Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Las Vegas - Grand Canyon met de auto dagtripje

Discussie gestart

dooker1

Hi!!
Ik wil vanuit Vegas naar de Grand Canyon voor een dagje nu wil ik een beetje aan de Vegas kant blijven zeg 3 uurtjes rijden.
Ik zag dat daar ook de skybridge was maar hier hoor ik vaak van 'zonde van het geld'

Wie kan mij adviseren wat er een echte must is of plek om te zien aan de 'linker' kant :-)
#1 - 24-07-2017, 14:37 uur

Cees A

Even kijken of ik je verhaal zonder leestekens goed begrijp.
Je wil vanuit Las Vegas een dagtochtje maken naar Grand Canyon. Klopt dat ?
Je wil die dag misschien ook nog naar de "Skybridge", maar ik denk dat je de Skywalk bedoelt.
Wat je met "linkerkant van Grand Canyon bedoelt is me niet duidelijk.
Je gaat er van uit dat het 3 uur rijden is.

In Grand Canyon National Park is een South Rim en een North Rim.
De South Rim is het meest toeristisch ontwikkeld en de uitzichtpunten zijn gemakkelijk bereikbaar.
Vanaf Las Vegas is het 8½ uur rijden naar de South Rim (heen en weer) en geen 3 uur zoals jij denkt.
Met een reistijd van 8½ uur hou je niet veel tijd over om iets van de Canyon te zien.
Als je dit wil gaan doen zou een overnachting ter plaatse niet verkeerd zijn ..............

Is een helicoptertour vanaf Las Vegas Airport naar Grand Canyon West geen beter idee ?
Je vliegt dan niet naar het National Park, maar naar Grand Canyon West waar ook de Skywalk ligt.
Scheelt je in ieder geval een (te) lange autorit.
 
#2 - 24-07-2017, 20:09 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15