden, de huidige tijden die bij deze KM's staan is dan ook het probleem niet, misschien eerder wat we onderweg allemaal tegen gaan komen. Dit wordt niet onze eerste Campervakantie, zijn al door Schotland getrokken in 2010 (ook een aanrader btw). Normaal gaan wij met de motor op vakantie in heel Europa, dat wordt in 2015 dus een heel stuk minder door deze reis. Maar iets zegt me dat dit het helemaal waard gaat worden.

Graag hoor ik wat jullie van onderstaande opzet vinden, positief en negatief, ook indien bij jullie bekend betreffende de overnachtingsplekken.
Daarnaast zijn wij heel benieuwd wat betreft Yellowstone Park hierin opnemen, volgens ons kan het, maar ik zie eigenlijk niemand dit doen (tot zover ik het heb bekeken)

                        Van   Dagtrip                   KM    Naar                   Overnachting bij
Dag 1   8-sep-15     vertrek uit Amsterdam   ver   Los Angelos   In vliegtuig
Dag 2   9-sep-15     aankomst in Los Angelos      Los Angelos   Hotel ?
Dag 3   10-sep-15  Ophalen camper           284   Pismo Beach   Pismo Sands RV Park
Dag 4   11-sep-15     Doorreis                           395   San Francisco   Trailer Heaven
Dag 5   12-sep-15     Dagje San Francisco   0   San Francisco   Trailer Heaven
Dag 6   13-sep-15     Dagje San Francisco   0   San Francisco   Trailer Heaven
Dag 7   14-sep-15     Doorreis                           266   Yosemite ZW, via Tiogapas   Crane Plat Campground
Dag 8   15-sep-15     Dagje Yosemith park   0   Yosemite ZW   Crane Plat Campground
Dag 9   16-sep-15     Doorreis                          744   Las Vegas          Road Runner RV Park
Dag 10   17-sep-15     Dagje Las Vegas          0   Las Vegas          Road Runner RV Park
Dag 11   18-sep-15     Doorreis + park bezoek   273   Zion                  South Campground
Dag 12   19-sep-15     Park bezoek                   0   Zion                  South Campground
Dag 13   20-sep-15     Park bezoek + doorreis   142   Bryce          Sunset campground
Dag 14   21-sep-15     Park bezoek                   0   Bryce           Sunset campground
Dag 15   22-sep-15     Park bezoek + doorreis   435   Salt Lake City   Mountain Shadows RV Park
Dag 16   23-sep-15     Doorreis                           587   Yellowstone   Grant Village Campground
Dag 17   24-sep-15     Park bezoek                   0   Yellowstone   Norris Campground
Dag 18   25-sep-15     Park bezoek                   0   Yellowstone   Rustic Wagon RV Campground & Cabons
Dag 19   26-sep-15     Doorreis                          495   Flaming Gorge   KOA Flaming Gorge / Manila
Dag 20   27-sep-15     Doorreis                          508   Arches            Dead Horse Point State Park
Dag 21   28-sep-15     Park bezoek                  0   Arches           Portal RV Resort
Dag 22   29-sep-15     Doorreis                          264   Monument Valley   Natural Bridges National Monument
Dag 23   30-sep-15     Park bezoek                  0   Monument Valley   Primitive campsite
Dag 24   1-okt-15     Doorreis                          389   North Rim   North Rim Campground
Dag 25   2-okt-15   Doorreis                          488   Canyon De Chelly   Spider Rock Campground
Dag 26   3-okt-15   Doorreis                          376   Grand Canyon South Rim   Desert View
Dag 27   4-okt-15   Park bezoek                   0   Grand Canyon South Rim   Mather Campground
Dag 28   5-okt-15   Park bezoek                  0   Grand Canyon South Rim   Mather Campground
Dag 29   6-okt-15   Doorreis                          612   Joshua Tree   Cottonwood Spring Joshua Tree NP
Dag 30   7-okt-15   Doorreis + Los Angelos   212   Los Angelos   Malibu Beach RV Park
Dag 31   8-okt-15   vertrek uit Los Angelos   ver   Amsterdam   In vliegtuig
Dag 32   9-okt-15   aankomst in Amsterdam      Thuis    :'(


 
#1 - 15-12-2014, 12:53 uur

NMP

Hi Pauline,

FF een snelle korte reactie.

