Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

In Juni 4 weken door west Amerika met de camper, nog tips?

Discussie gestart

jeroen82

Hallo,

In Juni gaan mijn vriendin en ik 4 weken met de camper door west Amerika.
Zal even uitleggen wat onze planning is en hoop dat jullie ons misschien nog wat tips kunnen geven voor onze droom vakantie.

31-6 van Amsterdam naar Los Angeles, slapen dan in Hacienda hotel.
1-6   LA
2-6   LA
3-6   LA en camper halen(cruise Amerika) en dan richting Joshua tree en slapen in Blythe (KOA)
4-6   Blythe (KOA) naar Mojave, slapen in Needles (KOA)
5-6   Needles(KOA) naar Grand canyon south rim, slapen in Grand canyon Trailer village (hebben daar een heli vlucht)
6-6   Grand canyon south rim naar de north rim, slapen in Kaibab
7-6   Kaibab naar Page, bezoeken daar Antelope valley en Monument Valleyen, Lake Powel en slapen in Wahweap
8-6   Lake Powel naar Bryce, slapen in Canonville(KOA)
9-6   Bryce , paardrijden en relaxen
10-6 Bryce (Cannonville KOA) naar Zion, slapen in Watchman
11-6 Watchman naar Las Vegas, slapen bij Circus Circus(KOA)
12-6 Las Vegas
13-6 Las Vegas
14-6 Las Vegas naar Death valley, slapen bij (KOA) Lake Isabelle
15-6 KOA Laeke Isabelle naar Seqoia, slapen in Seqoia RV Ranch
16-6 Kings canyon
17-6 van Kings canyon naar Yosemite, slapen in noth Pines..
18-6 Yosemite naar San Francisco, zoeken nog een hotel ipv camping
19-6 San Francisco
20-6 san Francisco
21-6 San Francisco naar Monterey bay, slapen in Moss landing(KOA)
22-6 monterey naar Santa Maria, slapen in Coastal Dune RV
23-6 Santa Maria naar Santa Barbara, slapen in Ocean Messa
24-6 Santa Barbara naar Malibu, slapen bij Malibu beach RV park
25-6 malibu naar Venice Beach, slapen bij Dockweiler RV park
26-6 venice Beach naar LA , brengen dan de camper terug en slapen in Crown plaze hotel
27-6 LA naar Amsterdam

Hoop dat jullie nog wat tips voor ons hebben om er echt een droom vakantie van te maken,
ook als jullie denken dat de planning anders kan of moet..

Alvast heeel erg bedankt,

Jeroen en Britt

#1 - 22-03-2011, 13:25 uur

Truus

Wat een leuke reis gaan jullie maken. en erg enthousiast zijn jullie ook. Hebben jullie al campings gereserveerd?? en heb je de route ook op google maps uitgezet.. Jullie gaan met een camper en er zitten toch wel stukken tussen waarvan ik zeg, oeps..
De dag dat je de camper ophaalt kun je, als je geluk hebt, voor 11.00 uur weg rijden. met al je instructies etc, etc. Dan boodschappen doen en voor je goed en wel LA uit bent is het al na de middag. Dan wil je via Joshua Tree naar Blythe. Misschien is een overnachting in JT een optie?
Vandaar uit ga je door naar de GC met eventueel nog een tussenstop in Needles of Williams.
Dan lees ik van de GC South rim naar de North rim??? heel veel kilom. als je richting North rim rijd heb je nog een aantal mooie stops te maken. Ook Kaibab klinkt onlogisch als je de dag daarna naar Page gaat. Alternatief misschien van GC naar Monumen Valley en daarna naar Page waar je makkelijk twee dagen kunt blijven.
OOk het stuk van LV via Death Valley naar Lake Isabella is in mijn ogen met een camper iets te veel van het goede. Overweeg een overnachting in DV en daarna verder naar Yosemite. In de periode dat ullie gaan is de Tioga pass waarschijnlijk wel open en kun je via Lee Vining en de Tioga Pass naar Yosemite.
Voor de rest denk ik wel goed te doen maar van de kustroute weet ik weinig. Hier zulle anderen zeker op in springen. Misschien in het begin een dag LA laten vallen om verderop iets meer rust te creeeren.

