Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Lente 2011

Discussie gestart

bba57

Hallo Americano's,

Na enkele malen New York en Florida bezocht te hebben, vonden we het eens tijd om de West-kust te gaan verkennen.
Daarom zijn we van plan om volgend jaar in de lente een roadtrip te doen in California. We hebben al een beeld hoe de reis zou kunnen
verlopen, maar hadden graag nog wat reactie of tip's over onze reis. Ik heb hier op het forum al heel wat nuttige info kunnen verzamelen,
en had noch graag feedback over wat jullie zouden vinden over onze reisbestemming.  :afro:

Mijn voorlopige roadtrip.

Los Angeles (2 dagen)
Twentynine Palms
Kingman
Grand Canyon (2 dagen)
Page
Bryce
Zion
Las Vegas (2 dagen)
Furnace Creek
Three Rivers
Yosemite (2 dagen)
San Francisco (2 dagen)
Monterey
Big Sur
Santa Barbara
Los Angeles

Ik denk een goede mix van natuur parken en verstedelijkt gebied, wij zouden  dit alles  in zo'n 3-tal weken willen doen.
Is dit reeël of moet ik op sommige plaatsten wat schipperen?

Grtz,
Scott










#1 - 26-08-2010, 19:30 uur

hdeweert

Met de route is niets mis maar dat is afhankelijk van wat je onderweg gaat zien en doen.
Het eerste stuk van LA naar de Grand Canyon is niet het meest interessante, maar je bent er wel bijna 3 dagen aan kwijt.
#2 - 26-08-2010, 21:32 uur

Hans B

Het ligt er even aan hoeveel dagen je te besteden hebt, maar oop het eerste stuk zou ik iets meer opschieten, dan houd je minimaal een extra dag over voor de échte mooie dingen.
Ongeveer zoiets dus :


#3 - 27-08-2010, 10:40 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Ik zou ook het eerste stuk iets sneller doen. Ook voor de kustweg neem je wel erg veel tijd. Doe de dagen LA op het laatst, dan kun je dat wat beter combineren met Santa Barbara.
Waarom heb je Three rivers opgenomen?
Wanneer wil je precies gaan?

Marianne
#4 - 27-08-2010, 12:15 uur

bba57

Wij hadden voorzien om onze roadtrip ergens in mei te laten doorgaan, en wellicht zou Tiago-pass gesloten zijn omwille van de sneeuw.
Daarom hebben we besloten om direct naar Three Rivers te rijden, maar moest de pass open zijn dan zouden we hem absoluut nemen.
Allicht is het beter om onmiddellijk naar Twentynine Palms door te rijden zodat we LA op het einde van onze reis kunnen doen, praktisch
om de transfer naar luchthaven vlotter te laten doorgaan. Misschien hebben we aan de kustweg wel een dagje teveel gespendeerd, nu zouden
we die extra dag gebruiken voor Yosemite.

Merciekes,
Scott
#5 - 29-08-2010, 11:37 uur

Marianne

Je kunt ook overwegen om in Phoenix te beginnen en in LA eindigen, dat bespaart die lange rit van LA naar de Grand Canyon, en je hebt een mooie route van Phoenix naar de GC (Apache Trail, Sedona).
De Tioga Pass is inderdaad een risico in mei. Ga je echter onderlangs dan ligt Three Rivers niet direct op de route, tenzij je ook Sequoia NP wilt bezoeken. Mooi, maar kost veel tijd.
Yosemite in mei is prachtig, daar zou ik zeker wat meer tijd plannen. En reserveer alvast, via www.yosemitepark.com (annuleren kan altijd nog). Het loopt echt heel erg snel vol! Als de Tioga Pass open is zul je daar ook de nodige tijd willen hebben, en ook voor de Glacier Point Raod. Zijn beide gesloten, dan heb je altijd nog de vallei, de Mariposa Grove en Hetch Hetchy, waar je ook 2 dagen mee kunt vullen.

Marianne
#6 - 29-08-2010, 12:27 uur

frankiealmelo

Ik zou zeker een dag extra in Las Vegas en San Francisco plannen, wij hadden tijd te weinig voor deze mooie steden.
Zoals gezegd heb je in heb begin (LA naar GC) nogal wat ruimte om het anders in te delen.

