Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Huwelijksreis eindelijk geboekt - opstellen rondtrip

Discussie gestart

sdg

Hallo iedereen,

Na mijn vorige vraag op dit forum ivm het boeken van de tickets, heb ik eindelijk via ebookers.nl een betaalbare formule gevonden voor onze vliegtickets. Aangezien we vastzitten aan het bouwverlof, vertrekken we op 10/07 en keren 31/07 terug.

Ik ben alvast begonnen met het opstellen van een eerste schets van de route:
10/07: vliegreis Brussel -> Los Angeles
11/07: Los Angeles
12/07: Los Angeles
13/07: Los Angeles -> Cambria of Monterey
14/07: Cambria of Monterey -> San Francisco
15/07: San Francisco
16/07: San Francisco -> Yosemite Park
17/07: Yosemite Park
18/07: Yosemite Park
19/07: Yosemite Park -> Death Valley NP
20/07: Death Valley NP -> Las Vegas
21/07: Las Vegas
22/07: Las Vegas -> Zion NP -> Bryce
23/07: Bryce ->Capital Reef NP -> Arches
24/07: Arches -> Canyonlands NP -> Monument Valley -> Page
25/07: Page (Antelope Canyon) -> Grand Canyon -> Flagstaff
26/07: Flagstaff -> Mojave NP of Joshua Tree
27/07: Mojave NP of Joshua Tree -> Los Angeles
28/07: vliegreis Los Angeles -> Miami -> Orlando
29/07: bezoek Kennedy Space Center & hopelijk lancering Space Shuttle
30/07: bezoek Miami of Everglades
31/07: vliegreis Miami -> Brussel

Eigenlijk komt het erop neer dat we 15 dagen hebben voor de effectieve rondrit. Mijn tante woont in West-Hollywood, vandaar de meerdere dagen in LA. Hier inkorten is geen optie. Ik reken dan ook op haar om dan ook de meer speciale plekken van LA te kunnen ontdekken. ;-)
Voor de rondrit zelf is nog nergens iets geboekt, of rekening gehouden met een overnachting in het park zelf of erbuiten. Zoals deze er nu uitziet, is vooral het gedeelte na Las Vegas heel druk, en ik weet niet of dit een realistische opstelling is. Indien nodig schrap ik liever iets, om wat meer tijd te kunnen spenderen aan iets wat echt de moeite is. Ik weet het, het is eigenlijk allemaal de moeite, maar ja...

Het is niet de bedoeling om ergens naartoe te rijden, even kijken en terug vertrekken. Routes volgen, zoals vb. de wandelroute naar beneden in de Grand Canyon behoren zeker tot de mogelijkheden, en daar ga ik kwa tijd zeker ook rekening moeten mee houden.

Aangezien het hoogseizoen is (druk en warm), zijn er ook plaatsen die we beter vermijden?

Hopelijk kunnen jullie met je ervaring mij wat op weg zetten zodat ik deze route concreter kan beginnen maken.

Alvast bedankt voor de hulp,

Stefaan
#1 - 25-03-2010, 14:43 uur

Tet14

He Stefaan. Ik weet niet waar in moet beginnen. Je propt een reis van 3-4 weken in 15 dagen.  Bryce-Capitol Reef-Moab bv is al veel te kort om eea goed te kunnen zien en Arches=Canyonlands-Monument Valley-Page in een dag kan je helemaal vergeten.
Ook niet mogelijk is om in een dag van de rim naar Phantom Ranch te wandelen en weer terug. Dat overleef je niet in july en je hebt een permit nodig, en Phantom Ranch zal volzitten dus 2 dagen is ook geen optie.
Tevens moet je zo snel mogelijk reserveringen gaan maken. Dat zal al moeilijk genoeg zijn voor Yosemite en Grand Canyon.
Death Valley is de heetste plek op aarde en ook Las Vegas, Zion, Moab en Page gaan tot en over 100F om nog maar niet te spreken van Mojave National preserve en Joshua Tree NP.
Is Florida een must? Het is of Miami en de Everglades, of Orlando en Kennedy. Beiden zal je niet gelukken.
Dit is al vol:
1. LA-Cambria 2. Cambria-SF 3. SF 4. SF-Yosemite 5. Yosemite 6. Yosemite-Death Valley 7. Death Valley-Las Vegas 8. Las Vegas 9. Las Vegas-Zion 10. Zion 11. Zion-Bryce 12. Bryce-Page 13. Page-GC 14. GC-Joshua Tree 15. JTNP-Los Angeles.  Flagstaff ligt buiten de route. Als je niet in GC kan blijven probeer dan Tusayan aan de zuidingang van het park, of desnoods Williams.
Tet
#2 - 25-03-2010, 15:17 uur

Yessica

22/07: Las Vegas -> Zion NP -> Bryce

Zoiets doet me bijna pijn, zo maar effe langs een prachtig park als Zion jassen. Je hebt dan echt niks gezien. Het is net zoiets als langs de Efteling rijden, dan heb je het ook niet beleefd als je niet echt binnen geweest bent. Zonde!

Citaat
23/07: Bryce ->Capital Reef NP -> Arches

Hier geldt hetzelfde eigenlijk. Wat wil je in Bryce gaan doen? Verder dan een fotostop zul je niet komen zo. Even snel een foto maken van het uitzicht en dan snel verder rijden. Zo jammer! Je moet hier juist een trail nemen naar beneden en door het park lopen, ervan genieten! Daar heb je zo geen tijd voor en dat is echt jammer!

