Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Is een autoreis handig?

Discussie gestart

Sandra1985

hoi...

Volgend jaar plannen om een reis te maken door het westen van Amerika.
Heb al op internet zitten zoeken en vroeg me af wat jullie vonden van een geplande autoreis.
de dagen staan dan natuurlijk al vast en dus kan je niet ergens langer blijven als je wilt,
wel zie je heel veel en weet je zeker dat je in een goed hotel komt.

Heeft iemand hier al ervaring mee?
of wat zouden jullie doen?

Groetjes Sandra
#1 - 16-08-2009, 10:59 uur
« Laatst bewerkt op: 16-08-2009, 20:25 uur door Mississippi »

Mrjn

De meeste mensen op dit forum boeken een vlucht en huren een auto en de eerste hotelovernachting, omdat je die op allerhande formuliertjes moet invullen. Daarnaast is er nog een aantal mensen dat wel alle hotelovernachtingen op voorhand boekt. Maar de reizen worden meestal door iedereen zelf samengesteld. Het voordeel van zo'n autorondreis is inderdaad dat alles al voor je is geregeld. Het nadeel is dat alles al voor je is geregeld. Je kunt inderdaad niet ergens langer blijven of je route omgooien als je andere dingen hebt gevonden die je ook leuk vindt.

"wat zouden jullie doen" is niet echt een handige vraag. Het gaat er natuurlijk om wat jij het fijnst vindt. Wil je dat alles op voorhand vaststaat en heb je weinig tijd om je te verdiepen in reisgidsen, reisverslagen van anderen en hotelrecensies, dan is een vastgestelde reis handiger. Als je het een deel van de voorpret vindt om je eigen reis uit te stippelen, zou ik dat laatste doen.
#2 - 16-08-2009, 11:30 uur

Marianne

Hallo Sandra,

Het nadeel van de meeste autoreizen is dat je meestal wel in prima motels/hotels zit, maar dat je vaak niet in de parken zit, en dat je aan een vaste route en dagindeling vast zit. Je kunt natuurlijk zelf een route vaststellen en de overnachtingen laten boeken, maar ook dan zit je vast aan hotels van een reisorgansiatie terwijl er veel meer mogelijkheden zijn.

Mocht je het toch prettig vinden om een kant-en-klare reis te boeken, leg de route dan eerst eens voor op het forum, dan kunnen we je vertellen of het een goede route is, en of de hotels gunstig gelegen zijn.
De hotels van een reisorganisatie zullen inderdaad wel in orde zijn, maar ik vind de ligging veel en veel belangrijker dan de kwaliteit. Bedenk dat bij een rondreis de tijd die je in je hotel doorbrengt heel beperkt is, meestal slaap je er alleen maar.

Van te voren boeken is wel handig als je in het hoogseizoen gaat, en daarbuiten is het ook voor sommige parken wel aan te raden.
Maar dat kun je echt heel goed zelf doen - zo nodig met wat hulp van het forum!

Marianne
#3 - 16-08-2009, 12:18 uur

yvonn

sandra,

zou toch liever een zelf geplande reis maken, dan kan je ook veel zien, zit je niet vast aan de afstand, die soms per dag best wel groot zijn, en er zijn onderweg   hele leuke kleine motels te krijgen. goedkoper dan de hotels via de reisorganisatie  en veel meer voorpret met het voorbereiden van je reis. En je hoeft niet bang te zijn voor minder goede hotels, ook die kunnen tegenvallen bij een geheel geboekte reis. Ik, 60+ dus al wat belegen, doe niet anders en nooit grote tegenvallers gehad.

 yvon
#4 - 16-08-2009, 18:22 uur

Sandra1985

bedankt voor de reacties,

ik snap dat dit heel persoonlijk is, maar zou graag weten wat jullie ervaringen zijn en daar kan ik toch wel uit opmaken wat het beste zou zijn.

nog een vraagje,
hoelang zou het beste zijn voor zo'n reis, dat je aardig wat heb kunnen zien?
en wat is eigelijk de beste tijd om een reis te maken door amerika?