Bedoel je met "speedway" death valley floating rocks  ? Ik zie dat je daar geen "tijd" voor op je lijst heb staan, of kijk ik niet goed. ? Je moet hier wel een dag voor uittrekken en zeker NIET met een motorhome naar toegaan, echt niet doen. Ik ben er in aug. nog geweest en heb een 4x4 jeep gehuurd, rond de $250 volgens mij. Was een mooie rit en interessant om die omgeving te zien. Zeker waard om te gaan.

Daarnaast zie ik dat je Joshua Tree gaat aan doen. Deze plek is meer tijd waard dan alleen een "slaapplaats". Dagje minder Grand Canyon en gebruiken voor    Joshua Tree.

In één dag van LA naar San Francisco ?? Echt te snel, dit is zo'n mooie trip via de kustweg zeker minimaal 2 dagen voor rekenen, je hebt vakantie !!

Je schrijft: "met heen en terugreis zijn we dan 1 maand onderweg. We hebben dus wel wat tijd :-)" Een maand is lekker lang maar het wel een erg druk programma !!

Is dit jullie eerst "motorhome" USA vakantie ? Bij wie heb je gehuurd?

Gr
Marco

#2 - 15-12-2014, 13:18 uur
50 Staten bezocht.
See my USA movies at: http://www.youtube.com/user/routeusa

Dirc

Ik zie dat je een ruime 6000 km gaat rijden in 4 weken.
Dat zou al een gemiddelde van ruim boven de 200 per dag zijn met een camper.

Echter omdat je soms ook op dezelfde plaats blijft (deze km heb ik niet eens gerekend die je deze dagen rijdt) resulteert dit in dagen als deze:

Citaat
Dag 9   16-sep-15     Doorreis                          744   Las Vegas          Road Runner RV Park

Ik vraag me af of je wel 744 km moet willen rijden in 1 dag met een camper tijdens je vakantie?
Ter Europese vergelijking: Als je Amsterdam - Barcelona - Malaga - Lissabon - Amsterdam rijdt ben je 5500 km verder. Dan heb je dus van Noord naar Zuid een flink deel Europa gehad. Kun je nagaan hoeveel je gaat rijden in de states waar je, neem ik aan, onderweg ook regelmatig wilt stoppen.



#3 - 15-12-2014, 13:45 uur

Cees A

Allereerst welkom op dit forum.

Algemene opmerking:
Van LA naar Yellowstone is al 1000 mijl (1600 km) enkele reis. Let wel, dat is via de snelste weg
Heen en terug is dat dus 3200 km. Je hebt dan nog niks gezien.
Met een one-way, beginnen in LA en eindigen in Salt Lake City (of andersom) hoef je al ruim 1000 km minder te rijden

Je route:
Dag 1   8-sep-15     vertrek uit Amsterdam      Los Angelos   In vliegtuig
Dag 2   9-sep-15     aankomst in Los Angelos      Los Angelos   Hotel ?

Heb je ergens een overstap met een overnachting ?
Normaal gesproken is het namelijk zo dat je aankomt in de VS op dezelfde dag als je vertrekt uit Amsterdam

Dag 3   10-sep-15  Ophalen camper           284   Pismo Beach   Pismo Sands RV Park
Dag 4   11-sep-15     Doorreis              395   San Francisco   Trailer Heaven

Jammer dat je maar 1 stop hebt tussen LA en San Francisco.
Het stuk tussen Pismo Beach en Monterey is het mooist en daar race je nu doorheen.
Probeer een extra stop in Monterey in te plannen

Dag 9   16-sep-15     Doorreis              744   Las Vegas          Road Runner RV Park
Flinke reisdag .............
Met een extra dag Yosemite waarvan je de middag alvast gebruikt om via de Tioga pass naar Lee Vining te rijden wordt je (volgende) reisdag naar Las Vegas 530 km

Dag 16   23-sep-15     Doorreis            587   Yellowstone   Grant Village Campground
Dag 17   24-sep-15     Park bezoek         0   Yellowstone   Norris Campground
Dag 18   25-sep-15     Park bezoek         0   Yellowstone   Rustic Wagon RV Campground & Cabons

Je hebt eigenlijk maar 1 volle dag voor Yellowstone terwijl je er 3 nodig hebt voor alleen de highlights
Dag 16 en 18 zijn reisdagen waarbij je slechts een deel van de dag in Yellowstone bent.
En ik mis Grand Tetons ?  Dit park ligt tegen Yellowstone aan. Zonde om dat over te slaan als je er zo dichtbij bent. Kost je overigens wel 1 of 2 dagen extra.
Ik vind je laatste Yellowstone-campground, die volgens mij in West Yellowstone ligt, geen goed startpunt is voor de volgende dag als je naar Flaming Gorge moet.
Beter zou een campground in Cody, of nog beter in Jackson zijn. Dan zit je tenminste aan de "goeie" kant van Yellowstone als start voor je reisdag naar Flaming Gorge.
Heb je er overigens rekening mee gehouden dat in Yellowstone vanaf begin sept al voorzieningen gaan sluiten ?
Lees het complete overzicht hier: http://www.nps.gov/yell/planyourvisit/ocd_locale.htm
In jullie schema zoals het nu is kom je eind sept in Yellowstone en dan zal er al best veel dicht zijn

