Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

leuke route gezocht vanuit Denver

Discussie gestart

Marg

Hai,hai,

Ik ben alweer een paar dagen de site aan het afspeuren naar een leuke route maar ik kom er niet uit.

2 maal eerder zijn we in het westen geweest waarvan 1x een groot rondje
LA-GC-MV-Bryce-Zion-LV-DV.Yosimete, SF-LA
een keer een kort rondje Phoenix -Sedona-GC-LV-LA.

Dit keer willen we graag naar het Yellowstonepark maar het uiterste  zuiden trekt ook. (New Mexico de Sand dunes.)
We houden van de woestijn en het rijden daarin(lekker met een countrymuziekje op)
Ook houden we van leuke gekke stadjes.
Wandelen doen we niet echt, tuurlijk wel iets maar we trekken er niet een dag op uit.
Van het strand houden we weer wel en daar trekken we wel een dag vooruit. In tegenstelling tot een heleboel mensen voelen wij ons thuis in LA en vinden we dat een heerlijke stad.

Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen en ben benieuwd naar jullie reactie.
alvast bedankt
Marg  :)

 

#1 - 13-02-2012, 15:42 uur

petravv

Hoi Marg,

mocht je kiezen voor het strand bij LA, wij hebben toentertijd een aantal dagen in Santa Monica doorgebracht en dat had best wel wat nachten langer mogen duren! Vond de sfeer daar echt geweldig.
Veel plezier met de voorbereidingen, ik kanje weinig tips geven want wij gaan deze zomer zelf voor het eerst richting yellowstone dus nog geen ervaringen daarmee, maar wel erg veel zin in!

Petra
#2 - 13-02-2012, 16:24 uur
http://amerika--2009.blogspot.com/   let niet op de typefouten haha  Het Zuid Westen

http://vanvliet-amerika2010.blogspot.com/

De Zuidelijke staten

Amerika/Canada 2012 http://amerikavanvliet2012.blogspot.nl/

Old Faithful

Hoi Marg,

Je geeft weinig info. Moet het een een rondje Denver - Denver zijn of kan het ook L.A. - Denver of een andere combinatie zijn?  Bovendien vertel je niet hoeveel tijd je voor de reis hebt en wanneer die plaats zal vinden. Daarom enkele algemene opmerkingen.

Gezien je wens om Yellowstone te bezoeken en omdat je Capitol Reef en Moab nog niet bezocht hebt, zou je kunnen denken aan Denver - South Dakota - Devils Tower - Bighorn N.R.A. - Cody - Yellowstone - Grand Teton N.P.- Salt Lake City of Vernal - Capitol Reef - Moab. Afhankelijk van de beschikbare tijd kun je dan nog denken aan Mesa Verde, Colorado N.M, Black Canyon Of  The Gunnison, de trein van Durango naar Silverton, Million Dollar Highway, Great Sanddunes en Rocky Mountains N.P. En als je veel tijd hebt, zou je nog een lus door New Mexico kunnen maken.
Strand zie ik niet zo vlug in een rondje Denver - Denver. Dat wordt natuurlijk anders als de reis eindigt in bijvoorbeeld L.A.

Schrijf eens een route uit van dag tot dag en zet die hier op het forum. Je krijgt dan zeker meer concrete adviezen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.

 
#3 - 13-02-2012, 17:44 uur
« Laatst bewerkt op: 13-02-2012, 19:46 uur door Old Faithful »
Groet,

Old Faithful

Marg

Hai,

Ik heb nog geen goede route in mijn hoofd, ik switch steeds.
Het enige dat ik weet dat is dat we dus naar Yellowstone willen en de rest is afhankelijk van wat ik lees.
Ook tickets zijn nog niet geboekt maar het is de bedoeling dat we zo'n 2.5 week max. 3 rondreizen.
#4 - 13-02-2012, 18:53 uur

Marg

ik was nog niet uitgetikt. >:(
ik zal een route uitzetten maar dan speur ik eerst even wat verder.

grt Marg
#5 - 13-02-2012, 18:57 uur

Ine

Vanuit Denver kan je makkelijk afzakken en rondrijden in New Mexico. Mooi landschap, bergen, woestijnen en veel cultuur.
Denk aan Santa Fe, Taos, Albuquerque, White Sand dunes, Carlsbad Caverns e.d.
Eventueel te combineren met een stukje Colorado.
#6 - 13-02-2012, 19:55 uur

Tet14

Welke tijd van het jaar wil je gaan?
#7 - 13-02-2012, 20:01 uur

Marg

mei- juni is het plan
#8 - 13-02-2012, 20:03 uur

Tet14

Mei is het mud season in Colorado en Yellowstone kan nog vol sneeuw liggen. Die tijd van het jaar zou ik richting New Mexico gaan en eventueel ook het westelijk gedeelte van Texas (Big Bend NP)
#9 - 13-02-2012, 20:34 uur

maryde

Fijn dit topic want ook ik ben nog op zoek naar een leuk rondje Denver-Denver voor augustus/september. Wel al eerder Yellowstone, Moab, Grand Teton, Durango ed bezocht. Sommige plaatsen kun je trouwens makkelijk twee keer bezoeken.
#10 - 14-02-2012, 08:36 uur

Marg

Dat word dus geen Yellowstone  :(   

Aan Texas had ik niet gedacht maar ik ga verder speuren. Lijkt me wel wat.
Weet alleen niet of vliegen vanaf Denver dan een goed idee is.

Ik kom er op terug in de tussentijd zijn alle tips voor de regio new mexico/texas vanaf Denver welkom


#11 - 14-02-2012, 10:15 uur

Marg

is dit wat??

Denver
Grand Juction
Durango
Los Alamos-Santa Fe- Taos
Albuquerque
Alamogordo
Carlsbad
Big Bend
Houston

Qua kilometers is dit wel te doen maar misschien is de route niet interessant
Houtston heb ik gekozen ivm de luchthaven en omdat we eigelijk wel bij zee willen eindigen.
#12 - 14-02-2012, 11:21 uur

Hans B

Mei - Juni
Dat is een tijdsbestek van 8 weken.
Begin mei kan het inderdaad nog mogelijk zijn dat de wegen in Yellowstone niet berijdbaar zijn.
Maar eind mei begin juni is alle sneeuw van de weg en is het geen probleem.
Wellicht een keer een koude nacht, maar je slaapt toch niet buiten.

Dus ik zou zeggen eind mei is Yellowstone zeker een optie.
#13 - 14-02-2012, 11:27 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Tet14

Denver Houston op deze manier is zeker een optie. Je komt ook nog in de mooiste steden van Texas, San Antonio en Austin.  Galveston is de badplaats van Houston maar ik ben er niet van onder de indruk. Dan is Port Aransas een stuk aantrekkelijker. Vam PA rijd je gemakkelijk in een dag naar Houston.
#14 - 14-02-2012, 11:46 uur

maryde

En kom je in Houston dan is een bezoek aan het Space Center het overwegen waard. Hoewel het mij destijds niet trok, doe je  wel eens water bij de wijn en manlief leek het leuk. Dus toch gedaan en toen ook maar meteen de Goldtour. We kregen een begeleider/ gids en zaten met 8 man in een busje, lunch in de kantine van het personeel.  Het was allemaal meer dan de moeite waard, veel gezien en veel informatie gekregen. aanrader!
#15 - 14-02-2012, 15:54 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15