Groetjes...
#5 - 16-08-2009, 20:25 uur

sgvb

Wij hebben in 2007 een 16 dgse rondreis gemaakt door Florida. Wij hadden de reis compleet geboekt via een reisorganisatie. Voor ons werkt dat perfect. Je moet je idd aan de route houden en alles ligt vast, maar voor mij geeft dat een lekker gevoel. Ookal heb ik gezien (in Florida) dat er zat hotels zijn en dat je best op de bonnefooi kan gaan.
Het is dus heel erg persoonlijk of je wel of niet een complete reis boekt.
Wij gaan in september een rondreis door het westen maken van 16 dgn. Ook nu is alles weer vastgelegd. Vlucht, hotel en auto.
Wellicht gaan we de volgende keer toch op de bonnefooi. Maar voorlopig nog niet haha.
#6 - 16-08-2009, 21:06 uur

Jez

hoelang zou het beste zijn voor zo'n reis, dat je aardig wat heb kunnen zien?
Verelle is een jaar aaneen geweest en heeft niet alles kunnen zien. Wij gaan voor de 9e x en hebben nog lang niet alles gezien....... Maar dat is de ervaring van een junkie.
Wat wil je zien? Hoeveel wil je rijden? Hoe lang wil je ergens doorbrengen? Je kunt je een week in Yosemite vermaken, je kunt er ook in 1 dag doorheen rijden. Waar gaat je voorkeur naaruit? Er valt zoveel te zien en te beleven dat je beter kunt bedenken hoe lang je wilt gaan en vanaf waar, en zo een mooie route samenstellen. Als ik jou was zou ik wat reisgidsen halen om ideeën op te doen, om vervolgens zelf een route te plannen.

Citaat
en wat is eigelijk de beste tijd om een reis te maken door amerika?

Hartje zomer is het op veel plaatsen bloedheet (Arizona, Las Vegas), in april/mei en in september/oktober is de temperatuur in het westen heerlijk. Ga je bijv. naar Yosemite, dan heb je meer aan het voorjaar ivm de watervallen. Maar ben je vroeg in het jaar, dan heb je weer kans dat bepaalde delen nog gesloten zijn ivm sneeuw. Eigenlijk is elk jaargetijde een prima tijd om te gaan.
#7 - 16-08-2009, 21:08 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

nielsenkim

De beste lengte van de reis is natuurlijk zo lang mogelijk  8)
#8 - 16-08-2009, 21:12 uur

Marianne

Wij hebben in 2007 een 16 dgse rondreis gemaakt door Florida. Wij hadden de reis compleet geboekt via een reisorganisatie. Voor ons werkt dat perfect. Je moet je idd aan de route houden en alles ligt vast, maar voor mij geeft dat een lekker gevoel. Ookal heb ik gezien (in Florida) dat er zat hotels zijn en dat je best op de bonnefooi kan gaan.
Het is dus heel erg persoonlijk of je wel of niet een complete reis boekt.
Wij gaan in september een rondreis door het westen maken van 16 dgn. Ook nu is alles weer vastgelegd. Vlucht, hotel en auto.
Wellicht gaan we de volgende keer toch op de bonnefooi. Maar voorlopig nog niet haha.

Hadden jullie die reis dan zelf uitgestippeld of was het een standaardreis? Want ik dacht iegenlijk dat de vraag daar over ging.  Wel of niet op de bonnefooi gaan is weer een andere discussie.
Je kunt best alles van te voren boeken, maar dat hoef je niet via een reisorganisatie te doen. Liever niet zelfs.

Marianne
#9 - 16-08-2009, 21:40 uur

Sandra1985

Die ik had gezien was gewoon al een standaard reis.
Maar dat is natuurlijk ook weer wat anders dan alles zelf al plannen en boeken.
ik vind het erg moeilijk om te beslissen.....
#10 - 16-08-2009, 21:59 uur

Marianne

Laat eens zien welke reis je op het oog had, dan kunnen we meteen aangeven of dat iets zou zijn. En als het niets is kunnen we meteen aangeven waarom je toch vooral niet een standaard reis moet doen.  :)

Wat de reisduur betreft; als je 3 weken hebt is het mooi, heb je minder tijd dan zul je al veel dingen moeten laten liggen in het klassieke zuidwesten rondje. En meer dan 3 weken is natuurlijk nog beter!