Dag 21   28-sep-15     Park bezoek         0   Arches           Portal RV Resort
Je bent ook maar 1 dag in Moab.
Wil je niet naar Canyonlands en naar Dead Horse Point ?
Zo ja, dan kom je hier ook 1 dag tekort

Dag 22   29-sep-15     Doorreis           264   Monument Valley   Natural Bridges National Monument
Dag 23   30-sep-15     Park bezoek         0   Monument Valley   Primitive campsite
Dag 24   1-okt-15     Doorreis            389   North Rim   North Rim Campground
Dag 25   2-okt-15   Doorreis              488   Canyon De Chelly   Spider Rock Campground
Dag 26   3-okt-15   Doorreis              376   Grand Canyon South Rim   Desert View

Nu ga je rare dingen doen.
Waarom een volle dag Mon.Valley ?  Met een paar uur, hooguit een halve dag, heb je Mon. Valley wel gezien.
Dan het vervolg (dag 24 - 25 en 26) Van Mon.Valley naar North Rim kan ik nog enigszins volgen.
Hoewel je tijd bij North Rim niet echt overhoudt en je de North Rim beter tussen Zion en Bryce had kunnen zetten (dan kom je er namelijk zowat voorbij)
Maar dan ga je van de North Rim helemaal terug naar Canyon de Chelly en dan weer helemaal terug naar South Rim.
Vond je dat je nog niet genoeg km had of zo ?  ;D

Conclusie:
Ik hoop dat je nog niks hebt geboekt of vastgelegd, want hier moet echt nog e.e.a. in geschrapt cq gewijzigd worden.
Bovenstaande opmerkingen klinken misschien af en toe wat cru, maar ze zijn goed bedoeld.
Een Amerikavakantie is m.i. te duur om aan het eind van die vakantie te moeten concluderen dat je wel overal geweest bent maar geen tijd had om iets te zien en te ondernemen en dat je in feite alleen het dashboard van je camper goed hebt kunnen bezichtigen.
#4 - 15-12-2014, 15:11 uur
« Laatst bewerkt op: 15-12-2014, 15:32 uur door Cees A »

TondeG

Welkom!

Wat is jullie  reden om met een camper te gaan en heb je de kosten vergeleken met de  huur van een personen wagen en hotels. Een motor is echt iets anders dan een camper ;)


Gr, Ton
#5 - 15-12-2014, 16:15 uur

Marianne

Eens met de opmerkingen van Cees: er zitten onlogische dingen in de route en het is erg veel allemaal.
Behalve de al genoemde dingen vind ik de keuze van de overnachtingen niet altijd logisch. Je gaat bij Dead Horse Point staan voor een bezoek aan Arches? Waarom dan niet bij Devils Garden CG overnachten?
En waarom kiezen jullie bij Yosemite voor een overnachting bij Crane Flat en niet in de vallei? Van Yosemite naar Las Vegas in 1 dag is echt veel te ver.
Wat zijn jullie plannen bij de South Rim? Daar heb je erg veel tijd voor uitgetrokken, zowel relatief als absoluut.

Hou er rekening mee dat het in september/oktober al heel vroeg donker is. Je hebt dus korte dagen, waar je heel veel in wilt doen.

Marianne
#6 - 15-12-2014, 17:16 uur

NMP

Welkom!

Wat is jullie  reden om met een camper te gaan en heb je de kosten vergeleken met de  huur van een personen wagen en hotels. Een motor is echt iets anders dan een camper ;)


Gr, Ton

Ton, met een camper is toch VEEL, VEEL, VEEL LEUKER dan met een huurauto !!! Daarnaast is het niet duurder dan een auto+hotels. Ik ben het wel eens met je dat "een motor  echt iets anders is dan een camper."
#7 - 15-12-2014, 18:57 uur
50 Staten bezocht.
See my USA movies at: http://www.youtube.com/user/routeusa

Pauline

Super deze reacties, daar kunnen we echt wat mee. Ik ga van de week eens kijken hoe we wqt kunnen aanpassen.
Er ligt nog niets vast, behalve de data dan.
Wat betreft de km's per dag, het rijden van 1000km op een dag is geen probleem (auto, motor of camper), het probleem is het fantastische land om ons heen waar we heel veel van willen zien.
De afweging camper of auto is de absolute vrijheid met een camper. Lekker alles bij de hand in je eigen huis voor 4 weken. Een cabrio is heeeeeel misschien nog een optie, de motor valt af.

