Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

hoeveel dagen kings canyon & sequoia np

Discussie gestart

sancus

Wij zijn een route aan het plannen door california en we twijfelen een beetje aan hoe lang het verblijf moet zijn. We hebben op dit moment:
1 week sf (dit moet voor een seminar)
3 nachten yosemite
3 nachten kings canyon & sequoia np
2 nachten death valley
2 nachten zion
2 nachten arches np
2 nachten bryce
2 nachten las vegas
2 nachten la
terug naar sf

Ik kan op het forum niet zo heel veel topics vinden over kings canyon & sequoia np. Is dat park wel de moeite om 3 nachten te blijven, of dan toch liever een nacht extra bij de grand canoyn?

En voor de volledigheid, hebben jullie nog op of aanmerkingen op de route :)
#1 - 08-05-2005, 12:23 uur
Helaas weer terug :(gelukkig hebben we de foto's nog

Hans B

Hallo sancus,
over je route. De eerste vraag die mij mij opkomt is, waar gaat je voorkeur naar uit. Indien je een wandelaar bent en in de parken stevig aan het stappen gaat kun je wel wat extra dagen per park gebruiken. Indien je zoals de meeste toeristen 'even snel' een park wilt opsnuiven enkele korte trails en verder, dan is je verblijf op een aantal punten toch wat lang. Ga je met auto of RV en welke periode. Laat het even weten en ik zal mijn ervaring geven over wat ik vind van de lengte van een verblijf.
Kings Canyon en Sequoia zijn wij in 1 dag doorgereden, zeker als je Yosemite (Mariposa Grove) hebt gehad met z'n reuzenbomen is KC & S een leuk extraatje, maar wel met dezelfde indrukken (grote bomen dus).
groeten, Hans B.
#2 - 08-05-2005, 13:16 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

sancus

We willen in principe wel echt gaan wandelen, maar we zijn geen zeer geoefende wandelaars, dus kunnen ook niet onwijs langen wandelingen doen. We gaan een auto huren en willen in motels gaan slapen. We gaan rondreizen vanaf 1 juli tot 21 juli.
#3 - 08-05-2005, 13:22 uur
Helaas weer terug :(gelukkig hebben we de foto's nog

Hans B

Hallo Sancus,
uit je antwoord maak ik op dat je geen hiker bent, die met de rugzak op enkele dagen de bergen intrekt, maar een leuke wandeling van max. 2/3 uurtjes is ok???
Zoals al gezegd, als je Yosemite 3 dagen uitgebreid hebt gedaan (met de grote bomen sectie), lijkt mij K.C.& S 3 dagen iets te veel van het goede. Maar ik moet zeggen dat wij niet de Kings Canyon zijn ingegaan. Wij hebben alleen de Generals Highway gereden en enkele kortere wandelingen gemaakt. Wellicht zijn dan 1 dag Sequoia en 1 dag Kings Canyon voldoende.
De Death Valley is ook meer iets om door te reizen dan om veel te bekijken, natuurlijk zijn Stovepipe Wells, Furnace Creek, Badwater en Artist Drive iets dat je gezien moet hebben, maar 2 hele dagen ...
Wellicht zijn 1 of 2 dagen 'rust' in Las Vegas vervolgens een aardige onderbreking.
Zion en Bryce doe je achter elkaar en dan pas Arches. Echter Arches is nog wel even een heel stukkie verderweg hoor. Maar wil je dat erbij hebben, dat is Hwy-12 en dan Hwy-24 een prachtige route. Vervolgens Arches (2 dagen is ok), dan naar het zuiden via Monument Valley, wellicht Page/Lake Powell/Antilope Canyon en de Grand Canyon.
Van daaruit rechtsstreeks naar L.A. (Las Vegas ben je inmiddels al geweest)
Zie maar even wat je er van vindt.
groeten, Hans
#4 - 08-05-2005, 17:50 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

sancus

Dat heb je helemaal goed :) Iets langer dan 3 uur mag ook wel, maar we gaan zeker niet met een tentje de bergen in. Dat lijkt me wel leuk, maar vereist toch wel iets meer voorbereiding. We willen wel meer dan overal aan snuiven, dus de plekken waar we naar toe gaan willen we wel de tijd voor nemen om het ook goed te bekijken.

We denken er nu over om death valley te beperken tot 1 nacht en bryce ook en dan page idd ook te bekijken. En misschien een helikopter vlucht over de grand canyon.

