Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

klein tripje van san francisco naar Las vegas

Discussie gestart

pepper47

Hallo allemaal,


vorig jaar  in het oosten een korte route gehad van  NY naar Niagara falls en via canada terug, dit was zo goed bevallen
dat we een ritje langs de westkust willen maken.
Mijn vrouw is al eens eerder in californië geweest en wil er een rustig reisje van maken met van alles wat, ook tijd om een beetje aan het strand te liggen enz.


eind augustus is gepland, vlucht vanaf Brussel.


1e dag aankomst San Francisco
2e dag San Francisco (Orchard Hotel)
3e dag auto ophalen en naar Yosemite valley(Yosemite View Lodge) 3.5 uur rijden, incl. 4 uur guided tour door park
4e dag  Monterey(Lighthouse Lodge) 4 uur rijden
5e dag Pismo Beach(Sea Crest Resort) 2 uur rijden
6e dag Santa Barbara(Inn by the Harbor) 2,5 uur rijden
7e dag Palm Springs(Colony Palms) 4 uur rijden
8e  T/m 11e dag Las Vegas (The Mirage) 4.5 uur rijden, incl.een hele dag grote Grand canyon tour
met vliegtuig ,helicopter en bus.
kan hier nog wel wat tips gebruiken voor Las Vegas
totaal 11 nachten.

in het kort is dit de route, ik denk dat de rijtijden wel overeenkomen, zijn er nog op of aanmerkingen over route en of hotels of things to do
houd ik mij aanbevolen, tips zijn altijd welkom en hwet overdenken waard.
Heb er vorig jaar gretig gebruik van gemaakt rn er veel voordeel van gehad, er zijn toch altijd weer dingen waar je niet aan denkt of die iemnad anders alweer meegemaakt heeft.
ik moet wel binnen het aantal dagen cq nachten blijven.

Weten jullie ook of 1,5 uur genoeg is voor de transfer op O'hare in Chicago de terugweg gaat namelijk via Chicago.

alvast bedankt.
#1 - 14-01-2010, 14:43 uur

pepper47

Hallo allemaal,


vorig jaar  in het oosten een korte route gehad van  NY naar Niagara falls en via canada terug, dit was zo goed bevallen
dat we een ritje langs de westkust willen maken.
Mijn vrouw is al eens eerder in californië geweest en wil er een rustig reisje van maken met van alles wat, ook tijd om een beetje aan het strand te liggen enz.


eind augustus is gepland, vlucht vanaf Brussel.


1e dag aankomst San Francisco
2e dag San Francisco (Orchard Hotel)
3e dag auto ophalen en naar Yosemite valley(Yosemite View Lodge) 3.5 uur rijden, incl. 4 uur guided tour door park
4e dag  Monterey(Lighthouse Lodge) 4 uur rijden
5e dag Pismo Beach(Sea Crest Resort) 2 uur rijden
6e dag Santa Barbara(Inn by the Harbor) 2,5 uur rijden
7e dag Palm Springs(Colony Palms) 4 uur rijden
8e  T/m 11e dag Las Vegas (The Mirage) 4.5 uur rijden, incl.een hele dag grote Grand canyon tour
met vliegtuig ,helicopter en bus.
kan hier nog wel wat tips gebruiken voor Las Vegas
totaal 11 nachten.

in het kort is dit de route, ik denk dat de rijtijden wel overeenkomen, zijn er nog op of aanmerkingen over route en of hotels of things to do
houd ik mij aanbevolen, tips zijn altijd welkom en het overdenken waard.
Heb er vorig jaar gretig gebruik van gemaakt en er veel voordeel van gehad, er zijn toch altijd weer dingen waar je niet aan denkt of die iemand anders alweer meegemaakt heeft.
ik moet wel binnen het aantal dagen cq nachten blijven.

Weten jullie ook of 1,5 uur genoeg is voor de transfer op O'hare in Chicago de terugweg gaat namelijk via Chicago.

alvast bedankt.

#2 - 14-01-2010, 15:23 uur

Tet14

Zo Pepper, grote plannen.
Die reistijden kloppen echt niet hoor. Als je eerst de auto gaat ophalen ben je langer onderweg naar Yosemite. Reken maar op zo'n 5 uur.  Het wordt een lange dag dan met die Yosemite tour. Of verblijf je buiten Yosemite?
Yosemite naar Monterey. Als alles meezit kan dat in 4 uur maar de praktijk zal wellicht anders zijn.
Monterey-Pismo. Dat wil je toch langs de kust doen neem ik aan? Reken dan op 4 uur rijden zonder te stoppen en 6 of langer als je stopt in Point Lobos, Big Sur en dan heb ik het nog niet over Hearst Castle.
Is er een reden om naar Palm Springs te gaan? Lekker relaxen, dat is waar. En de Aerial tramway. Ook leuk. Tussen PS en Las Vegas kan je een binnendoor route nemen die veel leuker is maar ook langer. Reken op tenminste 5-6 uur. Joshua Tree NP is dan op weg maar dat prachtige park neemt natuurlijk extra tijd.
Voor GCNP. Ik zou proberen om een nacht aan de rim door te brengen als je naar het National Park wil tenminste. Veel van die vluchten van Las Vegas gaan naar Grand Cayon West en dat is iets anders dan het National Park. Las Vegas-south rim is 5 uur rijden als je tenminste geen oponthoud bij Hoover Dam hebt. Welke grote Grand Canyon tour bedoel je?
#3 - 14-01-2010, 15:38 uur