De eerste dag is idd een rekenfout, je vliegt met de tijd mee, dus dat kost idd geen dag. Thanks
Wij zijn geen steden mensen, pretparken vallen ook af, we komen voornamelijk voor de natuur. Vandaar weinig LA, SF wel en LV om te shoppen (goede ervaring mee vanuit 2jr geleden). In de Grand Canyon gaan we 1 dag naar beneden lopen, dat kost een volle dag van vroeg tot donker ben ik bang. Vandaar de twee dagen.

Voor de rest ga ik aan de slag met de tips. Al vast bedankt.
#8 - 15-12-2014, 19:22 uur

Hans B

Ga svp geen 1000 op een dag rijden.
Ik spreek uit ervaring en 350 max. 400 mile op een dag is al veel.
#9 - 15-12-2014, 19:25 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Ik begrijp die opmerkingen dat 1000 km per dag rijden geen probleem is nooit zo. Je maakt een rondreis; je wilt iets zien onderweg neem ik aan. En het liefst als het nog licht is anders zie je niets. Dus maak niet te lange ritten. Zelfs 500 km kan al te veel zijn als er onderweg veel te zien is.

Willen jullie bij de GC op 1 dag naar beneden en weer terug? Reken op zeker 10 tot 12 uur voor de totale wandeling. Zaklampen mee dus.

Marianne
#10 - 15-12-2014, 20:44 uur

Cees A

Wat betreft de km's per dag, het rijden van 1000km op een dag is geen probleem (auto, motor of camper), het probleem is het fantastische land om ons heen waar we heel veel van willen zien.

Je maakt een grote denkfout. Je gaat er van uit dat veel rijden inhoudt dat je veel ziet. Dat is niet zo, integendeel.
Ik ben het in die zin met Marianne (zie bericht hierboven) eens, alleen omschreef ik het iets anders.
Ik omschreef het als:  Overal geweest zijn is iets heel anders dan veel gezien hebben.  Met "overal geweest zijn" rij je vooral veel voorbij.
Bovendien, je bent op vakantie, niet op de vlucht.  Realiseer je dat het onmogelijk is om alles van Amerika in één reis te zien.

Ik zou de mensen met een (te) hoog reistempo graag eens mee terug willen nemen om ze te laten zien wat ze allemaal gemist hebben.
Ik weet zeker dat ze versteld zouden staan ..............
#11 - 15-12-2014, 21:35 uur

Dirc

Precies de reden waarom ik twijfel over Tucson Cees....maar dat terzijde.

Mijn eerste reis was met 6 vrienden. Een hele route uitgezet met lange reisdagen erbij. Met andere woorden: Yosemite en Death Vallay vanuit de auto gezien. Vegas in een dagje rondgelopen etc. etc.

Later teruggeweest met 3 dagen Yosemite, een extra dag DV en 3 dagen Vegas.
Op dit moment heb ik lang niet alles in Vegas gezien (en vast ook niet in Yosemite & DV maar ik ben dan niet het type dat alle trails per se moet lopen.). Dus eens met Marianne en Cees. Een dagje van 500 km om afstand te overbruggen kan, maar niet te vaak. 1000 km is gewoon een volle dag auto. Zie het als een ritje zuid frankrijk.
#12 - 15-12-2014, 21:40 uur

Pauline

#NMP
Speedway bedoel ik het circuit boven Las Vegas, geen must, maar als het kan op de dagplanning doen we het erbij.
Joshua Trees, we hebben andere parken die we liever willen zien (kunnen idd niet alles zien ondanks onze 28 dgn) en zoals de route nu is komen we er toch langs op de terugweg. Misschien houden we tijd over, misschien ook niet.

