Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Huwelijksreis West-Amerika - Routevoorstel

Discussie gestart

Tarzan

Hallo allemaal!

Wij zijn nieuw op dit forum. En volgend jaar vertrekken we voor de eerste maal richting Amerika!
Mijn vriend en ik trouwen namelijk op 12 mei 2007 en voor onze huwelijkreis hebben we gekozen voor een rondreis doorheen het Westen van Amerika!
Onze vliegtuigreis ligt al vast, we vertrekken op 14 mei met KLM richting San Francisco. Vrijdag 8 juni zijn we terug in Brussel.
Ik lees al lang met jullie mee en ook veel reisverslagen hebben we reeds doorgenomen. Aan de hand daarvan zijn we gekomen tot een eerste reisroute. We hadden heel graag van jullie geweten of deze route haalbaar is, welke de absolute aanraders zijn, ... Alle tips zijn welkom! En natuurlijk zijn wij ook op zoek naar romantische hotelletjes, cabins, plaatsjes, ... want het is en blijft een huwelijksreis hé...  ::)

Hieronder onze route. Buiten de vliegreis ligt er nog niets vast dus alles is nog mogelijk qua wijzigingen!

Dag 1   maandag 14 mei 2007   Brussel - Schiphol - San Francisco
Dag 2   dinsdag 15 mei 2007   San Francisco
Dag 3   woensdag 16 mei 2007   San Francisco
Dag 4   donderdag 17 mei 2007   San Francisco - Omgeving Morro Bay
Dag 5   vrijdag 18 mei 2007   Morro Bay - Santa Barbara
Dag 6   zaterdag 19 mei 2007   Santa Barbara - Los Angeles
Dag 7   zondag 20 mei 2007   Los Angeles
Dag 8   maandag 21 mei 2007   Los Angeles - Palm Springs
Dag 9   dinsdag 22 mei 2007   Palm Springs - Joshua Tree NP - Kingman
Dag 10   woensdag 23 mei 2007   Kingman - Route 66 (Seligman) - Prescott - Cottonwood - Sedona
Dag 11   donderdag 24 mei 2007   Sedona - Flagstaff - Grand Canyon
Dag 12   vrijdag 25 mei 2007   Grand Canyon - Page
Dag 13   zaterdag 26 mei 2007   Page (Lake Powell & Antelope Canyon)
Dag 14   zondag 27 mei 2007   Page - Monument Valley - Mexican Hat
Dag 15   maandag 28 mei 2007   Mexican Hat - Canyonlands NP- Moab
Dag 16   dinsdag 29 mei 2007   Moab (Arches NP)
Dag 17   woensdag 30 mei 2007   Moab - Capitol Reef
Dag 18   donderdag 31 mei 2007   Capitol Reef - Bryce Canyon NP - Zion NP
Dag 19   vrijdag 1 juni 2007   Zion - Las Vegas
Dag 20   zaterdag 2 juni 2007   Las Vegas
Dag 21   zondag 3 juni 2007   Las Vegas - Death Valley
Dag 22   maandag 4 juni 2007   Death Valley - Mono Lake (Bodie)
Dag 23   dinsdag 5 juni 2007   Mono Lake - Yosemite Village
Dag 24   woensdag 6 juni 2007   Yosemite - San Francisco
Dag 25   donderdag 7 juni 2007   San Francisco - Schiphol - Brussel
Dag 26   vrijdag 8 juni 2007   Aankomst Brussel

Zoals reeds gezegd zijn alle opmerkingen welkom, bvb. is het wel goed te overnachten in Sedona of beter Prescott? Zijn bepaalde afstanden niet te lang? Wat zijn zeker de aanraders? Verblijven we in bepaalde parken niet te lang of te kort? ...

Alvast heel erg bedankt!
Tarzan
 cheerr
#1 - 28-10-2006, 13:01 uur

vana

Citaat
Dag 9   dinsdag 22 mei 2007   Palm Springs - Joshua Tree NP - Kingman
Dag 10   woensdag 23 mei 2007   Kingman - Route 66 (Seligman) - Prescott - Cottonwood - Sedona
Dag 11   donderdag 24 mei 2007   Sedona - Flagstaff - Grand Canyon

Ik vind dat je hier wel een omweg maakt. Mijn voorkeur zou zijn om vanaf Joshua tree direct richting Prescott te gaan via Blythe en daarna de 60, 71 en 89. Daarna via Jerome naar Flagstaff en van daaruit via Williams naar de Grand Canyon.

