Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Kamperen

Discussie gestart

kwispeltjes

Wij gaan in juli/aug het bekende rondje doen. We hebben de route (las Vegas-GC- Bryce-Zion-Death Valley- seguoia/kingscanyon- SF- La) al uitgestippeld maar nog veel vragen:
- zijn er mensen die ervaring hebben met tent-kamperen en die tips hebben? We willen liever niet tussen de campers op beton slapen....
dus goede tips voor campings? Heel welkom!
alvast bedankt,
els
#1 - 30-05-2010, 00:00 uur

Marianne

Hallo Els,

Wij hebben 2 keer gekampeerd, een keer in september, en een keer in juni. Ervaring met juli en augustus heb ik niet, maar reken er maar op dat het op veel plaatsen warm zal zijn. Ik neem aan dat je in Las Vegas en Death Valley sowieso niet gaat kamperen.
De parken hebben allemaal prima campings voor tenten. Ik herinner me een prachitg plekje aan de rivier in Sequoia NP. Je gaat niet naar Yosemite? Daar zal het lastig zo niet onmogelijk worden om nog iets in het park te vinden.
Bij Bryce en Zion heb je campings in het park en er vlak buiten. Voor Bryce is dat Ruby's Campground, en bij Zion is er een camping in Springdale, vlak bij de ingang van het park.
In LA en SF zal het wat lastiger worden, wij hebben daar een hotel genomen. UIn anaheim hadden we een erg ongezellige camping, maar ik geloof dat die er niet meer is, en dat er alleen nog RV-parken zijn.
Als je googlet op campground en de naam van de plaats vind je vast voldoende mogelijkheden. National forests zijn ook prima om te kamperen, wel primitief.
Voor de campings in de parken zie de NPS-site en ga naar het park van je keuze.

Marianne
#2 - 30-05-2010, 12:23 uur

caat79

Hallo Els,

wij hebben sept 2009 gekampeerd in Yosemite, Zion en GC. Bryce was te koud (5 graden). Het waren alledrie supermooie campgrounds. Veel ruimte, picknicktafel en bank en een firepit.
Yosemite was erg warm en Zion was frisjes. Maar wel te doen. Voordeel met de tent is dat je midden in en goedkoop in de NP's verblijft.

Doen, zou ik zeggen.
#3 - 02-06-2010, 20:07 uur

Liddin

In Zion is er in het park een first come first serve camping, prachtig en aan de rivier. Kun je dus niet reserveren, gewoon een beetje vroeg erheen gaan, veel schaduw.
Bryce heeft in het park prachtrige tentplaatsen, gescheiden van de RV's. En zo'n beetje op de rim. Ik denk dat je de noord rim wel moet reserveren, ook mooie bosplekken.
Ga ook beslist in Capitol Reef op Fruita staan, ook first come first serve, loopt snel vol 's morgen en is heel mooi.

En even over de prijzen: het was goedkoop in 2008, je betaalde per nacht 15-20 dollar. Helaas heet de staat California de prijzen meer dan verdubbeld ivm de slechte financiele situatie. Een overnachting in een State Park kost nu 35 dollar! 

Lidwien   
#4 - 19-06-2010, 21:28 uur

estel

Wij hebben gekampeerd met een RV, wel veel in de parken en dat is echt super gaaf!
Qua temperatuur in augustus was het warm in de parken (zelfde rondje als jullie gaan doen). Maar vooral dat kamperen is de natuurparken was ons ding. Met een tent kun je daar goed staan en hoef je zeer wrs. niet te reserveren. je kunt dus heel flexibel reizen. Alle campings in de parken hebben toiletten maar niet altijd een douche (daar moet je dus wel op letten). Wel waterpunten. 
#5 - 20-06-2010, 21:51 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15