Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Kustlijn

Discussie gestart

Marianne

Hoeveel tijd je ergens voor uit moet trekken is iets heel persoonlijks. Toen wij de eerste keer naar Amerika gingen hadden we ruim 4 weken, we hadden niets gereserveerd, en we zijn bijna een week in Yosemite gebleven. In september. Nu is een week wel veel, maar als je alle gebieden wilt bezoeken dan ben je al snel meerdere dagen kwijt, ook zonder dat je veel gaat wandelen. Wij hebben toen ook veel rangeractiviteiten gedaan. Kijk eens in de Yosemite Guide (hier is die van vorig jaar september) om een idee te krijgen van wat er te doen is.
Natuurlijk is er meer dan Yosemite, dus je zult keuzes moeten maken. Ik zie trouwens die 3 nachten Yosemite niet, of reken je die laatste nacht ook mee? Als je inderdaad bij Lee Vining of Mammoth Lakes overnacht heb je nog bijna de hele dag voor het park. Hoe er wel rekening mee dat het vroeg donker is, de dagen zijn niet zo heel lang meer in september.
Voor Page kun je 1 nacht of een hele week uittrekken, afhankelijk van wat je wilt doen. Wat bedoel je met Glen Canyon in? De meeste mensen gaan naar Antelope Canyon en naar Horseshoe Bend. Kost niet erg veel tijd, en ook een bezoek aan de Glen Canyon Dam lukt ook wel als je er maar 1 nacht bent.
Voor de Gand Canyon is het ook helemaal afhankelijk van wat je er wilt gaan doen. Ik ga er in september 2 nachten overnachten en dan nog denk ik geen tijd over te houden. Ik wil een aantal viewpoints langs de east rim doen (met de auto) en met de bus naar Hermits Rest waarbij we ook delen gaan wandelen. Verder wil ik een uur of 3 naar beneden wandelen (1 uur naar beneden en 2 uur - of meer als mijn conditie tegen die tijd niet beter is - omhoog). Ook hier hebben we in het verleden veel rangerpraatjes bijgewoond. Ook een helikoptervlucht is een mogelijkheid.

Kortom; kijk goed wat je aanspreekt en wat je wilt doen in de parken en stem daar het aantal dagen op af.

Marianne
#16 - 10-06-2011, 20:41 uur

Yentl

Het klopt dat het persoonlijk is wat je aanspreekt en wat minder. Na het volgen van deze site lukt het me wel wat beter te filteren. Volgens mij is het allemaal indrukwekkend wat er te zien is aan natuurschoon. Ik heb al veel gereisd, maar vnl. in Azië. Wel een aantal keren in Amerika geweest, NY, Miami, Atlanta. Maar nog niet deze kant van Amerika. Ik raak steeds helemaal lyrisch bij het lezen van de verhalen en het zien van de foto's. Ik heb me nooit gerealiseerd dat de westkant zoveel te bieden had!
Wat betreft de 3 nachten in Yosemite, ik bedoelde inderdaad de laatste nacht ook daar, of nou ja, net erbuiten. Wij willen ook graag zo nu en doen eens lekker actief zijn en gaan ook veel wandelen denk ik.
In Page moet een dag genoeg zijn voor de bezienswaardigheden.
Wat gaaf om in de GC naar beneden te gaan wandelen!! Dat moet behoorlijk pittig zijn als ik de verhalen zo lees! Nou, ja vooral omhoog dan..
Ben je zelf in Monument Valley geweest? Wat is jouw indruk hiervan?
Groetjes Yentl
#17 - 10-06-2011, 21:32 uur

Tet14

Ik zie dat je nog wat reservedagen hebt. Ik zou een dag aan Zion toevoegen.  Een nacht Page kan genoeg zijn. Je kan rond de middag naar Upper Canyon en daarna naar Monument Valley rijden voor een overnachting. Bryce-Page is maar 3 uur rijden en je wint nog een uur. Je verliest dat uur tussen Page en Monument Valley maar daarna win je weer een uur tussen MV en GC.   Monument Valley is prachtig als je kans ziet sunset en sunrise mee te maken. Persoonlijk vind ik de tijd voor Yosemite prima zo vooral als je in Lee Vining gaat overnachten voordat je naar DV gaat. Bodie neemt ca 3 uur extra met het bezoek.
Tet
#18 - 15-06-2011, 16:47 uur

Yentl

Dank je voor je reactie. We hebben de reis ietsje uitgerekt dus we houden Monument Valley er lekker in!!
We zijn nog even bezig met de hernieuwde planning en dan zet ik deze graag nog even op de site om op te laten schieten..
#19 - 15-06-2011, 21:39 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15