Het idee is om bij Apollo de camper te huren, deze komt (met wat ik kan vinden tot nu toe) goed uit met goede prijzen en wat ik ervoor krijg.
Maar mocht iemand weten waar je een camper kan huren met een bed van min 200x160 hoor ik het graag, we gaan nu 4 wkn apart slapen. Wat ik tot nu toe heb gevonden is allemaal of korter of smaller. Man is 2m en breed en ben zelf ook 1.8m, dit jaar enkele malen op zo'n klein bed geslapen, gaat niet werken voor 4 weken :-X
(Onze europese campers mogen dan wel kleiner zijn, maar de bedden zijn groter)

# Dirc en Cees A
De tip voor Yosemith Park naar Las Vegas gaan we gebruiken, had ik ook al gezien, maar nog niets mee gedaan  :afro:

# Cees A
Dankzij je oplettendheid hebben we nu 2 dagen voor de kust  :)
Yellowstone ligt een pokke eind van alles vandaan, dat weten we. We willen er heel graag heen, maar het combineren in de rest maakt het lastig. Huidige plekke ter overnachting is dan ook nog maar een idee wat uit de site van Tioga Tours komt, vanuit één plek alles zien lijkt mij niet handig.
Monument Valley, ik dacht dat je daar wel meer tijd nodig had, maar als 1 overnachting voldoende is pas ik dat aan. Heb dan liever een dag extra in Yellowstone hierdoor.
North Rim bezoeken, moet toch eens gaan kijken of die tussen Zion en Bryce niet handiger is in te plaatsen als ik dit zo lees. Bedankt voor de tip.

# Marianne
De wandeling in de Grand Canyon was mijn mans idee en lijkt mij er gaaf, maar als blijkt dat de tijd tegen ons werk, dus in het donker wandelen, ga ik hier niet aan beginnen. Wij zijn geen bergexperts en risico's ga ik al helemaal niet lopen. Gaan we mee aan de slag.

# Hans B
Het schema is in km. Maar ik begrijp de hint, ook van de andere. We moeten minder gaan rijden per dag.

Het probleem (die waarschijnlijk iedereen heeft daar voor een eerste keer) is dat we veel willen zien. Daarnaast heb ik het probleem om een logische route te vinden. De tip om in Denver te eindigen maakt weinig uit ben ik al achter. Kom ik ook op 6500km, al zie je dan weer wat van de Rocky Mountains vanaf de weg. Gelukkig hebben we voor de route nog 9 maanden om die optimaal te krijgen.
Input van iedereen is dan ook super om mee te nemen en ik ben nu al aan het genieten van mijn vakantie september 2015  :D
#13 - 17-12-2014, 13:25 uur

Marianne

Is zowel de North Rim als South Rim een must? Ik krijg dat niet echt goed beide in de route verwerkt qua tijd.

Hieronder een opzet zonder North Rim maar met voldoende tijd voor Yellowstone en ook een nacht Grand Teton.

8-sep   naar    -   LA
9-sep   LA      
10-sep   LA    -   Pismo Beach
11-sep   Pismo Beach    -   Monterey
12-sep   Monterey    -   SF
13-sep   SF      
14-sep   SF    -   Yosemite (North Pines)
15-sep   Yosemite      
16-sep   Yosemite    -   Lee Vining
17-sep   Lee Vining    -   Las Vegas
18-sep   Las Vegas      
19-sep   Las Vegas    -   Zion
20-sep   Zion      
21-sep   Zion    -   Bryce
22-sep   Bryce    -   Capitol Reef
23-sep   Capitol Reef    -   Salt Lake City
24-sep   Salt Lake City    -   Yellowstone (bv Madison)
25-sep   Yellowstone      (Canyon/Norris)
26-sep   Yellowstone      (Grant)
27-sep   Yellowstone    -   Grand Teton
28-sep   Grand Teton    -   Vernal
29-sep   Vernal    -   Moab /Devils Garden
30-sep   Moab      
1-okt   Moab      
2-okt   Moab    -   MV (Gouldings)
3-okt   MV    -   Page
4-okt   Page    -   Grand Canyon (Mather)
5-okt   Grand Canyon      
6-okt   Grand Canyon    -   Joshua Tree
7-okt   Joshua Tree    -   LA
8-okt   LA      
9-okt   LA      

Dit is nog niets eens heel ruim, een extra dag Yellowstone zou niet verkeerd zijn, en er zijn meer plaatsen waar je wel meer tijd zou kunnen gebruiken. Voor Moab heb ik een dag meer uitgetrokken, net als voor de rit van Yosemite naar Las Vegas. Canyon de Chelly en de North rim zijn daarom gesneuveld.
Ik heb ook nog wat suggesties voor campings vermeld. Zoals ik al aangaf begrijp ik Crane Flat voor Yosemite niet. Reserveer wel tijdig, zie daarvoor de NPS-site voor het precieze moment. Zelfs in die tijd van het jaar zal het snel vol zitten.

