Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Camper auto of allebei in 17 dagen!

Discussie gestart

vanpoecke

Beste forum leden, het blijft leuk alles te lezen en antwoorden te krijgen maar het word lastig een keuze te maken wat een must is. Wij willen dus met 2 kinderen die kant op half aug. . We hebben ongeveer 17 dagen dus niet super veel. LA is geen must . SF wel. Zion en GC hebben ook een voorkeur. Verder staat alles een beetje open. Eerst wilden we alleen met de camper maar omdat we niet weten of we dat leuk vinden voor 2 weken dachten we de parken Zion Page en GC. ermee te doen vanaf las vegas. De rest moet nog ingedeeld worden maar is Las vegas, Zion, Page naar Grand canyon village een optie in een week? Daarvoor dan bijvoorbeeld vanuit san francisco graag een stukje strand en dan yosimite bezoeken. We twijfelen over de tioga pass of death valley ivm de hitte.
Wij zijn niet van die wandelaars maar al gauw tevreden met de dingen die we zien. 

Ps. Marianne ik heb je geweldige verslagen gelezen !
#1 - 17-06-2011, 10:25 uur

Old Faithful

Je zou op San Francisco kunnen vliegen en van Las Vegas terug. In San Francisco een auto huren, een stuk Highway One, naar Yosemite en toch via de Tioga Pass aan de oostkant van de Sierra naar Las Vegas. Het genoemde rondje vanuit Las Vegas zou te doen moeten zijn, afhankelijk van hoe lang je in Las Vegas wilt blijven.  Ik denk overigens dat je al vrij laat bent met het huren van een camper, dat zou een probleem kunnen zijn. Als je de hele reis per auto gaat doen, zou je ook van Phoenix terug kunnen vliegen.
Ik zou de route van dag tot dag met afstanden en reistijden uitschrijven om te zien wat wel en niet mogelijk is en ik zou checken of camperhuur nog mogelijk is.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#2 - 17-06-2011, 12:27 uur
Groet,

Old Faithful

Hans B

Ik rij zelf al 10 jaar in een camper en zou niet anders willen, maar voor een korte periode zou ik een auto huren + motel.
Je bent autorijden gewend en een motelletje is gauw gevonden.
Bij aankomst is het verplicht eerst een nacht te overnachten alvorens de camper te halen.
Bij het halen van de camper loop je de kans deze pas in de middag te krijgen.
Want je moet eerst veel instructies krijgen, filmpje zien, papierwerk etc..
Dan is het erg wennen, afmeting, rijden, boodschappen doen, etc..
Allemaal erg leuk en spannend, maar veel handiger lijkt mij bij aankomst je auto mee te nemen en meteen "vrij man' te zijn.
Een de prijs maakt het vaak ook niet aantrekkelijk.
Omslagpunt ligt door de bank genomen bij ±25 dagen.
Succes.
#3 - 17-06-2011, 12:36 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Hans B

Wat de route betreft zou je een 'one way' kunnen doen.
SF - Yosemite - DV - LV - Zion - Bryce - Grand Canyon - PHX

Een warm is het overal.
#4 - 17-06-2011, 12:38 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

vanpoecke

Badankt mensen voor jullie reacties. Ik vergat het jaartal erbij te zetten maar dat is pas 2012 dus ik heb nog alle tijd. Ik ga nog eens nadenken wat te doen. Hans geef jij de voorkeur aan Bryce in dit rondje? Ik dacht dat Page meer op de route lag.
#5 - 17-06-2011, 12:58 uur

Hans B

De route 'one way' die ik de mensen altijd aanbeveel is:
LA - kustweg - SF - Yosemite - Tioga Pass - Death Valley - LV - Zion - Bryce - Page - Grand Canyon - PHX (of omgekeerd)
Hierin zitten alle hoogtepunten voor een eerste keer verwerkt en is in 21 dagen te doen, liefst 25.
Dat hebben jullie niet, dus zou ik in SF starten en LA + kustweg laten voor wat het is.

Bryce is zo'n prachtig uniek park, te bezoeken in een ruime ½ middag, dat je zeker in je schema moet opnemen.
#6 - 17-06-2011, 13:20 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15