Citaat
28/07: vliegreis Los Angeles -> Miami -> Orlando
29/07: bezoek Kennedy Space Center & hopelijk lancering Space Shuttle
30/07: bezoek Miami of Everglades
31/07: vliegreis Miami -> Brussel

Hier raak je me volledig kwijt. Je vliegt van LA naar Miami en dan naar Orlando? Kun je niet rechtstreeks naar Orlando vliegen dan? De kans dat die lancering doorgaat is erg klein dus ik vraag me af of je daarop moet gokken. Meestal wordt die lancering wel een aantal keren uitgesteld. En dan wil je vanuit Orlando een dagje naar Miami of de Everglades? Dat lukt echt nooit. Wat je met deze rondreis doet is jezelf overal langs jagen en niks beleven. Mijn advies zou zijn om Florida te schrappen. Die dagen kun je aan de westkant zo goed gebruiken!

En als je de Grand Canyon niet meer helemaal kan afdalen, dan kun je ook prachtige hikingtrails lopen in Bryce of Zion. Heb je bijvoorbeeld Angels Landing al bekeken in Zion? Ook een belevenis hoor!

#3 - 25-03-2010, 22:33 uur



sdg

Bedankt voor de antwoorden.

Ik heb blijkbaar duidelijk de grootte en uitgetrektheid een beetje onderschat.Had zo wel een vermoeden dat dit niet helemaal realistisch was, maar dat is nu wel helemaal duidelijk.  :afro: Als leek op dit gebied is het echter moeilijk om dit allemaal goed in te schatten.

Dus gaan we eens goed moeten snoeien in het reisplan. Ik prefereer liever enkele dingen over te slaan, en wat we zien dat we daar ook uitgebreid kunnen van genieten. En zo hebben we een reden om terug te keren en de andere parken te bezoeken natuurlijk   8)

@ Yessica: de reden dat we naar Miami vliegen en niet naar Orlando is een beetje gokken op 2 paarden. Als de lancering uitgesteld wordt, blijven we in Miami zelf en doen we de verplaatsing naar Orlando niet. Zoals je zelf zegt, de kans is idd heel groot dat ze wordt uitgesteld.
#4 - 26-03-2010, 07:57 uur

Yessica

Als je toch van plan bent om ooit terug te gaan naar de USA en als de financien dat toelaten is die kans groot want het is een geweldig land, dan zou ik van Florida een bestemming op zich maken en me in deze reis helemaal richten op het westen. Want het is al lastig genoeg al dat moois in 2 weken te proppen!

Want Florida heeft ook genoeg te bieden en daar kun je ook makkelijk 2 weken volmaken!
#5 - 26-03-2010, 10:01 uur



Marianne

In de tijd die je hebt zou je de route als volgt kunnen doen:
10/07:   vliegreis Brussel -> Los Angeles   
11/07:   Los Angeles -   Cambria
12/07:   Cambria -   San Francisco
13/07:   San Francisco   San Francisco
14/07:   San Francisco - Yosemite
15/07:   Yosemite   
16/07:   Yosemite   
17/07:   Yosemite -   Death Valley
18/07:   Death Valley -   Las Vegas
19/07:   Las Vegas   
20/07:   Las Vegas- Zion
21/07:   Zion -   Bryce
22/07:   Bryce -   Page
23/07:   Page -   Grand Canyon
24/07:   Grand Canyon
25/07:   Grand Canyon -   Los Angeles
26/07:   Los Angeles
27/07:   Los Angeles
28/07:   Los Angeles   Orlando
29/07:   bezoek Kennedy Space Center & hopelijk lancering Space Shuttle   
30/07:   bezoek Miami of Everglades   
31/07:   vliegreis Miami -> Brussel   

Er valt hier nog van alles in te schuiven, zoals Monument valley toevoegen, extra nacht Zion, tussenstop tussen GC en LA (en misschien een nacht minder GC) etc maar dat gaat dan ten koste van het verblijf ergens anders. De keuze is aan jullie.
Voor Yosemite zou je de laatst nacht aan de oostkant van het park kunnen plannen, dat geeft wat meer ruimte voor bijvoorbeeld een bezoek aan Bodie.
Ik heb het bezoek aan LA op  het laatst gedaan, dan heb je nog wat uitloopmogelijkheden en je kunt lekker op tijd vertrekken omdat je toch vroeg wakker bent.
Het rondje in omgekeerde volgorde kan ook, en is misschien wel beter.
Kijk eens waar je wilt overnachten, als je graag in de parken wilt overnachten kijk dan zo snel mogelijk naar de mogelijkheden bij Yosemite, dit zal de bottleneck zijn. Ook de GC zal wellicht lastig worden, maar daar heb je nog Tusayan als alternatief.

MArianne

#6 - 26-03-2010, 11:41 uur

sdg

Allen alvast reeds bedankt voor de reacties.

Inderdaad, deze route in omgekeerde richting is zeker ook een mogelijkheid. Ik veronderstel dat in het weekend de parken nog drukker zullen zijn dan op andere dagen. Dus dit kan zeker meespelen in het bepalen van de route en de richting ervan.

Nu kan ik vollop aan het werk voor uitwerken hiervan. Ik plaats dan zeker het resultaat en aanhoor graag jullie mening

Stefaan
#7 - 29-03-2010, 12:56 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15