Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Hoe is de US550 om te rijden ( de Million Dollar Highway).

Discussie gestart

hummertje

Ik heb nog even een vraag.
We waren van plan om vanuit Durango naar Moab te rijden en dat via de Million Dollar Highway (de US 550).
Maar ik heb op enkele sites gelezen dat mensen hem gereden hebben maar dat het voor hen in ieder geval bij die ene keer zal blijven.
Is het nu zo'n verschrikkelijke weg zoals ze dat doen voorkomen of valt het mee.
Anders gaan we gewoon weer via Mesa Verde naar Moab toe.
Dit is dus weer een lekker twijvel geval voor ons. ???
#1 - 01-05-2008, 21:16 uur

Ine

Het is een schitterende weg, waarbij je soms op hoogte van ruim 10.000 ft. rijdt.
Eigenlijk de hele weg 2-baans, sommige stukken met veel bochten, zeker niet altijd met vangrail.
Je rijdt af en toe een pass over, altijd mooie uitzichten.
Dus soms even op je gemak rijden.
Tussen Durango en Silverton zie je soms de stoomtrein rijden.
Stop onderweg in Silverton en Ouray, beide leuke stadjes.
Ook kan je nog een zij-uitstapje maken naar Black Canyon of the Gunnison NP, dat ten westen van Montrose ligt.
Ook kan je bij Grand Junction een bezoek brengen aan Colorado Nat. Monument, een mooi klein park. Als je dat van zuid naar noord rijdt, rij je vrijwel parallel aan Hwy 50.
#2 - 01-05-2008, 22:20 uur

hummertje

Dus het is wel een aanrader?
We hebben er een in de wagen zitten die het niet zo heeft met afgronden gelijk naast de weg vandaar deze vraag.
Dus mocht het zo zijn dat er toch billenknijpende delen inzitten dan denk ik dat ze liever een andere weg wil gaan pakken.
Met de stoomtrein gaan we de dag ervoor een tocht mee maken dus kunnen we ook gelijk een stuk van de weg zien dus.
#3 - 02-05-2008, 09:26 uur

jaborg

Een aanrader deze weg. :afro:

Wij waren destijds door amerikanen gewaarschuwd dat een een smalle weg zou zijn.
Ik ben ook niet van de afgronden, maar heb genoten van deze route.
En smal...ach wat is smal in Amerika

En wat Ine al zei, Silverton en Ouray zijn zijn zeker de moeite waard om te bekijken.
#4 - 02-05-2008, 09:34 uur
« Laatst bewerkt op: 02-05-2008, 09:38 uur door jaborg »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15