Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

idee voor 2008?

Discussie gestart

@nn@

Hoi  allemaal,

na een geweldige vakantie vorig jaar in Amerika te hebben gehad, hebben we besloten dat we volgend jaar weer gaan. cheerr We hebben namelijk onzettende heimwee. Iedere dag gebeurt er namelijk wel iets wat ons allemaal aan deze vakantie herinnert.

In 2006 hebben we een 8 weeks rondje gemaakt met nagenoeg alle bekende plekken. Nu is het echter heel moeilijk om weer een geweldige reis samen te stellen. Dit keer hebben we 6 weken de tijd. In ieder geval zullen we op Denver gaan aanvliegen dit ivm de Frontier Days in Cheyenne eind juli. Weet iemand al wanneer dit in juli 2008 gaat plaatsvinden? Ook willen we zeker naar Las Vegas.

Wie heeft er tips voor een eventuele route, eigenlijk willen we iets geheel anders doen dan in 2006. In 2006 hebben we oa Zion, Bryce, Grand Canyon North Rimhttp://, Rocky Mountains, Yelllowstone, Page, Lake Powell, Tucson, Moab, Death Valley, LA, San Francisco, Cody, Mount Rushmore, Aspen, Las Vegas, Salt Lake City, Yosemite en nog veel meer, zie ook eerdere topics. We zullen een 4x4 gaan huren en overnachten in motels. Ook hebben we 3 kinderen bij ons die dit jaar geen pretparken (Disney en Universal) nodig hebben, maar wel een beetje fun, zoals goudzoeken, vorig jaar gedaan en bijv grote zwemparadijzen.

Ik hoop dat ik jullie tips mag horen.

groet @nn@
#1 - 08-06-2007, 17:30 uur

Mr-Leo

Wat gaaf voor die kids om op jonge leeftijd al vakantie te mogen vieren in het grootste pretpark van de wereld, Amerika :)
#2 - 08-06-2007, 18:06 uur

@nn@

Ja zeker, dat beseffen ze ook wel. Eigenlijk zouden we dit "later" gaan doen, maar door omstandigheden beseffen we dat we nu leven en kunnen genieten en later is maar afwachten.
#3 - 08-06-2007, 18:12 uur

Hans B

Wat gaaf voor die kids om op jonge leeftijd al vakantie te mogen vieren in het grootste pretpark van de wereld, Amerika :)

Dat is ook de reden waarom wij 6 jaar geleden onze camper gekocht hebben en sindsdien al 5x een geweldig avontuur hebben beleefd.
Dit jaar de 6e naar Alaska en mogelijk de laatste met ons 4en.
Volgend jaar zeer waarschijnlijk niet  :'(  ivm de studie en verhuizing van onze oudste dochter van thuis naar Amsterdam of Rotterdam.

Hans
#4 - 08-06-2007, 18:35 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Hoi, wat een heerlijk vooruitzicht, maar liefst 6 weken!
Wij zijn ook in 2006 geweest en willen ook graag volgend jaar weer. Ik merk dat het wel steeds moeilijker wordt om een mooi rondje te bedenken waar genoeg te zien en te doen is, en wat niet te veel overlapt met wat je al gedaan hebt.
Is er niets waarvan jullie zeggen: daar willen we graag nog eens naar toe (behalve Las Vegas)?
Julie hebben in de buurt van Denver ook al het nodige gedaan. Je zou natuurlijk nu wat verder naar het zuiden kunnen, met New Mecixo erbij, of helemaal de andere kant op, naar het noordwesten, maar dan ontkom je bijna niet aan (alweer!) Yellowstone. Washington en Oregon zijn zeer de moeite waard, de kust is schitterend en er zijn natuurlijk prachtige parken (zie ons 21006-verslag).
Idaho is ook mooi, dus misschien naar het noorden, noordwesten en dan afzakken via Redwoods,  Lassen, Lake Tahoe, Las Vegas en dan terug naar Denver of terug vanaf een andere plaats?

Marianne
#5 - 08-06-2007, 18:41 uur

@nn@

Inderdaad Marianne,

Wij zijn aan het dubben welke kant op of naar boven of naar beneden. Naar het zuiden toe wordt misschien te warm en naar het noorden dan kom je ongetwijfeld langs "alweer" Yellowstone. Wat op zich niet erg is, want we hebben toen niet het hele park kunnen zien, ondanks dat  we er een aantal dagen waren. En misschien kunnen we de reis eindigen in Las Vegas en daar vandaan terug naar huis vliegen.
Ik ga jouw reisverslagen eens lezen, misschien kom ik nog op ideetjes.