Sucees, :afro:
Truus
#2 - 22-03-2011, 14:39 uur

Marianne

Hebben jullie al iets in Yosemite geboekt? Zo ja, dan ligt dat deel van de route dus vast, want je zult nu niets meer in het park kunnen vinden. Ik zou Yosemite overslaan (en meer tijd voor Sequoia/Kings canyon nemen) of er veel meer tijd voor uittrekken.

Ik vind dat je erg veel KOA's hebt, en dat betekent dat je niet overal eevn gunstig zit ten opzichte van de parken/bezienswaardigehden. Is dat bewust? Bij Bryce zit je bijvoorbeeld niet handig, kijk eens naar de mogelijkheden in het park, of bij Ruby's CG als je wat meer voorzieningen wilt.
Zoasl Truus al zegt is South Rim en North Rim niet handig. Met een helicoptervlucht hou je ook weinig tijd over voor het park. Kijk ook eens naar Mather CG, ipv trailer village.

Ik vraag me af of je nog wel door DV mag rijden. Als dat mag, dan kun je het zo doen, maar de route via de Tioga Pass is ook een aanrader.

Het laatste stuk vind ik erg onrustig, je hebt erg veel stops vlak bij elkaar. Die tijd zou je ook kunnen gebruiken bij Zion, of Yosemite. Of rij via Monument valley en overnacht daar.
Bekijk de route eens met een routeplanner, want het stuk bij Page is niet te doen zoals jullie dat nu gepland hebben.

Marianne
#3 - 22-03-2011, 16:56 uur

jeroen82

Hoi Truus en Marianne,

Bedankt voor jullie reactie's! Wij hebben nog geen campings geboekt.
Het enige dat vast staat momenteel is het hotel in LA, heli vlucht, tour in San Francisco en alcatrez.
wij zullen nu het even gaan bekijken wat we gaan doen.

Meer tips zijn altijd welkom!

Groetjes Jeroen en Britt
#4 - 22-03-2011, 17:43 uur

jeroen82

Bedankt voor de tips!

We gaan zeker wat veranderen aan de planning.
Zoals het er nu uitziet nemen we een overnachting bij Joshua Tree zodat we de tijd hebben voor boodschappen etc.
Nu zitten we nog met de North Rim en South Rim bij de grand Canyon. We zouden er graag 2 nachten willen blijven, wat raden julie aan?
We hebben sowieso een helicopter vlucht geboekt bij de South Rim. Is het de moeite waard om helemaal van zuid naar noord te rijden ivm de vele kilometers?

Is Page 2 overnachtingen waard ivm Monument Valley, Antelope , Horseshoebend en Lake Powel?

Mvg,

Jeroen en Britt
#5 - 22-03-2011, 21:57 uur

mirjam08

Ik zou het niet doen van de South rim naar de North, zonde van al dat rijden. Voor de eerste keer krijg je toch genoeg indrukken van de CG en zeker nog met een helicoptervlucht erbij. Ga je een eventuele volgende keer naar de North Rim.  ;) Wij gaan deze zomer van CG (Mather campground) naar Monument Valley (Gouldings) en daarna naar Page (Wahweap). Is het een optie om 1 nacht bij CG te blijven en dan de volgende nacht te boeken bij MV? Ik heb begrepen dat het zeer de moeite waard is.
De kustroute zou je ook wat kunnen minderen, dat is toch wat meer van het zelfde. Wij gaan van Monterey naar Pismo Beach en dan naar Malibu, dat zijn 3 nachten ipv jou 5. Maar misschien heb je daar wel speciale redenen voor.Succes met puzzelen, veel werk maar erg leuk toch!
#6 - 22-03-2011, 22:14 uur

jeroen82


Iedereen super bedankt voor de reacties! We hebben aan de hand van jullie tips het volgende schema gemaakt:


31-5 van Amsterdam naar Los Angeles, slapen in hotel Hacienda.
1-6   LA: Walk of fame, Hollywood
2-6   LA: Universal studio's
3-6   Camper halen (cruise Amerika) , boodschappen doen en dan richting Joshua tree (29 palms) om daar te overnachten

