Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

hulp bij route 8 weken in het westen gevraagd

Discussie gestart

@nn@

Hoi allemaal,

eindelijk, maar dan ook eindelijk heb ik een globale route gemaakt van onze reis in Amerika.

We gaan bijna 8 weken weg. We gaan met 3 kinderen en 2 volwassenen. We gaan een tent in Amerika kopen om daar vervolgens vaak op campings te overnachten. De overige nachten zullen we in motels verblijven. De tickets zijn gekocht en de auto (4x4) is gehuurd, dus we zijn er klaar voor.

Dit is de reis:
Vrijdag         23/6       Aankomst Los Angeles,
Zaterdag      24/6       LA,             
Zondag        25/6       LA,
Maandag      26/6       Anaheim Disneyland                
Dinsdag        27/6       Anaheim Disneyland               
Woensdag    28/6       Anaheim Disneyland               
Donderdag   29/6       Strand                    
Vrijdag         30/6       Universal studios               
Zaterdag       1/7       Los Angeles-San Diego
Zondag         2/7       Strand
Maandag       3/7       Seaworld
Dinsdag         4/7       San Diego Zoo
Woensdag     5/7       San Diego-Phoenix             
Donderdag    6/7       Phoenix-Tucson-Tombstone
Vrijdag          7/7       Tombstone-Silver City
Zaterdag       8/7       Silver City-Springerville
Zondag         9/7       Springerville-Chinle
Maandag      10/7       Chinle-Page
Dinsdag       11/7       Page, Antilope Canyon
Woensdag   12/7       Page, Grand Canyon North Rim
Donderdag   13/7       Page, Lake Powell
Vrijdag         14/7       Page-Rubys inn, Bryce canyon      
Zaterdag      15/7       Rubys inn
Zondag        16/7       Rybys inn-Torrey,capitol reef      
Maandag      17/7       Torrey-Moab               
Dinsdag       18/7       Moab, Arches, Death Horse Point
Woensdag   19/7       Moab, Mountainbike
Donderdag   20/7       Moab-Grand Junction      
Vrijdag         21/7       Grand Junction-Aspen         
Zaterdag      22/7       Aspen-Breckenbridge         
Zondag        23/7              Breckenbridge, Nederland, Denver      
Maandag      24/7       Denver-Cheyenne          
Dinsdag       25/7       Cheyenne-Casper             
Woensdag   26/7       Casper-Cody            
Donderdag   27/7       Cody-Yellowstone            
Vrijdag         28/7       Yellowstone
Zaterdag      29/7       Yellowstone
Zondag        30/7       Yellowstone-Grand Teton-Jackson      
Maandag      31/7       Jackson-Salt Lake City      
Dinsdag         1/8       Salt Lake City
Woensdag     2/8       Salt Lake City-Cedar City, Zion       
Donderdag     3/8       Cedar City-Las Vegas       
Vrijdag           4/8       Las Vegas
Zaterdag        5/8       Las Vegas
Zondag          6/8       Las Vegas
Maandag        7/8       Las Vegas,Death Valley, Sequoia      
Dinsdag          8/8       Sequoia, Kings Canyon, Yosemite      
Woensdag      9/8       Yosemite-Bodie         
Donderdag    10/8       Bodie-San Francisco         
Vrijdag          11/8       San Francisco, Alcatraz, Golden Gate      
Zaterdag       12/8       San Francisco-Highway 1         
Zondag         13/8       Highway 1                  
Maandag       14/8       Highway 1-Los Angeles
Dinsdag         15/8       Los Angeles Strand
Woensdag     16/8       Los Angeles
Donderdag    17/8       Auto inleveren op LA
Vrijdag          18/8       thuis

Graag jullie reakties, op en of aanmerkingen en van alles nog meer.

groetjes @nn@
#1 - 29-01-2006, 18:02 uur

Bakvet

 2006-01

Mocht je toch een suggestie willen horen. Ga op zaterdag of zondag in LA een halve dag naar het strand. Trek er niet een hele dag voor uit, ga twee keer een halve dag. Anders lig je toch maar te verbranden. Doe Knott's Berry Farm of Six Flags Magic Mountain i.p.v. de derde dag Disney. Of bewaar die derde dag Disney of Universal Studios tot het eind van de trip.

In Tucson heb je de Old Tucson Studios, schijnt wel leuk te zijn voor de kinderen. Het heeft denk ik niet zoveel zin om van San Diego eerst naar Phoenix te rijden, tenzij je daar iets speciaals wilt doen. In Bisbee, een eindje voorbij Tombstone kan je een leuke tour doen door de Copper Queen Mine. http://www.roadtripamerica.com/places/queenmine.htm
#2 - 29-01-2006, 19:20 uur

SpaceAce

Doe Knott's Berry Farm of Six Flags Magic Mountain i.p.v. de derde dag Disney. Of bewaar die derde dag Disney of Universal Studios tot het eind van de trip.