Dank je
#6 - 08-06-2007, 20:03 uur

ceetje

Hoi @nn@, fijn te lezen dat je vakantie zo goed bevallen is. Is het misschien een idee om noordelijker te gaan en een stuk Canada mee te nemen? Glacier/Waterton en Banf & Jasper zijn ook vreselijk mooi. Maar ik geef onmiddellijk toe: Cananda is geen VS.
Is het kamperen met een tent niet zo bevallen dat jullie nu motelovernachtingen gaan doen?
Houdt rekening met idioot hoge kamerprijzen in Cheyenne tijdens de Frontier Days. Wij zijn daar twee geleden per ongeluk terecht gekomen en uiteindelijk de laatste (wel betaalbare) kamer in Greeley kunnen bemachtigen.
#7 - 08-06-2007, 20:41 uur

@nn@

Hoi Ceetje,

Je hebt gelijk dat het kamperen niet goed bevallen is. Ik vond het toch wel erg veel om iedere keer die tent op te zetten en weer af te breken. Daar kwam nog bij dat we vaak in de hitte stonden, geen mooie campings hadden en erg veel last van lawaai 's nachts van al die toeterende treinen. Ook moesten we een aantal keer in een hotel omdat het noodweer was.

Aangezien de hotels die wij onderweg tegenkwamen rond de $60 lagen inclusief ontbijt (couponnenboekjes), was de keuze snel gemaakt. Al met al hebben we denk ik de afgelopen vakantie 10 tot 15 nachten in de tent geslapen van de 56! Hetgeen wat ik wel zal missen is 's avonds lekker bij het kampvuurtje zitten en met je drankje lekker genieten van de avond. Maar voor ons is nu toch wel duidelijk geworden dat we toch graag wat meer comfort willen. Met de camper was ook nog een optie, maar dan zit je toch sneller op een veel hogere prijs.

Nu nog verzinnen waar we naar toe gaan. Aangezien we echt naar de Frontier Days willen, we hebben nl in Cody de rodeoshow gezien en de kinderen willen heel erg graag dit nog eens meemaken. En Las Vegas, daar zijn we ook langer gebleven dan gepland en nog hebben we niet alles gezien. New Mexico is ook nog onbekend, maar het noorden ook. Dus ik ga me maar eens verdiepen in de reisverslagen. Ben al erg vroeg met voorbereiden, maar geniet nu al van wat komen gaat!

Ik zie dat jij al weer meerdere malen bent geweest. Ik vind het wel verslavend!!!!

groet @nn@
#8 - 08-06-2007, 21:41 uur

Vegas

Je zou via New Mexico richting Texas kunnen gaan.
Tot aan de Big Bend. Dat is een prachtig park, vrij rustig omdat het zo in een afgelegen hoek ligt.
Denver, Vegas, Phoenix, New Mexico, Texas en dan via een lus terug naar boven.
Je komt dan ook langs plaatsen als Thombstone, Bisbee etc met de daarbij behorende western verhalen over Billy the Kid en
Doc Holliday en andere cowboy legendes.
De kids kunnen ook bv in Texas leuk cowbytje spelen ofzo op een ranch, paardrijden etc.
Erg mooie route hoor.
#9 - 08-06-2007, 22:10 uur
« Laatst bewerkt op: 08-06-2007, 22:17 uur door Vegas »

@nn@

Hoi Vegas,

Texas zou ik niet zo snel aan denken, ik heb mij nooit eerder in deze staat verdiept. Het enige wat ik weet is dat hier "Dallas" is opgenomen. Ik denk dat de kids het ook leuk vinden, zeker al die paarden. We vonden tijdens onze 2006 reis Wyoming ook zo mooi. Kan je dat vergelijken vwb paarden koeien en cowboys? Ik ga zeker even googlen op Texas.

thanks @nn@
#10 - 08-06-2007, 22:21 uur

Hans B

Hoi  allemaal,
de Frontier Days in Cheyenne eind juli. Weet iemand al wanneer dit in juli 2008 gaat plaatsvinden? Ook willen we zeker naar Las Vegas.

Wie heeft er tips voor een eventuele route, eigenlijk willen we iets geheel anders doen dan in 2006. In 2006 hebben we oa Zion, Bryce, Grand Canyon North Rimhttp://, Rocky Mountains, Yelllowstone, Page, Lake Powell, Tucson, Moab, Death Valley, LA, San Francisco, Cody, Mount Rushmore, Aspen, Las Vegas, Salt Lake City, Yosemite en nog veel meer, zie ook eerdere topics. We zullen een 4x4 gaan huren en overnachten in motels. Ook hebben we 3 kinderen bij ons die dit jaar geen pretparken (Disney en Universal) nodig hebben, maar wel een beetje fun, zoals goudzoeken, vorig jaar gedaan en bijv grote zwemparadijzen.

groet @nn@

Hallo Anne,

wat zou je denken van de Calgary Stampede. Ook zo'n een week lang feest, maar dan op een andere plek (Canada). Dit is altijd begin juli dit jaar 6 - 15 juli.
Wellicht goed te koppelen met een rondje Alberta - Britisch Columbia - Washington bijvoorbeeld.
Op mijn reisverhalen site vind je onder 2005 het schema dat ik gereden heb, zou indien tegengesteld rondgaan heel goed passen. (verslag staat er niet op)
Voor 8 weken mag je mijn camper mee.  ;)