Dus dag 9 Palm Springs- Joshua Tree- Prescott
Dag 10 Prescott - Sedona - Flagstaff
Dag 11 Flagstaff - Williams - Grand Canyon

Bij Williams en Flagstaff kun je een stukje route 66 rijden.
Ik vond zelf eerlijk gezegd het stuk van Kingman naar Seligman en Williams vreselijk saai.

Bij de Grand Canyon hebben wij overnacht in Maswik Lodge. Dit ligt 5 minuten lopen van de Rim. Wel snel reserveren.

Citaat
Dag 15   maandag 28 mei 2007   Mexican Hat - Canyonlands NP- Moab
Dag 16   dinsdag 29 mei 2007   Moab (Arches NP)

Als je vanuit Mexican Hat de 261 naar het noorden neemt kom je een aantal schitterende viewpoints tegen. Eerst het Gooseneck State Park, dan de Moky Dugway,een hele mooie route via een steile slingerende weg omhoog en als laatste Muley point.
Ik zou dit gedeelte absoluut niet overslaan wij waren er erg van onder de indruk. Voor de foto's kijk hier (bij dag 5) : http://www.pixagogo.com/2027635180

Het wordt dan misschien wat  krap om diezelfde dag ook nog Canyonlands te bezoeken Dat kun je dan de volgende dag combineren met Arches.
Wij hebben dat ook in één dag gedaan. 's morgens om 9 uur naar Arches, daar hebben we de hike naar de Delicate arch gedaan en een aantal viewpoints bekeken en 's middags hebben we Canyonlands  en Dead Horse Point bezocht. Was prima te doen. (Foto's dag 6 )

Groetjes Marjon

#2 - 28-10-2006, 19:39 uur
REISVERSLAG 2004: http://wunnik.web-log.nl/
USA ZW

LIVE VERSLAG 2006: http://backtotheusa.web-log.nl/
USA Zuid en Midwest

REISVERSLAG 2008:
http://wunnik2008.web-log.nl

Canada en NW USA

Marianne

Hallo Tarzan,

Mooie route, en jullie hebben lekker veel tijd. Alleen de ene overnachting in Yosemite vind ik erg weinig. Zeker als jullie van wandelen houden zou ik kijken of er niet nog een dag aan vast te knopen is.

Marianne
#3 - 28-10-2006, 21:39 uur

Bren

Hoi Tarzan,

Wij zijn het met Marjon eens betreffende dag 9 t/m 11.

Citaat
Ik vind dat je hier wel een omweg maakt. Mijn voorkeur zou zijn om vanaf Joshua tree direct richting Prescott te gaan via Blythe en daarna de 60, 71 en 89. Daarna via Jerome naar Flagstaff en van daaruit via Williams naar de Grand Canyon.

Dus dag 9 Palm Springs- Joshua Tree- Prescott
Dag 10 Prescott - Sedona - Flagstaff
Dag 11 Flagstaff - Williams - Grand Canyon

Wij hebben tijdens onze huwelijksreis in 2004 het volgende gedaan:

Palm Springs - Joshua Tree - Prescott
Prescott - Montezuma's Castle - Sedona - Flagstaff - Grand Canyon

Dit was heel goed te doen en we hebben 's avonds in de Grand Canyon de sunset gezien.
Dit kan jullie een dag schelen die je ergens anders te kort komt.

Citaat
Dag 17   woensdag 30 mei 2007   Moab - Capitol Reef
Dag 18   donderdag 31 mei 2007   Capitol Reef - Bryce Canyon NP - Zion NP
Dag 19   vrijdag 1 juni 2007   Zion - Las Vegas

Wij denken dat jullie hier wat tijd te kort gaan komen met name in Bryce Canyon NP. Dit park heeft op ons een zeer grote indruk gemaakt.
Volgend jaar verblijven we daar 2 dagen en 3 nachten.

Veel plezier met het plannen van jullie reis.

Groetjes,
Harold en Bianca
 
#4 - 29-10-2006, 19:15 uur



Tarzan

Hallo!

Alvast bedankt voor de reacties!

Dus als ik het goed begrijp slaan we best Kingman over en rijden na Joshua Tree rechtstreeks naar Prescott?
Vandaar dan de volgende dag richting Grand Canyon.

Dan winnen we inderdaad één dag.
Is het niet beter om na Moab rechtstreeks naar Bryce te rijden (wel via Capitol Reef) en inderdaad daar 2 nachten te blijven (ipv 1 nacht in Capitol Reef)?

Ik dacht dat we reeds 2 nachten verbleven in Yosemite (1x ter hoogte van Mono Lake/Tioga Pass en 1x in the Village zelf) of behoort het Mono Lake en omgeving nog niet echt tot Yosemite en zie ik dat verkeerd?

