Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Hulp gezocht bij planning rondreis

Discussie gestart

Sannek

Hallo,

Mijn vriend en ik hebben besloten eind september 3 weken naar Amerika te gaan. De vlucht is al geboekt en we beginnen en eindigen in LA. Zelf heb ik jaren geleden met mijn ouders door het westen gereisd en toen hebben vooral Yosemite en Mesa Verde indruk op me gemaakt. We hebben Arches en Zion destijds moeten overslaan door camper-pech, dus deze plekken wil ik nu graag meepakken. Zo kom ik op de volgende route uit:

   Dag    Datum      Begin plaats                      Rij-tijd
               
1   zaterdag   27 sep.      Amsterdam                      1 uur
2   zondag   28 sep.      Los Angeles                      4,5 uur
3   maandag   29 sep.      Essex                      4,5 uur
4   dinsdag   30 sep.      Grand Canyon                 3 uur
5   woensdag   1 okt.      Kayenta                      4 / 5 uur
6   donderdag   2 okt.      Cortez/mesa verde          3,5 / 4,5 uur
7   vrijdag   3 okt.      Moab   
8   zaterdag   4 okt.      Moab                      4,5 uur
9   zondag   5 okt.      Bryce                      2 uur
10   maandag   6 okt.      Zion                      4 uur
11   dinsdag   7 okt.      Las Vegas   
12   woensdag   8 okt.      Las Vegas                        5/6 uur
13   donderdag   9 okt.      Death Valley (iets voorbij)   3 uur
14   vrijdag   10 okt.      Big Pine / Bishop   2,5 uur
15   zaterdag   11 okt.      Yosemite   
16   zondag   12 okt.      Yosemite                        4 uur
17   maandag   13 okt. Columbusday        San Francisco   
18   dinsdag   14 okt.      San Francisco   4,5 uur
19   woensdag   15 okt.      Morro Bay                        4,5 uur
20   donderdag   16 okt.      Los Angeles   
21   vrijdag   17 okt.         

Op zich lijkt me dit prima te doen, alleen komen we nu ongelukkig uit bij Yosemite en San Francisco. Als we een dag eerder in Yosemite zijn, denk ik dat het daar een stuk rustiger is en kunnen we in San Francisco ook nog shoppen (ivm Columbusdag). Ik hoor graag jullie ideeën en tips.
#1 - 25-06-2008, 20:00 uur

Marianne

Hallo,

Mooie route. Houdt  er rekening mee dat het vroeg donker wordt in oktober en dat het niet prettig rijden is in het donker. Neem ruim de tijd want je kunt zo hier en daar al een sneeuwbui verwachten.
Waarom draaien jullie de route niet om? Misschien komt het dan beter uit met de weekenden, en je hebt de warmere gebieden iets later - hoewel dat natuurlijk niet heel veel uitmaakt.
Mocht je onderweg nog ergens extra tijd nodig hebben dan kun je echter ook makkelijker een stuk afsnijden op het laatst als je de route andersom doet, bv door Mesa Verde en Monument Valley te laten vallen. Op die manier kun je zonder iets vast te leggen op je gemak rondreizen en kijken hoe ver je komt.

De tijd in Moab is vrij kort. Schrijf de route even anders uit, met per dag het begin- en eindpunt, dan zie je beter waar je een hele dag hebt en waar je nog moet reizen.

Voor het stuk naar Big Pine/Bishop reken je 3 uur. Is dat vanuit Death valley? Je kunt hier makkelijk tot aan Yosemite rijden, bv tot aan Mammoth Lakes of Lee Vining. Dan kun je meteen Mono Lake bekijken en heb je de volgende dag meer tijd voor Yosemite.

Marianne
#2 - 26-06-2008, 21:20 uur

Sannek

Hoi Marianne,
Bedankt voor je ideeën!
Ik had de route deze kant langs gedaan omdat je de kustweg zo van SF naar LA doet dan de zee aan je rechterkant hebt. Is die weg even mooi als je hem van LA naar SF rijdt?
Volgens mij moeten we de hotels in SF, Yosimite en Grand Canyon al wel boeken. Maar ik zag ook bij moab dat een hotel (Best Western) al vol zit voor die tijd, zijn er daar genoeg andere opties, of moeten er meer plaatsen al geboekt worden?
#3 - 26-06-2008, 21:48 uur

Marianne

Ik zou denken dat je in oktober niet zou hoeven reserveren, maar ik zie voor de Grand Canyon dat het al helemaal vol zit! Buiten de parken zal het geen probleem zijn, maar blijkbaar moet je voor de parken zelf er op tijd bij zijn.
In Moab heb je aardig wat accommodatie. Wij hebben zelf de Bighorn Lodge geboekt, over ruim een maand kan ik zeggen hoe dat was.
Voor Monument valley is Gouldings Lodge wellicht een optie, Kayenta schijnt niet leuk te zijn. Zie www.gouldings.com . Goedkoper dan de lodg zijn de cabins op de camping. Ik weet echter niet tot wanneer die open zijn.

Wat de kustroute betreft: is wel mooi als je langs de kant van de zee rijdt, maar zo erg vel maakt het nou ook weer niet uit, en als je van zuid naar noord rijdt heb je de zon achter je, dat rijdt wel prettiger.
Gewoon regelmatig even stoppen en van het uitzicht genieten. en mocht het mistig zijn, dan kun je toch maar beter de zee aan de andere kant hebben!