Vooral Knott's vond ik persoonlijk erg leuk en Six Flags vond ik er cool wat betreft het aanbod leuke/stoere achtbanen  :)

Of ook leuk om in Los Angeles te doen: een studiotour bij bv Warner Bros of NBC en eventueel een opname bijwonen van Jay Leno, zie http://www.seeing-stars.com/StudioTours/index.shtml

Verder is je reis helemaal toppie. Ik zou willen dat ik het geld en tijd ervoor had...

Veel plezier alvast!
#3 - 29-01-2006, 21:11 uur
Linda @ Hyves: http://lvschijndel.hyves.nl/

:: www.turbocabaret.nl ::
* Onze homepage met Reisverslagen & Vakantiefoto's @ www.huizedenbosch.nl

vana

Hoi Anna,
Wat een schitterende route!
En je gaat maar liefst 8 weken!

Ik heb een paar opmerkingen:
Citaat
Maandag      24/7       Denver-Cheyenne         
Dinsdag       25/7       Cheyenne-Casper
     

Van 21 tot 30 juli zijn in Cheyenne de Frontier Days  http://www.cfdrodeo.com/index.cfm
De motels zijn dan waarschijnlijk snel volgeboekt en de campings ook. Bovendien zijn de motels een stuk duurder in die periode.Van tevoren reserveren iis dus wel gewenst!

Citaat
Woensdag   26/7       Casper-Cody           
Donderdag   27/7       Cody-Yellowstone 

Jammer dat je de Black hills en Custer overslaat. Hier is veel te zien: Mount Rushmore, Crazy Horse, Badlands en er is ook veel te doen voor de kinderen:
www.blackhillsattractions.com   
www.blackhillsmaze.com/. een doolhof
 www.evansplunge.com een zwembad met
er is ook een waterpretpark : www.rushmorewaterslide.com

Citaat
Grand Junction-Aspen         
Zaterdag      22/7       Aspen-Breckenbridge         
Zondag        23/7              Breckenbridge, Nederland, Denver     
Maandag      24/7       Denver-Cheyenne
       

 Je slaat Rocky Mountain NP over. Dat schijnt een schitterend park te zijn.  Grand Junction- Aspen is maar 128 miles en Aspen -Breckenridge maar 88 miles, dat kun je naar mijn idee makkelijk in één dag doen. Dan hou je een dag over voor Rocky Mountain NP.


Marjon
#4 - 29-01-2006, 21:28 uur
REISVERSLAG 2004: http://wunnik.web-log.nl/
USA ZW

LIVE VERSLAG 2006: http://backtotheusa.web-log.nl/
USA Zuid en Midwest

REISVERSLAG 2008:
http://wunnik2008.web-log.nl

Canada en NW USA

@nn@

Bakvet,
Je hebt gelijk, hele dagen aan het strand is ook niet mijn ding, de stranddagen zijn vnl zo ingepland dat we een lekkere luie dag hebben, zodat we niet aan het racen zijn. Disney en of Universal kan ik niet aan het eind van de reis doen. Ik heb nl een Southern California Citypass, dat houdt in dat je 5 parken kan bezoeken, maar dan wel binnen 14 dagen, dus helaas. Old Tucson Studios en Bisbee schrijf ik erbij, vooral Bisbee lijkt mij leuk. Phoenix staat erbij omdat anders de rijafstand te lang wordt vanaf San Diego.

SpaceAce,
Achtbanen zijn niet aan ons besteed, ik en mijn beide dochters gaan er niet in, mijn zoon misschien 2 keer en mijn man heeft het lange vliegen net geaccepteerd, dus we laten dat soort parken maar achterwege. Een studio opname lijkt mij wel wat, ik dacht dat ik ergens had gelezen dat het niet voor jongere kinderen is en de jongste is 5. Ga ik informeren. We zijn inderdaad blij dat we dit jaar kunnen gaan, Allebei onze werkgevers vonden het geen probleem zo lang verlof, de school van de kids gaf extra verlof. En het geld tja, het is inderdaad errug veel :o

Marjon,
Lijkt mij erg leuk om dan in Cheyenne te zijn. Ik ga wel alvast een camping reserveren. Dat probeer ik zo min mogelijk te doen, ik wil nl nergens aan vast zitten. Wij hadden in eerste instantie wel de Black Hills erin ztten, maar we kwamen toch niet goed uit, dus besloten die dan maar te schrappen. Komt misschien ooit nog. Rocky Mountain ken ik niet, ga ik nakijken. Anders past dat wel in deze route. Aspen, Beckenbridge, Nederland is toch wel in een dag te doen, hou ik een dag over voor Rocky Mountain NP.

