Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Iemand een idee???

Discussie gestart

benny

Wij zouden graag vanaf half maart 2010 voor een 16tal dagen naar de States gaan.  We hebben er  natuurlijk op voorgaande reizen al het één en ander gezien (San Francisco, LA, San Diego, Zion en Bryce, Grand en Arches,Yosemite en Death Valley en natuurlijk Las Vegas.  We hebben dit ook al in de zomer en in de winter gedaan wat in de winter niet ideaal is om te wandelen in de bovenvermelde parken door overvloedige sneeuwval.
Nu willen we opnieuw daarginds maar weten we niet echt waarheen om de sneeuw te vermijden maar waar we toch mooie natuur kunne zien.  Een ding staat vast dat Las Vegas in de route moet zitten.  Zijn er mensen onder jullie die interessante aanbevelingen hebben voor onze route.  Graag hadden wij wat hulp gekregen.

Groeten,

Benny. :-\ :-\
#1 - 08-10-2009, 20:28 uur
"Tramps like us"

Marianne

Ik heb geen ervaring met het weer in maart, maar het lijkt me dat je rond Las Vegas toch wel wat moois kunt zien. Death Valley is dan natuurlijk prachtig, en misschien daarvandaan naar Joshua Tree? In Arizona zul je ook goed weer hebben als je niet te hoog zit. Ik zou ook wel eens in Zion willen kijken in die periode. En op weg naar Zion kun je Valley of Fire bezoeken. Rondom Page is natuurlijk ook genoeg te zien en te doen.

Marianne
#2 - 08-10-2009, 22:02 uur

Jez

Heb je al eens aan andere delen van Amerika gedacht? Er is tenslotte nog zoveel meer dan het westen. Maart is een ideale maand voor bijvoorbeeld Florida en andere zuidelijke staten. Je zou met een stopover kunnen werken, dus via Florida naar Vegas vliegen.
Het zuiden van Arizona heeft dan ook goed weer en in New Mexico - prachtige staat - kun je het ook goed treffen, hoewel nog koude nachten en hoe noordelijker je gaat, hoe groter de kans op nog wat sneeuw.

Een handige site vind ik www.wunderground.com. Je kunt daar het historische weer zien - kies voor "monthly" en je krijgt er handige plaatjes bij. Zo kun je redelijk goed inschatten waar je kans op sneeuw hebt en waar niet.
#3 - 08-10-2009, 22:19 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Hans B

Als Las Vegas een must is en je wilt in Maart zou ik kiezen voor een zuidelijke route.
Je kunt bijvoorbeeld van Las Vegas - Phoenix - Tucson - Las Cruses - Albuquerque - (Santa Fe) en uiteindelijk naar Denver, maar ook terug naar Las Vegas via de Grand Canyon.
In maart begint zuid Arizona overdag al redelijk op te warmen.

Vrienden van ons wonen nabij Phoenix en hadden vorige week begin oktober nog 100F.
Deze temperatuur (110+) kan halverwege april al beginnen.

Op deze route is erg veel te zien vooral in de omgeving van Tucson (Pima Air & Space museum, Arizona Sonora Desert museum, kerk van San Xavier del Bac, Tombstone, Bisbee mining tour,
White Sands N.P., pueblo's en rotstekeningen, etc..)

succes.
#4 - 09-10-2009, 21:05 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Bakvet

Februari dit jaar heb ik de Angels Landings-hike gedaan in Zion. Heb wel eerst onderbind-ijzers gehuurd bij Zion Adventure Company in Springdale want er lag hier en daar sneeuw. Het was een zonnige dag, ik had dit aan: shorts, t-shirt, handschoenen en schoenen met sneeuwijzers. Zion is geweldig in het winterseizoen. Het is zo rustig, 's ochtends rijd er één keer per vijf minuten een auto voorbij in Zion Canyon. Zion Lodge was heel voordelig geprijsd.

Verder heb ik veel gebruik gemaakt van dit boek:

Afoot & Afield
Las Vegas And Southern Nevada:
A Comprehensive Hiking Guide

Hierin staan wel honderd hikes en trips in en rondom Las Vegas: Lake Mead, Movjave Monument, Red Rock Canyon, Death Valley. Voor sommige heb je een SUV nodig.
#5 - 10-10-2009, 08:22 uur

benny

Ik zal het zekere voor het onzekere nemen en we zullen in september de reis maken. 
Ons plan gaat uit om te vliegen naar Las Vegas en van daaruit noordwaarts te trekken richting Canadese grens en zodoende zoveel mogelijk natuurschoon mee te pikken.
Maar de route staat bijlange na nog niet vast.  Maar als we deze route in september doen zijn we veel geruster qua weerproblemen normaal gezien.
Wel gaan we half juni ook voor een weekske naar New Jersey (zie bij noordoosten).
 :afro: :afro:
#6 - 30-10-2009, 12:23 uur
"Tramps like us"

Hans B

Als je in september van Las vegas richting de Canadese grens gaat, hou er rekening mee, dat in Yellowstone de eerste sneeuw kan vallen.
Wij waren er enkele jaren geleden ½augustus toen we 's morgens een dun laagje zagen liggen, overdag was het wel heerlijk weer.
#7 - 30-10-2009, 18:50 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

benny

Zo vroeg al!  Maar ik vermoed dat je er tijdens de dag geen last van hebt qua wegennetwerk en dat alle parken en banen open zijn toch??
We zouden eventueel gaan tot in Seattle of de andere kant meer rechtdoor tot Waterton Nat. Park. 
Is het dan nog redelijk druk op de weg en in de parken in september.  Of zijn er veel parken waar je alleen doorkruist?
#8 - 31-10-2009, 11:47 uur
"Tramps like us"

Marianne

In Yellowstone heb je regelmatig dat wegen afgesloten zijn in verband met wegwerkzaamheden, daar moet je altijd rekening mee houden. In september zul je normaal gesproken geen afgesloten wegen hebben door sneeuw. Je kunt het beste eens kijken op de NPS site om een idee te krijgen van de mogelijkheden per seizoen, zie bijvoorbeeld hier.
In september zijn al wel een aantal faciliteiten gesloten, hou daar ook rekening mee.
Ik zou als je in september gaat, zo mogelijk eerst de hoger gelegen gebieden doen, en eindigen in Las Vegas.

Wat bedoel je met parken waar je alleen doorheen kruist? Je kunt natuurlijk overal doorheen rijden, maar dan zie je vaak niet veel. Afhankleijk van het park zul je toch een of meerdere dagen voor een bezoek uit moeten trekken.
Op de NPS site kun je zien welke parken op je route liggen.

Marianne
#9 - 31-10-2009, 17:30 uur

benny

Met alleen doorheen kruisen bedoel ik dat je geen andere toeristen ziet.  Wij waren in februari in de States en bezochten diverse parken.  Er waren totaal geen toeristen aanwezig.  Het natuurschoon is prachtig maar soms is het eens aangenaam dat je toch nog toeristen ziet in een enorm park zoals er vele zijn in de States.  Maar ik denk dat september nog geen doodseizoen is zoals februari-maart dat in feite wel is.
#10 - 31-10-2009, 21:33 uur
"Tramps like us"

Hans B

Dat van die "vele toeristen" moet je een beetje zien als de boot naar Texel.
Er zijn punten waar je met veel mensen op een kluitje bent (wachten op de Old Faitful,), maar nog veel meer waar je veelal amper iemand ziet.
Geldt zelfs voor het drukste seizoen en dat is september al lang niet meer.
#11 - 31-10-2009, 21:40 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15