4-6   Joshua Tree bekijken en naar Mojave, slapen in Needles (KOA) of Desert View RV Resort
5-6   via een stukje route 66 naar de Grand Canyon south rim, slapen in Grand canyon Trailer village of Mather CG (hebben daar een helicopter vlucht)
6-6   Naar Monument Valley en daar slapen
7-6   Antelope bekijken (rond 12 uur), horseshoebend en Lake Powel. Slapen in Page Wahweap

8-6   Naar de Grand Canyon north rim, slapen in de Motte.
9-6   Naar Bryce, paardrijden en slapen in Ruby's inn
10-6 Naar Zion, slapen in Watchman
11-6 Naar Las Vegas, slapen bij Sam's town Boulder rv. Cirque du soleil show bekijken

12-6 Las Vegas: shoppen
13-6 Las Vegas
14-6 Langs de Hooverdam, valley of fire en door de Death valley, slapen bij (KOA) Lake Isabelle?? Of onderlangs rijden via tioga pas en dan waar overnachten??

15-6 Naar Seqouia en kings canyon, slapen in Seqouia RV Ranch
16-6 Naar Yosemite, slapen in het park ( exacte camping nog opzoeken)
17-6 Yosemite
18-6 Naar San Francisco, zoeken nog een hotel: fietsen over de golden gate brigde

19-6 San Francisco: Alcatraz
20-6 san Francisco: met de dubbeldekker bus langs de bekende attracties
21-6 Naar Monterey bay, slapen in Moss landing(KOA): whale watching
22-6 Naar Santa Maria, slapen in Coastal Dune RV
23-6 Naar Santa Barbara, slapen in Ocean Messa
24-6 Naar Malibu, slapen bij Malibu beach RV park
25-6 Naar Venice Beach, slapen bij Dockweiler RV park
26-6 Naar LA , brengen dan de camper terug en slapen in Crown plaze hotel
27-6 LA naar Amsterdam



We zouden graag jullie reacties willen horen!



Gr Jeroen en Britt

#7 - 22-03-2011, 23:25 uur

Marianne

Hallo Jeroen,

Misschien kun je aangeven waarom je zowel de North als de South Rim wilt doen? Als je 2 nachten bij een van beide rims doorbrengt zie je veel meer van het park dan op de manier waarop je het nu hebt gepland.
En als je naar de North Rim gaat, waarom dan niet de camping in het park? DeMotte is natuurlijk niet zo heel ver, maar je kunt niet even lopend naar de rim.

De Tioga Pass begint ongeveer bij Lee Vining, en dat is dus niet onderlangs.
Ga je wel onderlangs, dus via Lake Isabella en neit via de Tioga Pass, dan zou ik niet in Three Rivers gaan overnachten, maar in het park. Je blijft anders veel heen en weer rijden. Maar ik zou aanraden om de route via de Tioga Pass te doen en dus Sequoia over te slaan. Je kunt dan in Lee Vining overnachten, en de volgende dagen aan de westkant van het park.

Wat is de bedoeling van al die dagen vlak boven LA? Je rijdt een uur en je staat alweer op de volgende camping.

Marianne
#8 - 23-03-2011, 19:28 uur

jeroen82

Allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties!

Wij zoeken nog een campground in yosemite. Heeft een van jullie misschien een tip welke campground goed is?

Groetjes jeroen
#9 - 24-03-2011, 11:07 uur

Marianne

Ik had het al eerder aangegeve: nu nog iets IN het park vinden zal niet meer lukken. Je kunt natuurlijk altijd eens kijken of er annuleringen zijn. Kijk daarvoor op www.nps.gov/yose (onder fees & reservations) voor het reserveringssysteem en voor de campings die je niet hoeft te reserveren.
Op deze site vind je ook campings in de omgeving van het park.

Ik vind het wel een beetje jammer dat je niet reageert op vragen. Als wij begrijpen waarom je bepaalde keuzes maakt kunnen we je beter adviseren.

Marianne
#10 - 24-03-2011, 13:30 uur

Hans B

Met je camper heb je alles bij je.
Twee jaar geleden stonden wij hier:
http://www.fs.fed.us/r5/sierra/recreation/camping/campgrounds/buckmeadow.shtml
Een half uurtje rijden van Yosemite Valley.
#11 - 27-03-2011, 09:43 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15