Thanx All ;)

@nn@
#5 - 29-01-2006, 22:24 uur

vana

 
Citaat
Lijkt mij erg leuk om dan in Cheyenne te zijn. Ik ga wel alvast een camping reserveren. Dat probeer ik zo min mogelijk te doen, ik wil nl nergens aan vast zitten.

Lijkt mij ook erg leuk. Wij zijn er op 29 juli (ik moet nog een motel boeken, zal ik ook maar snel doen) Wij boeken ook zo min mogelijk van te voren maar soms kom je er niet onderuit. Wij boeken gewoon motels die makkelijk op korte termijn te annuleren zijn zonder kosten.

Citaat
Wij hadden in eerste instantie wel de Black Hills erin ztten, maar we kwamen toch niet goed uit, dus besloten die dan maar te schrappen
Jammer, maar je moet keuzes maken, ander wordt je route te vol en ben je alleen maar van de ene plaats naar de andere aan het rijden.

Marjon
#6 - 29-01-2006, 23:25 uur
REISVERSLAG 2004: http://wunnik.web-log.nl/
USA ZW

LIVE VERSLAG 2006: http://backtotheusa.web-log.nl/
USA Zuid en Midwest

REISVERSLAG 2008:
http://wunnik2008.web-log.nl

Canada en NW USA

stinger

Rocky mountain nat'l park moet je zeker aandoen,ik vond het echt het mooiste park wat ik ooit heb gezien in de states,prachtige natuur,echt adembenemend gewoon!!!
Zou zonde zijn om dit over te slaan.
#7 - 30-01-2006, 00:44 uur

Hans B

Hallo Anna,
geweldig dat je de mogelijkheid hebt en neemt om deze reis te maken. De laatste 5 jaren hebben wij in onze eigen camper (zie foto) ook alle gedeelten van de VS doorkruist. Dit jaar gaan we echter niet omdat m'n werkgever wat moeilijk gaat doen: Wéér 6 weken, nu even niet! Jammer maar helaas.
Betreffende je route :
Goed dat je eerste even enkele dagen in LA blijft, niet zozeer om de stad, maar het is ook goed om even de camper te leren kennen.
Tucson : Old Tucson Studio (wij kwamen van Tombstone en vonden een écht cowboystadje wel zo echt) en Pima air & Space museum niet geweest. Arizona Sonora Desert museum zijn we wel geweest een prachtige 'dierentuin', Mission San Xavier del Bac schitterende oude missiekerk. Saguaro NP east enkele prachtige wandelingen tussen de metershoge cactussen gemaakt. Overnachten, probeer eens Beaudry RV resort ($15) een loeier van een RV-bedrijf annex camping + zwembad + fitness + gebruik gas-bbq, echter geen schaduw.
Tombstone : als je van cowboys houdt erg leuk, de enige old-city (die wij in ons RV-leven zijn tegen gekomen) die de hoofdstraat autovrij heeft gemaakt. Gevecht bij de OK-corral is erg leuk. Vergeet niet de begraafplaats op Boothhill.
Bisbee : Queen Copper Mine tour gedaan erg leuk.
Moab - Arches : Devils Garden trail en de trail naar de Delicate arch (zonsondergang) beide prachtige wandelingen.
Breckenridge, Nederland, Denver. Wat zoek je in Nederland? De fun het plaatsnaambordje gezien te hebben? Ik ben er geweest. Het is helemaal niets. Ja, de natuur is wel mooi, maar dan zou ik toch zeker gaan voor de Trail Ridge Road, de weg door het R.M.N.P. I-70 afslag Empire naar Lake Granby, daar overnachten en de volgende dag de Trail Ridge nemen. In het R.M.N.P. zijn enkele hele mooie wandelingen te maken. NB denk om de hoogte, boven 2500 m. kun je last krijgen van hoofdpijn, misselijkheid en duizelig worden, maar laat je dat niet afschrikken. Het is een bijzonder mooie en speciale rit (hoogste punt 3700m) Einde dag in Estes Park.
Vandaar door naar Cheyenne. Iets verderop heb je Fort Laramie NHS. Een helemaal weer opgebouwd soldatenfort uit de jaren 1800.
Ik ben het met een van de vorige schrijvers eens dat je voor de Black Hills toch minimaal 2 dagen moet nemen. Er is heel veel te zien. Mt.Rushmore bij zonsondergang (niet voor de mooie foto) maar om het verhaal dat de ranger vertelt, de filmbeelden erbij over de VS, en het in de schijnwerpers zetten van de presidentskoppen + het Amerikaans volkslied, om stil van te worden.
Cody : Buffalo Bill museum erg mooi.
verder zijn er nog wel meer dingen te bedenken, maar dan is zelfs 8 weken te kort.
succes, Hans B.
#8 - 31-01-2006, 11:54 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Njit

Een studio opname lijkt mij wel wat, ik dacht dat ik ergens had gelezen dat het niet voor jongere kinderen is en de jongste is 5. Ga ik informeren.

