Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

kampeer vakantie met 4 kids rondje denver zomer 2017

Discussie gestart

eliene

Dag allemaal,

Na heel veel lezen (m.n. op dit forum: Geweldig dank ik heb er al veel ideeën opgedaan!) en al eens gemaild te hebben met Elly  beginnen onze plannen voor een reis naar Amerika zomer 2017 steeds meer vorm aan te nemen. Echter heel fijn om feedback te krijgen van meer ervaren reizigers (we hebben één keer eerder een camperreis SF - LV gedaan). We gaan met z'n 6-en (2 volwassenen, 4 kids 4-13 jaar), reizen met een auto, gaan zoveel mogelijk kamperen, rondje Denver, en van daaruit nog een aantal dagen naar Hesston in Kansas voor familiebezoek, in totaal een maand. We houden van natuur en van wandelen (zelfs de jongste  liep afgelopen zomer in noord-spanje 3-4 uur mee ;-), en van dingen écht zien (niet alleen vu de auto of thuis op foto), vandaar dat ik geprobeerd heb om op zoveel mogelijk plaatsen 2 nachten te staan.

Vliegtickets zijn geboekt, auto gehuurd, 1e nacht hotel ook, verder ligt alles nog open.
Route is nu als volgt:

maandag 24-7 AMS- Denver, aankomst 's middags, overnachten in Denver   (Best Western Plus)
dinsdag 25-7    Denver-Grand junction   500 km, 5.00 uur (kampeeruitrusting compleet maken),  via Riffle State Park naar Saddlehorn Campground bij Colorado NM.
woensdag 26-7  Grand Junction -Moab   200 km, 2 uur. waar overnachten om Arches en Canyonlands goed te kunnen bezoeken (bij Dead Horse Point?)?? bezoek Canyonlands
dond 27-7 Moab  bezoek  Arches
vrij 28-7 Moab- Capitol Reef, 230km, rijden langs Goblin Valley, camping fruita
zat 29-7 capitol Reef-Bryce   220 km, 2 uur
zon 30-7 Bryce Canyon
maandag  31-7 Bryce-Zion   136 km, 1,5 uur
dinsdag 1-8 Zion    
woensdag 2-8 Zion-Salt Lake City, 500 km 4,5 uur
donderdag 3-8 SLC-Jackson/Teton village,  450 km, 4,5 uur
vrijdag 4-8 Grand Teton   
zaterdag 5-8 Grand Teton
zondag 6-8 GT / Yellowstone zuid  GT   80 km, 1 uur
maandag 7-8    Yellowstone zuid
dinsdag 8-8  Yellowstone noord   
woensdag 9-8 Yellowstone noord
donderdag 10-8  Yellowstone – Cody (via Beartooth highway), 300 km 4,5 uur
vrijdag 11-8 Cody
zaterdag 12-8 Cody – Vernal/ Dinosaur NM, 580 km 6 uur
zondag 13-8 Dinosaur NM-Timber Creek Campground, Rocky Mountains 4,5 uur
maandag 14-8, Timber creek
dinsdag 15-8    Timber creek- Estes park, camping?   
woensdag 16-8 Estes park
donderdag 17-8 Estes park-Hesston 880 km, 9 uur
vrijdag 18-8 Hesston   
zaterdag 19-8 Hesston   
zondag 20-8 Hesston   
Maandag 21-8 Hesston- Denver ('via 'zonsverduistering, 3 uur rijden vu hesston ri denver total eclipse)
dinsdag 22-8   Naar huis   

Vragen:
-hebben we op deze manier voldoende rust ingebouwd (heb ik niet de beginnersfout gemaakt ;-) om veel te zien maar ook echt te beleven en tijd te hebben om een aantal mooie wandelingen te doen, maar ook tijd voor de boodschappen en af en toe lekker zwemmen oid?
- is het een logische route zo?
-er zitten nog wel een paar lange rijdagen tussen,  niet te lang of zou dat beter kunnen?
- de route is nu eerst richting moab, er zijn ook mensen die het rondje andersom doen, zitten daar voordelen aan?
-ik zoek nog mooie campings, het mogen primitieve campings zijn maar af en toe er één tussendoor waar we lekker kunnen douchen en wassen is ook prettig. Tips? Misschien gaan we ook nog af en toe voor een hotel of cabin voor de afwisseling.
-we puzzelen nog op de kampeer uitrusting, een tent in Denver reserveren bij de Wall mart oid is dat een goede optie? Mijn man neemt het liefst de tent mee, maar heel veel koffers kunnen we niet meenemen aangezien de 2 jongsten hoogstens met een rugzak kunnen sjouwen onderweg maar niet met ook een koffer

Ik hoor graag jullie reacties,
Eline



#1 - 17-10-2016, 23:01 uur

Hans B

Je hebt al eens een dergelijke trip gemaakt, dus je hebt enige ervaring.
Op zich een mooie route, wel met enkele zeer lange reisdagen, maar daar is ongetwijfeld bewust voor gekozen.
Voor overnachtingen zal je in Moab zelf moeten zijn. Canyonland en Dead Horse bieden volgens mij niets. Mocht je in een tent gaan? Ik neem aan dat je weet dat het in Moab makkelijk 40°C kan worden.
Als jullie echte wandelaars zijn, is het misschien fijn om een dag extra in Zion te zijn.
Deze zou ik dan bij de Grand Teton weghalen. Een mooie bergketen om te zien en langs te rijden.
De boottocht over Jenny Lake en de wandeling naar Hidden Falls / Inspiration Point is erg mooi.
Verder zijn er nog wel enkele wandelingen te maken rondom wat plassen.
Mooi dat je de zonsverduistering kunt meepakken.
Of je voldoende rust hebt ingebouwd kun je vaak merken aan de irritaties in de auto.
Van kamperen in tenten heb ik geen verstand, wij reizen met onze camper.
#2 - 18-10-2016, 09:54 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Cees A

Ik onderschrijf de mening van Hans.
Inderdaad een paar lange reisdagen, maar dat hoort een beetje bij een rondreis in die regio.
In die regio ligt nu eenmaal alles wat verder uit elkaar dan in het zuidwesten.