Hans
#11 - 09-06-2007, 07:36 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

@nn@

Hoi Hans,

Wij hebben volgend jaar pas 19 juli schoolvakantie dus kunnen dan ook pas weg. Vorig jaar mochten we de kinderen 2 weken eerder meenemen maar dat zit er volgend jaar niet in, dus jou optie om naar Calgary te gaan lukt niet, dan zijn we te laat.
Helaas  bloos  kunnen we slechts  bloos  6 weken op vakantie. Ik zou trouwens best met een camper willen, maar niet de gehele vakantie, half om half lijkt mij heerlijk.
Ik las ook dat er in Texas veel rodeo's worden gehouden, dus wie weet kan ik die richting ook nog op.  Wij willen in ieder geval naar een behoorlijke rodeoshow, waar dus ook de plaatselijke bevolking naar toe gaat en niet zoals bij Rubys Inn een toeristisch gebeuren.

groet @nn@
#12 - 09-06-2007, 09:21 uur

Marianne

Wat Texas betreft: is dat niet onaangenaam (vochtig) warm in de zomer of hangt het er ook van af waar je zit in Texas?

Toen wij zonder kinderen gingen hadden we een tent bij ons, want kamperen in de parken vinden we geweldig, maar het probleem met de toeterende treinen kennen we ook. Nu met de kidedren erbij wisselen wij motels af met KOA-cabins. Kun je toch eens 's avonds van je kampvuurtje genieten en ter afwisseling ook eens zelf koken/barbecuen. Je moet je eigen slaapzakken meenemen, en eventueel kookgerei. Wij hebben jaren geleden eens een propanetoestel gekocht en dat gaat elke ker weer mee.

Marianne
#13 - 09-06-2007, 10:54 uur

Hans B

Hoi Hans,
Wij hebben volgend jaar pas 19 juli schoolvakantie dus kunnen dan ook pas weg. Vorig jaar mochten we de kinderen 2 weken eerder meenemen maar dat zit er volgend jaar niet in, dus jou optie om naar Calgary te gaan lukt niet, dan zijn we te laat.
groet @nn@
Ieder jaar dat wij naar de VS zijn geweest hebben we onze kinderen eerder van school gehaald !!
Waarom zou dat ervoor jullie niet inzitten ??
De ervaring leert dat de laatste 2 weken over het algemeen "pret"weken zijn, waarmee ik bedoel, dat er één sportdag in zit, één dag boeken inleveren, één dag rapport halen, één dag vrij voor rapport vergadering, etc.. etc..
Ook dit jaar hebben wij weer gezegd, wegwezen zodra het kan ! 
Dus 23 juni (na de laatste proefwerken) vertrekt ons vliegtuig, ipv 6 juli (officieel 1e schoolvakantiedag).

Wat Texas betreft: is dat niet onaangenaam (vochtig) warm in de zomer of hangt het er ook van af waar je zit in Texas?
Marianne
Het rondje door Canada heb ik ook genoemd, omdat het dan niet zo warm en vochtig is.
Van onze 2004 reis (TX, NM, AZ, UT, WY) herinner ik mij de enrome hitte + vochtigheid in TX, elke dag +35 met veel zweten en de nog hogere temperaturen +40/45 in AZ.
Ik ben blij dat we het gedaan en beleefd hebben, vor de natuur zou ik het zo weer doen, maar dan wel in een ander periode. 
De 2005 reis door Canada waren de temperaturen aangenaam 25/30.

Een camper geeft je wel een eigen 'thuis' gevoel, ipv elke dag een andere hotelkamer.
En voor je kids (ik weet de leeftijd niet) veel meer bewegingsvrijheid.
Kleuren of spelletje doen aan de tafel, boekje lezen op de bank, zonder stoppen wat te drinken halen uit de koelkast, op bed liggen rusten, zelfs naar de wc hoef je niet te stoppen.
Niet dat 'strakke' op de achterbank zitten.
Hans
#14 - 09-06-2007, 13:53 uur
« Laatst bewerkt op: 09-06-2007, 13:58 uur door Hans B »
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Vegas

Hoi,
Zal inderdaad warm zijn in Texas, ik was er in april/mei. Ik heb toen in de woestijn overnacht en heb het zelden zo warm gehad daar.
Maar het is wel prachtig en juist door de extreme temperatuur een ervaring, maar dat is ieder z'n keus.
Als je gaat kamperen is het wat hoger in de bergen van Big Bend wel uit te houden.
Big Bend is echt prachtig.
Daar in de buurt heb je een paar van die ranches waar je kunt paardrijden etc.

Het is qua koeien, cowboys etc wel een beetje te vergelijken met Wyoming, alleen wyoming is groener en bergachtiger.
Texas is meer zoals Arizona.

De optie inclusief Canada vind ik ook een echte aanrader. De Canadese Rockies.......
En/of een gedeelte pacific kust, Oregon en Washington.

De temperatuur zal dus de doorslag gaan geven...?!
#15 - 09-06-2007, 15:25 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15