Voor de Tonight show (Jay Leno) moet je 16 zijn. Maar een Studio Tour is ook leuk om te zien...
#9 - 31-01-2006, 12:03 uur

vana

Citaat
Citaat
Lijkt mij erg leuk om dan in Cheyenne te zijn. Ik ga wel alvast een camping reserveren. Dat probeer ik zo min mogelijk te doen, ik wil nl nergens aan vast zitten.

Lijkt mij ook erg leuk. Wij zijn er op 29 juli (ik moet nog een motel boeken, zal ik ook maar snel doen) Wij boeken ook zo min mogelijk van te voren maar soms kom je er niet onderuit. Wij boeken gewoon motels die makkelijk op korte termijn te annuleren zijn zonder kosten.

Nou we zijn dus al te laat. alles zit al vol in Cheyenne. We kunnen alleen nog een hotel voor € 130 en een voor € 195 krijgen.
 We gaan dus uitwijken naar een andere plaats in de omgeving.

Marjon

#10 - 31-01-2006, 20:05 uur
REISVERSLAG 2004: http://wunnik.web-log.nl/
USA ZW

LIVE VERSLAG 2006: http://backtotheusa.web-log.nl/
USA Zuid en Midwest

REISVERSLAG 2008:
http://wunnik2008.web-log.nl

Canada en NW USA

@nn@

Hoi Hans,
bedankt voor je reaktie. Wij gaan trouwens niet met een camper, maar met de tent en motels. Waar laat jij je camper toruwens staan daar in the States? Lijkt mij ook wel heel speciaal, je eigen camper in USA.
Tombstone plannen we zeker in en Bisbee staat er inmiddels ook bij. De trails zijn voor ons niet zo zeer van toepassing, we hebben nl een dochter die reuma heeft. We zullen sowieso paden moeten hebben waar je met een rolstoel kan komen. Maar dat zien we daar ter plaatse wel.  Nederland is gewoon voor de fun, niets meer of minder, waarschijnlijk zijn we er ook zo doorheen.  Black Hills begint nu wel heel erg te kriebelen. Ik ga het er zeker bij zetten voor het geval we inlopen op de route. Het lijkt mij dan ook bijzonder om aanwezig te zijn bij het verhaal van een ranger bij Mount Rushmore.

Njit,
Studiotour staat er bij.

Marjon,
Tjeetje, dat het nu al vol zit. Ik kan nog uitwijken naar een camping en anders maar naar een andere plaats. De prijs moet wel een beetje leuk blijven.

thanx
@nn@
#11 - 31-01-2006, 20:18 uur

ceetje

@ Vana Jeetje Vana, dat Cheyenne duur zou zijn had ik je verteld, maar dat alles nu al vol zit?! Wij hebben vorig jaar noodgedwongen in Greeley geslapen, half uur ten oosten van Loveland en dat ligt weer ten zuiden van Cheyenne. Wellicht is dit een tip. tjsa het is niet het echte werk in Cheyenne. succes!
#12 - 01-02-2006, 19:24 uur

MiamiHeat

Laat Bodie zitten maar breng wel een bezoek aan Mono Lake. Is aan het eind van de Tioga Pass rechts af ipv van links af naar Bodie  ;D
#13 - 01-02-2006, 21:02 uur

@nn@

Grove,

hoezo, laat Bodie maar zitten. Het schijnt toch een leuke Ghosttown te zijn???

Anna
#14 - 01-02-2006, 21:22 uur

MiamiHeat

Ghost Town............er gebeurt niets. Ben er twee keer geweest..............1e keer omdat iedereen zij dat ik daar heen moest gaan................2e keer omdat mijn vrouw van vrienden had vernomen dat dit echt geweldig was. Ze wilde mij niet geloven............toen we er waren zei ze; wat doen we hier  ???

Mocht je in de buurt zijn van Calico http://www.calicotown.com/.............dit vond ik echt veel leuker.

#15 - 01-02-2006, 21:25 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15