Marianne
#4 - 26-06-2008, 22:52 uur

Robtk

Tip voor Moab: The Gonzo Inn! Erg leuke accomodatie. En neem een extra dag in Moab, teveel te doen daar!
#5 - 27-06-2008, 00:35 uur
Laatste US bezoeken:
- apr/mei 08: Las Vegas
- maart 08: SF & NYC
- juni 07: Las Vegas

Komende bezoeken:
 - zomer 08: Westkust
- winter 08: New England

Sannek

Bedankt voor de tips. We willen nu in twee dagen van Las Vegas naar Yosemite rijden, zodat we een dagje eerder in SF zijn. Dan hebben we rustig de tijd voor de kustroute en eindigen we uitgerust. We hebben inmiddels het hotel in Las Vegas geboekt. Twee nachten Excalibur. Ook het stukje vanaf Moab naar Las Vegas lijkt me prima.

Ik vraag me vooral af of mensen nog ideeën hebben over hoe zij de eerste week zouden indelen. Als we de tweede dag (eerste echte rijdag) kijken hoe ver we komen (en dus nog geen hotel boeken) hoop ik de derde dag niet te laat bij de Grand Canyon te zijn, zodat we daar dan een stuk kunnen lopen.
We willen ook wel graag Monument Valley mee pakken daarna. Twijfel vooral of we vanaf daar meteen door naar Moab moeten rijden of toch nog een dag aan Mesa Verde besteden. Wat denken jullie?
In het meest extreme geval zouden we de eerste dag al een paar uur kunnen rijden, maar ik heb het idee dat dit geen relaxte start is als je net een halve dag in het vliegtuig hebt gezeten... :D
#6 - 16-07-2008, 15:34 uur

Hans B

Allereerst vraag ik me af waarom je niet een vlucht hebt genomen op Phoenix en vanaf daar naar de Grand Canyon gaat (4½ uur rijden) en dan je route vervolgt. Het zou je wat tijdwinst hebben opgeleverd.

Antwoord op je vraag over Mesa Verde, dit is een behoorlijk eind om en als je daar eenmaal bent en wat wilt zien en wandelen kost ook dat veel tijd.
Vanaf de Grand Canyon (enkele East Rim view points bekijken + visitor center), naar Kayenta (± 200 mile) zou ik voor een dag voldoende vinden.
De tweede dag zou je dan verder kunnen naar Monument Valley. Je kunt de beroemdste (foto) mesa's zien liggen vanaf het visitor center (kost niets), als je een jeep tour wilt, of met je eigen auto de back country in, kost je dat zoveel tijd, dat om in Moab te komen (reken minimaal 3½ uur rijden, ± 150 mile) er geen tijd overblijft om naar Mesa Verde te gaan. Verkijk je niet op de afstanden.
Verder zou ik vanaf L.A. zo ver mogelijk naar de Gr.C. proberen te rijden.
De parken zijn meer tijd waard dan een vluchtig bezoek, maar het rondje niet te groot.
 
succes, Hans
#7 - 16-07-2008, 16:01 uur
« Laatst bewerkt op: 16-07-2008, 16:07 uur door Hans B »
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

tino

ALs je op LAX landt is het de vraag hoe laat dit dan is. Als je voor of na de avond spits in de huurauto zit,  zou ik alvast een uurtje of 1/2 richting Grand Canyon gaan rijden en dan een hotel buiten LA nemen. Verkeer in LA wordt je niet vrolijk van en dan hoef je de 1e echte reisdag in ieder geval niet in de file te beginnen en kun je behoorlijk dicht in de buurt van de GC komen.
#8 - 16-07-2008, 16:10 uur

MiamiHeat

Als je eerste reisdag op een zaterdag is zou ik ook voor 9 uur echt vertrekken want het is snel erg druk op de wegen in en rond LA.
#9 - 16-07-2008, 17:40 uur

Sannek

Hoi, We komen op zaterdag om 15:00 aan op LAX. Voordat we dan de auto hebben zijn we we 1 1/2 uur verder, denk ik. Ik weet niet of ik me dan nog fit genoeg voel om naar de andere kant van LA te rijden. Zitten er nu aan te denken om misschien nog hotel in LA te boeken, maar een paar opties mee te nemen en dan te bekijken hoe we ons voelen. Onze eerste echte reisdag zou dus een zondag zijn, dan hoop ik dat het wel wat rustiger is.
Weten jullie of het makkelijk is om in LA een supermarkt te vinden om wat dingen in te slaan? Dat zouden we anders op onze eerste dag kunnen doen.
#10 - 19-07-2008, 10:47 uur

MiamiHeat

Echt supermarket's genoeg echter niet de "grote" jongens zoals de Walmart, die zitten meestal in de voorsteden. Maar als je gaat rijden dan zie je genoeg winkels. Wij kwamen ook om 15.00 uur aan en stonden (op een donderdag) om 16.15 uur in de parkeergarage van het Orchid Suites Hotel in Hollywood (echte aanrader). De Walmart hebben wij op onze eerste reisdag onderweg naar Phoenix bezocht (gewoon via de TomTom) en daar veel ingeslagen voor de reis (koelbox, veel water, gatorade,enz).

Op zondag zal het zeker rustiger zijn op de weg maar LA is gewoon een stad met 16 miljoen inwoners en heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel auto's dus het is drukker als op een zondagmorgen op de A1 van Amersfoort naar Amsterdam  ;)

#11 - 19-07-2008, 12:43 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15