Kijk eens naar ons 2008-verslag voor een route met het zuidwesten en Yellowstone erin.
Tijdens ons laatste bezoek aan de Grand Canyon liepen we een stuk van de South Kaibab Trail, zie daarvoor ons 2013-verslag.

Marianne
#14 - 17-12-2014, 15:02 uur

Cees A

En dit is een route zonder Yellowstone.
Schrappen van Yellowstone (auw, dat doet inderdaad pijn) geeft je meer tijd op de rest van je route.
Ik heb er gelijk maar (links naar) uitgebreide info en (links naar) PDF kaarten van de parken bijgezet die min of meer nieuw zijn voor je route.
Die PDF kaarten moet je even inzoomen voor de details.
Info over andere plaatsen kon er niet meer bij, dan werd het bericht te groot.

1   Vliegreis AMS – LAX
2   Ophalen camper, boodschappen doen, naar Pismo Beach  Opmerking: Ik hoop dat je een “early pick up” hebt, anders haal je Pismo Beach niet.
3   Pismo beach – Monterey
4   Monterey – San Francisco
5   San Francisco
6   San Francisco
7   San Francisco – Yosemite
8   Yosemite
9   Yosemite – In de middag via Tioga Pass naar Lee Vining bij Mono Lake
10  Naar Las Vegas
11  Las Vegas
12  Las Vegas
13  Via Valley of Fire naar Zion
14  Zion
15  Zion – Bryce
16  Bryce – Capitol Reef
17  Capitol Reef via Goblin Valley naar Moab
18  Moab (bezoek Arches)
19  Moab (bezoek Canyonlands en Dead Horse Point)
20  Moab – Mesa Verde
21  Mesa Verde – Canyon de Chelly
22  Canyon de Chelly via Goosenecks state park naar Monument Valley
23  Monument Valley – Page
24  Page – Grand Canyon (south rim)
25  Grand Canyon
26  Grand Canyon
27  Grand Canyon – Lake Havasu city (via Oatman)
28  Lake Havasu City – Joshua Tree
29  Joshua Tree – Los Angeles
30  Los Angeles
31  LAX – AMS
32  Aankomst AMS

De kustweg tussen San Francisco en Los Angeles
Let op:  Als je, zoals jullie, de kustweg van Los Angeles naar San Francisco rijdt, moet je dit rijtje van beneden naar boven lezen.
----- Op de kustweg tussen San Francisco en Los Angeles kom je achtereenvolgens de volgende bezienswaardigheden tegen.
----- Boardwalk Santa Cruz: http://www.beachboardwalk.com/
----- Aquarium Monterey: http://www.montereybayaquarium.org/
----- 17 Mile drive: http://www.pebblebeach.com/activities/explore-the-monterey-peninsula/17-mile-drive
----- Point Lobos: http://www.pointlobos.org/
----- Bij Big Sur Julia Pfeiffer Burns state park: http://www.parks.ca.gov/?page_id=578
----- Zee-olifanten bekijken bij San Simeon: http://www.pelicannetwork.net/sansimeon.html
----- Hearst Castle: http://hearstcastle.org/
----- Pismo Beach: http://www.classiccalifornia.com/
----- Solvang, een Deens stadje. Ligt niet echt aan de kust. http://www.solvangusa.com/
----- Santa Barbara: http://www.santabarbaraca.com/

Valley of Fire:
Tip:  Als je van Las vegas naar Zion rijdt, rij dan via Valley of Fire
info Valley of Fire: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/bezienswaardigheden/valleyoffire/valleyoffirestatepark.html
Een aanrader in dit park is de White Dome Trail. Je vind deze trail aan het einde van de zijweg die begint bij het visitorcenter (zie kaartje op brochure)
Brochure Valley of Fire:  http://parks.nv.gov/wp-content/uploads/2012/01/2012-VofF-screen.pdf