Frank
#7 - 29-08-2010, 12:43 uur



Thomas-cool

Zoals Frankie zegt, 2 dagen in zo'n grote stad is wel weinig..
#8 - 29-08-2010, 13:24 uur

Marianne

Tja, je kunt overal wel meer tijd gebruiken; 1 overnachting bij Zion is ook weinig, in Yosemite zijn wij de eerste keer een week gebleven, rondom Page is ook genoeg te doen voo meerdere dagen, je moet keuzes maken. Kijk zelf waar je voorkeur naar uit gaat.
Je kunt ook in Phoenix beginnen en in LA eindigen, scheelt ook weer. Of de kustweg overslaan. Maar het leukste is om een paar dagen extra nemen.  :)

Marianne
#9 - 29-08-2010, 18:11 uur

Hans B

Ik heb de route al vaker geplaatst.
Zeker voor diegenen die de 1e keer naar het westen gaan "alle' highlights willen zien en niet te veel tijd hebben.
3 weken voor een redelijk snelle route, 4 weken om toch ook het vakantie gevoel te houden.
De route kan zowel in Los Angeles als in Phoenix begonnen worden.
In vogelvlucht : Phoenix - Grand Canyon NP - Page (Antilope Canyon) - Monument Valley - Page - Bryce Canyon N- Zion NP - Las Vegas - Death Valley NP - Tioga Pas - Yosemite NP - San Francisco - kustweg (highway 1) - Los Angeles.
Of zoals gezegd omgekeerd.


#10 - 29-08-2010, 20:55 uur
« Laatst bewerkt op: 29-08-2010, 20:59 uur door Hans B »
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

bba57

Je kan niet alles zien in een tijdsbestek van 3 weken, we zullen inderdaad hier en daar wat moeten skippen.
Over een andere vertrekplaats hebben we niet bij nagedacht, Phoenix lijkt me wel een goede keuze ipv oorsprongkelijke route.
Weer stof om over na te denken, de trip van Furnace Creek naar Three Rivers was oorspronkelijk om Seqoia National Park te bezoeken.
Maar we zouden liefst een andere route nemen mocht Tiago-pass gesloten zijn, Bakersfield of ergens anders...
Iemand ideeën of tips hoe we dit euvel kunnen verhelpen.

Alvast bedankt voor de hulp!
Grtz,
Scott
#11 - 29-08-2010, 21:32 uur

Marianne

Vanuit Death Valley heb je 2 mogelijkheden als de Tioga Pass gesloten is. De route onderlangs is via Bakersfield. Snel, maar niet de mooiste route. Je kunt ook vanaf Lone Pine de 395 naar het noorden nemen. Is de pas open dan neem je ook deze route. Lee Vining is een goede overnachtingsplaats. Als de pas open is, ben je hiervandaan snel in het park. Is de pas nog gesloten, informeer dan naar de Sonora Pas (CA 108), of naar de CA 4. Nog iets noordelijker loopt de CA 88, deze is het hele jaar open. Het is een mooie weg en een goed alternatief vanaf Lee Vining naar Yosemite. Wij reden de 88 in 2006, zie ons verslag, eind juli.
Via deze site kun je de status van de wegen in dieomgeving bekijken.

Marianne
#12 - 29-08-2010, 21:47 uur

bba57

Hallokes,

Ik heb onze roadtrip wat aangepast, we landen in Las Vegas zodat we die trip van LA naar Grand Canyon kunnen skippen, dat zou ons 2 extra dagen meer opleveren.

Las Vegas 2d
Grand Canyon 2d
Page 2d
Bryce Canyon
Zion (Springdale)
Furnace Creek
Bakersfield
Yosemite 3d
San Fransico 3d
Santa Cruz
Santa Barbara
Long Beach 2d

