Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Advies gevraagd rondreis West Amerika

Discussie gestart

Gré

Hallo allemaal,

In juni vertrekken we voor de eerste keer naar Amerika en gaan een rondreis doen met een campervan.
Ik heb al veel gelezen op dit forum en ook een aantal reisgidsen doorgespit maar kan moeilijk keuze's maken en weet ook niet precies wat haalbaar is in 16 dagen.
We willen ons niet helemaal vastleggen maar toch globaal een schema maken omdat er een paar dingen in zitten waarvoor je denk ik moet reserveren (helicoptervlucht GC en Alcatraz).
Ik kwam op deze route uit:

Dag 01 Ams- LA
Dag 02 LA, camper ophalen/ boodschappen en evt. nog naar Hollywood Sign.
Dag 03 LA, Hollywood Boulevard, evt Beverly Hills tour en/ of Universal Studio's
Dag 04 LA- Kingman, langs Palm Springs
Dag 05 Kingman- GC
Dag 06 GC, o.a. helikoptervlucht
Dag 07 GC-LV
Dag 08 LV, evt. auto huren en dagtocht naar DV (dit omdat we er niet doorheen mogen rijden met de camper)
Dag 09 LV- Lone Pine
Dag 10 Lone Pine- Yosemite
Dag 11 Yosemite
Dag 12 Yosemite- SF
Dag 13 SF
Dag 14 SF- Pismo Beach
Dag 15 Pismo Beach - LA
Dag 16 LA- Ams

Kwam ook nog deze route tegen; lijkt mij aantrekkelijk maar misschien de gevreesde stempelkaartroute?
1   Amst- LA
2   LA, camper ophalen
3   LA- Santa Barbara- San Simeon
4   San Simeon- Monterey-SF
5   SF
6   SF-YNP-Fresno
7.  Fresno- Sequoia/ Kings Canyon/ Bakersfield
8   Bakersfield- LV
9   LV
10 LV-Zion- Bryce
11 Lake Powell
12 LP- GC- Flagstaff
13 Flagstaff- Palm Springs
14 PS- LA
15 LA

Adviezen en tips zijn meer dan welkom!

Groetjes,
Gré

#1 - 24-04-2017, 19:12 uur
« Laatst bewerkt op: 24-04-2017, 19:15 uur door Gré »

Cees A

Ik stem voor route 1.   :afro:   
Ik zou wel op dag 9 (en 10)  Lone Pine veranderen in Lee Vining.
En als de Tioga Pass nog dicht is vervallen zowel Lone Pine als Lee Vining.
#2 - 24-04-2017, 19:38 uur
« Laatst bewerkt op: 25-04-2017, 10:23 uur door Cees A »

Dirc

Route 1 maar ik zou de helikoptervlucht niet doen. Dat is wel persoonlijk trouwens.
En voor mij zou eerder San Diego dan LA op de planning staan.
#3 - 24-04-2017, 19:52 uur

Hans B

De Grand Canyon is in je route een aardige uithoek.
SF is dat ook.

Het wordt  dus veel mijlen maken.
#4 - 24-04-2017, 21:00 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Gré

Dank voor jullie reacties!
LA, SF en de Grand Canyon zijn toch voor ons de dingen die we heel graag willen zien zo'n eerste keer.
Zouden we misschien nog meer tussenstops moeten/kunnen maken en ergens anders tijd inkorten?

Ik heb de route nu tegen de klok in gepland omdat ik had gelezen dat je op Highway 1 van SF naar LA dan aan de zeekant rijdt en makkelijker kunt stoppen.
Wat zouden jullie adviseren: met de klok mee of andersom?

Verder heb ik nog iets gelezen over de afsluiting van de Tioga Pas en bepaalde gedeeltes in Yosemite park.
Hoe zit dat halverwege juni?

Nog één vraag dan >:D: waarom geen helicoptervlucht behalve dat het veel geld kost?




#5 - 25-04-2017, 08:45 uur

Gré

O ja, het wordt dus route 1 :)
#6 - 25-04-2017, 08:47 uur

Cees A

Begrijpelijk dat je bij een 1e bezoek aan Amerika LA, SF en Grand Canyon wil zien.
16 dagen is hiervoor echter redelijk krap.  Zeker bij een rondreis met begin en einde in dezelfde plaats.
Het is achteraf gepraat, maar met een one way (beginnen in Phoenix en eindigen in LA) had je wat meer "lucht" gehad.
De routevolgorde was dan geweest:  Phoenix, Grand Canyon, Las vegas, Lone Pine, Yosemite, SF, Califorische kust, LA.
 