Zion:
Info Zion: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/nationaleparken/utah/zion/zion.html
Kaart van Zion: http://www.nps.gov/hfc/carto/PDF/ZIONmap1.pdf
Wandelingen in Zion: http://www.zionnational-park.com/hiking-zion-national-park.htm  In een tabel worden lengte, tijdsduur en moeilijkheidsgraad vermeld
----- Relatief gemakkelijke korte tot middellange trails die je deze dag in dit park kunt doen zijn:  (via de links doorklikken voor foto's en kaarten)
----- Emerald Pools:  http://www.zionnational-park.com/zion-emerald-pools-trail.htm
----- Watchman Trail. http://www.zionnational-park.com/zion-watchman-trail.htm
----- Riverside Walk: http://www.zionnational-park.com/zion-gateway-to-the-narrows.htm
----- Weeping Rock. Heel kort, maar wel leuk: http://www.zionnational-park.com/zion-weeping-rock-trail.ht
Als je van een meer stevige wandeling houdt kun je Narrows,  Angels Landing en/of Observationpoint lopen.
----- Narrows: http://www.zionnational-park.com/zion-narrows.htm
----- Angels Landing:  http://www.zionnational-park.com/zion-angels-landing-trail.htm
----- Foto's Angels Landing: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/pictures/angelslandingtrail/angelslandingtrailfoto.html
----- Observation Point: http://www.zionnational-park.com/zion-observation-point-trail.htm
Op de foto’s van Angels Landing zie je dat je jezelf op het laatste stuk van die wandeling via een ketting langs een smalle richel omhoog moet trekken.

Van Zion naar Bryce:
Tip: Als je van Zion naar Bryce rijdt moet je net na de Zion tunnel even stoppen en de Canyon overlook trail lopen:
Let op ! De parkeerplaats voor de Canyon Overlook trail is echt meteen na de tunnel rechts
----- Foto's Canyon Overlook trail: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/nationaleparken/utah/zion/canyonoverlooktrailfoto.html

Bryce Canyon:
Info Bryce: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/nationaleparken/utah/bryce/brycecanyon.html
Fotoserie Bryce: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/nationaleparken/utah/bryce/bryce-foto-groot.html
Kaart van Bryce: http://www.nps.gov/hfc/carto/PDF/BRCAmap1.pdf
Je mag met je eigen auto Bryce in. Er is slechts 1 weg en je moet heen en terug langs dezelfde weg. Je kunt er geen rondje rijden
Je kunt het beste beginnen met helemaal naar het einde van die parkweg te rijden en dan van achteraan in het park terug naar de ingang. Op die terugweg kun je stoppen bij diverse uitzichtpunten.
Er zijn diverse mooie wandelingen in Bryce maar de mooiste vind ik de Navajo loop / Queens Garden combinatietrail.
Je gaat naar beneden via Wall Street of Thors Hammer bij Sunset Point en je komt dan automatisch op de Queens Garden Trail die je bij Sunrise Point weer naar boven voert.
Zie detailkaart met daarop de wandeling: http://www.nps.gov/hfc/carto/PDF/BRCAmap2.pdf
O ja, een tip. Loop deze route niet andersom want de daling bij Sunset Point is erg steil. Die wil je liever niet op het eind als klim hebben. Bij Sunrise is het allemaal wat geleidelijker.

Capitol Reef:
---- Info Capitol Reef:  http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/nationaleparken/utah/capitolreef/capitolreef.html
---- Kaart Capitol Reef:  http://www.nps.gov/hfc/carto/PDF/CAREmap1.pdf
In de informatiepagina staan diverse wandelingen beschreven die je in dit park kunt doen.
Rij in ieder geval de scenic drive (zie kaart van het park)  inclusief het laatste stukje onverharde weg richting Capitol Gorge.
Aan het einde van die weg is een parkeerplaats en kun je een stuk door de nauwe kloof lopen.

Goblin Valley:
----- Info Goblin Valley:  http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/bezienswaardigheden/goblinvalley/goblinvalleystatepark.html
Tussen Capitol Reef en Moab kom je langs Goblin Valley State Park.  Leuk voor een korte tussenstop.
Er lopen geen echte wandelroutes door Goblin Valley, maar het is gewoon mooi om tussen de bijzondere rotsformaties te lopen

Moab:
---- Bij Moab liggen 2 nationale parken, Arches en Canyonlands en 1 state park, Dead Horse Point:
---- Kaart Arches: http://www.lib.utexas.edu/maps/national_parks/arches_park98.pdf
---- Info Arches: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/nationaleparken/utah/arches/arches.html
---- Kaart Canyonlands: http://www.nps.gov/cany/planyourvisit/upload/canymap.pdf
---- Info Canyonlands: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/nationaleparken/utah/canyonlands/canyonlands.html
---- Brochure met kaart en wandeltrails Dead Horse Point: http://stateparks.utah.gov/sites/stateparks.utah.gov/files/DHP_brochure_0.pdf
---- Info Dead Horse Point: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/bezienswaardigheden/deadhorsepoint/deadhorsepoint.html

Mesa Verde:
---- Kaart Mesa Verde: http://www.nps.gov/hfc/carto/PDF/MEVEmap1.pdf
---- Info Mesa Verde: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/nationaleparken/colorado/mesa%20verde/mesaverde.html

Canyon de Chelly:
---- Info Canyon de Chelly: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/bezienswaardigheden/canyondechelly/canyondechelly.html
---- Kaart Canyon de Chelly: http://www.nps.gov/hfc/carto/PDF/CACHmap1.pdf

Goosenecks:
---- Info Goosenecks:  http://stateparks.utah.gov/park/goosenecks-state-park
---- Goosenecks state park ligt noordelijk van Monument Valley.