Op je kampeervragen kan ik geen antwoord geven want ik kampeer niet.

Of je jouw route linksom of rechtsom rijdt maakt niks uit.
De enige reden die ik kan verzinnen om een route om te draaien is het vermijden van een lang (druk) weekend in een populair park.

Je route:
Ik zou eigenlijk maar 1 ding anders doen. 1 dag extra voor Capitol Reef.
Waar je die dag vandaan haalt moet je zelf weten, maar ik zou 'm van Grand Teton afhalen.

De meesten gebruiken, net als jij doet (en ikzelf in het verleden ook) Capitol Reef alleen als overnachtingsplaats tussen Bryce en Moab.
Daarmee doe je Capitol Reef eigenlijk groot onrecht aan en ik wil bij deze dus een lans breken voor Capitol Reef.
Ik ben er zelf vorig jaar 2 volle dagen geweest en dit park heeft me zo aangenaam verrast dat ik er dit jaar voor nog een dag terug naar toe ben gegaan
Capitol Reef heeft een aantal erg mooie wandeltrails die niet onderdoen voor de trails van Zion.
Een paar van die trails starten zelfs op of vlakbij de campground, dus voor die trails kun je de auto bij de tent laten staan.

Zie deze kaart: https://www.nps.gov/care/planyourvisit/upload/Fruita-Area-Map-and-Guide-2014-final-low-res-locked-for-web.pdf
De trails die je vanaf de campground kunt lopen zijn:

Cohab Canyon Trail: Lengte 2,7 km (one way)  Moeilijkheidsgraad gemiddeld.
Deze trail begint schuin tegenover de ingang van de campground en eindigt bij de parkeerplaats bij Hickman Bridge.
Halverwege de Cohab Canyon is er een zijtrail naar een uitzichtpunt, de Fruita Overlook. (aanrader !! )
Je begint de Cohab Canyon Trail met een vrij steile klim. In de canyon zelf wordt de trail relatief vlak. 
Onderweg ziet je vanzelf het bordje dat wijst naar het zijpad naar Fruita Overlook.
Als je de Cohab Canyon Trail helemaal uitloopt kom je na 2,7 km uit bij de brug bij de Hickman Bridge parking.
Omdat die Hickman Bridge Trail niet zo lang is kun je die meteen meenemen.

Hickman Bridge Trail:  Lengte 1,4 km (one way)  Moeilijkheidsgraad gemiddeld. 
Er is wat licht klimwerk vereist, maar echt moeilijk wordt het nergens.  De trail loopt naar een grote rotsboog.
je loopt onder de rotsboog door en met een rondje kom je weer op de trail terug.
Als je met de auto naar het begin van deze trail wil rijden, doe dat dan vroeg in de ochtend.
De parkeerplaats is namelijk vrij klein en na 10.00 uur moet je echt geluk hebben met het vinden van een plaatsje

Fremont River Trail:  Lengte 1,7 km (one way)  Moeilijkheidsgraad gemiddeld. 
De trail begint gemakkelijk (een vlakke trail langs de rivier) maar al snel volgt een gemene klim naar een plateau.
Op dat plateau loopt de trail naar een uitzichtpunt vanwaar je uitkijkt over de campground en de vallei waar de scenic road doorheen loopt
De Fremont River Trail begint achter Gifford House, maar je kunt 'm ook oppikken bij de rivier op de campground.

Voor de rest van de trails zie link naar de kaart hierboven.
Of deze trailguide van NPS: https://www.nps.gov/care/planyourvisit/trailguide.htm

En kijk ook eens bij de informatie over de parken bij onze 2 voorbeeldroutes:
Linkje:  http://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/?PHPSESSID=7240aeac30d8ef830996941acbd410b1






#3 - 18-10-2016, 13:13 uur

eliene

dank voor de reacties. 2 x de tip om bij Grand Teton een dag weg te halen.. Daar moet ik wat mee doen dus ;-)

En de wandeltips zet ik bij mijn lijstje.

groet

eline
#4 - 18-10-2016, 20:36 uur

Jana79

Als je zelf goed kampeerspul hebt zou ik het niet daar kopen. Zonde van je geld. Je kan er voor kiezen om 4 koffers en 2 grote backpacks (70L) mee te nemen. Beide ouders kunnen dan sjouwen met een backpack op de rug en een koffer in de hand. Maar veel sjouwen zul je niet doen. Omdat backpacks  doorgaans veel minder wegen dan een koffer, kun je daar je (zware) kampeerspullen in doen. Hooguit voor anderhalve week kleding meenemen en een aantal keer een wasje doen in de coin laundry. Is niet duur en vooral niet  als je je wasmiddel bij de Wal-Mart koopt en niet elke keer bij de laundry.

Wij reizen al jaren met 2 grote backpacks en 2 kleine handbagage koffers (in de VS dan, in Azië  zonder koffertjes). Backpacks zitten aan het begin van de reis halfvol en 1 koffer zit in de andere koffer. Gaande de reis worden deze steeds voller uiteraard. Voordeel van backpacks vind ik dat je nog van alles zonder moeite aan  de buitenkant van je backpack kan hangen, bv een slaapmatje en slaapzak. Scheelt weer ruimte.
#5 - 26-10-2016, 00:19 uur
« Laatst bewerkt op: 26-10-2016, 00:26 uur door Jana79 »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15