Grtz,
Scott
#13 - 06-09-2010, 10:21 uur

Marianne

Dat is een prima route zo.
Je zou ook nog in Phoenix kunnen beginnen, en dan tussen Zion en Death Valley 2 naschten in Las Vegas verblijven. Je rijdt daar toch langs, en dat is een mooie onderbreking na die eerste parken. Het geeft je ook meer tijd voor Zion, want nu heb je daar maar een halve dag. Mijn voorkeur zou sowieso uitgan naar wat meer tijd voor Zion, 2 nachten is wel mooi, en dan bijvoornbeeld 1 nacht in Page. Dar ben je al rond het middaguur, en als je vanuit Page de volgende dag in de loop van de ochtend vertrekt naar Bryce heb je ook daar voldoende tijd (middag en ochtend).
Bakersfield zou ik open laten; dan kun je ter plekke nog kijken wat je gaat doen. zelf zou ik Lee Vining kiezen (met een bezoek aan Bodie) en dan een noordleijke route nemen als de Tioga PAss nog gesloten is.
Heb je een speciale reden voor Santa Cruz? Kijk eens wat je wilt zien langs de kust, misschien kan het iets beter verdeeld worden (Monterey-Pismo Beach, of Big Sur - Santa Barbara)

Marianne
#14 - 07-09-2010, 12:59 uur

Wendy5

Hoi,
Wij hebben dit jaar in mei ook in 23 dagen het rondje LA-GC-LV-SF-LA gedaan met een camper. Dat gaat al iets langzamer dan met een auto, maar het was goed te doen.
Om te beginnen 2 nachten LA (Venice Beach) waar we de eerste dag een fiets hebben gehuurd en via het strand naar Santa Monica gefietst zijn. Even lekker bijkomen en acclamatiseren, maar je zou ook een van de pretparken kunnen bezoeken. Daarna 1 nacht Joshua Tree, 2 nachten CG (wat je min echt nodig hebt), 1 nacht MV, 1 nacht Lake Powell (Antilope Canyon-Horseshoe Bend), 1 nacht Bryce, 2 nachten Zion (supermooi park en zoals meerderen hebben gezegd is 1 nacht tekort), 2 nachten LV, 1 nacht Three Rivers. Wij wilden eigenlijk ook via de pas gaan, maar helaas zat de Tioga Pass eind mei nog dicht wat wel vaker in mei voorkomt, dus haden wij thuis al 2 routes uitgestippeld indien de pas dicht zou zijn. Van LV naar Three Rivers is wel een eind rijden. Je bent de hele dag kwijt, maar nu hebben we wel Sequoia gezien. Vandaar uit naar Yosimite waar we eigenlijk 2 nachten wilden blijven, maar uiteindelijk maar 1 nacht gebleven zijn. Er lag nog veel sneeuw dus de Glacier Road zat ook nog dicht en we hadden pech dat het weer niet mee zat, regen en koud, dus hebben we de schoonheid van het park niet echt kunnen zien. Het leek wel febr/maart in Nederland, want veel bomen waren nog kaal. We hebben nog wel bruine beren gezien die waarschijnlijk uit de winterslaap kwamen op zoek naar voedsel. Dus weet niet hoe het weer en temp zal gaan als jullie volgend jaar gaan. 4 nachten SF waar wij de camper hebben ingeleverd. Mooie stad en genoeg te doen. Wij hadden een super hotel geboekt via booking.com, de Huntington Hotel op Nob Hill. Boek tijdig een hotel want de prijzen kunnen nog wel eens stijgen. Een week voordat wij aankwamen was de prijs voor 4 nachten als $1000 duurder. Je kunt meestal altijd 2 dagen van tevoren kosteloos annuleren.Ga eten bij het beste chinees restaurant van Chinatown, Oriental Pearl Retaurant. Het ziet er niet echt gezellig uit en van buiten zie je het bijna niet, maar het eten is subliem. Ze hebben verschillende aanbevelingen in kranten en zelfs de Michelin gids. 1 nacht Monterey, maar zou de volgende keer eerder Carmel nemen. Dit ligt tegen Monterey aan, maar ziet er leuker en pitoresker uit. Wij vonden Monterey niet echt leuk. Heel toeristisch.2 nachten LA (bij kennissen). Wij hebben de kust vanuit Monterey naar LA in dag gedaan, maar dit is eigenlijk te ver/vermoeiend voor 1 dag. De route Big Sur schijnt heel mooi te zijn, maar we hadden mist dus zagen er niets van en mist schijnt daar vaak voor te komen. Achteraf hadden wij beter gewoon de snelweg kunnen nemen, maar als het goed helder weer is kan ik me voorstellen dat het heel mooi is. Je moet voor jezelf de afweging maken wat je allemaal wilt zien. Succes ermee.
#15 - 18-09-2010, 14:43 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15