Monument Valley:---- Info Mon. Valley: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/bezienswaardigheden/monumentvalley/monumentvalley.html

Page:
Het plaatsje Page is ontstaan om huisvesting te bieden aan de bouwers van de Glen Canyon stuwdam
Na de bouw van deze dam ontstond een groot stuwmeer, Lake Powell, en dat zorgde ervoor dat Page een populaire watersportplaats werd
Info over Page: http://www.verenigdestaten.info/steden-page-arizona/
Kaart van Page en Lake Powell: http://www.nps.gov/glca/planyourvisit/upload/mapglencanyonnra.pdf
Bij Page vind je Horseshoe Bend, een hoefijzervormige bocht in de Colorado River: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/bezienswaardigheden/horseshoebend/horseshoebend.html
Ook vind je hier Antelope Canyon: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/bezienswaardigheden/antelopecanyon/antelopecanyon.html
Antelope Canyon is een nauwe rotsspleet waar het van bovenaf invallende zonlicht voor mooie kleurcontrasten zorgt.
Eigenlijk zijn er 2 verschillende Antelope Canyons, de Upper en de Lower. Er zijn grote verschillen tussen deze 2
De Upper is een ongeveer 100 meter lange spleet in een rotswand en de Lower is een 400 meter lange spleet in de grond.
Op de eerste foto’s van onderstaande fotoseries zie je de ingangen van beide canyons. let op de verschillen. Bij de Upper loop je zo naar binnen, Bij de Lower daal je via een aantal trappen af in de grond
Upper: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/bezienswaardigheden/antelopecanyon/antelope-foto-groot.html
Lower: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/bezienswaardigheden/lowerantelopecanyon/lowerac-foto-groot.html
Bij Lake Powell kun je een rondleiding maken door de Glen Canyon stuwdam en in de lobby van het hotel bij Wahweap Marina kun je een rondvaart over het meer boeken. http://www.lakepowell.com/tours/scenic-boat-tours.aspx
Er zijn rondvaarten van 1½ – 6 uur.

Grand Canyon:
Uitgebreide info over dit park vind je hier: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/nationaleparken/arizona/Grand%20Canyon/grandcanyon.html
Een PDF kaart van het park: (even inzoomen voor de details) http://www.nps.gov/hfc/carto/PDF/GRCAmap1.pdf
Jullie bezoeken de South Rim. Bij Tusayan is Grand Canyon Airport en vanaf daar vertrekken de rondvluchten per helicopter of vliegtuig over Grand Canyon
Op de kaart zie je vanaf het visitorcenter 2 wegen. De zwarte weg loopt naar links, naar Hermits Rest en die is alleen lopend of met een shuttlebus te doen. Autoverkeer is daar niet toegestaan
De rode weg, met wegnummer 64, loopt naar Desert View en deze weg mag je met je eigen auto berijden. Aan die weg liggen diverse mooie uitzichtpunten.
Komend vanaf Page / Monument Valley kom je automatisch over deze wegnr. 64.
Als je een stuk wil wandelen, parkeer dan je auto bij Market Plaza. Zie deze kaart: http://www.nps.gov/hfc/carto/PDF/GRCAmap4.pdf
Loop een klein stukje door het bos langs McKee Amphitheater en je staat aan de rand van de Canyon. Loop linksaf richting Verkamps Visitor Center.
Je passeert een wandelpad dat de canyon in loopt, Loop eventueel een stuk naar beneden. Denk eraan dat je ook nog omhoog moet.
Loop zover langs de rand van de canyon als je wil. Als je het beu bent neem je de shuttlebus terug naar Market Plaza.

Van Grand Canyon naar Lake Havasu City:
---- Info Oatman:  http://www.desertusa.com/oatman/du_oatman.html
Neem bij Kingman de afslag naar Oatman en rij via Hwy 10 (de voormalige Route 66) naar Oatman.
Oatman staat bekend om de ezeltjes die daar los op straat lopen.
Rij daarna door naar Lake Havasu City. In dit plaatsje vind je London Bridge.






#15 - 17-12-2014, 15:38 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15