Het heeft, vooral als je LA, SF en Grand Canyon wil zien, weinig zin om over inkorten van je route te praten.
LA, SF en Grand Canyon zijn namelijk de 3 uiterste punten van jouw route-driehoek.
Inkorten kan alleen als je een van die drie punten van die driehoek schrapt.

V.w.b. het rijden van de kustroute:
Degenen die 'm van SF naar LA rijden doen dat omdat ze dan aan de zeekant rijden.
Degenen die 'm van LA naar SF rijden doen dat omdat ze dan de zon in de rug hebben.
Ik heb beide kanten gedaan en het maakt mij helemaal niks uit.
Bovendien zit je nu met het gegeven dat een deel van die kustroute is afgesloten vanwege een verzakte Pfeiffer Canyon Bridge.
Je moet nu dus sowieso een heel stuk via de in het binnenland lopende 101 rijden.
Dat rijden "aan de zeekant" is op die 101 niet aan de orde

V.w.b. de Tioga Pass:
Er is dit jaar bijna 2 keer zoveel sneeuw gevallen in de Sierra Nevada als in een "normale" winter.
Het zal dus nog wel even duren voor die hoop met sneeuw is opgeruimd.
Op sommige plaatsen op de Tioga Road liggen sneeuwduinen tot 50 ft hoog. Da's ruim 15 meter !!
Men verwacht dan ook dit jaar een late opening, ergens eind juni, begin juli, van de Tioga Road.
Als jullie daar half juni zijn zou ik maar alvast een alternatieve route gaan plannen want de kans dat de Pass dan al open is is heel erg klein.
#7 - 25-04-2017, 09:36 uur
« Laatst bewerkt op: 25-04-2017, 10:20 uur door Cees A »

Cees A

Ben nog 1 vraag vergeten zie ik, over die helicoptertour over Grand Canyon.
Ik zou dat altijd doen.
Een mooiere en betere manier om in korte tijd een "birds-eye-view" van de Canyon te krijgen is er niet.
#8 - 25-04-2017, 10:18 uur

Gré

Dank voor je reactie Cees.
Je hebt gelijk; we hebben deze reis spontaan geboekt en ons er pas achteraf in verdiept.
Ondertussen idd de mogelijkheden tegengekomen om te starten en eindigen in verschillende plaatsen.
Maar goed, het is zoals het is en dan weten we het nu voor een volgende keer (die er vast wel komt  :afro:)
We gaan een en ander nog eens bekijken en een alternatieve route zoeken voor de Tioga pass.
De helicoptertour staat hoog op mijn verlanglijstje dus die gaan we zeker doen!
#9 - 25-04-2017, 10:28 uur

Cees A

Hahaha, Klassieke fout inderdaad.
Eerst tickets boeken, dan pas kijken wat er te zien en te doen is en dan tot de ontdekking komen dat je veel te weinig tijd hebt.

Maar ter geruststelling, ook al had je 4 weken tijd gehad, dan nog had je niet alles kunnen zien.
Amerika is daar gewoon te groot voor.
En precies wat je schrijft, nu heb je een goeie reden om nog eens terug te gaan.
#10 - 25-04-2017, 10:39 uur

Gré

Maar stel dat we San F. zouden schrappen in onze route, welke nieuwe opties liggen er dan open voor een mooi, relaxed rondje (wel inc. de Grand Canyon) dat in 16 dagen goed te doen is?
#11 - 25-04-2017, 13:51 uur

Cees A

Met het schrappen van San Francisco win je minder dan je denkt.
De "driehoek" waar ik eerder over sprak wordt daar namelijk maar iets kleiner mee.
Je zou dan bijvoorbeeld dit kunnen doen:

1   Amsterdam   – LA
2   LA:  Camper ophalen, boodschappen doen en dan naar Joshua Tree.
3   Joshua Tree   – Kingman (Tip: Rij een stukje van de oude Route 66 via Oatman en de Sitgreaves Pass)
4   Kingman      – Grand Canyon
5   Grand Canyon
6   Grand Canyon   – Las Vegas (stop onderweg even bij de Hooverdam)
7   Las Vegas  (dagtochtje naar Death Valley)
8   Las Vegas   – Red Rock state park Californie
9   Red Rock   – Yosemite
10   Yosemite
11   Yosemite   – Monterey
12   Monterey   – Pismo Beach
13   Pismo Beach   – LA
14   LA  (deze dag in LA stond bij jouw schema op dag 3)
15   Dit is de dag die je wint als je SF schrapt. Zie voor besteding van de reservedag hier onder.
16   LA. Vlucht naar   AMS
17   Aankomst AMS

Die reservedag van dag 15 kun je op diverse plaatsen inzetten.
Je kunt een extra dagje in Las Vegas blijven. Door die dagtocht naar Death Valley heb je immers niet veel tijd voor Las Vegas.
Of je blijft een extra dagje in Monterey. Maak een walvistocht, rij naar Point Pobos en de 17 mile drive, bekijk het aquarium.
Of ......... enfin, kies zelf maar een bestemming voor die reservedag.

Als overnachtingsplaats tussen Las Vegas en Yosemite heb ik gekozen voor Red Rock Canyon state park.
Dat park ligt mooi halverwege LV en Yos.
Op het stuk tussen LV en RR kun je bij Barstow nog naar Galico Ghost Town.
En stop ook even bij het vliegveld van Mojave. In de woestijn daar staan vele overtollige vliegtuigen "in de mottenballen"
Let op:  Er is ook een Red Rock Canyon bij Las Vegas, Nevada, maar die bedoel ik niet.
Ik bedoel deze, in Californie:  -----> http://www.parks.ca.gov/?page_id=631

Op dag 14 staat in mijn schema de dag die bij jou op dag 3 stond.
Waarom ?  Ik vind het altijd wel fijn om de laatste dag(en) te besteden in de plaats vanwaar ik weer terugvlieg.
Bovendien kun je dan op dag 2, na het ophalen van je camper en boodschappen doen, meteen naar Joshua Tree rijden
Maar da's persoonlijk.  Als je dat allemaal niks vindt mag je die dag in LA weer vrolijk terugzetten naar dag 3.

Succes met plannen.
PS: je weet dat je uitgebreide info over parken en bezienswaardigheden op je route kunt vinden bij onze voorbeeldroute ?
---> Klik hier voor die voorbeeldroute
#12 - 25-04-2017, 14:51 uur

Chris RTA

En dan hopen dat je op dag twee een beetje vroeg die Camper mag ophalen. Je bent nl die dag al om 05:00 uur wakker.
 ;D
#13 - 25-04-2017, 20:34 uur

Gré

Haha ja, dat zal wel  >:D
Tussen 11 en 16 kunnen we de camper ophalen.

En Cees, nog bedankt voor de vele informatie!
Zal alles nog eens doorlezen en knopen hakken.
Moet je trouwens ver van te voren reserveren voor een helicoptervlucht GC (of ben ik al te laat ::))
en welke kan ik het beste boeken?
#14 - 26-04-2017, 14:13 uur

Cees A

Ik zou het advies van Christian maar opvolgen en die camper zo vroeg mogelijk op gaan halen.

Reserveren van die helicoptertour over Grand Canyon lijkt me niet nodig
Even uitgaande van mijn laatste schema komen jullie op dag 4 aan bij Grand Canyon
Net voordat je bij de ingang van het park bent, kom je langs het vliegveld van Tusayan.
Vanaf dat vliegveld vertrekken de helicopters.
Als je daar even stopt kun je ter plaatse kijken of je diezelfde middag nog mee kunt. (veel kans dat dat kan)
Kan dat niet dan boek je voor de volgende ochtend of voor de ochtend daarna. (jullie zijn lang genoeg bij Grand Canyon)
Ik schrijf express "de volgende ochtend of de ochtend daarna" omdat je bij een vlucht vroeg in de ochtend dan de rest van de dag je handen vrij hebt om andere dingen te bekijken of ondernemen.
Als je een vlucht boekt midden op de dag moet je je hele dag daarop inrichten en kun je die dag niet veel andere dingen meer doen.

Ik heb persoonlijk geen voorkeur voor een bepaalde maatschappij.  Bekijk gewoon ter plaatse de prijzen en mogelijkheden.
#15 - 26-04-2017, 15:23 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15