Zouden jullie de extra dag dan in Bryce of Yosemite doorbrengen?

En ivm de parken, geven jullie de voorkeur eraan om in het park zelf te logeren?

Veel groetjes van een momenteel verkouden   :( Tarzan.
#5 - 29-10-2006, 19:36 uur

payday

Mono Lake ligt niet in Yosemite, er wel vlak bij. Wij vonden Mono Lake ook niet zo bijzonder. Het  Bodie is wel leuk.
Als je in de buurt van Mono Lake wilt overnachten kan ik je Mommoth Lakes adviseren. Het is een wintersportplaats, maar je kunt er in de zomer ook prima verblijven.
Het plaatsje waar Momo Lake aan ligt (ik weet de naam niet meer) is klein en er is niets te doen.
#6 - 29-10-2006, 21:35 uur

Hans B

Het plaatsje waar Momo Lake aan ligt (ik weet de naam niet meer) is klein en er is niets te doen.
Het plaatsje heet Lee Vining.
Mono Lake schijnt toch wel een bijzonder fenomeen te zijn met rotspilaren die uit het water steken.
Een bezoekje kan geen kwaad.
Daarna zou ik toch proberen de Tioga Road te nemen om in Yosemite N.P. te komen en dus aan de westkant je dagen door te brengen. Neem enkele uren voor de rit.

Wat betreft je route van Moab richting Bryce, zou ik je mogen adviseren om Goblin Valley aan te doen een prachtig klein parkje waar je allemaal "kabouterhuisjes" kunt zien.
Verder zou ik daarna Canyonlands met een bezoekje en wandeling aandoen en dan via de Escalante hoogvlakte (ca.10000ft) naar Bryce rijden. Dan heb je je dag wel vol.
De volgende dag Bryce Canyon -Navajo/Queens Garden trail wandelen-, genieten op de uitzichtpunten, tegen de avond naar ZION (overnachten in Springdale?).
De dag erop Zion bekijken, enkele korte wandelingen maken en dan door naar L.V.
Iets meer tijd nemen geeft je een veel beter beeld van de parken en maakt de route wat rustiger.
Tenminste ik hoop dat je die tijd hebt.

Hans
#7 - 30-10-2006, 19:30 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Hallo!

Alvast bedankt voor de reacties!

Ik dacht dat we reeds 2 nachten verbleven in Yosemite (1x ter hoogte van Mono Lake/Tioga Pass en 1x in the Village zelf) of behoort het Mono Lake en omgeving nog niet echt tot Yosemite en zie ik dat verkeerd?

Zouden jullie de extra dag dan in Bryce of Yosemite doorbrengen?

En ivm de parken, geven jullie de voorkeur eraan om in het park zelf te logeren?

Veel groetjes van een momenteel verkouden   :( Tarzan.

Zoals hierboven al is gezegd behoort Mono Lake niet tot Yosemite NP. Een kort bezoekje is wel aan te raden, mischien op de terugweg van Bodie. Je kunt in Lee Vining overnachten. Als je naar Bodie gaat is Mammoth Lakes weer iets om. Het is een erg lange dag vanaf Death Valley.
Je kunt de volgende dag 's morgens vroeg al via de Tioga Pas Yosemite binnen rijden. Ik vind het oostelijk deel erg mooi. Een aanrader is bijvoorbeeld de korte wandeling naar de Soda Springs (zie ook ons reisverslag vanaf 11 augustus: www.vanneck.web-log.nl ). Onderweg heb je Tenaya Lake en Olmsted Point waar je beslist even een kijkje moet nemen.
De rest van de dag kun je de Valley bekijken, begin juni zullen de watervallen schitterend zijn.
Als je een extra dag neemt heb je meer tijd om te wandelen of om naar Glacier Point te gaan. Of ga raften op de Merced River of fietsen door de vallei.

Denk er wel aan dat er een kans bestaat dat de Tioga Pas nog niet open is begin juni.

Wij geven er meestal de voorkeur aan om in het park zelf te overnachten, zeker bij Yosemite. Voor Bryce en Zion geldt dat je vlakbij het park goede accomodate hebt, maar bij Yosemite betekent een overnachting buiten het park toch aardig wat extra reistijd. Bovendien kan het druk zijn bij de ingang. Het voordeel van in de vallei overnachten is ook dat je je auto kwijt kunt en de rest met de shuttlebus kunt doen.

Marianne
#8 - 30-10-2006, 20:25 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15