Hans B

Eens met Tet,
je bent aanzienlijk meer reistijd kwijt dan begroot.
Persoonlijk zou ik zeggen ga in Scheveningen aan het strand liggen en ga in de VS interessante dingen zien.
Verder zou ik een volle dag in Yosemite blijven om uberhaupt wat van het park te zien.
Pismo Beach overslaan en doorrijden naar Santa Barbera, scheelt je een dag.
Van Santa Barbera zou ik naar Las Vegas rijden, heb je daar ook een dag extra.
Maar ja zoals gezegd het is allemaal heel persoonlijk.
#4 - 14-01-2010, 16:18 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

pepper47

Tet en Hans,

bedankt voor jullie snelle reactie en de tips.
heb me inderdaad in de rijtijd vergist van Monterey naar Pismo, moet inderdaad ruim 4 uur zijn
zonder te stoppen, maar we hebben de tijd.
heb Point Lobos en Big Sur ingepland, weet nog niet wat ik met hearst castle doe.
ben nog aan het zoeken tussen santa barbara en palm springs en ga daar inderdaad de bergen in met de tramway.
de tour die wij in vegas voor ogen hebben is de Grand canyon South Rim air/ground/air tour van vision holidays,
maar deze staat in een boek bij een touroperator terwijl ik me afvraag of ik niet beter ter plaatse
kan boeken, misschien meer keus en waarschijnlijk goedkoeper, of zie ik daar tussen de bomen het bos niet meer?
ik heb er inderdaad over gedacht om via Joushua tree naar Vegas te gaan, maar dat zal een uitputtende dag worden
en er volgens mij via de gewone route naar Vegas ook nog een hoop te zien zal zijn onderweg?

bedankt voor jullie tips, zal er zeker wat mee doen, en ja inderdaad je kunt beter aan het strand gaan liggen
in scheveningen als je alleen maar in een zandbak wil liggen en de hele dag in de zon bakken.
maar zeg nou eens zelf waarom gaan we niet naar spanje en in plaats daarvan naar de US, vanwege
de way of life, lekker relaxt en niks moet en alles kan.
en op elke hoek van de straat kun je al lekker eten en genieten van de geweldige uitzichten.
#5 - 14-01-2010, 22:09 uur

Tet14

Nou, je kan best 's morgens naar Palm Springs rijden en de Aerial Tramway 's middags doen. Hangt een beetje van het LA verkeer af maar in het algemeen is het minder dan 4 uur rijden.  Je kan  dan ook beter meteen naar de Aerial Tramway gaan in PS. Nog voor je PS binnenrijdt is de afslag naar de tramway meteen rechts, bij het visitor center.  Ook is 's middags beter dan 's morgens omdat de uitzichten op Coachella Valley dan mooier zijn met de zon in het westen.
Waarom rijd je niet van Palm Springs meteen naar Grand Canyon? Via Las Vegas is een behoorlijke omweg en je kan best in een lange dag van PS naar GC.
Tet
#6 - 14-01-2010, 22:19 uur

pepper47

Tet,
mooie tip voor Palm Springs, doen we.
ik wilde eigenlijk vanuit Las Vegas naar de GC, maar je tip is het overwegen waard, moet ik dan gelijk
door het GC nat. park in of moet ik bijv. Flagstaff als uitvalsbasis gebruiken of andere plaatsen?
 :afro:
#7 - 14-01-2010, 22:57 uur

Tet14

Als je een beetje doorrijdt is het 7 uur rijden van Palm Springs naar GC, met een stop. Je komt helemaal niet in Flag.  Snelste route is via Vidal Junction (10 huizen en een kruispunt, en een pomp....), dan 95 naar Needles maar je komt niet in Needles. Neem I40 east en naar Williams. Dan de afslag az64 en dan is het nog een uur rijden. Maak een reservering www.grandcanyonlodges.com Als alles vol zit boek dan in Tusayan net aan de zuid ingang van het NP. Ik moet toegeven dat wij deze route heel wat sneller gereden hebben maar ik wil je niet verleiden tot illegale akties;)
Tet
#8 - 15-01-2010, 16:30 uur

Mrjn

Voor de terugweg is anderhalf uur in Chicago ruim zat. Wij hebben het eergisteren gedaan met ongeveer 40 minuten. We waren wel zo'n beetje de laatsten die gingen zitten, want het boarden was al zo'n beetje afgelopen, maar er was nog genoeg tijd.
#9 - 16-01-2010, 11:40 uur

Tet14

Met de tussenstop in Chicago moet je geluk hebben. We hebben hier zeker 4 tussenstops gehad en hebben 1x aansluitend vliegtuig (en we hadden 2 uur)gemist omdat immigration ongelooflijk lang duurde maar ook 1.5 uur is goed mogelijk asl het snel gaat. Het missen van dat vleigtuig was trouwens niet eens zo erg want 2 uur later ging het volgende. Sorry, ik moet er wel bijzeggen dat dat op de heenweg was. Op de terugweg was 1.5 uur altijd ruim voldoende.
#10 - 16-01-2010, 11:49 uur
« Laatst bewerkt op: 16-01-2010, 11:52 uur door Tet14 »

Mrjn

Overigens kun je, als je in het juiste jaargetijde zit, bij San Simeon (waar ook Hearst Castle in de buurt is) zee-olifanten op het strand zien. Wij hebben vonden dat wel een hoogtepunt. In de winter komen de vrouwtjes aan land om jonkies te krijgen, te voeden, weer opnieuw bevrucht te worden en dan gaan ze weer de zee in. In de zomer komt iedereen weer aan land om te vervellen. De mannen blijven het langst aan land, de vruchtbare vrouwtjes het kortst.
#11 - 16-01-2010, 17:21 uur

Hans B

UIt mijn reisverslag van afgelopen zomer.
Sea Lion Cove 50 mile ten noorden van San Luis Obispo.
#12 - 16-01-2010, 22:22 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15