Begin eens met het lezen van reisverslagen en kijk wat je aanspreket. Welke parken, welke steden, en bekijk wat je in de parken wilt. Een goed startpunt voor de parken is de NPS-site, en dan naar het park van je keuze gaan. Als je kijkt bij plan your visit zie je allerlei activiteiten staan. Een of meer trails lopen is in bijna alle parken een aanrader omdat je dan pas echt iets ziet van het park.
Ik vind zelf juni een prachtige tijd om te gaan; lange dagen, nog niet zo heet als in juli en augustus, en de watervallen in Yosemite op hun mooist!

Marianne
#11 - 16-08-2009, 23:25 uur

JoeSee

Lengte van je reis en al of niet een kant en klaar pakket hangt ook samen met je budget.
Om kosten uit te sparen zou je tentovernachtingen kunnen overwegen. Dit scheelt enorm op je begroting.
#12 - 17-08-2009, 12:36 uur

Zofsky

Wij zijn de eerste keer naar Amerika geweest met een vooraf georganiseerde reis. Dat was van Travel Tend.
We zijn het jaar daarna terug geweest om te gaan bekijken wat we nou eigenlijk hadden gezien!

Onze ervaring is dat het allemaal wel geregeld is, maar in een enorm kort tijdsbestek (bijv. grand canyon en monument valley op 1 dag, en Bryce en Zion op 1 dag).
Ook de hotels zelf vond ik zeker niet allemaal goed.

Regel het zelf, zet je route op het forum en je krijgt ook nog extra tips die je kunt inplannen! (ik heb er al veel aan gehad  :afro:)

Als je graag een goede prijs/kwaliteits verhouding zoektvoor hotels, kijk dan op internet op tripadvisor hoe hoog een hotel staat, dan heb je een aardig idee.

Veel succes!
#13 - 18-08-2009, 11:07 uur

Sandra1985

bedankt voor de tips allemaal.

Ben al bezig met een schema, als ik hem af heb zal ik hem eens plaatsen voor meer tips.

Ik vroeg me nu ook al wat dingen af:

-Tussen San Diego en Grand Canyon heb ik Palm Springs gepland, want dat kan je niet in 1x rijden toch? maar wat kan je allemaal in Palm Springs doen?

-De route van Palm Springs naar Grand Canyon is ook nogal lang, ik heb ergens gelezen 700 km. Is hier nog wat anders voor te doen?

-Hoeveel dagen heb je ongeveer voor de nationaal parken nodig? want dit zijn er natuurlijk aardig wat.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Groetjes...
#14 - 18-08-2009, 16:18 uur

Marianne

Palm Springs is vooral in de wintermaanden een populair oord, maar in de zomer is het te warm om er iets te gaan doen, of je zou met de gondel naar boven moeten gaan. Beschouw het gewoon als een overnachtingsplaats, niet als doel op zich. Wel heb je vlakbij PS Joshua Tree NP. Ik weet niet wanneer je wilt gaan, maar midden in de zomer zul je daar vanwege de warmte niet veel kunnen doen, hoewel het wel mooi is om doorheen te rijden.
Je kunt vanuit San Diego ook wel verder naar het oosten rijden. Er zijn grofweg 2 routes mogelijk, via route 66, of via Prescott en Sedona. Die laatste route is mooier qua natuur, maar een stuk route 66 is natuurlijk ook wel leuk.

Prescott zou kunnen als overnachtingsplaats, of Blythe als je niet zo ver wilt rijden, en voor route 66 zou je bij Kingman of Lake Havasu City kunnen overnachten.

Hoevele tijd je nodig hebt voor de nationale parken verschhilt per park, maar is vooral afhankelijk van wat je wilt doen. Als je alleen maar wat viewpoints bekijkt ben je voor de meeste parken in een halve dag klaar, maar wil je wat hikes lopen dan kan1 volle dag nog vele te weinig zijn. Wij zijn al meerdere keren in Yosemite geweest, we blijven er altijd meerdere dagen, en toch hebben we nog lang niet alles gezien en nog lang niet alle day hikes gedaan.
Lees eens op de NPS-site wat de mogelijkheden in de parken zijn en kijk wat je aanspreekt. Behalve wandelen kun je ook met een ranger op stap,en soms  paardrijden, fietsen, raften, etc.

Marianne
#15 - 18-08-2009, 22:22 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15