Hoe meer ik er over lees, hoe liever ik wil gaan :)
#5 - 09-05-2005, 08:50 uur
Helaas weer terug :(gelukkig hebben we de foto's nog

Hans B

Hallo Sancus,
het is niet zo dat je maar 2/3 uurtjes mag wandelen hoor. Maar als je een trail wandelt is een ochtend of middag meestal wel de max, voordat de inwendige mens weer versterkt moet worden. En meestal zijn dat trails waarvan je zegt, dat is nog wel te doen.
Heb je nog vragen over welk gebied in je route, laat het weten. Ik ben er zelf al 4x geweest en het verveelt nooit. Oh ja, indien je van Bryce via Hanksville naar Moab gaat, halverwege Hanksville en de I-70 is een heel leuk klein state parkje: Goblin Valley genaamd.  Een uurtje is genoeg, maar echt de moeite waard.
groeten, Hans B.
#6 - 09-05-2005, 21:48 uur
« Laatst bewerkt op: 09-05-2005, 21:49 uur door Hans B »
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

sancus

Dan nog een vraag :) Is het belangrijk om te reserveren in buurt van springdale, moab en panguitch? Ik zou het liefst die plaatsen ter plekke bepalen hoe lang ik blijf, maar ik ben bang, omdat ik in juli daar ben, dat alles best wel vol zit. En weet jij toevallig een goed motel/hotel in springdale. Ik heb gekeken via hotels.com en expadia, maar de eerste kent geen sprindale in utah en de 2de heeft alleen maar dure hotels.
#7 - 10-05-2005, 20:49 uur
Helaas weer terug :(gelukkig hebben we de foto's nog

Hans B

Hallo Sancus,
Ik heb zelf enkele malen overnacht in een Best Western. Ik vond dat een goed onderkomen, meestal met enkele donuts, koffie, etc.. in de ochtend. Ik heb nog een brochure van BW (2001) bewaard en daarin vind ik het volgende :
ZION N.P.
Hurricane : Lamplighter Inn 435-635-4647 (zelf overnacht)
Springdale : ZION Park Inn 435-772-3200
St. George : Coral Hills 435-673-4844
St.George : Travel Inn 435-673-3541
ARCHES N.P.
Moab : Canyonlands Inn 435-259-5167
Moab : Greenwel Inn 435-259-6151 (zelf overnacht)
BRYCE CANYON N.P.
Bryce Canyon : Ruby's Inn 435-834-5341 (zelf overnacht)
Panguitch : New Western Motel 435-676-8876
Er zullen ongetwijfeld andere motelketens zijn, zoals Motel6, etc.. die je via internet kunt vinden en boeken.
Hurricane kostte mij destijds (2001) $75, Moab $100 en Bryce $60.
Omdat het toen voor mij de 1e keer was (toen met auto), heb ik de motels van te voren bij BW gereserveerd. Eenmaal aan de rit bleek dat ik toch soms wat te ver van het schema afweek. Logerend in BW heb ik geregeld dat er wijzigingen aangebracht werden in mijn reserveringen. En dat alles zonder kosten.
Het nummer van BW is 0800 022 1455 is een callcenter in Nederland. Je kunt daar alles vragen en als je wilt al reserveren.
Nu ga ik natuurlijk met  mijn camper die je hiernaast ziet.
groeten, Hans
#8 - 10-05-2005, 22:51 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Bakvet

De Death Valley is ook meer iets om door te reizen dan om veel te bekijken, natuurlijk zijn Stovepipe Wells, Furnace Creek, Badwater en Artist Drive iets dat je gezien moet hebben, maar 2 hele dagen ...
Het is toch wel te  merken dat je met een large RV door Death Valley gereden bent. Dan zijn er namelijk nogal wat plaatsen waar je niet kan komen. Maar wat is er bijvoorbeeld voor bijzonders te beleven in Stovepipe Wells? Het is de goedkooptste plek om te tanken in de verre omtrek, dat is zeker. Ze verkopen blikjes bier voor twee kwartjes (hetgeen nogal uniek is voor een National Park) maar verder?

Maar als je bijvoorbeeld van plan bent om een bezoek te brengen aan Scotty's Castle, dan is het maar de vraag of je het met een overnachting redt, zo groot zijn de afstanden.

Zelf ben ik al een paar keer bijna een hele week in Death Valley geweest en ik heb nog lang niet alles gezien wat ik wilde zien. Alleen de maand juli is niet de ideale maand om veel inspannende dingen te gaan doen, dat moet ik toegeven.
#9 - 10-05-2005, 22:57 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15